Аман с тия обороти

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
stonik1969
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 17 май 2007, 08:58
Модел на автомобила: eskotr 1.6 16 v Zetec
Местоположение: пловдив
Status: Извън линия

Аман с тия обороти

Мнение от stonik1969 » 08 май 2008, 21:40

Значи като съм на скорост без да давам гас и изключа от скорост веднага се опитва да изгасне и оборотите почват ту нагоре ту надолу- е това е. Почистил съм клапана за празен ход и Мафа. Къде другаде да почвам-помагайте

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Аман с тия обороти

Мнение от paci » 08 май 2008, 22:17

Ако си откачвал скоро акумулатора покарай и би трябвало да се оправи.
Ако не си, го откачи за 10-тина минути, покарай малко и ако не се оправи виж темата за обучение на компа.
Ако пак не стане ела кажи.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Аман с тия обороти

Мнение от cocoff » 09 май 2008, 08:19

stonik1969 написа: ...
А на място играят ли или само в движение?
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

stonik1969
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 17 май 2007, 08:58
Модел на автомобила: eskotr 1.6 16 v Zetec
Местоположение: пловдив
Status: Извън линия

Re: Аман с тия обороти

Мнение от stonik1969 » 09 май 2008, 09:04

След почистването акумулатора е откачан и после компютъра е обучен.

А когато съм на място оборотите са стабилни -900.

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Аман с тия обороти

Мнение от Любо » 09 май 2008, 09:18

А на какво гориво ти прави проблема? Като гледам профила ти си мисля, че го прови на бензин. Ако имаш газова на газ прави ли го?
Провери си MAF сензора и въздушния филтър.

stonik1969
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 17 май 2007, 08:58
Модел на автомобила: eskotr 1.6 16 v Zetec
Местоположение: пловдив
Status: Извън линия

Re: Аман с тия обороти

Мнение от stonik1969 » 09 май 2008, 09:48

Прави го и на бензин и на газ.Въздузния филтър е на 2-3 хиляди.Кабелите са нови

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Аман с тия обороти

Мнение от Любо » 09 май 2008, 10:06

А свещите нови ли са?
За бензина - Налягането на бензина как е?
За газта - на реглаж на изпарителя кога си ходил? Аз имах този проблем на газ и след смяна на мембрани се оправи.
За двете горива - Колата нормално ли се ускорява? или има прекъсвания (може би само на бензин има прекъсвания)?

stonik1969
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 17 май 2007, 08:58
Модел на автомобила: eskotr 1.6 16 v Zetec
Местоположение: пловдив
Status: Извън линия

Re: Аман с тия обороти

Мнение от stonik1969 » 09 май 2008, 10:14

Свещите са на 40 х-майстора ги провери - ок.
Реглаж на изпарителя не е равен 3 год., но колата си набира добре -по-добре на газ.

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Аман с тия обороти

Мнение от Любо » 09 май 2008, 10:41

При мен положенитео беше аналогично. За газта ти казах. За бензина почистване на клапанчето за празния ход.
Ако си сигурен в клапана и в изпарителя, остава да провериш кабелите на датчиците и дюзите да не са с изпечена и олюпена изолация и от това да се лъже управлението на двигателя.

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Аман с тия обороти

Мнение от tankovbg » 09 май 2008, 14:34

Казваш че когато си на скорост без газ и изключиш от скорост тогава прави този номер, но питаха те и не отговори - като запалиш колата работи ли нормално на празен ход.
Защото когато си на скорост без газ двигателя работи на принудителен празен ход, но гориво не се подава. Когато изключиш от скорост оборотите на двигателя падат и той преминава на нормален празен ход - около 800-900 оборота, тогава се подава гориво и се отваря байпасния клапан за празен ход.
Очевидно проблема ти е в този преход между двете състояния, но уточни за устойчивост на празния ход без колата да е на ход.

stonik1969
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 17 май 2007, 08:58
Модел на автомобила: eskotr 1.6 16 v Zetec
Местоположение: пловдив
Status: Извън линия

Re: Аман с тия обороти

Мнение от stonik1969 » 09 май 2008, 15:12

По горе казах,че на място оборотите не мърдат-900. Прави го само когато съм казал по горе

stonik1969
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 17 май 2007, 08:58
Модел на автомобила: eskotr 1.6 16 v Zetec
Местоположение: пловдив
Status: Извън линия

Re: Аман с тия обороти

Мнение от stonik1969 » 09 май 2008, 15:14

Клапана за празен ход го почистих,но може да се е повредил и да заяжда

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Аман с тия обороти

Мнение от Любо » 09 май 2008, 15:53

Незнам от какво може да заяжда, ако е чист. Но не пречи малко WD40 да му пръснеш или да пробваш с някой за който си сигурен, че работи.

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Аман с тия обороти

Мнение от tankovbg » 10 май 2008, 12:39

Този клапан за празен ход го пробвай така:
Запали и остави на празен ход, разкачи за момент клапана ако оборотите заглъхнат значи работи
Запали и остави на празен ход, завий волана бързо плътно на едната страна, ако двигателя за момент намали оборотите и пак ги възстанови значи клапана работи.
Повтори същото като включиш климатика (ако имаш) и фаровете едновременно.
Ако оборотите се възстановяват значи клапана си функционира правилно.

По симптомите които пишеш провери следните неща
датчика за положение на дроселовата клапа TP
акселератора за дроселовата клапа (механизма за отваряне и затваряне) дали я затваря добре.
налягането в горивната система, дори и при загасен двигател когато се разкачи маркуче трябва да пръсне
датчика за скорост на скоростната кутия VSS
ламбда сондата на изпускателния колектор

По горе съм писал как и с какво да си напръскаме всички електрически контакти за премахване на окисите. Направи го, понякога стават чудеса от това.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Аман с тия обороти

Мнение от cocoff » 10 май 2008, 15:30

stonik1969 написа:...
Според мен, щом не си отстранил причината с първия опит-бягай на диагностика. (Има толкова много пловдивчани тук, че все някой ще те светне за читав сервиз). Разкачането и тестването на 5-6 сензора/изпълнителни у-ва в тротоарни условия, от човек с немного опит, увеличава вероятността да прецакаш нещо и единственият резултат да е влошаване работата на ДВГ. Ако на диагностиката не могат да открият причината, тогава от немай къде ще действаш.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

stonik1969
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 17 май 2007, 08:58
Модел на автомобила: eskotr 1.6 16 v Zetec
Местоположение: пловдив
Status: Извън линия

Re: Аман с тия обороти

Мнение от stonik1969 » 10 май 2008, 15:40

Благодаря за съветите.
Значи като откачих клапана за празен ход двиг. изгасна.
2.Като навия кормилото докрай оборотите се вдигат малко и после се стабилизират.

Но взе да ми писва.Сигурно ще ходи на маистор.чао
Кат разбера какво е ще пиша.

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Re: Аман с тия обороти

Мнение от TIN » 12 май 2008, 16:17

tankovbg написа:Този клапан за празен ход го пробвай така:
Запали и остави на празен ход, разкачи за момент клапана ако оборотите заглъхнат значи работи
Запали и остави на празен ход, завий волана бързо плътно на едната страна, ако двигателя за момент намали оборотите и пак ги възстанови значи клапана работи.
Повтори същото като включиш климатика (ако имаш) и фаровете едновременно.
Ако оборотите се възстановяват значи клапана си функционира правилно.

По симптомите които пишеш провери следните неща
датчика за положение на дроселовата клапа TP
акселератора за дроселовата клапа (механизма за отваряне и затваряне) дали я затваря добре.
налягането в горивната система, дори и при загасен двигател когато се разкачи маркуче трябва да пръсне
датчика за скорост на скоростната кутия VSS
ламбда сондата на изпускателния колектор

По горе съм писал как и с какво да си напръскаме всички електрически контакти за премахване на окисите. Направи го, понякога стават чудеса от това.

Колега, когато се навие волана на едната страна както описваш по горе оборотите в първия момент падат поради натоварването на хидравликата в следващия обаче се включва специално монтиран ключ обикновено на нагнетателната страна на помпата ( хидравлична), който "казва" на компютъра да повиши оборотите за да "помогне" на хидравликата ....та.....

Датчика за пол на др клапа ако не е нарeд колата няма да пали....
налягането на гор. система ако не е наред колата ще глъхне.....няма да и стига гориво....
Ламбда сондата е придружена от висок разход и лош мирис на горивните пари..неравномерна работа на двг.....
най вероятната причина е VSS или датчика за положението на разпределителния вал или както форд го водят датчик за положението на първи цилиндър (CKP sensor)

stonik1969
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 17 май 2007, 08:58
Модел на автомобила: eskotr 1.6 16 v Zetec
Местоположение: пловдив
Status: Извън линия

Re: Аман с тия обороти

Мнение от stonik1969 » 12 май 2008, 19:42

Къде се намират тези датчици

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта