клапан свободен ход
- se7en
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 05 ное 2007, 19:38
- Модел на автомобила: Ka
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
- Status: Извън линия
клапан свободен ход
имам следния проблем с колата -форд ка .При превключване на скоростите се форсира ,същото прави и когато е на свободна .Майсторите казват че трябва да сменя клапан за свободен ход ако някой е имал такъв проблем ще се радвам да сподели с мен .Частта е около 300 лв. и не ми се иска да се окаже че проблема не е от нея.
7th
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4783
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: клапан свободен ход
теми като твоята има няколко във форума,верно че не са за форд ка ,но при него не е много по различно от фиеста ,ескорт или мондео
има даже и снимков материал
това е една от всичките теми http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... %B4#p37475" onclick="window.open(this.href);return false;
има даже и снимков материал
това е една от всичките теми http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... %B4#p37475" onclick="window.open(this.href);return false;
времето е като парите-никога не стига
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: клапан свободен ход
Че защо пък само този прословут клапан да е виновен ? Обикновено при блокаж (замърсяване) на този клапан влияе само на празния ход на двигателя, става неустойчив, гасне, задачата на този клапан е когато дроселовата клапа се затвори, да отвори друг "байпасен" канал за въздуха с цел оптимална горивовъздушна смес. Ако този клапан блокира отворен няма как колата да се форсира като при теб защото горивовъздушната смес става бедна.
Мисля по скоро да провериш и почистишследното
MAF, MAP каквото там имаш
Датчика за положението на дроселовата клапа
Датчика за скорост монтиран на скоростната кутия. Задачата на този датчик е да вдигне оборотите до 1100-1200 когато се движим на свободна предавка (по инерция), целта е да обезпечи нормална работа на хидравликата, сервоусилвателя на спирачки. Ако обаче сме на скорост и отпуснем газта следва да се спре притока на гориво, датчика работи съвместно с другите.
Датчика за температура на охлаждащата течност - например на Зетек има 2 датчика единия дава напрежение на стрелката на таблото, другия е скачен с компа - ако този дефектира компа си "мисли" че колата е студена и да форсира. Отделно има един датчик до термостата, който включва перката.
Ламбда сондата също не е за пренебрегване.
Без диагностика, ей така "майстора казал" е ала бала ще ти сменят наред докато улучат.
А диагностиката не е кой знае колко скъпа.
Мисля по скоро да провериш и почистишследното
MAF, MAP каквото там имаш
Датчика за положението на дроселовата клапа
Датчика за скорост монтиран на скоростната кутия. Задачата на този датчик е да вдигне оборотите до 1100-1200 когато се движим на свободна предавка (по инерция), целта е да обезпечи нормална работа на хидравликата, сервоусилвателя на спирачки. Ако обаче сме на скорост и отпуснем газта следва да се спре притока на гориво, датчика работи съвместно с другите.
Датчика за температура на охлаждащата течност - например на Зетек има 2 датчика единия дава напрежение на стрелката на таблото, другия е скачен с компа - ако този дефектира компа си "мисли" че колата е студена и да форсира. Отделно има един датчик до термостата, който включва перката.
Ламбда сондата също не е за пренебрегване.
Без диагностика, ей така "майстора казал" е ала бала ще ти сменят наред докато улучат.
А диагностиката не е кой знае колко скъпа.
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: клапан свободен ход
Точно този клапан когато остане отворен може да "форсира" колата. Лично изпробвано е от мен - 5500 оборота стигаше.
компютърът коригира сместа (ТПС е второстепенен след МАФ). Клапанът е байпасен на дроселната калапа - да, но не смуче отвън - пак си взима от тръбата към филтъра.
Тия неща важат за Зетеците, не знам Ка-то с какъв мАтор е...
- да, когато е блокирал затворенОбикновено при блокаж (замърсяване) на този клапан влияе само на празния ход на двигателя, става неустойчив, гасне,

- Има как - повече въздух през MAF-аАко този клапан блокира отворен няма как колата да се форсира като при теб защото горивовъздушната смес става бедна.

Тия неща важат за Зетеците, не знам Ка-то с какъв мАтор е...
- se7en
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 05 ное 2007, 19:38
- Модел на автомобила: Ka
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: клапан свободен ход
мотора на колата е 1.3.Вчера ходих на диагностика и ми казаха че били изчистили грешките и затегнали клапаните , днес карах и отново имам проблем .Не се форсира толкова много ,но пак е така.Проблема възниква повече при смяна на предавките възходящо на свободна не се форсира
7th
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта