1.8TD в режим на спиране

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
escorttd
Status: Извън линия

1.8TD в режим на спиране

Мнение от escorttd » 26 фев 2008, 08:44

Вчера спусках по голям наклон на 1-ва като същевременно помагах малко със спирачките и реших да пробвам без спирачки. От 1500об/мин двигателя започна постепенно да вдига оборотите докато стигнаха 3000. Това според вас нормално ли е, защото според мен ако изтърват спирачките и се наложи да спирам с двигателя съм заминал.
Моля колегите с 1.8 TD да споделят при тях как е.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 26 фев 2008, 09:08

Напълно нормално е, в режим "моторна спирачка", двигателя забавя колата но няма да я спре. Този режим се използва по време на продължително спускане или при планирано спиране, с цел да не се натоварва спирачната система. Особено при камионите при спускане е задължително използването, иначе в следствие на загряването феродото се разрушава и те вадят от дерето.
При отказ на спирачната система, се използва моторна спирачка да се забави максимално колата докато свърши наклона или ако той е дълъг да се забави максимално и се търси подходящо дърво или скат в който да се забиеш без да се утрепеш.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 26 фев 2008, 10:35

HACKO написа:и се търси подходящо дърво или скат в който да се забиеш без да се утрепеш.
=)): *00120*
мноу ме кефи Наско с този черен хумор
Ама е прав.... :(

Потребителски аватар
svir4o
потребител
потребител
Мнения: 137
Регистриран: 17 юни 2006, 23:35
Модел на автомобила: MONDEO mk3 2,5 v6 със сърце от София
Местоположение: varna
Status: Извън линия

Мнение от svir4o » 26 фев 2008, 11:40

секунди преди въпросното дърво или скат когато целият ти живот вероятно преминава пред очите ти погледни долу вдясно и използвай дясната си ръка да дръпнеш ръчната спирачка *00124*

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 26 фев 2008, 13:30

Другия вариант е да изгасиш колата както е на скорост :wink: ще изпафка два пъти и ще спре. Не и става много хубаво, ама няма да има огънати ламарини.

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 26 фев 2008, 14:47

isoiso написа:Другия вариант е да изгасиш колата както е на скорост :wink: ще изпафка два пъти и ще спре. Не и става много хубаво, ама няма да има огънати ламарини.
Кое ще спре? Ще продължи да намаля, с почти същата скорост както когато е бил запален. Говоря за скорости от порядъка на 50-60 км/ч., а не с 5км/ч. да я угасиш и тя да спре.

Колега @escorttd кажи кои наклон е голям(5,10,20%), на мен не ми се е случвало да пускам наклон на 1-ва скорост и да помагам със спирачката.

escorttd
Status: Извън линия

Мнение от escorttd » 26 фев 2008, 15:17

Колега DTM във Варна е малко вероятно да ти се случи да спускаш на 1-ва. Ако имаш път към Габрово ела да се спуснеш по "Баба Зара". Забавно е, особено зимно време да гледаш бакшишите как слизат като бобслей надолу. Един напред, друг назад а третия странично. :P
Колкото до наклона не съм го мерил, а според табелите в БГ съществуват 2 вида наклони: 10% и 12%
Пак се отплеснахме :roll: Целта на питането ми беше да разбера от някой с практичен опит нормално ли е поведението на двигателя ми. Иначе теории знаем много.

Потребителски аватар
Shooter
потребител
потребител
Мнения: 310
Регистриран: 01 дек 2007, 12:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 1996 Turnier Ghia
Ford Mondeo нова пръчка комби 2009
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Мнение от Shooter » 26 фев 2008, 16:27

според мен поведението на двигателя е нормално. не забравяй че работи на празен ход.

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 27 фев 2008, 10:03

Аз съм спускал такива баири. Моторът помага да не засилваш много, но няма начин да минеш без спирачки. Иначе става като при тебе, постепенно почва да ускорява и вдига оборотите.
Изображение

pavkata_svt
потребител
потребител
Мнения: 260
Регистриран: 28 окт 2007, 19:16
Модел на автомобила: Мазда 323
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от pavkata_svt » 27 фев 2008, 20:41

Моторна спирачка е нещо съвсем различно от това което коментирате приятели.
Телефон:0898 69 65 03 или 0888 700 336 Павката.Телефонните разговори не са скъпи както преди 10 години.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 27 фев 2008, 22:25

svir4o написа:секунди преди въпросното дърво или скат когато целият ти живот вероятно преминава пред очите ти погледни долу вдясно и използвай дясната си ръка да дръпнеш ръчната спирачка *00124*
А ръчната спирачка кое феродо използва?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 28 фев 2008, 18:49

DTM написа:
isoiso написа:Другия вариант е да изгасиш колата както е на скорост :wink: ще изпафка два пъти и ще спре. Не и става много хубаво, ама няма да има огънати ламарини.
Кое ще спре? Ще продължи да намаля, с почти същата скорост както когато е бил запален. Говоря за скорости от порядъка на 50-60 км/ч., а не с 5км/ч. да я угасиш и тя да спре.

Колега @escorttd кажи кои наклон е голям(5,10,20%), на мен не ми се е случвало да пускам наклон на 1-ва скорост и да помагам със спирачката.
Абе угаси я и ще видиш дали е същото :wink: :P

Потребителски аватар
[RS]Coswort
потребител
потребител
Мнения: 210
Регистриран: 15 дек 2007, 00:27
Модел на автомобила: ford orion 1,6D
Местоположение: Dobrich
Status: Извън линия

Мнение от [RS]Coswort » 29 фев 2008, 15:01

отваряш вратата и чипиците наземята са суркат... колкото сте повече толкоз по добре :P .. прегреят ли дисковете...

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 02 мар 2008, 21:55

По принцип дизеловия двг има значително по-тежки части и по-голяма компресия от бензиновия, в следствие на което и спиращия ефект е по-голям /тоест самия мотор се развърта по-бавно/ - при равен път дизела сравнително бързо забавя колата до 3-5 км/ч. Но при спускане по дълъг и стръмен наклон кинетичната енергия, която се генерира от масата на автомобила и ускорението неутрализира спирачното усилие на двг и той постепенно се развърта до високи обороти!


пп: бензиновия двг се развърта по-бързо, тоест колата би ускорила повече!

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

спирането

Мнение от ivo_63 » 05 мар 2008, 11:16

компресията помага най-много за спирането с мотора - колегата го е обяснил съвсем точно и научно.Само добавям, че не ти е мотора с 34 компресия , а някъде около 28 ако е добър, ако е поиздишал още по-надолу.Съответно , колкото по-малка е компресията - повече вдига оборотите - така че не се шашкай всичко е нормално.А спиракките ползвайте все пак - затова ги има.Прецаква се феродото ако карате с леко обран педал и ги нагрявате постепенно и продължително.ако от време на време само обирате излишната скорост без да скачате по педала е по-добре финансово?Смяна съединител+ремонтен комплект е около 700 лв - 10 пъти повече от накладките нали ?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта