Дали е гарнитура или нещо друго ? Оправено :)
- kpacu
- потребител
- Мнения: 69
- Регистриран: 21 окт 2007, 18:05
- Модел на автомобила: Mondeo 1998 Ghia Zetec 2.0i 16v 130 hp 96 kw
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Дали е гарнитура или нещо друго ? Оправено :)
След дълъг път забелязах че температурата много се беше качила (над нормалното) спирам аз да видя какво се случва под капака и тогава беше най-голямото приключение. Да спомена че не съм карал до степен такава че да се е разширила от прегряване. В казанчето за водата буквално вреше(не от топлина) - излизаше въздух от маркуча който отива към радиатора. След изсипани 5 л. вода и един случаен минувач стигнахме до заключение че е гарнитурата на главата. Също по-късно като изстина колата и извадих щеката за маслото имаше балончета. Имам съмнение че е вода защото въздух няма да е ... Дали е така ? Някой по-вещ в тия неща нека да пише, защото аз не разбирам толкова ама ......... все пак друго си е разбирач да се обади по темата
btw колата остана на място във Враца ако някой колега е от там и има и знае добър сервиз нека да каже къде какво за да не се налага да я прибирам с пътна помощ. Благодаря предварително.

Последна промяна от kpacu на 14 юни 2008, 22:22, променено общо 1 път.

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Дали е гарнитура или нещо друго ?
Ако е гарнитура не е задължително да има вода в маслото. Може прегарянето да е между ризата и цилиндъра без да прави контакт със маслена магистрала и тогава няма вода в маслото. Инак симптомите са такива както ги описваш. Подобно завиране може да се наблюдава също и при повреда на паро-въздушния клапан в капачката. Вентилатора работи ли, може той, датчика за включване или бушона му да е изгорял, вследствие е на което колата да прегрява. Разликата при прегоряла гарнитура е че мехурчетата въздух в системата се получават още като се запали д-ля, без да е загрял, и от ауспуха пръска много вода. Също така свеща на съответния цилиндър е мокра от вода.
Така че както казах симптомите са такива, но първо се увери че не са другите причини преди да сваляш главата.
Така че както казах симптомите са такива, но първо се увери че не са другите причини преди да сваляш главата.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- kpacu
- потребител
- Мнения: 69
- Регистриран: 21 окт 2007, 18:05
- Модел на автомобила: Mondeo 1998 Ghia Zetec 2.0i 16v 130 hp 96 kw
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Дали е гарнитура или нещо друго ?
Интересното е че вентилатора работи, върти през известно време и после спира - като на нормална кола след като загрее. През ауспуха хвърля вода обаче не е много в смисъл в границите на нормалното е. Лошото само е че колата е във Враца и нямам възможността да експериментирам иначе свалянето на главата ще е последното нещо което ще правя. Знам също че след като е свалена главата е добре да се шлайфа така че има-няма един ден трябва да си загубя във Враца.
Също така балончетата не са малки а си е направо духане от тръбата и става в момента в който запали двигателя не е само като загрее. На място нямах инструмент за да погледна свещите за вода там ама ... след като ще се ходи в сервиз там хората ще си кажат мнението. Надявам се само да не попадна на пишман майстори защото отиде колицата
а никак не искам да се разделям с нея по тоя начин направо съм влюбен и в марката и в колата >:D<: Блгодаря колега за мнението ако се видим на някоя сбирка бирата не ти мърда !!



- kpacu
- потребител
- Мнения: 69
- Регистриран: 21 окт 2007, 18:05
- Модел на автомобила: Mondeo 1998 Ghia Zetec 2.0i 16v 130 hp 96 kw
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Дали е гарнитура или нещо друго ?
След известно време дето не съм се мяркал из форума, оправих колицата. Смених гарнитурите на главата, капака на клапаните и на двуцевката. Главата я шлайфах и всичките работи по нея са сменени и направени както си му е реда. Цялото удоволствие излезе 430 лева. 230 за главата и всичките обновления и шлайфания и 200 лв труд тъй като се налагаше да сменя предни биалетки и 4 тампона на носачите. Хората от сервиза на Субару (в Горубляне) направиха ремонта и мисля че заслужават похвала.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта