Давене при по-висока скорост - ФИЕСТА МК3

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
vasilnantchev
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 06 фев 2006, 01:50
Модел на автомобила: Ford Fiesta-1.4i;11.1994г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Давене при по-висока скорост - ФИЕСТА МК3

Мнение от vasilnantchev » 23 ное 2008, 18:18

Здравейте,колеги!Имам следният проблем - когато натисна до долу газта при скорост 90 - 100 км/ч Фестата започва да мисли,дори се получава едно прекъсване и съответно почти никакво ускорение.Това трае около 20 - 30 секунди,след което колата отпушва,става неузнаваема и скача напред като луда!Интересното е,че след повторен опит се получава същото.Чудя се дали не е заминала ламбда сондата или дебитомера да е сдал багажа.Бях на диагностика и компютъра не отчете никаква грешка.Моторчето за празен ход е почистено основно,макар че според мен не е от него.Получава се без значение от марката на бензина.Карам с 95 и 98 на OMV и Лукойл.Гърнетата са сменени,така че проблемът с катализатора отпада,има компресия,нов въздушен филтър и свещи.Колата е 1,4 пълен инжекцион 1994г.Моля,помагайте! *00147* *00147* *00147*

pav4o
потребител
потребител
Мнения: 331
Регистриран: 03 май 2008, 19:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 MI
1990г. CVH
Ford Escort 1995г. 1.6i 16v Zetec
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Давене при по-висока скорост - ФИЕСТА МК3

Мнение от pav4o » 23 ное 2008, 18:36

А MAF-а как ти е почиствал ли си го, ако не си пабързай, и той прави такива магарии _friends_
Поздрави:)
Изображение

vasilnantchev
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 06 фев 2006, 01:50
Модел на автомобила: Ford Fiesta-1.4i;11.1994г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Давене при по-висока скорост - ФИЕСТА МК3

Мнение от vasilnantchev » 23 ное 2008, 18:41

MAF-а също е почистен от човека,който направи диагностиката...

Потребителски аватар
dimotaxi
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Давене при по-висока скорост - ФИЕСТА МК3

Мнение от dimotaxi » 24 ное 2008, 21:00

vasilnantchev написа:Здравейте,колеги!Имам следният проблем - когато натисна до долу газта при скорост 90 - 100 км/ч Фестата започва да мисли,дори се получава едно прекъсване и съответно почти никакво ускорение.Това трае около 20 - 30 секунди,след което колата отпушва,става неузнаваема и скача напред като луда!Интересното е,че след повторен опит се получава същото.Чудя се дали не е заминала ламбда сондата или дебитомера да е сдал багажа.Бях на диагностика и компютъра не отчете никаква грешка.Моторчето за празен ход е почистено основно,макар че според мен не е от него.Получава се без значение от марката на бензина.Карам с 95 и 98 на OMV и Лукойл.Гърнетата са сменени,така че проблемът с катализатора отпада,има компресия,нов въздушен филтър и свещи.Колата е 1,4 пълен инжекцион 1994г.Моля,помагайте! *00147* *00147* *00147*
Щом като се "замисля" като дадеш газ си мисля че е от потенциометъра на дроселовата клапа?
Отиди на диагностика и ще ти кажат точно от кое е,ако е от потенц.на дросела ще ти излезе като грешка..... :-/: :-/: :-/:

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Давене при по-висока скорост - ФИЕСТА МК3

Мнение от cocoff » 25 ное 2008, 09:12

vasilnantchev написа: ... едно прекъсване ...трае около 20 - 30 секунди...
Това е огромно закъснение, за което не съм чувал никога. Ако е вярно (в което аз личнo се съмнявам), при споменатата скорост от 100км/ч колата ти ще се чуди цял километър, което не е безопасно.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

fatix
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 03 сеп 2008, 18:39
Модел на автомобила: Ford Ka 1.3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Давене при по-висока скорост - ФИЕСТА МК3

Мнение от fatix » 26 ное 2008, 15:29

Аз имам същия проблем само че колата е Форд Ка 1.3i понякога ми го прави и с по ниска скорост но съм забелязал че педала на газата не реагира при натискане докрай а някъде да средата след това е безчуствен... :-/:

vasilnantchev
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 06 фев 2006, 01:50
Модел на автомобила: Ford Fiesta-1.4i;11.1994г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Давене при по-висока скорост - ФИЕСТА МК3

Мнение от vasilnantchev » 26 ное 2008, 16:13

fatix написа:Аз имам същия проблем само че колата е Форд Ка 1.3i понякога ми го прави и с по ниска скорост но съм забелязал че педала на газата не реагира при натискане докрай а някъде да средата след това е безчуствен... :-/:
...а реагира ли със закъснение,или е безучастен?

fatix
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 03 сеп 2008, 18:39
Модел на автомобила: Ford Ka 1.3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Давене при по-висока скорост - ФИЕСТА МК3

Мнение от fatix » 26 ное 2008, 21:53

Ами различно е но в повечето случаи е безучастен понякога както е от движение натиснат на едно положение изведнъж придърпва и тогава ускорява!Немога да разбера какво е!

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Давене при по-висока скорост - ФИЕСТА МК3

Мнение от cocoff » 26 ное 2008, 22:34

Във форума има много изписано за това забавяне, ама кой да чете :)
В повечето от случаите причината е в TPS-а и/или в MAF-а.
Настъпваш газта. TPS-ът трябва да информира ЕКУ-то за скоростта и степента на настъпването на педала. В същото време MAF-ът информира колко въздух навлиза в смукателните колектори и ЕКУ-то изчислява времето, за което да отвори дюзите (=количеството впръскан бензин) .
Когато едното или и двете устройства не работят коректно, при рязко подаване на газ, ЕКУ-то не увеличава подаването на гориво, сместа е много постна и естествено колата не върви. В един момент ламбда сондата отчита твърде много кислород (сиреч бедна смес) и ЕКУ-то оправя нещата, като влиза в сервизен/авариен режим и отчита грешка.
Синхронът в действието на TPS-а и MAF-а е задължителен и когато едно или и двете устройства не работят коректно, налице е въпросното "чудене", което според мен, при този сценарий е около 2-5 сек.
Не забравяй, че вариантът "или работи или не" тук не важи. MAF-ът и особено TPS-ът могат да работя когато и както си искат.
Това е само една от възможните причини. Подобни са симптомите при недостиг на въздух и/или гориво и какво ли още не...
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта