Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.
- valerko1
- потребител
- Мнения: 536
- Регистриран: 09 авг 2006, 14:57
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600 cm3, 100 кс, 06.2008 г. фейслифт, АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.
След пускане на няколко теми за проблеми с оборотите, изчетох бая нещо от колегите тука във форума реших да опиша цялостно моя проблем и отстраняването му.
Болката на колата е: „При подаване на газ и отпускане на педала оборотите остават много високи /не знам колко щото нямам оборотомер/ и след 10-15 сек.се оправят, до следващото подаване на газ”. Това го прави и на газ и на бензин, като на бензин е по-силно изразено.
Така може да работи месец, след това 2 месеца всичко да е супер......и пак така....и пак така може би година карах. Пръсках това шибано моторче досега 2 пъти, работи някой друг месец и пак започват мизериите, та затова си рекох я да го сваля и да го почистя по-основно.
Ето го да не се чудите за какво иде реч:
http://store2.data.bg/vaaalll/motor4e/M ... %20hod.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Айде народе на ремонта на моторчето за празния ход /стъпковото моторче/. Става дума за Фиеста, 1994 г., моноинжекция, газ/бензин, тъмно синя /за другите цветове не гарантирам, че ще стане/. Microcat дава точното наименование на тази джиджибайка:
ACTUATOR ASSY THROTTLE CONTROL HCS 1.3 CFI
Part number 91SF 9N825 AA
Нужните продукти са: Отверка звезда за махане на възд.филтър, гаечно ключе №8, еврейска звезда /може и ключ мисля №6 или 8/, WD-40, Обезмаслител Megllio за 3,50 лв, ама впоследствие видях, че в CBA има за 2,50, малко бутилче от мин.вода 500 мл.Горна баня /с Девин не става/, кутия Cappy 1 л.портокал или праскова, сешоар, парцал, бира Шуменско 2 л.
Започвам поред:
1. Тази джаджа понеже стои на такова място, че не може да се демонтира само тя, аз я махнах заедно с потенциометъра за дроселовата клапа. Двете заедно се държат на една планка с 3 болта №8, а самото моторче се маха с още 3 болта еврейска звезда. Отне ми около 10-15 мин.
Ето ги и двете: http://store2.data.bg/vaaalll/motor4e/R ... or4e_2.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
2. С обезмаслител ги напръсках обилно да изпадне гадостта и след това малката бутилка от мин.вода я отрязах отгоре по дължина на бутилката за да влезе моторчето в нея и напълних с обезмаслителя и го оставих да кисне за 2 часа. ПРЕПИШЕТЕ СИ ВСИЧКИ ЧИСЛА, БУКВИ ПО МОТОРЧЕТО ЧЕ ОБЕЗМАСЛИТЕЛЯ ИМ ТИИИИИИИИИТ МАЙКАТА щото може да ви се наложи рано или късно да купувате. При мене всичко изчезна и само едно номерче преписах, другото по принцип почти не се виждаше, а впоследствие изчезна всичко.
Ето малко снимки вече на мивката:
http://store2.data.bg/vaaalll/motor4e/R ... or4e_8.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Ето как се реже шишето:
http://store2.data.bg/vaaalll/motor4e/R ... r4e_11.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Ето заедно с обезмаслителя:
http://store2.data.bg/vaaalll/motor4e/R ... r4e_12.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Ето заедно с другото шише. Едно в друго ги сложих за да е по устойчиво уж това от мин.вода.
http://store2.data.bg/vaaalll/motor4e/R ... r4e_13.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
И ето го вече накиснато в обезмаслителя: http://store2.data.bg/vaaalll/motor4e/R ... r4e_14.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
3. След като постоя 2 часа в обезмаслителя го изплакнах с вода и започна едно сушене със сешоар, че не знам какво щеше да се случи ако го монтирах мокро. Преседя около 24 часа преди да го монтирам, като през това време съм го сушил около 6-7 пъти по около 3-4 мин. Освен това седя един цял следобед на припек
Ето снимки:
http://store2.data.bg/vaaalll/motor4e/R ... r4e_15.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Какво ще кажете, а, чисто ново:
http://store2.data.bg/vaaalll/motor4e/R ... r4e_18.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
4. Тук е мястото да спомена, че моторчето може да се разглоби по-основно, но аз не го направих. На това ограденото с червено на снимката място е подбит корпуса ли, кожуха ли, не знам как да го нарека и така е заклинен да не се вади. Така е направено на 3 места, но ако се изправи подбитото корпуса ще излезе откъм жиците /заедно с тях/ и там ще се открие друга гледка.
Картинка:
http://store2.data.bg/vaaalll/motor4e/R ... e_17_1.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
На тази снимка още по-добре се вижда подбитото:
http://store2.data.bg/vaaalll/motor4e/R ... r4e_16.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
5. Дойде ред на монтажа. Пак същите инструменти. Включих буксата на моторчето и дадох на контакт като държех моторчето в ръце. Отвътре нещо жужуше и тази пишка дето излиза и влиза отпред вече с натиск влизаше навътре.....демек работи. А без ток и бая усилие въобще не помръдваше. Пръснах и малко WD-40, пораздвижих я още напред назад да влезе навътре препарата и го монтирах пак за около 10-15 мин.
Айде пак снимков материал:
http://store2.data.bg/vaaalll/motor4e/R ... 4e_8_1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
6. Монтирах и въздушния филтър, събрах инструментите, допих бирата, врътнах ключа и запалих и О НЕБЕСА – МЪРКАШЕ КАТО НАСТИНАЛ, НЕСКОПЕН КОТАРАК С АСТМА /щото клапаните са ми за центровка та затова похърква/. Отново напръсках още 1-2 пъти с WD-40 вече при работещ мотор и чат-пат подаване на газ да пораздвижи още по-качествено.
7. Айде това е от мене. Ако искате и като в(л)ажна тема я турете....няма да се разсърдя. Мисля, че доста ще е от полза и ще спести поне за година разход от над 150 кинта за едно ново моторче.
---------------------------------
Лелеееееееееееееее колко съм писал. И това в 1 часа през нощта.
ПС. Днес минах около 200 км и смея да твърдя че разлика има, дори жената я забеляза. Да видиме докога ще изкара тома моторче. Успех в т.нар.”ремонт” на всички.
Болката на колата е: „При подаване на газ и отпускане на педала оборотите остават много високи /не знам колко щото нямам оборотомер/ и след 10-15 сек.се оправят, до следващото подаване на газ”. Това го прави и на газ и на бензин, като на бензин е по-силно изразено.
Така може да работи месец, след това 2 месеца всичко да е супер......и пак така....и пак така може би година карах. Пръсках това шибано моторче досега 2 пъти, работи някой друг месец и пак започват мизериите, та затова си рекох я да го сваля и да го почистя по-основно.
Ето го да не се чудите за какво иде реч:
http://store2.data.bg/vaaalll/motor4e/M ... %20hod.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Айде народе на ремонта на моторчето за празния ход /стъпковото моторче/. Става дума за Фиеста, 1994 г., моноинжекция, газ/бензин, тъмно синя /за другите цветове не гарантирам, че ще стане/. Microcat дава точното наименование на тази джиджибайка:
ACTUATOR ASSY THROTTLE CONTROL HCS 1.3 CFI
Part number 91SF 9N825 AA
Нужните продукти са: Отверка звезда за махане на възд.филтър, гаечно ключе №8, еврейска звезда /може и ключ мисля №6 или 8/, WD-40, Обезмаслител Megllio за 3,50 лв, ама впоследствие видях, че в CBA има за 2,50, малко бутилче от мин.вода 500 мл.Горна баня /с Девин не става/, кутия Cappy 1 л.портокал или праскова, сешоар, парцал, бира Шуменско 2 л.
Започвам поред:
1. Тази джаджа понеже стои на такова място, че не може да се демонтира само тя, аз я махнах заедно с потенциометъра за дроселовата клапа. Двете заедно се държат на една планка с 3 болта №8, а самото моторче се маха с още 3 болта еврейска звезда. Отне ми около 10-15 мин.
Ето ги и двете: http://store2.data.bg/vaaalll/motor4e/R ... or4e_2.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
2. С обезмаслител ги напръсках обилно да изпадне гадостта и след това малката бутилка от мин.вода я отрязах отгоре по дължина на бутилката за да влезе моторчето в нея и напълних с обезмаслителя и го оставих да кисне за 2 часа. ПРЕПИШЕТЕ СИ ВСИЧКИ ЧИСЛА, БУКВИ ПО МОТОРЧЕТО ЧЕ ОБЕЗМАСЛИТЕЛЯ ИМ ТИИИИИИИИИТ МАЙКАТА щото може да ви се наложи рано или късно да купувате. При мене всичко изчезна и само едно номерче преписах, другото по принцип почти не се виждаше, а впоследствие изчезна всичко.
Ето малко снимки вече на мивката:
http://store2.data.bg/vaaalll/motor4e/R ... or4e_8.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Ето как се реже шишето:
http://store2.data.bg/vaaalll/motor4e/R ... r4e_11.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Ето заедно с обезмаслителя:
http://store2.data.bg/vaaalll/motor4e/R ... r4e_12.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Ето заедно с другото шише. Едно в друго ги сложих за да е по устойчиво уж това от мин.вода.
http://store2.data.bg/vaaalll/motor4e/R ... r4e_13.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
И ето го вече накиснато в обезмаслителя: http://store2.data.bg/vaaalll/motor4e/R ... r4e_14.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
3. След като постоя 2 часа в обезмаслителя го изплакнах с вода и започна едно сушене със сешоар, че не знам какво щеше да се случи ако го монтирах мокро. Преседя около 24 часа преди да го монтирам, като през това време съм го сушил около 6-7 пъти по около 3-4 мин. Освен това седя един цял следобед на припек
Ето снимки:
http://store2.data.bg/vaaalll/motor4e/R ... r4e_15.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Какво ще кажете, а, чисто ново:
http://store2.data.bg/vaaalll/motor4e/R ... r4e_18.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
4. Тук е мястото да спомена, че моторчето може да се разглоби по-основно, но аз не го направих. На това ограденото с червено на снимката място е подбит корпуса ли, кожуха ли, не знам как да го нарека и така е заклинен да не се вади. Така е направено на 3 места, но ако се изправи подбитото корпуса ще излезе откъм жиците /заедно с тях/ и там ще се открие друга гледка.
Картинка:
http://store2.data.bg/vaaalll/motor4e/R ... e_17_1.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
На тази снимка още по-добре се вижда подбитото:
http://store2.data.bg/vaaalll/motor4e/R ... r4e_16.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
5. Дойде ред на монтажа. Пак същите инструменти. Включих буксата на моторчето и дадох на контакт като държех моторчето в ръце. Отвътре нещо жужуше и тази пишка дето излиза и влиза отпред вече с натиск влизаше навътре.....демек работи. А без ток и бая усилие въобще не помръдваше. Пръснах и малко WD-40, пораздвижих я още напред назад да влезе навътре препарата и го монтирах пак за около 10-15 мин.
Айде пак снимков материал:
http://store2.data.bg/vaaalll/motor4e/R ... 4e_8_1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
6. Монтирах и въздушния филтър, събрах инструментите, допих бирата, врътнах ключа и запалих и О НЕБЕСА – МЪРКАШЕ КАТО НАСТИНАЛ, НЕСКОПЕН КОТАРАК С АСТМА /щото клапаните са ми за центровка та затова похърква/. Отново напръсках още 1-2 пъти с WD-40 вече при работещ мотор и чат-пат подаване на газ да пораздвижи още по-качествено.
7. Айде това е от мене. Ако искате и като в(л)ажна тема я турете....няма да се разсърдя. Мисля, че доста ще е от полза и ще спести поне за година разход от над 150 кинта за едно ново моторче.
---------------------------------
Лелеееееееееееееее колко съм писал. И това в 1 часа през нощта.
ПС. Днес минах около 200 км и смея да твърдя че разлика има, дори жената я забеляза. Да видиме докога ще изкара тома моторче. Успех в т.нар.”ремонт” на всички.
Няма лоша ракия и хубава лопата.
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 15 мар 2008, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1994, 1.3mi , двигател HCS, 44kW
- Status: Извън линия
Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.
Еййй, страхотна тема!!! Поздравявам те! Аз също го имам този проблем със същия модел Фиеста. Подавам газ, отпускам газта и двигателя продължава да държи високите обороти. Натискам спирачката, спирам (скоростта става 0 км/ч) и след няколко секунди инжекционът взима нещата в свои ръце и сваля оборотите. И така до следващото подаване на газта.
Благодаря за темата! Уикенда ще трябва да се позанимая. Само да успея да си намеря необходимите инструменти и материали.
Благодаря за темата! Уикенда ще трябва да се позанимая. Само да успея да си намеря необходимите инструменти и материали.
- valerko1
- потребител
- Мнения: 536
- Регистриран: 09 авг 2006, 14:57
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600 cm3, 100 кс, 06.2008 г. фейслифт, АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.
Благодаря, ако нещо има неясно - питай. Но определено ще има ефект.....лошото е, че не знам докога. Мойто вече беше пръскано 2 пъти и затова реших да го чистя по-основно. Но ми се струва, че е временна работа. Айде успех.
Няма лоша ракия и хубава лопата.
- tomny
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 25 юли 2006, 09:09
- Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC EFI
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.
След почистването трябва ли да се смаже канала, където се движи вала? Моето го почистих, ефект имаше, но се чудя дали да не пръсна малко WD-40? Каква е логиката? От една страна, това са движещи се части, които биха за захабили ако работят без смазка, но от друга, по смазката бързо ще полепнат боклуци, и ефекта от почистването ще е краткотраен. Как да постъпя?
- valerko1
- потребител
- Мнения: 536
- Регистриран: 09 авг 2006, 14:57
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600 cm3, 100 кс, 06.2008 г. фейслифт, АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.
Аз мойто го пръсках след като го монтирах дори и при работеща кола. По смазката няма как да полепнат боклуци понеже отпред на това пишле дето стърчи има нещо като маншон и той не допуска вътре боклуци.tomny написа:След почистването трябва ли да се смаже канала, където се движи вала? Моето го почистих, ефект имаше, но се чудя дали да не пръсна малко WD-40? Каква е логиката? От една страна, това са движещи се части, които биха за захабили ако работят без смазка, но от друга, по смазката бързо ще полепнат боклуци, и ефекта от почистването ще е краткотраен. Как да постъпя?
Няма лоша ракия и хубава лопата.
- cruise
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 23 фев 2007, 11:48
- Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
Ситроен С4 '07 (само за подръжка)
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ
FORD Galaxy MK2 2.0 "11 TDCI - Местоположение: Димитровград->Хасково
- Status: Извън линия
Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.
Поздрави на valerko само искам да добавя от опит две неща, които мисля ще са от полза и една снимка от autodata.
Аз го разглобих също като теб много точно го описваш. Аз не го обезмаслявах.
1. казваш за капачката на моторчето че не си я махал. аз я махнах и нищо отдолу има още по здрава не си спомням точно, така че няма смисъл да се маха.
2.погледнете снимката, ти казваш че си го монтирал и си давал газ за да излиза и влиза "пишката". Аз какво направих-свързах го по схемата(моторчето е разглобено с помоща на два кабела), мисля че се разбира като поставите снимката с/у вас така се определят номерата на пинчетата (това е снимката на буксата). Пръскам "пишката" с WD40 и я свързвам така че да излезе максимално напред (да се надърви до макс.) , после пак пръскам и сменям поляритета да се прибере макс.. Това го повторих 3 4 пъти. Смисъл сменям поляритета и пръскам. И вече година и нещо нямам проблем.
Да преведа снимката мисля че е ясно но все пак:
1.Изключете от контакт.
2.Изключете буксата на моторчето (ISC Idle speed control).
3.Свържете акумулатора с 21 и 41 пинче (това са от буксата)
4.Вижте дали главата на моторчето оперира (наричана по горе "пишка")
5.Обърнете полюсите
6.Вижте дали главата на моторчето оперира в обратна посока.
Имам спомени че е доста дълга тая пишка смисъл в монтирано положение не излиза толкова, така че мисля процедурата не е сложна и е по дълготрайно решение да се пръска монтирано, аз го пръсках монтирано и имаше ефект, но по-краткротраен. Уф аз нещо се отпуснах прекалих маи с обясненията исках да добавя само опита си по схемата дано да има кои да го чете
Аз го разглобих също като теб много точно го описваш. Аз не го обезмаслявах.
1. казваш за капачката на моторчето че не си я махал. аз я махнах и нищо отдолу има още по здрава не си спомням точно, така че няма смисъл да се маха.
2.погледнете снимката, ти казваш че си го монтирал и си давал газ за да излиза и влиза "пишката". Аз какво направих-свързах го по схемата(моторчето е разглобено с помоща на два кабела), мисля че се разбира като поставите снимката с/у вас така се определят номерата на пинчетата (това е снимката на буксата). Пръскам "пишката" с WD40 и я свързвам така че да излезе максимално напред (да се надърви до макс.) , после пак пръскам и сменям поляритета да се прибере макс.. Това го повторих 3 4 пъти. Смисъл сменям поляритета и пръскам. И вече година и нещо нямам проблем.
Да преведа снимката мисля че е ясно но все пак:
1.Изключете от контакт.
2.Изключете буксата на моторчето (ISC Idle speed control).
3.Свържете акумулатора с 21 и 41 пинче (това са от буксата)
4.Вижте дали главата на моторчето оперира (наричана по горе "пишка")
5.Обърнете полюсите
6.Вижте дали главата на моторчето оперира в обратна посока.
Имам спомени че е доста дълга тая пишка смисъл в монтирано положение не излиза толкова, така че мисля процедурата не е сложна и е по дълготрайно решение да се пръска монтирано, аз го пръсках монтирано и имаше ефект, но по-краткротраен. Уф аз нещо се отпуснах прекалих маи с обясненията исках да добавя само опита си по схемата дано да има кои да го чете

Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
- valerko1
- потребител
- Мнения: 536
- Регистриран: 09 авг 2006, 14:57
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600 cm3, 100 кс, 06.2008 г. фейслифт, АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.
Много благодаря за допълненията. Това нещо ако го знаех преди да сваля за ремонт тая джаджа ехеее......но какво ми пречи да го сваля пак? Вместо жената да ме кара да готвя, чистя и пераcruise написа:Поздрави на valerko само искам да добавя от опит две неща, които мисля ще са от полза и една снимка от autodata.
Аз го разглобих също като теб много точно го описваш. Аз не го обезмаслявах.
1. казваш за капачката на моторчето че не си я махал. аз я махнах и нищо отдолу има още по здрава не си спомням точно, така че няма смисъл да се маха.
2.погледнете снимката, ти казваш че си го монтирал и си давал газ за да излиза и влиза "пишката". Аз какво направих-свързах го по схемата(моторчето е разглобено с помоща на два кабела), мисля че се разбира като поставите снимката с/у вас така се определят номерата на пинчетата (това е снимката на буксата). Пръскам "пишката" с WD40 и я свързвам така че да излезе максимално напред (да се надърви до макс.) , после пак пръскам и сменям поляритета да се прибере макс.. Това го повторих 3 4 пъти. Смисъл сменям поляритета и пръскам. И вече година и нещо нямам проблем.
Да преведа снимката мисля че е ясно но все пак:
1.Изключете от контакт.
2.Изключете буксата на моторчето (ISC Idle speed control).
3.Свържете акумулатора с 21 и 41 пинче (това са от буксата)
4.Вижте дали главата на моторчето оперира (наричана по горе "пишка")
5.Обърнете полюсите
6.Вижте дали главата на моторчето оперира в обратна посока.
Имам спомени че е доста дълга тая пишка смисъл в монтирано положение не излиза толкова, така че мисля процедурата не е сложна и е по дълготрайно решение да се пръска монтирано, аз го пръсках монтирано и имаше ефект, но по-краткротраен. Уф аз нещо се отпуснах прекалих маи с обясненията исках да добавя само опита си по схемата дано да има кои да го чете

Няма лоша ракия и хубава лопата.
- valerko1
- потребител
- Мнения: 536
- Регистриран: 09 авг 2006, 14:57
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600 cm3, 100 кс, 06.2008 г. фейслифт, АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.
Хора, какво да ви кажа......същата история с оборотите се започна. Работи от неделя до днес и бях в еуфория, че и аз нещо съм свършил като хората. 600-700 км минах с перфектни обороти.....пфу мамка му. Тая вечер пак като подам газ и оборотите високи още 10-15 сек.след като съм отнел газта, до следващото подаване на газ. Явно ще се купува друго моторче.
Няма лоша ракия и хубава лопата.
- cruise
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 23 фев 2007, 11:48
- Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
Ситроен С4 '07 (само за подръжка)
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ
FORD Galaxy MK2 2.0 "11 TDCI - Местоположение: Димитровград->Хасково
- Status: Извън линия
Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.
При мен беше така и набедиха запушен катализатор преди седмица го махнаха и оборотите заспахаvalerko1 написа:Хора, какво да ви кажа......същата история с оборотите се започна. Работи от неделя до днес и бях в еуфория, че и аз нещо съм свършил като хората. 600-700 км минах с перфектни обороти.....пфу мамка му. Тая вечер пак като подам газ и оборотите високи още 10-15 сек.след като съм отнел газта, до следващото подаване на газ. Явно ще се купува друго моторче.
Едновременно с това един мъркуч бях измъкнал.
Та едно от двете неща ми оправиха оборотите ако не забравя ще снимам мъркуча. Толкова от мен, но не съм сигурен че е от моторчето
- valerko1
- потребител
- Мнения: 536
- Регистриран: 09 авг 2006, 14:57
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600 cm3, 100 кс, 06.2008 г. фейслифт, АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.
Моя катализатор го няма от отдавна....така, че....да видиме маркучаcruise написа:При мен беше така и набедиха запушен катализатор преди седмица го махнаха и оборотите заспахаvalerko1 написа:Хора, какво да ви кажа......същата история с оборотите се започна. Работи от неделя до днес и бях в еуфория, че и аз нещо съм свършил като хората. 600-700 км минах с перфектни обороти.....пфу мамка му. Тая вечер пак като подам газ и оборотите високи още 10-15 сек.след като съм отнел газта, до следващото подаване на газ. Явно ще се купува друго моторче.
Едновременно с това един мъркуч бях измъкнал.
Та едно от двете неща ми оправиха оборотите ако не забравя ще снимам мъркуча. Толкова от мен, но не съм сигурен че е от моторчето
Няма лоша ракия и хубава лопата.
- ru2sf
- потребител
- Мнения: 72
- Регистриран: 07 окт 2005, 11:15
- Модел на автомобила: FordFiesta 1,3i 93г
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.
Тоя номер с почистването на моторчето го правя на два три месеца редовно с "контокс" и WD40, като пръскам и дросел потенциометъра.Еди приател диагностик още миналата година ми каза , че потенциометъра е тръгнал, но не ми се дават 150лв за нов.Същия номер колата я правеше преди три години и тогава смених потенциометъра и всичко беше ОК.Новия издържа по-малко(явно е менте)Така че давай със същата процедура отвреме на време.
Никой не се ражда знаещ!
БОГ направи хората различни - КОЛТ ги направи равни
ru2sf
БОГ направи хората различни - КОЛТ ги направи равни
ru2sf
- valerko1
- потребител
- Мнения: 536
- Регистриран: 09 авг 2006, 14:57
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600 cm3, 100 кс, 06.2008 г. фейслифт, АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.
Потенциометъра го смених преди 2 год., за 80 кинта мисля беше, така, че май е читав. Какво е това Контокс и откъде се взима да пробвам и с него?ru2sf написа:Тоя номер с почистването на моторчето го правя на два три месеца редовно с "контокс" и WD40, като пръскам и дросел потенциометъра.Еди приател диагностик още миналата година ми каза , че потенциометъра е тръгнал, но не ми се дават 150лв за нов.Същия номер колата я правеше преди три години и тогава смених потенциометъра и всичко беше ОК.Новия издържа по-малко(явно е менте)Така че давай със същата процедура отвреме на време.
Няма лоша ракия и хубава лопата.
- Еди
- потребител
- Мнения: 172
- Регистриран: 20 фев 2008, 09:33
- Модел на автомобила: Oldsmobil Bravada
- Местоположение: USA
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.
Еееее златен си, мнооого благодаря...
и моята Фиестичка ме тормози така, тя пък направо си гасне
и ям майни по светофарите 
и моята Фиестичка ме тормози така, тя пък направо си гасне


- penataa
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 17 май 2006, 12:48
- Модел на автомобила: escort 92
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.
ако го беше разглобил още в началото нямаше да трепериш че ще го намокриш!!!!!!
разглобява се и дросел-потенциометъра, но трябва да се внимава
разглобява се и дросел-потенциометъра, но трябва да се внимава
- valerko1
- потребител
- Мнения: 536
- Регистриран: 09 авг 2006, 14:57
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600 cm3, 100 кс, 06.2008 г. фейслифт, АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.
Нямах никакъв проблем с мокрене....потенциометъра съм разглабял, капсулован е но се отваря и после лепиш със Супер Бонд и всичко е на 6.....penataa написа:ако го беше разглобил още в началото нямаше да трепериш че ще го намокриш!!!!!!
разглобява се и дросел-потенциометъра, но трябва да се внимава
Няма лоша ракия и хубава лопата.
- fbcrew
- потребител
- Мнения: 67
- Регистриран: 17 ное 2007, 11:49
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.3 mi 1993г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.
Здрасти! И аз имах същия проблем със съпковото моторче на Фиестата. Аз процедирах по друг начин. Намерих му буксата, която се намира под пластмасовата кора на въздушния филтър. Откачих я, изфорсирах колата и после пак я сложих. От тогава вече 3 месеца нямам проблеми с оборотите (един вид ми се струва, че то е било запекло и съм го "рестнал").


- cruise
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 23 фев 2007, 11:48
- Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
Ситроен С4 '07 (само за подръжка)
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ
FORD Galaxy MK2 2.0 "11 TDCI - Местоположение: Димитровград->Хасково
- Status: Извън линия
Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.
Добре де аз цяла вечер без акумулатор я държа, тя пак се ресва. В твоя случаи не е давало добър контакт и като си я вкарал и изкарал се е оправил. Ако пак ти се появи проблем пробваи с контактен спрей продават го по магазините за електронила Филипс или ВД40. Дано нямаш проблем със моторчето. При мен след като го почистих и махнах катализатора няма проблем вече два месеца кове на 900 оборотаfbcrew написа:Здрасти! И аз имах същия проблем със съпковото моторче на Фиестата. Аз процедирах по друг начин. Намерих му буксата, която се намира под пластмасовата кора на въздушния филтър. Откачих я, изфорсирах колата и после пак я сложих. От тогава вече 3 месеца нямам проблеми с оборотите (един вид ми се струва, че то е било запекло и съм го "рестнал").

- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.
Колеги някаде бях чел че това явление с по бавното падане на оборотитте си е така за да може двигателя да доизгори подаденото гориво което при рязко връщане на педала на газта се натрупва и се отделят пове4е токсини.Поне така пишеше в тази книга преди имах Фиеста 1.1 и тя беше така и ме дразнеше че по баир на долу вместо да намаля на скорост тя се засилва.Това го разреших като завих кранчето на изпарителя от кадето се регулират оборотите и свърши работа, при подаване на газ и след пускане веднага си наместваше ниските обороти.
- zak81
- потребител
- Мнения: 223
- Регистриран: 27 яну 2009, 22:55
- Модел на автомобила: ford fiesta 95г,1.3mi,XR2,44kw,60k.
- Местоположение: Слънчева Варна
- Status: Извън линия
Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.
Колеги,много яка тема сте подхванали и има полза от промивката на стапковото мотор4е,ефектат бе6е невероятен и ре6их да си отка4а минуса за положин 4ас,компа да си из4исти гре6ките,но след това пак се полу4и проблема сас оборотите и стигам до извода 4е проблема идва от компа.Искам да запитам по елконите 4истят ли гре6ки и колко пари4ки струва това удоволствие и мога ли сам и как,благодаря предварително. ПП.И не забражяите по Велик ден ви се отдава вазможността да 4укнете яицата и пред децата 

zak
- zak81
- потребител
- Мнения: 223
- Регистриран: 27 яну 2009, 22:55
- Модел на автомобила: ford fiesta 95г,1.3mi,XR2,44kw,60k.
- Местоположение: Слънчева Варна
- Status: Извън линия
Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.
Колеги,след втора промивка на моторчето,оборотите си влязоха в нормите,благодарско на човека създал тези тема. 

zak
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта