1.8TD в режим на спиране
-
- Status: Извън линия
1.8TD в режим на спиране
Вчера спусках по голям наклон на 1-ва като същевременно помагах малко със спирачките и реших да пробвам без спирачки. От 1500об/мин двигателя започна постепенно да вдига оборотите докато стигнаха 3000. Това според вас нормално ли е, защото според мен ако изтърват спирачките и се наложи да спирам с двигателя съм заминал.
Моля колегите с 1.8 TD да споделят при тях как е.
Моля колегите с 1.8 TD да споделят при тях как е.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Напълно нормално е, в режим "моторна спирачка", двигателя забавя колата но няма да я спре. Този режим се използва по време на продължително спускане или при планирано спиране, с цел да не се натоварва спирачната система. Особено при камионите при спускане е задължително използването, иначе в следствие на загряването феродото се разрушава и те вадят от дерето.
При отказ на спирачната система, се използва моторна спирачка да се забави максимално колата докато свърши наклона или ако той е дълъг да се забави максимално и се търси подходящо дърво или скат в който да се забиеш без да се утрепеш.
При отказ на спирачната система, се използва моторна спирачка да се забави максимално колата докато свърши наклона или ако той е дълъг да се забави максимално и се търси подходящо дърво или скат в който да се забиеш без да се утрепеш.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Кое ще спре? Ще продължи да намаля, с почти същата скорост както когато е бил запален. Говоря за скорости от порядъка на 50-60 км/ч., а не с 5км/ч. да я угасиш и тя да спре.isoiso написа:Другия вариант е да изгасиш колата както е на скоростще изпафка два пъти и ще спре. Не и става много хубаво, ама няма да има огънати ламарини.
Колега @escorttd кажи кои наклон е голям(5,10,20%), на мен не ми се е случвало да пускам наклон на 1-ва скорост и да помагам със спирачката.
-
- Status: Извън линия
Колега DTM във Варна е малко вероятно да ти се случи да спускаш на 1-ва. Ако имаш път към Габрово ела да се спуснеш по "Баба Зара". Забавно е, особено зимно време да гледаш бакшишите как слизат като бобслей надолу. Един напред, друг назад а третия странично.
Колкото до наклона не съм го мерил, а според табелите в БГ съществуват 2 вида наклони: 10% и 12%
Пак се отплеснахме
Целта на питането ми беше да разбера от някой с практичен опит нормално ли е поведението на двигателя ми. Иначе теории знаем много.

Колкото до наклона не съм го мерил, а според табелите в БГ съществуват 2 вида наклони: 10% и 12%
Пак се отплеснахме

-
- потребител
- Мнения: 260
- Регистриран: 28 окт 2007, 19:16
- Модел на автомобила: Мазда 323
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
- isoiso
- потребител
- Мнения: 843
- Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
- Status: Извън линия
Абе угаси я и ще видиш дали е същотоDTM написа:Кое ще спре? Ще продължи да намаля, с почти същата скорост както когато е бил запален. Говоря за скорости от порядъка на 50-60 км/ч., а не с 5км/ч. да я угасиш и тя да спре.isoiso написа:Другия вариант е да изгасиш колата както е на скоростще изпафка два пъти и ще спре. Не и става много хубаво, ама няма да има огънати ламарини.
Колега @escorttd кажи кои наклон е голям(5,10,20%), на мен не ми се е случвало да пускам наклон на 1-ва скорост и да помагам със спирачката.


- [RS]Coswort
- потребител
- Мнения: 210
- Регистриран: 15 дек 2007, 00:27
- Модел на автомобила: ford orion 1,6D
- Местоположение: Dobrich
- Status: Извън линия
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
По принцип дизеловия двг има значително по-тежки части и по-голяма компресия от бензиновия, в следствие на което и спиращия ефект е по-голям /тоест самия мотор се развърта по-бавно/ - при равен път дизела сравнително бързо забавя колата до 3-5 км/ч. Но при спускане по дълъг и стръмен наклон кинетичната енергия, която се генерира от масата на автомобила и ускорението неутрализира спирачното усилие на двг и той постепенно се развърта до високи обороти!
пп: бензиновия двг се развърта по-бързо, тоест колата би ускорила повече!
пп: бензиновия двг се развърта по-бързо, тоест колата би ускорила повече!
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
спирането
компресията помага най-много за спирането с мотора - колегата го е обяснил съвсем точно и научно.Само добавям, че не ти е мотора с 34 компресия , а някъде около 28 ако е добър, ако е поиздишал още по-надолу.Съответно , колкото по-малка е компресията - повече вдига оборотите - така че не се шашкай всичко е нормално.А спиракките ползвайте все пак - затова ги има.Прецаква се феродото ако карате с леко обран педал и ги нагрявате постепенно и продължително.ако от време на време само обирате излишната скорост без да скачате по педала е по-добре финансово?Смяна съединител+ремонтен комплект е около 700 лв - 10 пъти повече от накладките нали ?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта