гасне на празен ход само при студен двигател- РЕШЕН
-
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 03 юли 2008, 15:20
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ZETEC 1995
- Местоположение: гр.Лясковец
- Status: Извън линия
гасне на празен ход само при студен двигател- РЕШЕН
Здравейте колеги! Прегледах темите, но не намерих точен отговор на моя проблем. Имам Ескорт 1,6 16V ZETEC. Карам на газ-метан. Сутрин като я паля студена не иска да задържа оборотите и винаги подавам съвсем малко газ за да може да запали - иначе гасне. Малко като загрее се оправя и поддържа около 900-950 оборота. Но не винаги - сега тази сутрин като идвах на работа беше си загряла но на празен ход се колебаеше 300-400 оборота, даже веднъж изгасна. Но лошото е че проблема е променлив - някога идва момент- преди около месец беше - нямаше проблем със запалването, а когато е в движение и я пусна на свободна се форсира сама и поддържа около 2500 оборота. Това е ситуацията с моя Ескорт. Ще ви бъда благодарен за съвети ако мога да се справя с проблема сам -иначе в сервизите "режат главите" и няма гаранция за качество!
P.S. Пробвах моторчето на празен ход дали изобщо работи - т.е. откачих му клемата при работещ двигател и същия изгасна - ако това има значение и е реална диагностика все пак. Иначе понеже е пълна инжекция пали винаги на бензин и при 1800 об. обръща на газ.
P.S. Пробвах моторчето на празен ход дали изобщо работи - т.е. откачих му клемата при работещ двигател и същия изгасна - ако това има значение и е реална диагностика все пак. Иначе понеже е пълна инжекция пали винаги на бензин и при 1800 об. обръща на газ.
Последна промяна от ceco160 на 18 ное 2008, 09:44, променено общо 4 пъти.
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: гасне на празен ход
А свали ли го това моторче да го почистиш? При теб май се сваля за 2 минути с походяща отверка без да лягаш отдолу.
Другият ти вероятен (може би е по-вероятен) проблем да имаш лош вакуум. Преглазай си вакуумните линии и обърни внимание на коляното, което са пада под бобината към главата на двигателя. После пиши да кажеш какъв е резултата от огледа и почистването, за да мислим други евентуални причини.
П.П. Имай предвид, че вакуумните линии може да изглеждат здрави, но всъщност да са нацепени, напукани и пр. нецели, освен това почти е невъзможно да се огледа 100% дължината на тия маркучета, защото така са прекарани, че... Най-сигурният им е преглед е сваляне и надуване и после обратно слагане, но това досега незнам някой да го е направил само за едната проверка.
Другият ти вероятен (може би е по-вероятен) проблем да имаш лош вакуум. Преглазай си вакуумните линии и обърни внимание на коляното, което са пада под бобината към главата на двигателя. После пиши да кажеш какъв е резултата от огледа и почистването, за да мислим други евентуални причини.
П.П. Имай предвид, че вакуумните линии може да изглеждат здрави, но всъщност да са нацепени, напукани и пр. нецели, освен това почти е невъзможно да се огледа 100% дължината на тия маркучета, защото така са прекарани, че... Най-сигурният им е преглед е сваляне и надуване и после обратно слагане, но това досега незнам някой да го е направил само за едната проверка.
-
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 03 юли 2008, 15:20
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ZETEC 1995
- Местоположение: гр.Лясковец
- Status: Извън линия
Re: гасне на празен ход
Снощи почистих моторчето и след това го сложих и ми се стори че ще има подобрение. Но тази сутрин отново не искаше да запали. След третия-четвъртия път с малко газ и стана работата. Чак като загря започна да не гасне на празен ход.
Относно вакумните тръбички не можах да открия проблем. Има едно ел.клапанче - на прикачената снимка - намира се в дъното на двиг.отделение до колекторните тръби- което не можах да разгадая за какво служи. Освен то ако има някакво значение!
За съжаление проблема ми остава и мъките сутри продължават. Лошото е че като е студена единия ми крак трябва да е винаги на педала на газта да пъддържам обороти!
P.S. Може ли проблема да ми е от свещите?
Относно вакумните тръбички не можах да открия проблем. Има едно ел.клапанче - на прикачената снимка - намира се в дъното на двиг.отделение до колекторните тръби- което не можах да разгадая за какво служи. Освен то ако има някакво значение!
За съжаление проблема ми остава и мъките сутри продължават. Лошото е че като е студена единия ми крак трябва да е винаги на педала на газта да пъддържам обороти!
P.S. Може ли проблема да ми е от свещите?
- dimotaxi
- потребител
- Мнения: 649
- Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: гасне на празен ход
Със сигурност не е от свещите,това е нещо свързано с горивото или вакуумите???
Докато е студена и сместта е много беедна и гасне?
Докато е студена и сместта е много беедна и гасне?

- FordSierra1.6L
- потребител
- Мнения: 1021
- Регистриран: 28 фев 2005, 22:11
- Модел на автомобила: Ford mondeo MK2 2.5 V6 "ST"
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: гасне на празен ход
Колега щом караш на метан проблема може да е от това ,че майсторите няма как да ти настроят колата да работи еднакво на бензин и метан...поради простата причина,че двете горива са съвсем различни и най-вече по октановото число...и няма как да настрои колата и на двете горива по един начин.....ако на едното се направи добре на другото няма да е добре...това е за обикновен метан....за метанов инжекцион незнам как стоят нещата.....Проблема ти е когато запалиш и ти държи ниски обороти,гасне,не върви на бензин ....на метан предполагам че нямаш проблем??Ако е така мисля,че проблема може би е този
Успех

- viktorjak
- потребител
- Мнения: 44
- Регистриран: 01 окт 2008, 14:10
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 1998г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: гасне на празен ход
Моят Форд е с елетронен карбуратор т.е.карбуратора се управлява от компютър посредством датчици , а не от вакууми както при карбураторите. Нещо като инжекция на карбуратор.Аз имах същия проблем с него.След набутване по сервизите сам си открих проблема. Във филтъра има датчик за температурата на входящия въздух , от който автоматичния смукач черпи информация с колко да увеличи обортите и с колко да затвори клапата на смукача.Когато този датчик не работи правилно лъже компютъра и колата "полудява ", сутрин няма ниски обороти , кагато е студено трабва да подаваш газ да не гасне , а докато карах калата започва сама да си подава газ, след което сама се оправя , после пак "откача".При мен проблема се оказа лесен за оправяне -кабелните обувки в буксата на датчика се бяха разхлаби и не дават добър контакт , като размърдам буксата и колата "полудява".Предполагам , проблема е подобен само трябва да провериш , къде се намира този датчик на инжекциона. Предполагам , че е близо кутията на въздушния филтър или дори вътре в него.
-
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 03 юли 2008, 15:20
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ZETEC 1995
- Местоположение: гр.Лясковец
- Status: Извън линия
Re: гасне на празен ход
Колеги, споделете как точно да процедирам за да си проверя вакумната уредба дали е изправна за да видя дали това ще е решението на проБлема ми. Изчистих перфектно моторчето за празен ход, смъкнах и изчистих дроселовата клапа - светнаха, станаха като нови, но проблема ми продължава - сутрин като е студена гасне на празен ход и това си е. Като загрее всичко е о.к. Този вакум откъде да го подхвана и как да го диагностицирам. Помогнете! Благодаря Ви предварителвно.
- viktorjak
- потребител
- Мнения: 44
- Регистриран: 01 окт 2008, 14:10
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 1998г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: гасне на празен ход
Проучих как стоят нещата с EFI и съм бил прав за датчика.Дори датчика като модел е същия.Намира се на самата ижекция ,като застанеш срещу нея ,от дясната страна и влиза в ал. тръба.От дясно има още една букса , но тя е поставена върху стойка.Там където я гледах беше бяла с два кабела излизащи от нея.С точно същата букса имах проблем и след като стегнах кабелните обувки и напръсках с контактен спрей , всичко се оправи.90% от проблемите на форд са с токове или лоши връзки.Ако имаш контактен спрей напръскай всички букси който видиш.Хубаво е след като го направиш да нулираш грешките в компютъра като откачиш акумулатора.Доно съм ти помогнал. 
Сега видях снимката.Буксата трябва да е точно от долу под това дето не го знаеш какво е .Имам ръководство за есплоатацията на форд , но е на руски.Това е електрически "резъем".Ако знаеш руски си го преведи.

Сега видях снимката.Буксата трябва да е точно от долу под това дето не го знаеш какво е .Имам ръководство за есплоатацията на форд , но е на руски.Това е електрически "резъем".Ако знаеш руски си го преведи.
-
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 03 юли 2008, 15:20
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ZETEC 1995
- Местоположение: гр.Лясковец
- Status: Извън линия
Re: гасне на празен ход само при студен двигател
Благодаря на всички които се отзоваха до момента! Каквито съвети ми дадохте се постарах да ги изпълня, но и до сега при студен двигател пали трудно - само с малко газ и като си махна крака от педала гасне. Даже и студена като я изфорсирам при 1800 оборота обръща на газ но пак като отпусна педала изгасва - от това съдя че не би трябвало да е от дюзите. Чак като загрее започва да си работи нормално все едно че е нямало нищо. До сега съм направил следното: свалих и изчистих моторчето на празен ход и дроселовата клапа; проверих с мултицет стойностите на температурния датчик - при около 15 градуса е 48-50 и при позагрял двигател падат на около 6-7. Между другото клемите му бяха позамърсени и очаквах че след като ги изчистих със спрей ще се оправи но уви; проверих вакуумните линии и смених маркучетата на вакуума от колектора към казанчето за бензиновите изпарения от резервоара - не бяха пробити, но едното беше протъркано, а това до казанчето прегънато-усукано. Но за съжаление проблемът ми и мъките сутрин продължават
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: гасне на празен ход само при студен двигател
Освен всичко друго трябва да има датчик за температурата на антифриза, (не е този за стрелката на таблото), ако този датчик (термистор) не е наред ЕКУ-то не може да разбере дали двигателя е загрял. При студен двигател съпротивлението му е голямо, същото е и ако са замърсени клемите, или е с променена стойност, или въобще не работи, или е разкачен. При загряване на антифриза съпротивлението намалява и двигателя се успокоява. Така че не е само датчика за температура на въздуха отговорен и всички там други които си проверил. Търси го, при нас на Фиестите е някъде под бобинния блок, заврян отдолу на майната си, има една луличка и единичен кабел, може да се е откачил. Все пак го търси около термостата в първичния кръг, но не го бъркай с датчика за включване на перката. Пак казвам, датчика за температурата на антифриза към ЕКУ е с един кабел.
Датчика за стрелката на таблото е отзад на блока, под изпускателните колектори, пак на майната си. Може при теб да е друго но принципа е един и същ.
До масления филтър трябва да има датчик за налягане на маслото (лампата на таблото), пак с един кабел, не го бъркай.
Датчика за стрелката на таблото е отзад на блока, под изпускателните колектори, пак на майната си. Може при теб да е друго но принципа е един и същ.
До масления филтър трябва да има датчик за налягане на маслото (лампата на таблото), пак с един кабел, не го бъркай.
-
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 03 юли 2008, 15:20
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ZETEC 1995
- Местоположение: гр.Лясковец
- Status: Извън линия
Re: гасне на празен ход само при студен двигател
За съжаление проблемът ми все още го има, много жалко, бях си помислил че съм го решил но кратка ми беше радостта!!! Като е студена без газ не иска да запали. Паля я като подавам съвсем малко газ и запалва, но ако отпусна педала на газта изгасва. Като я изфорсирам при 1800 оборота обръща на газ но пак като отпусна педала изгасва - от това съдя че не би трябвало да е от дюзите. Чак като загрее започва да си работи нормално все едно че е нямало нищо. Когато е загряла, а даже и през деня да е стояла, само докато завъртя и пали от раз и си работи почти перфектно- задържа първоначално около 1400 об. и след това падат до около 850- 900. Просто не може да се предполага че като е студена ще има проблем. До сега съм направил следното: свалих и изчистих моторчето на празен ход и дроселовата клапа; проверих с мултицет стойностите на съпротивлението на температурния датчик на антифриза - при около 10 градуса /сутрин/ е 48-50 килоома, и при загрял двигател пада на около 4-5 килоома - което е в рамките на нормалните стойности. Между другото клемите му бяха позамърсени и очаквах че след като ги изчистих със спрей ще се оправи но уви. Мерих и напрежението на куплунга му - 5.4 V. Една сутрин пробвех следното: извадих му куплунга и свързах едно съпротивление 90 килоома, но пак без подаване на газ гаснеше. Проверил съм вакуумните линии и смених маркучетата на вакуума от колектора към казанчето за бензиновите изпарения от резервоара - не бяха пробити, но едното беше протъркано, а това до казанчето прегънато-усукано. Неколкократно съм нулирал компа и съм го обучавал както е по правилата. Но за съжаление проблемът ми и мъките сутрин продължават.Ако имате идея аз съм насреща.
-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: гасне на празен ход само при студен двигател
А "щекера октаново число", гледал ли си? Octane adjustment има го в схемата на зетека, но не знам къде е.
Пишеха колеги с фиеста зетек че бил от лявата страна/ или срещу двигателя от дясно.
Виж това дано да помогне.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=22764" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Пишеха колеги с фиеста зетек че бил от лявата страна/ или срещу двигателя от дясно.
Виж това дано да помогне.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=22764" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 04 ное 2008, 21:38
- Модел на автомобила: ford
- Местоположение: враца мондео 1.6 16в 94г
- Status: Извън линия
Re: гасне на празен ход само при студен двигател
моето мондео и то сутрин пали без проблеми но гаснеше смених свештите и спре да ми гасне но като брамне и почне на загряло като изклиуча от скорост и ми дига до 1500об после си пада и както му скефне,като е студен ми даржи много ниски обороти кажете на мондео 94 година каде е тоя дачик кадето дава инфо на компиутара дали е загрела колата моляви
- viktorjak
- потребител
- Мнения: 44
- Регистриран: 01 окт 2008, 14:10
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 1998г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: гасне на празен ход само при студен двигател
Напиши каква е колата ти.
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: гасне на празен ход само при студен двигател
Колега, според мен не ти работи коректно байпасният клапан "моторчето за празен ход". Газовата уредба Г.И. ли е или не?
- dimotaxi
- потребител
- Мнения: 649
- Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: гасне на празен ход само при студен двигател
Извинявай,да не се бъркаш нещо?tankovbg написа:Пак казвам, датчика за температурата на антифриза към ЕКУ е с един кабел.
Датчика за стрелката на таблото е отзад на блока, под изпускателните колектори, пак на майната си. Може при теб да е друго но принципа е един и същ.
До масления филтър трябва да има датчик за налягане на маслото (лампата на таблото), пак с един кабел, не го бъркай.
Този който дава инфо на ЕКУ-то не е ли под см.колектори с два кабела,а този за стрелката е отпред на блока и е с един кабел?



- petermr
- потребител
- Мнения: 93
- Регистриран: 17 май 2008, 08:20
- Модел на автомобила: mondeo kombi-1,6, 16v zetek E-97y12m
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: гасне на празен ход само при студен двигател
Само едно питане (лаик) -на какво дередже ти въздушния филтър?
-
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 03 юли 2008, 15:20
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ZETEC 1995
- Местоположение: гр.Лясковец
- Status: Извън линия
Re: гасне на празен ход само при студен двигател-РЕШЕН!
Здравейте колеги! Благодаря на всички които се отзоваха! След дългото ходене по мъките проблемът ми се оказа "моторчето за празен ход". Досега три пъти го бях смъквал, но почиствах от мизериите механичната му част - клапанчетата с буталцето. Преди като го смъквах с една тел мушвах в отвора на ел.клапанчето и котвата му се придвижваше леко напред-назад - от това съдех, че всичко би трябвало да е О.К., още повече че електрически работеше. Но преди седмица реших да пробвам да почистя самото ел.клапанче-бубината с котвата. За целта го накиснах само него в бензин. Постоя така около половин час .След това започнах да пръскам със спрей за почистване на карбуратори в отворчето му където влиза буталцето на механичния клапан. Постепенно тръскайки го енергично встрани /т.е. котвата на ел.клапана да се движи постъпателно напред-назад/ започнах да усещам движението на котвата на клапана и респективно започна да излиза една черна мизерия от вътрешноста му. Продължих процедурите с накисването в бензин /за да извлече мизерията/, пръскането със спрей и "клатенето" и постепенно започвах да чувам леки удари-почуквания от движението на котвата на ел.клапан, т.е. достигаше до крайните си точки напред - назад. След като изтече доста черна мизерия движението на котвата на ел.клапан стана абсолютно лесно - като го наклонях надолу се чуваше как се смъква и тя, а като го обърнех нагоре се връщаше в крайно задно положение. Като прецених че се е почистил достатъчно го подсуших с парцал и го изтръсквах енергично с цел през предната му част да изкапе евентуално останалия бензин вътре в него и т.н. След това го пъхнах във фурната на ел.печка при темп. до 60 градуса за да се изпари бензина -постоя може би половин час и като го пипнех беше топъл, но не и заграл за да не се прецака нещо по електриката му. След тази дълга процедура го монтирах на колата и вече една седмица сутрин пали перфектно и задържа високи обороти на празен ход при студен двигател. В движение също празния ход се държи перфектно. Но преди това един месец почти ми побеля главата- правих какво ли не- почистване на дроселовата клапа и мерене на потенциометъра и; профилактика на вакуумните линии -смяна на едно маркуче за изсмукване на бензиновите изпарения от казанчето с активния въглен и смяна на ежекторния соленоид за връзка между отработените газове и всмукателния колектор - дето съм го снимал по-горе; измерване и смъкване на датчика, даващ инф на компа за температурата на антифриза; почистване със спрей на всички букси по ел.инсталацията в двиг отделение; почистване със спрей на сензора на постъпващия въздух -след въздушния филтър; смяна на свещите; неколкократно обучение на компа и ОЩЕ КАКВО ЛИ НЕ. ВАЖНОТО Е ЧЕ УСПЯХ Дано повече да не ми прави бели, че ми писна от тоя ФОРД Дано да съм полезен и на други с подобен проблем!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта