Имало и добри шофьори!

И как да се борим с тях!? Петте секунди преди катастрофата. Това можеше и да не се случи.
racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Имало и добри шофьори!

Мнение от racer11 » 07 ное 2005, 11:56

Такааа.Някои хора тук знаят, че основната причина да си сменя стария ескорт с нов беше че тази кола беше урочасана - за 1 година ме удряха 3 пъти по супер идиотски начин и нито един път по моя вина...може да звучи като суеверие, но... така си реших.Е снощи за малко да стане ПТП и с новия ескорт - този път по моя вина :oops:

Ситуацията: Цариградско, карам със 130-140 бързайки за арена младост, приятелката се гримира в огледалото на сенника и мрънка че карам прекалено бързо :) Докато и обяснявам как всичко е под контрол - колата има АБС и т.н., колко добър шофьор съм :D изпускам пътната обстановка за секунда и изведнъж :shock: пред мен една кола в бързата лента/където съм и аз/ намалява зверски. В другите ленти има коли, заобикалянето е абсурд.Следва мигновенно натискане на спирачки и връщане на скорости от моя страна, АБС се задейства, абе с една дума максимума който можеше да се направи в дадената ситуация.Но този максимум не се оказа достатъчен...И точно когато се виждах в багажника на предната кола /мисля, че беше шкода октавия/ човека мина максимално в дясно до другите коли и минах на 1-2 см от него и на също толкова от мантинелата.Тази маневра стана със скорост от около 70-80 км/ч при мен и 20-30 км/ч при него...Сещате се какъв щеше да бъде резултата при сблъсък с такава разлика в скоростта...

Е евала му направих на този човек - за пръв път ми се случва да видя такава преценена и перфектна реакция!Е, и аз имах роля в избягването на сблъсъка,което даже и уплашената ми приятелка призна,нооще веднъж ЕВАЛА на такива шофьори!

Изводи:
1. време е за зимни гуми - летните при ниски температури не вършат особена работа, дори и да имат добър грайфер като моите
2.Понякога приятелките/жените са прави, като казват да намалим...
3.Когато все пак решим да не ги слушаме, нека не се разсейваме, като им обясняваме да не се месят
4.Въпреки, че понякога късметът е с нас, по-често е обратното
5. ВНИМАВАЙТЕ!

Потребителски аватар
la4o
потребител
потребител
Мнения: 2269
Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
Местоположение: София, център
Контакти:
Status: Извън линия

:)

Мнение от la4o » 07 ное 2005, 12:45

Понеже често ми се случват подобни неща на Цариградско, първите две неща които правя когато видя че трябва да спра рязко, разбира се освен спирането, да пусна аварийките и да видя в коя посока ще тръгне да "бяга" този зад мен за да може аз да му избягам в другата :)

В крайна сметка не го пазя само него ;) най-вече пазя себе си от него...

Но все пак повече от 120-130 и то при по-празен път избягвам... оказа се, че мондеото вече не е една от най-бързо спиращите коли... като беше чисто нова се пазех само отзад, сега вече внимавам и отпред :P да не говорим в случаите, когато пред мен има хубави стопове... щом стоповете са хубави значи и спирачките :D:

Поздрави,
la4o

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 07 ное 2005, 23:52

Мдам, по Цариградско никакво разсейване, щото ситуацията се мени за секунди :? Хубу, че си се разминал, иначе ако слушаш жените за никъде не си :) Просто и включи "МУТЕ"-то :D
Изображение

Потребителски аватар
BadAngel
потребител
потребител
Мнения: 573
Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
Модел на автомобила: '06 Ford Focus
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от BadAngel » 21 фев 2006, 18:57

за съжаление много малко хора имат твоя късмет..

карайте внимателно, аз да чукна на дърво не съм имал инцидент от август месец 2005та :)
Играчките се променят,
момчетата - не.

Потребителски аватар
rejo
потребител
потребител
Мнения: 234
Регистриран: 22 сеп 2005, 01:10
Модел на автомобила: FIESTA 1.3i 2005, бензин
Местоположение: София, жк Младост 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от rejo » 21 фев 2006, 19:00

избягвайте скоросто от 120-130 км/ч и няма да имате често такива проблеми.....

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Re: Имало и добри шофьори!

Мнение от demiro » 21 фев 2006, 21:48

racer11 написа:време е за зимни гуми - летните при ниски температури не вършат особена работа, дори и да имат добър грайфер като моите
Въпреки, че понякога късметът е с нас, по-често е обратното
ВНИМАВАЙТЕ!
Е колеги както знаете и аз пострадах преди две седмици и сега Мони е в бокса :cry: Напълно съм съгласен с racer11. Толкова години се правя на голям шофьор и карам с летни гуми зимата/викам си - Ний пари за зимни гуми,жени и софтуер не даваме/ и това ми изяде главата наскоро.
Да не си купя четири нови зимни гуми като момченце,а сега парите ги давам за ремонт,че и отгоре ще кихна :cry:
Белата идва бързо колеги,и то в 90% от случаите,там където караме всеки ден и се чувстваме много уверени :cry: :roll:
Желая на всички безаварийно каране и успех!
Изображение

Потребителски аватар
licho
потребител
потребител
Мнения: 505
Регистриран: 17 юли 2005, 13:19
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi, 1992, Черна лимунзина с три врати
Фиат Браво 1.2 1999, Черна лимунзина с три врати
Status: Извън линия

Re: Имало и добри шофьори!

Мнение от licho » 22 фев 2006, 09:27

racer11 написа:Такааа.Някои хора тук знаят, че основната причина да си сменя стария ескорт с нов беше че тази кола беше урочасана - за 1 година ме удряха 3 пъти по супер идиотски начин и нито един път по моя вина...може да звучи като суеверие, но... така си реших.Е снощи за малко да стане ПТП и с новия ескорт - този път по моя вина :oops:

Ситуацията: Цариградско, карам със 130-140 бързайки за арена младост, приятелката се гримира в огледалото на сенника и мрънка че карам прекалено бързо :) Докато и обяснявам как всичко е под контрол - колата има АБС и т.н., колко добър шофьор съм :D изпускам пътната обстановка за секунда и изведнъж :shock: пред мен една кола в бързата лента/където съм и аз/ намалява зверски. В другите ленти има коли, заобикалянето е абсурд.Следва мигновенно натискане на спирачки и връщане на скорости от моя страна, АБС се задейства, абе с една дума максимума който можеше да се направи в дадената ситуация.Но този максимум не се оказа достатъчен...И точно когато се виждах в багажника на предната кола /мисля, че беше шкода октавия/ човека мина максимално в дясно до другите коли и минах на 1-2 см от него и на също толкова от мантинелата.Тази маневра стана със скорост от около 70-80 км/ч при мен и 20-30 км/ч при него...Сещате се какъв щеше да бъде резултата при сблъсък с такава разлика в скоростта...

Е евала му направих на този човек - за пръв път ми се случва да видя такава преценена и перфектна реакция!Е, и аз имах роля в избягването на сблъсъка,което даже и уплашената ми приятелка призна,нооще веднъж ЕВАЛА на такива шофьори!

Изводи:
1. време е за зимни гуми - летните при ниски температури не вършат особена работа, дори и да имат добър грайфер като моите
2.Понякога приятелките/жените са прави, като казват да намалим...
3.Когато все пак решим да не ги слушаме, нека не се разсейваме, като им обясняваме да не се месят
4.Въпреки, че понякога късметът е с нас, по-често е обратното
5. ВНИМАВАЙТЕ!
наистина късмет

а защо караш толкова бързо цариградско шосе не е = магистрала!!!! аз избягвам да минавам оттам, пръсне ли малко дъжд и става задръстване от ударени коли помислете сами защо !??!?

повечето неща стават така, човек е самоуверен и т.н. няма сигурно, колкото и нова да е колата и да е поддържана и всичко останало, особено ако насреща има разни хора които се мислят за опитни състезателни пилоти.

голяма част от хаоса в софия е затова защото никой не спазва правила, ограничения, знаци... особено минаването на червено - като бърза човек да тръгва по-рано, защо трябва да създава главоболия, да застрашава живота на останалите хора.....

виждал съм хора които щом седнал зад волана (за софия става въпрос) и палят колата и почват "ти къде се буташ да.....", "гледай го този...." буквално пяна хвърлят, а същевременно те правят нарушение и всичко което мислят е предварителна нагласа.
а най ми е интересен факта хора които твърдят аз извън софия не мога да карам - трудно ми е сложно ми е.

късмет и безаварийно каране на всички
и с бързане не винаги се стига за където си тръгнал!
:) Човек това звучи гордо, но всичко може да се очаква от него!

Потребителски аватар
V_A_N_K_A_T_A
потребител
потребител
Мнения: 381
Регистриран: 03 сеп 2005, 15:03
Модел на автомобила: Alfa 156 2.0 20V Turbo;Ford Mondeo Turnier 1.8 16V 93'
Местоположение: Хасково,София-Дървеница
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от V_A_N_K_A_T_A » 24 фев 2006, 22:58

Да,наистина,ЕВАЛА на тоя човек!Направо много се кефя като видя шофьор който гледа в огледалото,щото те са абсолютна рядкост!И аз миналия февруари нацентрих един Орион отзад.Добре че имах каско!Държа да отбележа колко е важен АБСа в такива моменти!!

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 25 фев 2006, 11:44

Пичове,вие чували ли сте за АКВАПЛАНИНГ.Когато гумата нее за дъжд(с отводнителни канали),а нормална като нашите,при тази скорост 120 и нагоре гумата вече стъпва само на водна повърхност,а не на твърда настилка.И аз имах случка подобна,но при мен колата се извъртя,взех завои със 105-110 е лек завои,но валеше дъжд.Тогава споменах на баща ми(стар автомобилист и луда глава) и тои ми извади едни стари книги за ралиджииско каране.Там ми показа какво е аквапланинг и как колата е почти неуправляема в такава ситуация.Този ефект става след 100км/ч,когато гумата се превърта много бързо,центробежните сили са доста и силата от сцеплението и тежестта намалява доста.
Затова в дъждовно време като сегашното карам с не повече от 100

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 25 фев 2006, 12:17

Мдааам, аз днеска го усетих по пътя за златните некфи 140... :shock: Кфо му плащаш...
Изображение

Потребителски аватар
murselin
потребител
потребител
Мнения: 127
Регистриран: 16 окт 2006, 22:21
Модел на автомобила: Форд Мондео Джия /98/ 2.0I 130k.s.
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от murselin » 22 ное 2006, 13:56

Истината е че кога има беля да става оправия нема на цариградско малко влага да има като лед става ,апреди 6 -7 години 1 пич ме намаа на студенска поликлиника без спирачен път и се отървах на косъм за колата не ми се сеща, а като никога карах бавно и нямаше трафик.А иначе за спирачките а мондито доста прилично се представят миналият уикенд си правихме колонка с 1 МЛ и А6 и спирах не по лошо от тях ,когато се налагаше.
добрите момчета отиват в рая ! лошите където си поискат :)

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 23 фев 2007, 11:15

Ами прав си трябваше да допълня ,че при такова спиране директно щях да се присадя в нечии багажник.. пък и сиерата си е доста тежък автомобил.. мотора е от чугун и т.н. :oops: извинявам се за непълния коментар по темата...

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 23 фев 2007, 11:37

venom4o написа:Ами прав си трябваше да допълня ,че при такова спиране директно щях да се присадя в нечии багажник.. пък и сиерата си е доста тежък автомобил.. мотора е от чугун и т.н. :oops: извинявам се за непълния коментар по темата...
:D Ахъ.. със 50 кг. по-лека от новите Фиести. :D
Sierra и Fiesta 2001 . Fiesta след 2002 са 1150-1200кг.

Потребителски аватар
jojo
потребител
потребител
Мнения: 610
Регистриран: 21 фев 2007, 14:55
Модел на автомобила: sierra
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от jojo » 12 яну 2008, 23:29

това спирачките на сиерата venom4o e наистина прав,наложи ми се да спирам рязко и мигновенно а се движех с 30км/ч и спрях в багажника или по точно в брнята на некво пежо,а съм сменил преди 5 месеца и дискове и накладки,затова нека да спазваме дистанция (въпреки че в София е доста трудоемко) и да се опитваме да преценяваме водачите около нас,иначе по темата евала на колеги шофъори преценяващи ситуацията
винаги за каквото и да си говорим,знай че става дума за пари

Потребителски аватар
SECURITY
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 12 ное 2007, 16:42
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6
Ford Transit 2.5D
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от SECURITY » 05 фев 2008, 21:46

cenzor написа: :D Ахъ.. със 50 кг. по-лека от новите Фиести. :D
Sierra и Fiesta 2001 . Fiesta след 2002 са 1150-1200кг.
Как сиерата ще е по лека ахахахах Отвори и на Фиестата предния капак,някъде там има една плочка , на която си пише колко тежи . Ако имаш някой познат със сиера виж и нея за да не говориш такива неща

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 05 фев 2008, 22:27

SECURITY написа:
cenzor написа: :D Ахъ.. със 50 кг. по-лека от новите Фиести. :D
Sierra и Fiesta 2001 . Fiesta след 2002 са 1150-1200кг.
Как сиерата ще е по лека ахахахах Отвори и на Фиестата предния капак,някъде там има една плочка , на която си пише колко тежи . Ако имаш някой познат със сиера виж и нея за да не говориш такива неща
Линковете горе вече не са активни, затова ето данни отново:

Sierra 2.0 литра, 4/5 door Kerb weight : 1128
Focus 1.4 литров; 5 door hatchback Kerb weight: 1247
Fiesta 1.3 литров; 5 door hatchback kerb weight: 1107

При това сравнението е между 2.0 Сиера и 1.3 Фиеста. При еднакви двигатели 1.6 примерно разликата беше около 50кг в полза на Фиестата.

Така че, хайде да си спестиш аххаах, охохо и да дадеш нещо конкретно ( както аз съм дал) и тогава пак да си "говорим такива неща"
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Потребителски аватар
SECURITY
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 12 ное 2007, 16:42
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6
Ford Transit 2.5D
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от SECURITY » 05 фев 2008, 23:42

http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/3750.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/3452.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ха ха ха

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 06 фев 2008, 00:03

Изображение

От оригиналната книжка на Фиестата.

Предполагам, че можеш да намериш подобно и за Сиерта.
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 06 фев 2008, 10:06

колега, сиерата си е толкова, не виждам нищо странно :roll: новите коли тежат повече. дори и при положение че сиерата е с тежък двигател, със задно е, моята е и комби... абе голям туч е ама тежи по-малко от 1200кг

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 06 фев 2008, 10:42

Вий тея работи с теглото не ги гледайте. Има 100 начина на теглене, и все УЖ е собствено тегло. Мойта я дават по книжка 1320 а тя си тежи 1150.
А че сиерата няма спирачки? Айде пак глупости. Може би ти нямаш гуми. Сиерата пък има мн. корави спирачки.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Отговори

Върни се в “ЗАСТРАХОВКИ, КАТ и ПТП”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта