Разлика между двигатели за фиеста 1,3 92г.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Разлика между двигатели за фиеста 1,3 92г.

Мнение от petkoff_pl » 01 сеп 2005, 12:39

кои ще ми каже защо има такава огромна разлика между двата двигателя и двата са на фиести 1,3 и са произведени през 92г.
Прикачени файлове
Dvigatelq na Petkoff_pl.jpg
Двигателя на Petkoff_Pl
Drugia dvigatel.jpg
Другият двигател
Последна промяна от petkoff_pl на 25 яну 2007, 21:41, променено общо 3 пъти.

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 01 сеп 2005, 21:42

Твоят двигател е с долен вал тип J6А,а на твоя познате с горен вал и много прилича на ескордов двигател.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 02 сеп 2005, 00:09

Вторият CVH ли е? :?

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 02 сеп 2005, 09:57

:?: А какви са тези тръби, които излизат от главата /до свещите/ - при първия ДВГ *0021*

Такъв двигател виждам за сефте :oops:


:twisted:

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 02 сеп 2005, 09:59

jordj написа:Твоят двигател е с долен вал тип J6А,а на твоя познате с горен вал и много прилича на ескордов двигател.
Трябва ли да се внимава когато се купуват резевни части и в кои трябва да внимавам само тези по двигателя или и по окачването и др. има разлики, защото в никой магазин не са ме питали с какъв вал си. Питат само годината и кубатурата.

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 02 сеп 2005, 12:17

Моделите на двигателите са различни както ти писах твоя е J6А ,външно прилича на J6B но без тръбите
Последна промяна от jordj на 09 яну 2010, 22:03, променено общо 3 пъти.

acj_
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 13 фев 2005, 07:38
Модел на автомобила: Sofia
Местоположение: Ford Fiesta Si 16V
Status: Извън линия

Мнение от acj_ » 02 сеп 2005, 12:18

jordj написа:Твоят двигател е с долен вал тип J6А,а на твоя познате с горен вал и много прилича на ескордов двигател.
И аз смятам че втория изглежда като ескортов 1.3. Не се притеснявай, твоя е оригиналния, виж снимките на 1.3 в Хайнеса и ще се увериш в това. :)

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 02 сеп 2005, 12:57

Brock написа::?: А какви са тези тръби, които излизат от главата /до свещите/ - при първия ДВГ *0021*

Такъв двигател виждам за сефте :oops:


:twisted:
BROCK за тези тръби и аз се интересувам какви са и до сега са ми казвали:
1. Твоята фиеста е изпълнение за Швейцария и това било да подграва нещо на инжекциона
2. Твоята фиеста е изпълнение за Швейцария и това било нещо за екологията, там много държали на това

Съгласи се че това не са много серйозни отговори и не са много точни
Затова моля ако някой има някъкво обяснение логично и точно да го сподели :oops:

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 02 сеп 2005, 13:10

Brock написа::?: А какви са тези тръби, които излизат от главата /до свещите/ - при първия ДВГ *0021* Такъв двигател виждам за сефте :oops:
:twisted:
Това е система , която отвежда изгорелите (недоизгорелите) газове обратно в цилиндрите за "повторна употреба" при определени режими във връзка с екологичните изисквания за съдържание на вредни емисии в отработените газове. Осигурява използването на по-старите (технологично) мотори при наличието на нови изисквания към тях.

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 05 сеп 2005, 15:21

Ето снимка на
(Kit admission direct Ford Fiesta XR2i 1.6L modèle de 1989 à 1992 )

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 06 сеп 2005, 01:33

1. На снимките са двигателите са:

1300сс HCS
1400cc CVH

НЯМА 1300сс CVH!

2. Тръбите са част от така наречената Air Pulse System. Останалите компоненти от нея са: още тръби и маркучи, клапан (вакуумен при карбураторните двигатели или ел. управляем при инжекционните), съдинка в която има филтър (дунапренен). Съществува във 99% от инжекционните автомобили Форд оборудвани със катализатор (както и на карбураторни и на такива без катализатор, но и там се употребява пак с "екологична" цел). Предназначението на системата е следното:

Когато двигателя е студен, ламбда сондата е студена, ECU-тo все още не е във "closed loop" режим (при този режим ECU-тo взема под внимание показанията на ламбда сондата за да регулира количеството на впръсканото гориво. При WOT (Wide Open Throtle) closed loop не се ползва за да не обеднее сместа), заради което е налично МНОГО по-голямо от нормалното количество неизгорял бензин във отработените газове, което от своя страна неминуемо и скоропостижно води до "умъртвяване" на катализатора. За да не се случи това се ползва горната система - докато загрее двигателя и заработи всичко нормално се подава свеж въздух в изпускателните колектори с цел да се предостави на двигателя по-лесно "смилаеми" изгорели газове. След като ECU-тo влезне във "closed loop" режим клапана на системата се затваря и така до следващият студен старт.

За любознателните - четиво на английски:

http://free.data.bg/tco/ford/Haynes%20m ... 737-05.PDF



kefi се бърка с тръбите които има на Zetec двигателя, това е съвсем друга система - EGR (Exhaust Gaz Recirculation). Там начина на работа е що годе като описания от kefi. Brock - на твоят двигател сигурно не си я видял (тръбите се намират под метлният щит над изпускателните колектори) или някой е отстранил всичко преди колата да попадне при теб (Форд продават EGR Removal kit - четири тапи който се завиват на мястото на дупките в изпускателните колектори - партиден номер - 1008597).

Малко снимки (с лошо качество) за онагледяване на Zetec EGR системата (и начина на отстраняванвето й :) ):

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 06 сеп 2005, 13:16

A тази истема не влияе ли и на "пъргавината" на двигателя докато загрее и ако катализатора е махнат, има ли нужда от тази гадост?

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 07 сеп 2005, 13:21

Доста хора махат тази система на Zetec. Каква е реалната полза нямам представа...

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 07 сеп 2005, 14:29

Доста хора-англичаните? *0027*

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 07 сеп 2005, 19:54

A бе братя аз я нямам тази щуротия в Моята фиеста,но на други по стари модели съм я виждал.,а при Зетек не би трябвало да я има.Той е по съвършен Мотор.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 07 сеп 2005, 20:15

Има я :idea: Дори на фиестата на Asj съм я виждал, дето е още по-нова... (като твоята).

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 08 сеп 2005, 20:02

Може ,не твърдя противното

Потребителски аватар
ru2sf
потребител
потребител
Мнения: 72
Регистриран: 07 окт 2005, 11:15
Модел на автомобила: FordFiesta 1,3i 93г
Местоположение: София
Status: Извън линия

за Фиестата

Мнение от ru2sf » 30 сеп 2005, 09:28

Аз имам отскоро Фиеста със същия двигател като на petkoff_pl.Интересуваме къде се долива масло за двигателя и до къде трябва да бъде нивото му на пръчката.
Никой не се ражда знаещ!
БОГ направи хората различни - КОЛТ ги направи равни
ru2sf

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 30 сеп 2005, 09:50

Пръчката за маслото в края си има две пъпчици едната е минимум а другата максимум маслото трябва да по-средата. Точно 1 литър се събира между минимума и максимума, а иначе в двигателя се събират 3,5 литра масло. На снимката се вижда капачката която се издърпва ( не се развива) и наливаш маслото.

Потребителски аватар
ru2sf
потребител
потребител
Мнения: 72
Регистриран: 07 окт 2005, 11:15
Модел на автомобила: FordFiesta 1,3i 93г
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от ru2sf » 30 сеп 2005, 12:17

БЛАГОДАРЯ!
Никой не се ражда знаещ!
БОГ направи хората различни - КОЛТ ги направи равни
ru2sf

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта