зарежда 14,5волта
- plamenford
- потребител
- Мнения: 257
- Регистриран: 01 юни 2006, 17:22
- Модел на автомобила: ford mondeo 1.8TDI
- Местоположение: гр.София
- Status: Извън линия
зарежда 14,5волта
Става дума за мондео 1 8тд 94г.Динамото зарежда 14,5волта,а като запаля колата акомулатора започва да кипи.ходих на майстор за акомулатори замери зареждането и каза че всичко е добре да си сменя акомулатора защото ми бил заминал.Днес си купих нов акумолатор,слагам го на колата и като я запаля и новия започва да бълбука.отидох до едни майстори които се занимават с алтернатори,събраха се трима и се чудят и се маят такова нещо не са виждали.Динамото не презарежда а акомулатора кипи.дайте съвет ако някой е патил от това
http://plamengolf.data.bg" onclick="window.open(this.href);return false;
[img]http://store3.data.bg/plamengolf/DSC01834.JPG
[/img]
[img]http://store3.data.bg/plamengolf/DSC01834.JPG
[/img]
- isoiso
- потребител
- Мнения: 843
- Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
- Status: Извън линия
Re: зарежда 14,5волта
Нормално е динамото зарежда по книга 14,464 а това че бълбука при зареждане - отиди в някое зарядно за акумулатори - всички бълбукат и вътре не се диша
не се шашкай. Ако кипи нещо фрапиращо вече намери някой да ти види тоците!

- plamenford
- потребител
- Мнения: 257
- Регистриран: 01 юни 2006, 17:22
- Модел на автомобила: ford mondeo 1.8TDI
- Местоположение: гр.София
- Status: Извън линия
Re: зарежда 14,5волта
стария акомулатор направо ври,а новия балбука лекичко.Май не е нормално като запалиш и веднага да започне да ври,при положение че алтернатора зарежда нормално.
http://plamengolf.data.bg" onclick="window.open(this.href);return false;
[img]http://store3.data.bg/plamengolf/DSC01834.JPG
[/img]
[img]http://store3.data.bg/plamengolf/DSC01834.JPG
[/img]
- isoiso
- потребител
- Мнения: 843
- Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
- Status: Извън линия
Re: зарежда 14,5волта
Това по памет ти го казвам, не съм специалист. Според мен няма нищо тревожно, ама не пречи да се допиташ до някой( ама гледай да е компетентен, не само да те хвърлят на черешата разни всезнайковци) >:D<:
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: зарежда 14,5волта
Ако имаш някой познат в сервиз за телевизори и с осцилоскоп, помоли го да видите колко е прав правия ток към акумулатора. Лично съм виждал до 600 V пикове на един Москвич, но няма гаранция при определени обстоятелства и при теб да има повишено напрежение. Виж си провери гъстотата на разтвора (на електролита) в стария акумулатор. Устроуството - денсиметър се продава в OMV и Лукойл и струва около 3 лв. мисля, но цената е от миналата година.
- plamenford
- потребител
- Мнения: 257
- Регистриран: 01 юни 2006, 17:22
- Модел на автомобила: ford mondeo 1.8TDI
- Местоположение: гр.София
- Status: Извън линия
Re: зарежда 14,5волта
днес ходих на ул.Антим 1 при едни жичкаджий занимават се само със стартери и алтернатори и те казаха че било нормално в тези жеги така да кипи акомулатора.Зареждането за тях е добро/14,5волта/и казаха да си карам така и да не се притеснявам.
http://plamengolf.data.bg" onclick="window.open(this.href);return false;
[img]http://store3.data.bg/plamengolf/DSC01834.JPG
[/img]
[img]http://store3.data.bg/plamengolf/DSC01834.JPG
[/img]
- зуница
- потребител
- Мнения: 200
- Регистриран: 29 юни 2007, 23:04
- Модел на автомобила: ФОКУС 2.0 ГАЗ-БЕНЗИН
2008г. - Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: зарежда 14,5волта
Колега, 14.5 V трудно биха накарали здрав акумулатор да кипне.Кипенето е признак на голям заряден ток.Можеш да го получиш само при високо зарядно напрежение , или силно разреден акумулатор. За да разделиш проблема ,ти предлагам следното: Постави акумулатора на зарядно устроиство .Зарядния ток е не по-вече от 10% от номиналния на
акумулатора и постепенно спада.При по-голям ток който не спада във времето имаш кипене и проблем в акумулатора.
Ако можеш виж дали всички клетки кипят,ако някоя не кипи - дала е на късо. За другите остава повишено напрежение ,презареждат се и кипят.Ако всички клетки кипят еднакво и след няколко часа кипенето спре ,а напрежението наближи 14V насочи вниманието си към алтернатора .Там нещата са по-сложни .Поне ще знаеш къде е проблема.
акумулатора и постепенно спада.При по-голям ток който не спада във времето имаш кипене и проблем в акумулатора.
Ако можеш виж дали всички клетки кипят,ако някоя не кипи - дала е на късо. За другите остава повишено напрежение ,презареждат се и кипят.Ако всички клетки кипят еднакво и след няколко часа кипенето спре ,а напрежението наближи 14V насочи вниманието си към алтернатора .Там нещата са по-сложни .Поне ще знаеш къде е проблема.
Не казвай "Хоп!" преди да си скочил!
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: зарежда 14,5волта
Максималното напрежение на напълно зареден акумулатор без товар е 14.4 V (2.4 V на клетка).Така че е нормално да имаш 14.5V на алтернатора.Ако си обърнал внимание малките крушки по осветлението таблото ако са оригинални пише 14.4V а не 12V.
Аз ако не карам колата 1 месец и нагоре задължително си зареждам акумулатора на зарядно с с ток 5-7% от капацитета (моят е 62 Ah - с 4A) зарядното ни е автоматично и изкл. когато акумулатора стигне 14.4V на празен ход. Правя това защото автомобила няма регулиране на зарядният ток и той може да стигне високи стойности - като резултат се получава загряване, кипене ... и се съкращава живота на акумулатора.
Аз ако не карам колата 1 месец и нагоре задължително си зареждам акумулатора на зарядно с с ток 5-7% от капацитета (моят е 62 Ah - с 4A) зарядното ни е автоматично и изкл. когато акумулатора стигне 14.4V на празен ход. Правя това защото автомобила няма регулиране на зарядният ток и той може да стигне високи стойности - като резултат се получава загряване, кипене ... и се съкращава живота на акумулатора.
- stoy@n
- потребител
- Мнения: 442
- Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
- Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003 - Status: Извън линия
Re: зарежда 14,5волта
Колега не съм голям специалист но на генератора(алтернатора)където са четките има една"джаджа" която върши работата на регулатор....Edinuser написа:Максималното напрежение на напълно зареден акумулатор без товар е 14.4 V (2.4 V на клетка).Така че е нормално да имаш 14.5V на алтернатора.Ако си обърнал внимание малките крушки по осветлението таблото ако са оригинални пише 14.4V а не 12V.
Аз ако не карам колата 1 месец и нагоре задължително си зареждам акумулатора на зарядно с с ток 5-7% от капацитета (моят е 62 Ah - с 4A) зарядното ни е автоматично и изкл. когато акумулатора стигне 14.4V на празен ход. Правя това защото автомобила няма регулиране на зарядният ток и той може да стигне високи стойности - като резултат се получава загряване, кипене ... и се съкращава живота на акумулатора.

-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: зарежда 14,5волта
Тя регулира напрежението алтернатора да бъде 14.4V независимо от оборотите и натоварването, а не зарядния ток на акумулатора до колкото знам.stoy@n написа:...
Колега не съм голям специалист но на генератора(алтернатора)където са четките има една"джаджа" която върши работата на регулатор....
- msotiroff
- потребител
- Мнения: 461
- Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
- Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD - Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
Re: зарежда 14,5волта
Мойта кола откакто я имам зарежда на 14,6 пък акумулатора не е кипял до сега... въпреки че е 8-годишен 
Значи 14,5 V не е прекалено много

Значи 14,5 V не е прекалено много

Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта