fiesta`96 проблем с маслото
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 17 мар 2007, 21:20
- Модел на автомобила: fiesta
- Status: Извън линия
fiesta`96 проблем с маслото
Помогнете,фиестата ми харчи литър масло на 1000км.Двигателя е 1250куб.см.ZETEC. Смених гумички на клапани -нищо,смених маслото същата работа,а иначе колата си работи перфектно.От вън по двигателя няма течове.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Какво масло източи ?
Какво масло сложи ?
И на мен са ми сменявали гумички на стария ескорт и той почна да гори масло след това. Така, че има значение и кой ти е барал колата.
Другия вариант е да видиш и компресията как е, да се прецени дали вече не е за ремонт мотора или просто да има запекли сегменти.
Не трака ли като дизел на празен ход?
Ако е карана и с минерално масло ...
Един колега я кара такава само, че като моята с 1,4 мотор и той е карал с минерално масло и му казали 15000 да кара с него и сега реве
Има теч и от гарнитурата на капака на клапаните така, че докъто не я смени не може да се прецени къде отива маслото след като одзад не мирише за сега на масло.
Какво масло сложи ?
И на мен са ми сменявали гумички на стария ескорт и той почна да гори масло след това. Така, че има значение и кой ти е барал колата.
Другия вариант е да видиш и компресията как е, да се прецени дали вече не е за ремонт мотора или просто да има запекли сегменти.
Не трака ли като дизел на празен ход?
Ако е карана и с минерално масло ...

Един колега я кара такава само, че като моята с 1,4 мотор и той е карал с минерално масло и му казали 15000 да кара с него и сега реве

Има теч и от гарнитурата на капака на клапаните така, че докъто не я смени не може да се прецени къде отива маслото след като одзад не мирише за сега на масло.
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 17 мар 2007, 21:20
- Модел на автомобила: fiesta
- Status: Извън линия
От МП ми казаха че компресията е добре.Преди я карах с 10W40 сега ме посъветваха да сложа 15W 40, a в МП казаха че трябва да сложа 5W 30 но и при предишната смяна разлика нямаше,а минералното ми е по евтино и за това реших първо да отстраня проблема какъвто и да е той и след това да слагам скъпо масло.
- WarKiller
- потребител
- Мнения: 104
- Регистриран: 29 юни 2006, 22:17
- Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX 1.1 Mi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Няма спасение. Какво ли не съм пробвал и аз.
Спасението е смяна на сегменти или направо нов блок.
Ремонтът с пилене на цилиндрите и смяна на сегменти в Мото Пфое ще ти излезе около 1000 лева. След, което отново няма да могат да ти дадат гаранция, че няма да гори масло. А и нали се сещаш, че не можеш да смениш само маслените сегменти, а и трите на цилиндър ...
Вариантът пък със смяна на блок въобще няма смисъл да го споменавам, защото излиза по-скъпо от цялата кола.
Спасението е смяна на сегменти или направо нов блок.
Ремонтът с пилене на цилиндрите и смяна на сегменти в Мото Пфое ще ти излезе около 1000 лева. След, което отново няма да могат да ти дадат гаранция, че няма да гори масло. А и нали се сещаш, че не можеш да смениш само маслените сегменти, а и трите на цилиндър ...
Вариантът пък със смяна на блок въобще няма смисъл да го споменавам, защото излиза по-скъпо от цялата кола.
- Sasho85
- потребител
- Мнения: 1387
- Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
- Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: fiesta`96 проблем с маслото
Същия проблем има мой познат. Фиестата 1,25 16V Zetec му гори 1,5 л. масло на 1000 км. Разхода на колата е нормален. Гумичките са сменяни. При работещ двигател няма духане от тръбичката за щеката на маслото. Свалих пластмасовия капак на главата и там видях, че се събрало малко масло изтекло от гарнитурата на капака на клапаните. Състоянието на свещите беше сравнително добре- нямаше омаслени или с нагар. Пластмасовия капак беше съвсем чист от долу, което ме навежда на мисълта, че маслото се е изпарявало от там където се беше събрало малкото количество. Масло в разширителния съд на охладителната уредба нямаше. Тракане се чуваше само от впръсквачите
НЯКОЙ ИМА ЛИ ИДЕЯ КЪДЕ ОТИВА МАСЛОТО
НЯКОЙ ИМА ЛИ ИДЕЯ КЪДЕ ОТИВА МАСЛОТО
Автомобилен ретро клуб Shark
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: fiesta`96 проблем с маслото
Ако компресията е наред, няма течове и гумичките са сменени а разхода е голям, причината може да са износени водачи на клапаните. Тогава при натискане на клапана той се измества леко и между стеблото и гумичката се отваря процеп през който преминава масло. След като затвори клапана си ляга на местото и уплътнява, затова няма спад на компресията и влошаване на работата на д-ля. Особено на CVH моторите заради разположените под ъгъл клапани е често срещано явление.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- fiestaracing
- потребител
- Мнения: 526
- Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
- Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8 - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: fiesta`96 проблем с маслото
Май май на бутална група ми мирише, я елипса ,я нещо друго! Компресия при такъв разход на масло може и да си има, щото масълцето се плацика между сегментите и пак уплътнява горивнито пространство! 1 колега имаше подобен проблем с 1.1OHV -компресия 10;1-разход масло 2л /1000км 

fiestaracing-just race!!!
- Sasho85
- потребител
- Мнения: 1387
- Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
- Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: fiesta`96 проблем с маслото
Мен също ме съмнява дали е износен двигателя, но разхода и вървенето са нормални, няма да пуши отзад, няма и течове под колата.
Автомобилен ретро клуб Shark
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: fiesta`96 проблем с маслото
При такъв разход да не пуши и свещите да не са замазани...?!?
Преди сериозния ремонт аз бих сложил маркови гумички, нова гарнитура на капака и отпушване вентилацията на картера.
Преди сериозния ремонт аз бих сложил маркови гумички, нова гарнитура на капака и отпушване вентилацията на картера.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- galli
- потребител
- Мнения: 37
- Регистриран: 26 дек 2007, 14:41
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16v DOHC ZetecS
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: fiesta`96 проблем с маслото
Интересно как си установил че гори 1л на 1000, ако е от щеката на маслото тя не показва вярно и най-малкия наклон променя показанието, веднъж така колата не я бях карал 2 дена гледам на щеката маслото под мин. а беше по средата бях изминал с него 4000км, налях половин литър нивото се върна пак на средата. Покарах малко, оставих я ден-два, проверявам пак маслото е на мах. 

-
- потребител
- Мнения: 567
- Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
- Модел на автомобила: Sierra
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: fiesta`96 проблем с маслото
Нали знаете че сегментите са 3!! 2 компресионни и най-долния е маслообиращ.Той е най-кекав и въпреки,че е далеч от температура и детонации и си заминава пръв. Ако колата има компресия и гори масло при положение че са сменяни гумички и водачите са наред остава само масления сегмент.
При това положение се сменят сегменти без да се шлайфа блока.Даже може и само маслените да сменяш.
При това положение се сменят сегменти без да се шлайфа блока.Даже може и само маслените да сменяш.
Децата са наследствени.Ако родителите ти не са имали деца,няма да ги имаш и ти 

- toto
- потребител
- Мнения: 300
- Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12' - Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: fiesta`96 проблем с маслото
И аз имам същата фиеста 1,25 16V Zetec. От скоро я имам и сега вече установих, че харчи масло като двутактов автомобил. За 1500км сигурно около литър съм долял.
Искам да попитам - след като е почнала да харчи толков много значи ли, че и двигателя скоро ще си замине или мога да си я карам така?
Преди имах трабант и много добре знам каква е процедурата по запасяването с масло. Малко се оскъпява на километър, но пък вместо да дам пари за основен ремонт със същите пари ще доливам масло поне 50 000 км, а тя едва ли ще изкара повече в моите ръце
И друго искам да питам - карането с високи обороти помага ли на горенето на масло? На последък много я пържа по магистралата и се чудя дали за това не гори толкова много масло.
Искам да попитам - след като е почнала да харчи толков много значи ли, че и двигателя скоро ще си замине или мога да си я карам така?
Преди имах трабант и много добре знам каква е процедурата по запасяването с масло. Малко се оскъпява на километър, но пък вместо да дам пари за основен ремонт със същите пари ще доливам масло поне 50 000 км, а тя едва ли ще изкара повече в моите ръце

И друго искам да питам - карането с високи обороти помага ли на горенето на масло? На последък много я пържа по магистралата и се чудя дали за това не гори толкова много масло.
-
- потребител
- Мнения: 28
- Регистриран: 28 май 2006, 09:49
- Модел на автомобила: ford fiesta 1.25i 16v ghia zetek-s 1995
- Status: Извън линия
Re: fiesta`96 проблем с маслото
имам такава фиеста 1.25 16винтила ,когато я взех гореше масло-незнам колко ама доста беше.при всяка смяна на масло се запасявах с литър два за доливане.така я карах около 30 х.километра.преди 5000 км смених маслото и сложих некъв валволин полусинтетика,досега не е изгорила и грамче масло.незнам кво става, по колата нищо не е правено,значи има значение маслото.колата се кара предимно на къси разстояния.
-
- потребител
- Мнения: 278
- Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
- Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
- Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
- Status: Извън линия
Re: fiesta`96 проблем с маслото
Мойта е на 120х. км близо, купих я на 100х. две смени вече на маслото, някъде 200-300гр като станаха първите 8000км изминати, с масло 10в40, сега с 5в40, не е намаляло никак, редовно го гледам...Дори по-добре работи...Научил съм се да слушам колата.
Вече казаха, че може да е някой сегмент, може и клапаните самите те да са проблемни...
Вече казаха, че може да е някой сегмент, може и клапаните самите те да са проблемни...
- resistor
- потребител
- Мнения: 116
- Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
- Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив/София
- Status: Извън линия
Re: fiesta`96 проблем с маслото
Здравейте и аз да се оплача малко а и да отупам праха от темата. Значи преди 2 седмици смених маслото на колата. Като я купих и бяха сложили Дивинол 10в-40 и си я карах с него. Забелязах още на 3000-4000км че доста е поизгорила - беше почти на минимума. Всички мерения съм ги правил на хоризонтално положение при поне 30 мин неработила кола. Както и да е с 10-40то ми се върза около 1.5л доливане за 8500км докато сменя маслото. Сега сложих Валволин Дурабленд 5-30 и определено го яде повече! Друго което забелязах е че като я паля сутрин сега в студовете и първите 1-2 мин при потегляне има тенденция да гасне даже ми гасна няколко пъти. докано не развърти хубаво маслото не работи добре колата като и се даде газ и направо умира двигателя. Иначе както обясняват някои колеги няма ни 1 симптом да издухал мотор - няма пушеци колата върви ПЕРФЕКТНО за 1.25 мотор съм направо адски впечатлен. Карал съм я с 5 човека по планинско и направо ме учудва какъв ресурс има. От капачката за наливане на масло не излизат също пушеци и не духа. Откакто съм сложил 5-30то минах към 1500км и щеката е на минимум
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: fiesta`96 проблем с маслото
И аз съм с такава Фиеста. Сменям масло един път в годината на около 9000км.
Първите 6-7х. нивото не мърда изобщо и до смяната доливам от порядъка на 200-300грама.
Чел съм доста за тези масла от МП, които били най-подходящи за Форд, но не съм ги пробвал.
Карам само с
и нямам никакви грижи 
Първите 6-7х. нивото не мърда изобщо и до смяната доливам от порядъка на 200-300грама.
Чел съм доста за тези масла от МП, които били най-подходящи за Форд, но не съм ги пробвал.
Карам само с



- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: fiesta`96 проблем с маслото
Започваш със смяна на "гумички", най-лесно и евтино е а и разхода на масло е подходящ, ако не се оправи тогава търси друго.
Прекъсването и гасненето няма нищо общо със маслото и горенето му. Нормално е на студено д-ля да се държи по подобен начин.
Прекъсването и гасненето няма нищо общо със маслото и горенето му. Нормално е на студено д-ля да се държи по подобен начин.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- resistor
- потребител
- Мнения: 116
- Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
- Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив/София
- Status: Извън линия
Re: fiesta`96 проблем с маслото
НАСКО имаш ли ориентировъчна представа като пари как ляга смяна гумички на клапани? Задължително ли се сваля главата? То тогаз ще иде и гарнитура и т.н.
И още нещо - задължително ли е да се смени маслото след тази интервенция?

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: fiesta`96 проблем с маслото
Цена не знам. Не е задължително свалянето на главата, но трябва да го прави човек който разбира. Не се сменя маслото, дори не се точи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта