Двигателят гасне при работещ климатик

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
galli
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 26 дек 2007, 14:41
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16v DOHC ZetecS
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Двигателят гасне при работещ климатик

Мнение от galli » 21 авг 2008, 14:21

Когато карам с пуснат климатик при натискане на съединителя и спирачката или изключване от скорост двигателят угасва :( като го пусна, когато колата работи на свободен ход мотора не угася оборотите играят известно време след, което се задържат на 800. Ако някой има идея на какво може да се дължи...

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Двигателят гасне при работещ климатик

Мнение от samsung_bg » 21 авг 2008, 14:54

При мен пък се получава кажи-речи обратното. При същите обстоятелства, които обясняваш оборотите се вдигат на 1500 (или по-точно не падат под 1500). Мисля, че стъпковото моторче или потенциометъра на дроселовата клапа прави беля, в смисъл че не подава точна информация на компа и от това се получава това вдигане или както е при теб падане на обороти. Чистил съм ги както многократно е описвано във форума, но не са сменяни с нови и затова са съмненията ми, че е някой от тях.
Изображение

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Re: Двигателят гасне при работещ климатик

Мнение от isoiso » 21 авг 2008, 16:05

galli написа:Когато карам с пуснат климатик при натискане на съединителя и спирачката или изключване от скорост двигателят угасва :( като го пусна, когато колата работи на свободен ход мотора не угася оборотите играят известно време след, което се задържат на 800. Ако някой има идея на какво може да се дължи...
Смени си въздушния филтър за начало. >:D<: Другото което можеш да направиш е да напръскаш със спирт дебитомера и да почистиш с парцалче дросела. Откачи си акумулатора за половин час. Ако пак играят пиши.

Потребителски аватар
galli
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 26 дек 2007, 14:41
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16v DOHC ZetecS
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Двигателят гасне при работещ климатик

Мнение от galli » 21 авг 2008, 16:29

isoiso, смених филтъра няма полза, за дросела и дебитометъра трабва първо да ги намеря :roll:

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Двигателят гасне при работещ климатик

Мнение от samsung_bg » 21 авг 2008, 16:56

Сваляш този маркуч
Изображение
Вдясно е дебитомера, вляво дросела.
Изображение

Потребителски аватар
galli
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 26 дек 2007, 14:41
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16v DOHC ZetecS
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Двигателят гасне при работещ климатик

Мнение от galli » 21 авг 2008, 20:22

Аха мерси за картинката тай като гледам мойта май няма дебитомер :?:

Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Двигателят гасне при работещ климатик

Мнение от paci » 21 авг 2008, 23:30

И още един датчик не виждам за температурата на входящия въздух намиращ се на кутията на въздушния филтър.
Баси странното :shock:

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Двигателят гасне при работещ климатик

Мнение от tankovbg » 22 авг 2008, 09:44

Лелее опоскана, бог знае как върви.
galli имаш ЛС

Потребителски аватар
galli
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 26 дек 2007, 14:41
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16v DOHC ZetecS
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Двигателят гасне при работещ климатик

Мнение от galli » 22 авг 2008, 20:11

За вървенето колата върви страшно направо гребе :shock: между другото имам опит с коли в пъти по-мощни! Дебитомер може и да няма ама съм чувал че тоя дебитомер пречи на въздушния поток, а тия излишни датчици вкарват грешки в ECU да сте виждали спортен/съсътезателен автомобил с дебитомер :?:

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Двигателят гасне при работещ климатик

Мнение от tankovbg » 23 авг 2008, 12:01

galli написа:За вървенето колата върви страшно направо гребе :shock: между другото имам опит с коли в пъти по-мощни! Дебитомер може и да няма ама съм чувал че тоя дебитомер пречи на въздушния поток, а тия излишни датчици вкарват грешки в ECU да сте виждали спортен/съсътезателен автомобил с дебитомер :?:
От това което galli пише и от това което ми написа на лични съвсем нищо не разбирам. На снимката се вижда ясно, че на кутията на въздушния филтър няма датчик за температурата на входящия въздух. Сигнала от този датчик има значение за количеството гориво впръсквано в цилиндрите и оборотите на двигателя на празен ход. Например при хладно време ECU-то увеличава горивото и отваря по-вече клапана за празен ход (стъпковото моторче както му казват някой), т.е. действа като автоматичен смукач.
А това че дебитомера пречи на въдушния поток е несъстоятелно твърдение, сечението там си е изчислено от конструкторите. При зетек двигателите този дебитомер е особено важен възел за правилното дозиране на количеството гориво впръсквано от инжекторите, за аванса, за положението на клапана за празен ход, за изгаряне на парите от бензина (EVAP), за рециркулация на отработените газове (EGR ако има), за кислородното регулиране.
И интересно като "колата върви страшно направо гребе", колко литра на сто гребе от резервоара?

Потребителски аватар
galli
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 26 дек 2007, 14:41
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16v DOHC ZetecS
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Двигателят гасне при работещ климатик

Мнение от galli » 23 авг 2008, 12:42

За теб може да е странно,че върви, но тва е факт. "На снимката се вижда ясно, че на кутията на въздушния филтър няма датчик за температурата на входящия въздух." тва никой не го оспорва, може да е разположен на друго място, недопускаш ли че еднакви двигатели на практика по някои отношения може да се различават. За разхода гори съвсем нормално 5л извънгр и 8-9л гр.

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Двигателят гасне при работещ климатик

Мнение от tankovbg » 25 авг 2008, 09:01

Днигателя си е Zetec S абсолютно същия като моя, а температурния датчик си е на кутията на въздушния филтър. По пътя на въздуха към смукателните колектори има 3 датчика, този за температурата, след него дебитомера, след него датчика за положението на дроселовата клапа.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 16 госта