спортен филтър
- ivailo rachev
- потребител
- Мнения: 429
- Регистриран: 04 авг 2008, 22:37
- Модел на автомобила: ford scorpio 2,0 89' OHC 77kw/105hp-бивша,fiat bravo 97' 1,6 103++hp
- Местоположение: габрово
- Status: Извън линия
спортен филтър
дали ще стане добро звученето на скорпиото ако му сложа спортен филтър.моето е карбуратор
- Cougar
- потребител
- Мнения: 590
- Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
- Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: спортен филтър
Съжалявам, че ще те разочаровам колега, но не - трябва да си моно или пълна инжекция за да има промяна в звука, понеже при карбуратора скороста на въздуха, който минава през филтъра и карба се влияе от атмосферното налягане, а при инжекциите има всмукване, затова има разлика в звука
Пробвай с гърне
Пробвай с гърне
Продавам си колата !
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: спортен филтър
Cougar написа: Пробвай с гърне

- ivailo rachev
- потребител
- Мнения: 429
- Регистриран: 04 авг 2008, 22:37
- Модел на автомобила: ford scorpio 2,0 89' OHC 77kw/105hp-бивша,fiat bravo 97' 1,6 103++hp
- Местоположение: габрово
- Status: Извън линия
Re: спортен филтър
ами аз питам само за информация все пак смятам че на тази голяма кола няма да и прилича спортен корав рев 

- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: спортен филтър
Не си прав - карбураторът "смуче" по същия начин като инжекциона. Всъщност "смуче" двигателя, а какво има пред него няма значение...Cougar написа:Съжалявам, че ще те разочаровам колега, но не - трябва да си моно или пълна инжекция за да има промяна в звука, понеже при карбуратора скороста на въздуха, който минава през филтъра и карба се влияе от атмосферното налягане, а при инжекциите има всмукване, затова има разлика в звука
Пробвай с гърне
- Cougar
- потребител
- Мнения: 590
- Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
- Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: спортен филтър
карбуратора не смуче, той приема въздух под действие на атмосферното налягане, като въздуха и бензина се смесват в дифузорната му тръба, докато при инж. и 2те се впръскват под налягане за да се смесят
Продавам си колата !
- Cougar
- потребител
- Мнения: 590
- Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
- Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: спортен филтър
колега ако трябва да съм искрен, незнам кое го ВСМУКВА но знам че наистина го смуче - иначе няма да се чува тоя звук като припомпиш колата - а именно здраво всмукване, а и пробвай да си сложиш ръката на тръбата на филтъра да видиш какъв вакуум прави, докато при карбуратора няма такова нещо
Продавам си колата !
- batniky
- потребител
- Мнения: 113
- Регистриран: 10 авг 2008, 19:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi 85кВ
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: спортен филтър
Ако си махне оригиналния филтър заедно с оригиналната кутуя и сложи http://www.knfilters.com/cold_air_intakes.htm" onclick="window.open(this.href);return false; звука при двигатела се променя....доказано
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: спортен филтър
Сложи си ръката на гърлото на карбуратора, ще ти я засмуче по същия начин... (при еднакви мотори). Смученето идва от цилиндрите (такта на пълнене) и няма нищо общо със системата за образуване на сместа - карбуратор или инжекцион. Тъй като имам коли и с двете системи, чел съм доволно много книжки, и многократно съм ги човъркал (особено карбураторната), съм абсолютно убеден в думите си.
-
- потребител
- Мнения: 92
- Регистриран: 18 дек 2006, 16:53
- Модел на автомобила: Ford Mondeo
- Status: Извън линия
Re: спортен филтър
Абсолютно прав ,слизайки буталото от горна мъртва точка до долна мъртва точка прави вакум и засмуква въдух през въздушният филтър ,от тука и идва разлика във кубатурите и конете .На един 2,0 мотор буталото е по голямо от колкото на едно 1,6 и съеответно слизайки надоло засмуква повече въздух и му се подова и повече гориво за да не обеднее сместа . Именно затова при турбо колите понеже в един малък двигател принудително влиза въздух като за два пъти по голям горивната система е доста по сложна и по време на буста подържа сместа за да няма после бутала прилицащи на ренде бьорнер .debug написа:Сложи си ръката на гърлото на карбуратора, ще ти я засмуче по същия начин... (при еднакви мотори). Смученето идва от цилиндрите (такта на пълнене) и няма нищо общо със системата за образуване на сместа - карбуратор или инжекцион. Тъй като имам коли и с двете системи, чел съм доволно много книжки, и многократно съм ги човъркал (особено карбураторната), съм абсолютно убеден в думите си.
Отностно звука досега съм се занимавал само с инжекциони и немога да кажа мнение ,но според мен ще има разлика ,дори и малка да е ...
- ivailo rachev
- потребител
- Мнения: 429
- Регистриран: 04 авг 2008, 22:37
- Модел на автомобила: ford scorpio 2,0 89' OHC 77kw/105hp-бивша,fiat bravo 97' 1,6 103++hp
- Местоположение: габрово
- Status: Извън линия
Re: спортен филтър
да аз пробвах,малка е разликата но я има и то само при високите обороти ама е супер звука. 

- amonev
- потребител
- Мнения: 463
- Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
- Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г. - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: спортен филтър
Аз смятам да оставя само тръби без гърнета, дали ще се промени звука? 

Е ли правото право?
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: спортен филтър
amonev написа:Аз смятам да оставя само тръби без гърнета, дали ще се промени звука?

- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: спортен филтър
Да не отварям нова тема за спортния филтър, но ми е интересно хората които са си сложили спортен конус, какво направиха с маркуча за картерните газове, който влиза в оригиналната кутия на въздушния филтър, там има и парче дунапрен, което да попива маслените пари да не цапат филтъра..... Някои са писали че дори са махали датчици, че нямали място за конуса.......още ли карате така или се вразумихте? Аз също искам да сложа спортен филтър, но стигнах до заключението че е по-добре да се сложи панелен на мястото на оригиналния! В случая не се налага да променяш нищо под капака, а и фабрично кутията се снабдява със студен въздух от тръбопровод в калника, освен това тя е от пластмаса и въпреки това след като е работил двигателя корпуса на кутията е доста нагрят, представям си какво се получава при конусите заградени с ламарина
А идеята да слагате тръби и да местите конуса на най-студеното място под капака, не е удачна защото в случая най-студеното място може да се окаже доста отдалечено, а колкото е по-дълъг пътя на въздуха до дросела, толкова по голямо съпротивление има, особено ако има и извивки, така че може да се получи напрактика негативен ефект. Погледнете как са конструирали филтъра на Мондео 2.5 литра V6 и ще разберете, къде е истината >:D<:

- Cougar
- потребител
- Мнения: 590
- Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
- Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: спортен филтър
Колега, защо според теб фирмите за перформънс тунинг правят cold air intake-ове ? Трябва да ти кажа, че съм виждал доста Кугъри с такива, и филтъра им се намира в калника зад подкалника! И действително има подобрение в мощността (хората там са снабдени с дино стендове и не се циганят да си пробват колите на тях.)didon80 написа: А идеята да слагате тръби и да местите конуса на най-студеното място под капака, не е удачна
Аз лично още чакам да ми кажат цени тука в 1 магазин на смукателни системи и обмислям закупуването на такава, като също ще премахна и кутията над дроселовата клапа.
Продавам си колата !
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: спортен филтър
Може би не съм бил достатъчно ясен, не казвам че конусните филтри нямат своето място в тунинга, но направата на цялостната система и избора на най-оптимално решение не е елементарно и не се състои просто в замяната на сток филтъра със спортен......
Вниманието ми беше насочено най-вече до това да не се премахват датчици и вентилацията на картерните газове! И честно казано щом основното предимство на спортния филтър пред нормалния е по-добрата пропускливост на въздуха (въздуха изпитва по-малко съпротивление минавайки през филтъра), то не виждам с какво конусния е по-добър от панелния спортен?! Така или инъче и в двата случая дебита на засмуквания въздух зависи и от диаметъра на въздуховода след филтъра до дросела! А намирането на подходящо място за засмукване на студен въздух от конуса може напрактика да направи пътя на въдуха от филтъра до дросела по-дълъг и "труден"(колена, извивки....) от колкото този при панелния спортен филтър.......
Това мисля аз, а ако пътя на конуса е по-кратък от колкото на панелния тогава предимството е в полза на първия
Вниманието ми беше насочено най-вече до това да не се премахват датчици и вентилацията на картерните газове! И честно казано щом основното предимство на спортния филтър пред нормалния е по-добрата пропускливост на въздуха (въздуха изпитва по-малко съпротивление минавайки през филтъра), то не виждам с какво конусния е по-добър от панелния спортен?! Така или инъче и в двата случая дебита на засмуквания въздух зависи и от диаметъра на въздуховода след филтъра до дросела! А намирането на подходящо място за засмукване на студен въздух от конуса може напрактика да направи пътя на въдуха от филтъра до дросела по-дълъг и "труден"(колена, извивки....) от колкото този при панелния спортен филтър.......
Това мисля аз, а ако пътя на конуса е по-кратък от колкото на панелния тогава предимството е в полза на първия

- TURBOTO
- потребител
- Мнения: 644
- Регистриран: 01 май 2007, 13:38
- Модел на автомобила: Ford Mondeo'94 1.8 16V
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: спортен филтър
didon80,като говориш за панелен спортен филтър имаш ли информация относно цени,къде евентуално могат да се намерят,ако имаш под ръка и някое линкче да разгледам,защото и аз се интересувам от тази тема с панелните филтри тъй като разни изпълнение с премахване на кутията и сензора и на мен не ми харесват

- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: спортен филтър
Вчера проверих информативно в един магазин за автоаксесоари, цената за моя двигател беше около 140 лв. Инъче пусни търсачката имаше теми за панелните спортни филтри на K&N, има и мнения за JR.
- Cougar
- потребител
- Мнения: 590
- Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
- Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: спортен филтър
Аз съм с панелен на JR (90BGN) и разлика с него и хартиения почти няма.
Относно по-горе - там е работата, че с тази кутия, въздуховоди и кутията над дросела се намалява скоростта на въздуха - в кривата тръба се дроселира въздуха от гънките, в камерата над дросела въздуха пак се разсейва (аз съм я отварял), а пък кутията на самия филтър има малък отвор и дебит.
При интейка камерата над дросела и тръбата преди кутията се подменят от по-дебели алуминиеви (а може и др да е материала), гладки отвътре и отвън, МАФ-а пък си остава, а филтъра отива до калника, където е отвора за въздуха. В някои случаи може да седи долу малко над скоростната кутия.
Аз лично харесвам този вариянт

Относно по-горе - там е работата, че с тази кутия, въздуховоди и кутията над дросела се намалява скоростта на въздуха - в кривата тръба се дроселира въздуха от гънките, в камерата над дросела въздуха пак се разсейва (аз съм я отварял), а пък кутията на самия филтър има малък отвор и дебит.
При интейка камерата над дросела и тръбата преди кутията се подменят от по-дебели алуминиеви (а може и др да е материала), гладки отвътре и отвън, МАФ-а пък си остава, а филтъра отива до калника, където е отвора за въздуха. В някои случаи може да седи долу малко над скоростната кутия.
Аз лично харесвам този вариянт

Продавам си колата !
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост