Моля за мнение за евентуален проблем с охладителната система

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Emow
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 08 дек 2007, 18:25
Модел на автомобила: Escort VII
Status: Извън линия

Моля за мнение за евентуален проблем с охладителната система

Мнение от Emow » 20 яну 2008, 19:52

Колеги,предварително ви благодаря за търпението отново да отговорите на въпрос,сигурно задаван многократно от новодошлите.
Значи,през декември си купих Ескорт 1998 г. 1.8 бензин,внос от Италия.Още веднага ми направи впечатление,че стрелката за температурата никога не напуска бялата зона/нали са три зони-бяла, НОРМАЛ и червена/.Усъмних се в термостата,но майсторът ми каза да не пипам нищо,било нормално за Форд да поддържа по-ниска температура.Имал съм проблем след профилактична смяна на термостат и затова го послушах с удоволствие.Тези дни имах път към София и там в задръстванията за първи път видях стрелката да се кротва в средата на НОРМАЛ.
Не е да не ползвах търсачката.Зачетох и за италиански термостати, които отваряли по-рано.
Все пак искам за попитам и да чуя още мнения дали имам проблем.Най-лесното е да я разбъзикам.Благодаря на отзовалите се.
Последна промяна от Emow на 23 яну 2008, 19:25, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
BACHEV
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 25 дек 2007, 15:26
Модел на автомобила: eskort 91g 1.3 Mondeo 2.0 Zetec. 16v Ghia 1997г.
Местоположение: pleven
Status: Извън линия

Мнение от BACHEV » 20 яну 2008, 19:55

смени си термостата

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4783
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 20 яну 2008, 20:03

парното кога усещаш че работи след 3-4 мин от запалването или 30-40 ако си в задръстване
мисля си че при теб случая е както беше при мен -запекъл термостат в отворено положение ,тогава върти 2 кръга и трудно се отделя стрелката от белия сектор
нов термостат -неоригинален закупен не от МП струва 10 лв. и се сменя за 10-15 мин
времето е като парите-никога не стига

Emow
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 08 дек 2007, 18:25
Модел на автомобила: Escort VII
Status: Извън линия

Мнение от Emow » 20 яну 2008, 20:09

Благодаря много за бързата реакция.Подсетихте ме да допълня,че имам парно-паля колата,завъртам на пълно червено и на трета степен на вентилатора и след 4-5 мин. имам топло.

Потребителски аватар
msotiroff
потребител
потребител
Мнения: 461
Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от msotiroff » 20 яну 2008, 22:55

...ми това мирише на темперетурен датчик... все пак можеш да провериш и термостата: След 5-6 минути работа на ДВГ пипни долния и горния маркучи, влизащи в охладителния радиатор. Долния трябва да е топъл, а горния - студен. Ако се затоплят еднакво си за термостат.
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.

Emow
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 08 дек 2007, 18:25
Модел на автомобила: Escort VII
Status: Извън линия

Мнение от Emow » 20 яну 2008, 23:26

Този температурен датчик-къде точно се намира и как да го опиша в магазина,че да стане ясно какво съм имал предвид.

dodi
потребител
потребител
Мнения: 436
Регистриран: 17 фев 2007, 21:42
Модел на автомобила: форд сиера,форд фиеста(Мк2 турбо),форд мондео 2.0 16V
Местоположение: Гео Милев
Status: Извън линия

Мнение от dodi » 20 яну 2008, 23:40

датчика за температурата мисля се намира отдолу на термостатното легло (черна пласмаса с няколко мъркуча на нея,един датчик отгоре за инфо към компютъра за стъпковият мотор а точно под него на същата кутия мисля е датчика ,гледано с/у колата от дясно горе на главата до комутара с кабелите за запалване) в магазина им кажи датчика за стрелката на температурата препоръчвам ти FAE по скъп е но е хубав цена 15-18лв :)

Emow
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 08 дек 2007, 18:25
Модел на автомобила: Escort VII
Status: Извън линия

Мнение от Emow » 21 яну 2008, 00:03

Сърдечно благодаря на всички отзовали се.Помолих един приятел да се разходи до МП за термостат.Ще взема и датчика,вече ще зависи от цените дали ще е оригинален или Бер/Фае.
Използвам и това да попитам-къде трябва да си пипне,за да се източи максимално количество антифриз?
Като част от първоначалното обслужване си купих антифриз концентрат и дестилирана вода/от Шел/.Майсторите обаче нещо ги размързя и се задоволиха само да развъртят пробката на радиатора.А не изтече много-не повече от 4 л.,доколкото знам обемът е 8 л..А след това в Ауто Плюс видях концентрат на Форд и то на същата цена/8-9 лв. литъра/.Така,че ще използвам пак да се сменя течността,като този път-по-внимателно.
Ползвах търсачката и от прочетеното останах с впечатление,че източването само от тази пробка е достатъчно и е нормално да източиш само около 4 л..Но все пак... :)

dodi
потребител
потребител
Мнения: 436
Регистриран: 17 фев 2007, 21:42
Модел на автомобила: форд сиера,форд фиеста(Мк2 турбо),форд мондео 2.0 16V
Местоположение: Гео Милев
Status: Извън линия

Мнение от dodi » 21 яну 2008, 22:07

долу на радиатора има пробка отвии я и ще изтече антифриза

Emow
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 08 дек 2007, 18:25
Модел на автомобила: Escort VII
Status: Извън линия

Мнение от Emow » 21 яну 2008, 22:26

Благодаря. :)

Потребителски аватар
forzi
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 30 ное 2005, 10:32
Модел на автомобила: ford escort 1.6i 16V '96
Местоположение: софия
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от forzi » 22 яну 2008, 20:44

Колега Emow и аз имах същия проблем ,когато купих колата.Смених италианския термостат (88 градуса) с нов от МП (92 градуса),но проблема си остана,и понеже колата си загряваше в деиствителност нормално я оставих така.Ако сменяш темп. датчик напиши от къде и за колко си го взел,ако това ти реши проблема ще взема и аз да го сменя.Успех.

Emow
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 08 дек 2007, 18:25
Модел на автомобила: Escort VII
Status: Извън линия

Мнение от Emow » 22 яну 2008, 21:04

Днес взех термостат от МП-33 лв. + гумен пръстен за 4 лв.. Вече цената на датчика ми дойде множко-40 и няколко лв..Проверих и за неоригинални-в Ауто+ искат да им покажа стария,така нищо не можели да кажат.В Косер предлагат някаква неизвестна марка и не искам да рискувам.
Междудругото,и на мен ми направи впечатление,че на новият пише 92 градуса.
В тази връзка,искам да попитам-ако термостатите са различни/отварящи на различни градуси/,и датчиците ли следва да са различни?
Чудя се също дали да не взема датчик втора употреба,не заради цената,а на принципа по-добро от оригиналното няма.Мисля,че датчикът не се износва,или се разваля или работи,не е ли така?!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 22 яну 2008, 21:14

Температурните датчици имат пластмасова изолация, която е с различен цвят. Много е важно цвета на новия да съответства със стария. Цената в нормални магазини е около 10лв.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 23 яну 2008, 00:35

HACKO написа:Температурните датчици имат пластмасова изолация, която е с различен цвят. Много е важно цвета на новия да съответства със стария. Цената в нормални магазини е около 10лв.
Ма тука си се омешал или са ти остарели знанията или аз съм в грешка.
Понеже и моя датчик за уреда в купето май го мързи, съм зяпал там.
Няма никви краски като при стария Ескорт и цената му е към 70 кинта според не проверена информация.

Emow
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 08 дек 2007, 18:25
Модел на автомобила: Escort VII
Status: Извън линия

Мнение от Emow » 23 яну 2008, 12:11

Мисля,че проблемът ми се реши.Сменихме термостата и стрелката си отиде в НОРМАЛ.Изтествахме и перките-включват.
Старият термостат беше за 88 градуса,новият-за 92. Явно и аз съм се сблъскал със същия проблем,като другите колеги,чиито коли са внос от Италия.
За всеки случай,ще си запазя стария термостат,да не почна да се оплаквам лятото,че стрелката не мърда пък от червената зона.
А,това ми направи впечатление-стрелката си остава там,където я завари изключването на двигателя.Това нормално ли е?!
Благодаря на всички писали.

Потребителски аватар
msotiroff
потребител
потребител
Мнения: 461
Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от msotiroff » 23 яну 2008, 19:32

Emow написа:Това нормално ли е?!
Да.
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта