От време на време не пали
- Ianaki
- потребител
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
От време на време не пали
Ако имате проблем с паленето ,а по-конкретно карате си ,гасите и после като завъртите ключа не върти стартера , а само премигват лампите.После въртите отчаяно докато в един момент не "захапва" и запалва.Случва се и когато не сте карали например сутрин.Също така този проблем се характеризира и със слабо въртене на стартера.Такива трудности съм забелязвал при Ескорт и фиеста, ескорта мойта печка , а фиестата една бензинка 1.3.
Решението.Перди да се втурнете в скъпи ремонти на стартера(смяна четки ,пренавиване,смяна шалтер и т.н.)направете следното.Както знаете ескортите имат "малко проблемче" с бушонното табло.Та точно там е проблема.Отстранява се по два начина.
1.Труден.Прекарвате нова инсталация от ключа до стартера и нямате проблеми.Естествено с нов бушон.
2.Лесен.Слагате при стартера на захранващият му кабел едно реле(най-обикновено), маса си хващате пак там долу при стартера,изолирате добре релето и го закрепвате със свинска опашка за стартера.Това е! Проблемът е решен!Релето компенсира полъчилият се спад в напрежението поруден от некачествените елементи в бушонното табле.Цената не ремонта е смешна а ефекта самйващ.Поздрави!
Решението.Перди да се втурнете в скъпи ремонти на стартера(смяна четки ,пренавиване,смяна шалтер и т.н.)направете следното.Както знаете ескортите имат "малко проблемче" с бушонното табло.Та точно там е проблема.Отстранява се по два начина.
1.Труден.Прекарвате нова инсталация от ключа до стартера и нямате проблеми.Естествено с нов бушон.
2.Лесен.Слагате при стартера на захранващият му кабел едно реле(най-обикновено), маса си хващате пак там долу при стартера,изолирате добре релето и го закрепвате със свинска опашка за стартера.Това е! Проблемът е решен!Релето компенсира полъчилият се спад в напрежението поруден от некачествените елементи в бушонното табле.Цената не ремонта е смешна а ефекта самйващ.Поздрави!
- Lenux
- потребител
- Мнения: 224
- Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
- Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: От време на време не пали
Колега ако може една схемичка за връзването ще съм мн благодарен 

Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "
".. bigger is better ... "
- Ianaki
- потребител
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: От време на време не пали
Там е работата ,че го свърза ха в сервиз.Това което видях няма да мога да го обясня,но знам , че е най-просто реленце ,което е свързано с + са на стартера.До колкото знам ,то има май 2 + са и две маси,но не съм сигурен.Нека някой ,който ртазбира от тези работи да разясни.
- venom4o
- потребител
- Мнения: 2793
- Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
- Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
- Местоположение: София- Банкя
- Status: Извън линия
Re: От време на време не пали
Шалтерът ти е бил за смяна.. Когато дадеш на стартер се включва шалтера който е една бубина която избутва бендикса и дава контакт на плюса на електромотора да започне да върти ! На стария ми стартер беше от него !
- Ianaki
- потребител
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: От време на време не пали
Значи да разясня.Релето се сложи след смяна на:четки ,шалтер и пренавиване на ротора.След това проблема остана.Останови се ,че проблема е в бушонното табло.Затова се сложи релето. 

-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: От време на време не пали
Добре би било някой, който е наясно да обясни по-подробно.Ianaki написа:...
Аз не разбирам как реле ще компенсира спад в напрежението...
Ако се заобикалят предпазителите не е ли опасно. При палене токът май е огромен.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- Ianaki
- потребител
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: От време на време не пали
Мога утре да снимам как е при мен.Само да кажа ,че при много ескорти има проблем с бушонното табло.Тези проблеми довеждат до прекарване на нова инсталация с нови бъшоно,защото без има риск от запалване на инсталацията при късо.Това мога да го твърдя смело,защото при мен не работеше и третата степен на вентилатора на парното и климатика.Оказа се ,че проблемът не е нито в резисторите,нито в ключа, а отново в таблото(до него ток идва след него няма).Прекарахме един кабел от ключа за вентилатора на таблото през бушон до резисторният блок и всичко стана о.к.
- OhljovchO
- потребител
- Мнения: 207
- Регистриран: 15 дек 2007, 20:04
- Модел на автомобила: Ford Focus МК2 1.6 Duratec 100HP, 2005г. с газов инжекцион
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: От време на време не пали
Моя Орион беше доста по-стар '84 ама и аз имах подобен проблем и ще го спомена тук.
Значи веригата за запалването от ключа към таблото с бушоните точно под волана имаше конектор/букса, който свързва ключа с останалата част на схемата. Е точно тоз конектор +а не правеше хубав контакт, беше грял доста време и в грайна сметка се беше поразтопил сериозно. В резултат колата угасна един ден почти в движение и до там.
Конектора беше отрязан и кабелчето беше свързано директно и хубаво... и света стана по-приятен
Та може да не е много по темата, но на някой да му е полезно или да му даде идея.
Значи веригата за запалването от ключа към таблото с бушоните точно под волана имаше конектор/букса, който свързва ключа с останалата част на схемата. Е точно тоз конектор +а не правеше хубав контакт, беше грял доста време и в грайна сметка се беше поразтопил сериозно. В резултат колата угасна един ден почти в движение и до там.
Конектора беше отрязан и кабелчето беше свързано директно и хубаво... и света стана по-приятен

Та може да не е много по темата, но на някой да му е полезно или да му даде идея.
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 21 юли 2008, 15:11
- Модел на автомобила: FORD Courier /1.8 DIESEL 2000
- Status: Извън линия
Re: От време на време не пали
Аз като си карах по една павирана улица ми изпадна реле в краката!Скъсах се да търся "тнездото" му но не намерих такова.....Всичко с релета си работи, като имам съмнения само за реотаните на задното стъкло...Ianaki написа:Там е работата ,че го свърза ха в сервиз.Това което видях няма да мога да го обясня,но знам , че е най-просто реленце ,което е свързано с + са на стартера.До колкото знам ,то има май 2 + са и две маси,но не съм сигурен.Нека някой ,който ртазбира от тези работи да разясни.
Сега имам проблеми при палене сутрин в студено време, та се замислям дали не е слагано такова реле???
В кой сервиз е слагано релето?
- cotaca
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 28 дек 2008, 12:51
- Модел на автомобила: eskort 1.3l 1981
- Местоположение: Pleven
- Status: Извън линия
Re: От време на време не пали
абе хора аз пък имам следния проблем тръгвам да паля и няма никои,стартера варти има токове по свешти кабели и има и бензинец да се одавиш и не пали при условие че на стартера дето е запалителя ми е хлабав +са и реших даго натегна ама ми се сцепи капа4ката та можели оттам да не ми дава хубав контакт и за тва да не пали или не е тва 4е се побърквам вече без кола
става дума за Ford eskort 1981god 1.3l karburator

става дума за Ford eskort 1981god 1.3l karburator
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта