ЧУКАНЕ НА КЛАПАНИ ПРИ СТУДЕН ДВГ!!! НОРМАЛНО ЛИ Е?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 16 дек 2005, 19:10

racer11 написа:правилно.има обаче една тънка разлика :D при двг в добро/отлично състояние и подходящо масло тракането е между 0.5 /при чисто нов фокус 1/ и 3-4 /при моя ескорт с 10в40/ секунди. при по-стар двг това време стига до 4-5 минути :oops:
Толкова време чукат ?
Моите не са хидравлични повдигачи и точно няколко секунди след запалване не чукат после почват и като загрее спират. Притесняваха ме но като чух една фиеста кви звуци издаваше и човека вика, че няма проблеми и се успокоих.
Нямаше ли кой да каже на човека, че е нормално, просто да иде да си види компресията и ако е добре да си кара не е фатално. Баси толкова е говорено за чукането на тези клапани. Ми чукат си и тва е ... нали спират по някое време :wink:

Потребителски аватар
fiestaracing
потребител
потребител
Мнения: 526
Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fiestaracing » 20 дек 2005, 18:32

Между другото-5в30 наливно от МП е........ полусинтетика :shock: :roll:
fiestaracing-just race!!!

fordman
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 16 сеп 2005, 11:22
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 combi 96.; MK1
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от fordman » 25 дек 2005, 13:33

Брей, направо се омотах с мненияи понеже ми предстои смяна реших да прочета малко но се обърках съвсем.
Бях решил да сипя 10w40 А от тук прочетеното следва, че е по добре да сипя 5 W 30, taka li e :?:
ЗА студа и тракането ок добре, ама за лятото не е ли по добре да е 40 отколкото 30 ?
И имам един въпрос, колко излиза смяната в МП, да речем за 5W30 маслото и труда разбира се ?
Слушал съм ,че за труд не взимат много и все пак колко??
*00147*
Благодаря

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4786
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 25 дек 2005, 15:45

труда в МП е на час ~40 лв
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 27 дек 2005, 20:19

cybernone написа:При преминаване от 10W40 на 5W30 нужна ли някаква промивка на двигателя или е достатъчно да източиш старото малсо?
Аз карам Ескорта с полусинтетика и на студен ДВГ калапните си почукват и от време на време по трудно ускорява.
Не е задължително, но е добре да сложиш една добавка в маслото, с която се кара макс.до 160км(пробег) и се източва след това. Най-малкото - изкарва сума ти боклук :wink:

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Мнение от acj » 28 дек 2005, 12:13

fordman написа:...Бях решил да сипя 10w40 А от тук прочетеното следва, че е по добре да сипя 5 W 30, taka li e :?:
Taka e!
fordman написа:...ЗА студа и тракането ок добре, ама за лятото не е ли по добре да е 40 отколкото 30 ?
Не, не е по-добре. Виж http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 5&start=15
fordman написа:...И имам един въпрос, колко излиза смяната в МП, да речем за 5W30 маслото и труда разбира се ?
Слушал съм ,че за труд не взимат много и все пак колко??
*00147* Благодаря
По-добре си вземи оригинална туба от Мото Пфое за 45 лв./5 л. и иди си го смени другаде за 5-6 лева, аз така правя.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 20 госта