количество фреон в климатика

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
ceco160
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 03 юли 2008, 15:20
Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ZETEC 1995
Местоположение: гр.Лясковец
Status: Извън линия

количество фреон в климатика

Мнение от ceco160 » 03 юли 2008, 15:42

Здравейте колеги!
Лято е, жега е, трябва да се охлаждаме. Имам Ескорт 1,6 16 V 1995 г. и с климатик. Проблема ми е следния: като го купих всичко беше о.к. Но преди седмица изведнъж спря да работи. Отидох при "специалист", който с газов детектор обходи системата и заключи че пропуски няма трябва да се дозареди с фреон. След зареждането на втория ден осезаемо температурата на уж охладения въздух не беше така ниска и естествено на следващия ден вече не духаше студено. Междувременно при отворен преден капак и неработещ двигател констатирах лек шум, съскане. Оказа се, че тръбата от климатичната инсталация /по-дебелата/ преди да влезе към купето /от към двигатела/ се е пробила от контактуването и с тетката/тройника/ на охладителната система. Голям зор но я свалих и я заварих. Сега съм решил да се обърна към специалисти по автоклиматици. Някой може ли да ми помогне като ми каже какво количество фреон трябва да съдържа системата. Предварително Ви благодаря!

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: количество фреон в климатика

Мнение от samsung_bg » 03 юли 2008, 15:51

Би трябвало като вдигнеш капака на дв. да има табелка с кол. фреон.
На 95% от климатиците, които съм виждал е 740гр. Гарантирам ти, че с този грамаж ще работи както трябва.
Изображение

ceco160
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 03 юли 2008, 15:20
Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ZETEC 1995
Местоположение: гр.Лясковец
Status: Извън линия

Re: количество фреон в климатика

Мнение от ceco160 » 03 юли 2008, 15:57

Благодаря за инф. На моят автомобил предварително гледах, но тая табелка липсваше, уви!

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: количество фреон в климатика

Мнение от samsung_bg » 03 юли 2008, 16:45

Махат ги тия табелки и това е. Ти си сложи 740г.
На моята пък и махнали табелката дето пише колко атм. трябва да си помпиш гумите. Друго си е да знам аз как го дават. :mrgreen:
Изображение

GALI
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 11 яну 2008, 13:40
Модел на автомобила: Ford mondeo 1,8TDI
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: количество фреон в климатика

Мнение от GALI » 04 юли 2008, 18:05

Бутилка фреон 134А+60 лева за бързи връзки=90лева.Долу горе като на сервиз.Сам прецени дали си струва.

GALI
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 11 яну 2008, 13:40
Модел на автомобила: Ford mondeo 1,8TDI
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: количество фреон в климатика

Мнение от GALI » 04 юли 2008, 18:32

Бутилката е 1килограм-750 ml методиката е описана тук:http://mondeoclub.ru/remont/kondei2.htm

Thant
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 20 фев 2008, 10:52
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 TDi
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Re: количество фреон в климатика

Мнение от Thant » 04 юли 2008, 20:14

Според последната АУТОДАТА ако използваш фреон тип R12 количеството фреон е 820 +-10 грама, ако ползваш фреон R134a количеството фреон което ти е нужно е 740 +-15 грама. Ако ползваш R12 типа на маслотот ти трябва да е ESA-M2C231-A Ако ползваш фреон R134a маслото ти трябва да е WSH-M1C231-B. Общо взето това пише за колата ти. Вискозитет и на двете масла ISO 46.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Re: количество фреон в климатика

Мнение от ewgeny » 05 юли 2008, 09:13

Когато доливаш фреон, трябва да слагаш и масло. А, колко е фреона, има си каталози които казват точно колко.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4783
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: количество фреон в климатика

Мнение от pepy1 » 05 юли 2008, 21:42

ewgeny написа:Когато доливаш фреон, трябва да слагаш и масло. А, колко е фреона, има си каталози които казват точно колко.
това задължително ли е ?че аз преди 2 г. напълних половината система ама за масло и дума не стана
искаш да кажеш че това е като смяната на маслото на двг и масления филтър вървят заедно!
а ако не е доливано/сменяно ,фатално ли е ?
питам те понеже разбирам че си в час с хладилна и климатична техника за разлика от мен
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: количество фреон в климатика

Мнение от samsung_bg » 06 юли 2008, 10:08

pepy1 написа: това задължително ли е ?че аз преди 2 г. напълних половината система ама за масло и дума не стана
искаш да кажеш че това е като смяната на маслото на двг и масления филтър вървят заедно!
а ако не е доливано/сменяно ,фатално ли е ?
питам те понеже разбирам че си в час с хладилна и климатична техника за разлика от мен
Когато ти изчезне фреон по някаква причина маслото си остава. Аз никога не съм доливал масло, защото може да си направиш такъв автогол, че да се чудиш откъде е дошло. Най-малкото е, че съществуват минерално и синтетично масло и объркването води до пресичане.
Изображение

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Re: количество фреон в климатика

Мнение от ewgeny » 06 юли 2008, 19:53

Не! Когато изчезва фреон, той със сигурност отлита и със масло. Затова ако някъде има теч, ще забележите че е мазно мястото. Това мазното е само и единствено масло. Сега, за 50 гр. няма нужда да се долива, ама ако ви смеят фреона задължително се долива масло. Другото което много малко хора знаят е, че онази течност за откриване на пропуски всъщност се свързва с маслото, а не с фреона. Затова се опитвам да набия в главите на много хора, че метода е недостатъчно ефикасен.Но имайте го наум, че при всяко доливане на фреон им казвайте, да капнат и по малко масълце. Щото като ви долеят 3-4 пъти по 500 гр. и накрая ще останете без никво масло. По спомен в системата има около 200-300 гр., като се долива според това къде е пропуска. Ако примерно пропуска е бил в изпарителя, не е фатално недоливането, докато ако е бил в дихидратора или компресора дозареждането е задължително.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: количество фреон в климатика

Мнение от samsung_bg » 13 юли 2008, 09:30

ewgeny,
Това, което казваш за отлитането на масло от системата означава ли, че в нея заедно с фреона се движи и масло?
Изображение

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1748
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: количество фреон в климатика

Мнение от synthez 3D » 13 юли 2008, 16:19

Разбира се че се движи.Нали компресора трябва да се смазва по някакъв начин.Но все пак маслото,което се движи заедно с хладагента е във вид на пара,а не течно, а пък е и твърде малко (150-200 мл.).
Изображение

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: количество фреон в климатика

Мнение от samsung_bg » 13 юли 2008, 16:31

synthez 3D написа:Разбира се че се движи.Нали компресора трябва да се смазва по някакъв начин.Но все пак маслото,което се движи заедно с хладагента е във вид на пара,а не течно, а пък е и твърде малко (150-200 мл.).
Това имам предвид и аз, че масло в системата не се движи. Колегата ewgeny ни убеждава, че жълтата течност се свързвала с маслото и затова мястото на пропуска било мазно. Ами тя самата жълта течност си е мазна като масло.
Изображение

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Re: количество фреон в климатика

Мнение от ewgeny » 13 юли 2008, 21:23

Колегата Евгени изобщо не се опитва да ви убеждава. Той ви казва как е, пък вие си мислете каквото искате. Масло циркулира в системата. Жълтото се свързва с маслото. Даже и да нямате жълто, където има пропуск, ще е мазно. Това е от маслото. Жълтото се слага допълнително от наще майстори. Аз съм ползвал такова нещо, и споделям, че не винаги върши работа, тъй като пропуска ако е отгоре на тръбата (маслото се движи долу) е много вероятно (не задължително) да има пропуск, а да няма жълто.
А за самсунг_бг поне не се опитвай да се правиш на умен, за сметка на другите, като не разбираш даже какво говориш.
А маслото се движи и в течно и в газово състояние. Как? Ами лесно.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: количество фреон в климатика

Мнение от samsung_bg » 14 юли 2008, 08:49

ewgeny написа: А за самсунг_бг поне не се опитвай да се правиш на умен, за сметка на другите, като не разбираш даже какво говориш.
А маслото се движи и в течно и в газово състояние. Как? Ами лесно.
Нали се сещаш, че масло стигне ли до капилярката системата ти вече е запушена.
Изображение

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Re: количество фреон в климатика

Мнение от ewgeny » 14 юли 2008, 13:12

samsung_bg написа:
ewgeny написа: А за самсунг_бг поне не се опитвай да се правиш на умен, за сметка на другите, като не разбираш даже какво говориш.
А маслото се движи и в течно и в газово състояние. Как? Ами лесно.
Нали се сещаш, че масло стигне ли до капилярката системата ти вече е запушена.
Няма смисъл да пиша по тази тема повече. Явно колегата е разбирач.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Re: количество фреон в климатика

Мнение от ewgeny » 14 юли 2008, 13:14

А в глупави спорове забравих да кажа на колегата Цецо, на въпроса му колко фреон е нужен на системата - 830 гр.
Другото което трябва да знаеш е, че има модели с 134а и с 12. По принцип на различните фреони са различни накрайниците, така, че големи майстори да не могат да се объркат, ама го имай в предвид. 830 гр. е при Ф12, а при Ф134а трябва да видиш модела на компресора за да се сравни.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

efico
потребител
потребител
Мнения: 64
Регистриран: 24 фев 2005, 00:32
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4TDCI 06г.
Ford Focus CMAX 1.6TDCI 06г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: количество фреон в климатика

Мнение от efico » 10 сеп 2008, 15:52

А някой може ли да помогне относно това как се разглобяват връзките тръба-тръба на климатика. Колега ceco 160, ти с тях ли се бори като сваляше тръбата.
Аз успях да извадя един дънер с колата и сега съм без климатик - тръбата се откъсна при компресора и трябва да се сваля за да се заварява. Алуминият трудно се заварява и нестава на място.

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: количество фреон в климатика

Мнение от aaleks » 11 сеп 2008, 16:41

efico написа:А някой може ли да помогне относно това как се разглобяват връзките тръба-тръба на климатика. Колега ceco 160, ти с тях ли се бори като сваляше тръбата.
Аз успях да извадя един дънер с колата и сега съм без климатик - тръбата се откъсна при компресора и трябва да се сваля за да се заварява. Алуминият трудно се заварява и нестава на място.
Търсачката е за търсене, не за красота :wink: !

http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=10&t=3657" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Небойте се роби Спартак е с вас!

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 4 госта