Двигателят гасне при работещ климатик
- galli
- потребител
- Мнения: 37
- Регистриран: 26 дек 2007, 14:41
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16v DOHC ZetecS
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Двигателят гасне при работещ климатик
Когато карам с пуснат климатик при натискане на съединителя и спирачката или изключване от скорост двигателят угасва
като го пусна, когато колата работи на свободен ход мотора не угася оборотите играят известно време след, което се задържат на 800. Ако някой има идея на какво може да се дължи...

- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Двигателят гасне при работещ климатик
При мен пък се получава кажи-речи обратното. При същите обстоятелства, които обясняваш оборотите се вдигат на 1500 (или по-точно не падат под 1500). Мисля, че стъпковото моторче или потенциометъра на дроселовата клапа прави беля, в смисъл че не подава точна информация на компа и от това се получава това вдигане или както е при теб падане на обороти. Чистил съм ги както многократно е описвано във форума, но не са сменяни с нови и затова са съмненията ми, че е някой от тях.

- isoiso
- потребител
- Мнения: 843
- Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
- Status: Извън линия
Re: Двигателят гасне при работещ климатик
Смени си въздушния филтър за начало. >:D<: Другото което можеш да направиш е да напръскаш със спирт дебитомера и да почистиш с парцалче дросела. Откачи си акумулатора за половин час. Ако пак играят пиши.galli написа:Когато карам с пуснат климатик при натискане на съединителя и спирачката или изключване от скорост двигателят угасвакато го пусна, когато колата работи на свободен ход мотора не угася оборотите играят известно време след, което се задържат на 800. Ако някой има идея на какво може да се дължи...
- galli
- потребител
- Мнения: 37
- Регистриран: 26 дек 2007, 14:41
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16v DOHC ZetecS
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Двигателят гасне при работещ климатик
isoiso, смених филтъра няма полза, за дросела и дебитометъра трабва първо да ги намеря 

- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
- galli
- потребител
- Мнения: 37
- Регистриран: 26 дек 2007, 14:41
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16v DOHC ZetecS
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Двигателят гасне при работещ климатик
Аха мерси за картинката тай като гледам мойта май няма дебитомер



- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Двигателят гасне при работещ климатик
И още един датчик не виждам за температурата на входящия въздух намиращ се на кутията на въздушния филтър.
Баси странното
Баси странното

- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Двигателят гасне при работещ климатик
Лелее опоскана, бог знае как върви.
galli имаш ЛС
galli имаш ЛС
- galli
- потребител
- Мнения: 37
- Регистриран: 26 дек 2007, 14:41
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16v DOHC ZetecS
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Двигателят гасне при работещ климатик
За вървенето колата върви страшно направо гребе
между другото имам опит с коли в пъти по-мощни! Дебитомер може и да няма ама съм чувал че тоя дебитомер пречи на въздушния поток, а тия излишни датчици вкарват грешки в ECU да сте виждали спортен/съсътезателен автомобил с дебитомер 


- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Двигателят гасне при работещ климатик
От това което galli пише и от това което ми написа на лични съвсем нищо не разбирам. На снимката се вижда ясно, че на кутията на въздушния филтър няма датчик за температурата на входящия въздух. Сигнала от този датчик има значение за количеството гориво впръсквано в цилиндрите и оборотите на двигателя на празен ход. Например при хладно време ECU-то увеличава горивото и отваря по-вече клапана за празен ход (стъпковото моторче както му казват някой), т.е. действа като автоматичен смукач.galli написа:За вървенето колата върви страшно направо гребемежду другото имам опит с коли в пъти по-мощни! Дебитомер може и да няма ама съм чувал че тоя дебитомер пречи на въздушния поток, а тия излишни датчици вкарват грешки в ECU да сте виждали спортен/съсътезателен автомобил с дебитомер
А това че дебитомера пречи на въдушния поток е несъстоятелно твърдение, сечението там си е изчислено от конструкторите. При зетек двигателите този дебитомер е особено важен възел за правилното дозиране на количеството гориво впръсквано от инжекторите, за аванса, за положението на клапана за празен ход, за изгаряне на парите от бензина (EVAP), за рециркулация на отработените газове (EGR ако има), за кислородното регулиране.
И интересно като "колата върви страшно направо гребе", колко литра на сто гребе от резервоара?
- galli
- потребител
- Мнения: 37
- Регистриран: 26 дек 2007, 14:41
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16v DOHC ZetecS
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Двигателят гасне при работещ климатик
За теб може да е странно,че върви, но тва е факт. "На снимката се вижда ясно, че на кутията на въздушния филтър няма датчик за температурата на входящия въздух." тва никой не го оспорва, може да е разположен на друго място, недопускаш ли че еднакви двигатели на практика по някои отношения може да се различават. За разхода гори съвсем нормално 5л извънгр и 8-9л гр.
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Двигателят гасне при работещ климатик
Днигателя си е Zetec S абсолютно същия като моя, а температурния датчик си е на кутията на въздушния филтър. По пътя на въздуха към смукателните колектори има 3 датчика, този за температурата, след него дебитомера, след него датчика за положението на дроселовата клапа.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта