Дизел на Олио
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Такива филтърни тъкани има в Бг, пусни търсачка в нета.pasajero написа:Дали пък няма да се намерят от тез торбички на снимката?
По-лесно изглежда с тях.
Но размерът няма нужда и е трудно да е 1 микрон - достатъчни са 10 микрона.
А аз карах на 95+% олио - вие къде сте тръгнали с тези 50 или 30%...
При над 90% през лятото се усещаше, че филтърът идва труден за олиото - в студено (лятно) време малко падаше мощността при мръсна газ, иначе си вървеше колата.
Трябва да се подгрява яко - 80+ градуса. Може да се прекара олиото и през ауспуха - на удобно място се напъхва горивопровода в тръбите да се грее.
Според мене най-добре е топлене с антифриза и с нагревател с термодатчик (електроника някаква).
На мене мечтата ми е да събера 20 кила свинска мас и така да заредя машината. Е това ще е магията вече - особено и ако е гранясала лекинко... аромат ще е зад мене! Мислех дори да пусна обява, че купувам гранясала мас по 20-30 ст.
Ще я проверя за сланинки и пръжки, че запират в помпата

-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 09 ное 2007, 03:08
- Модел на автомобила: Escort Diesel
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Не ти е вървяла добре колата именно защото си хитрувал и не си филтрирал на 1 микрон а на 10 микрона.
Забравяш че горивния филтър на колите е от порядъка на 5-6 микрона, а ти като си флитрирал само на 10 микрона, олиото ти е оставало с доста боклуци с големина под 10 микрона и те са задръствали горивния ти филтър който е на 5-6 микрона. А от там се получава и лошо подаване на гориво и за дизела това се изразява в спаднала мощност.
Затова и хората са го казали - не хитрувайте, а филтрирайте олиото на 1 микрон - за да си спокоен.
Освен това не казваш дали си сменил горивен филтър след като си минал на смес олио/нафта. Той трябва да смени еднократно. Бях писал защо :
''Предвиди и една смяна на горивен филтър. Понеже олиото е по-проникващо, то ще отмие всички боклуци от резервоара и горивопроводите и ще ги набие в филтъра. Затова си купи един нов филтър да го имаш в колата. Около 800-900 км след като започнеш да караш на олио, ще усетиш една липса на мощност - това е защото горивния филтър започва да пропуска по-малко гориво. Карай още 50-100 км и си смени филтъра. От там нататък вече нямаш друга смяна на филтър и си караш колкото искаш на смес олио/нафта.''
Забравяш че горивния филтър на колите е от порядъка на 5-6 микрона, а ти като си флитрирал само на 10 микрона, олиото ти е оставало с доста боклуци с големина под 10 микрона и те са задръствали горивния ти филтър който е на 5-6 микрона. А от там се получава и лошо подаване на гориво и за дизела това се изразява в спаднала мощност.
Затова и хората са го казали - не хитрувайте, а филтрирайте олиото на 1 микрон - за да си спокоен.
Освен това не казваш дали си сменил горивен филтър след като си минал на смес олио/нафта. Той трябва да смени еднократно. Бях писал защо :
''Предвиди и една смяна на горивен филтър. Понеже олиото е по-проникващо, то ще отмие всички боклуци от резервоара и горивопроводите и ще ги набие в филтъра. Затова си купи един нов филтър да го имаш в колата. Около 800-900 км след като започнеш да караш на олио, ще усетиш една липса на мощност - това е защото горивния филтър започва да пропуска по-малко гориво. Карай още 50-100 км и си смени филтъра. От там нататък вече нямаш друга смяна на филтър и си караш колкото искаш на смес олио/нафта.''
Вече карам на 100% олио вместо нафта с устройство Сасолио - 2,10 лева/100 км 

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Аз карах на ново олио и въобше не съм филтрирал. Карах само на олио и ако имаше нафта, тя е няколко процента. Определено се усещаше при всякакви равни други условия как не върви при охладен резервоар.fenkoto написа:Не ти е вървяла добре колата именно защото си хитрувал и не си филтрирал на 1 микрон а на 10 микрона.
Освен това не казваш дали си сменил горивен филтър след като си минал на смес олио/нафта. Той трябва да смени еднократно. Бях писал защо :
''Предвиди и една смяна на горивен филтър. Понеже олиото е по-проникващо, то ще отмие всички боклуци от резервоара и горивопроводите и ще ги набие в филтъра. Затова си купи един нов филтър да го имаш в колата. Около 800-900 км след като започнеш да караш на олио, ще усетиш една липса на мощност - това е защото горивния филтър започва да пропуска по-малко гориво. Карай още 50-100 км и си смени филтъра. От там нататък вече нямаш друга смяна на филтър и си караш колкото искаш на смес олио/нафта.''
Аз мислех, че горивните филтри са над десет микрона, но не съм гледал скоро. Сега карам газова кола.
По резервоарите на леките ни коли няма никакви отлагания. Ако ти е интересно - провери. Аз вече го направих. Свалих и разглобих резервоар и се оказа, че вътре е кристално чист - нямаше ръжда, нямаше утайки, нямаше отлагания по стените. Нафтата излиза от най-ниската точка и ако има някакъв боклук, в момента, в който реши да се утаи, заминава във филтъра. Това го правих, след като ме убеждаваха, че колата ми е ремонтирана перфектно и се задръства филтъра по моя вина - т.е. - заради "утайки" и "отлагания", които се биле отмили от нафтата на ОМВ. После, като намерих повредата в ГНП-то, изведнъж се оказа, че не е от ОМВ и отлаганията проблемът.
Единствените отлагания, за които се сещам да са налични в лека кола, са филтратът в горивния филтър и може би те набъбват или реагират с био-то и така се получава ефектът "еднократно запушване".
Това, че биодизелът (или олиото) отмива нещо, ми изглежда невярно и няма какво да се сменя филтър по тази причина. Обаче може да се окаже, че е нужно да се сложи нов филтър още от начало, без да има за какво да се изчаква. все ми е било интересно да го кажа тук, но не е ставало дума.
Иначе - вече и аз купувам олио. Ако някой има - да се обади.
-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 09 ное 2007, 03:08
- Модел на автомобила: Escort Diesel
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
От бензина може и да няма много мръсотии, но при нафтата винаги си има. Това не са задължително утайки, а по-скоро наслагвания по стените и тръбопроводите. Олиото отмива тези мръсотии и ги набива в филтъра. По всички чужди сайтове казват че филтъра трябва да се смени по тази причина.
А сега продължаваш ли да месиш олио/нафта - на какъв процент и как се държи колата ?
А сега продължаваш ли да месиш олио/нафта - на какъв процент и как се държи колата ?
Вече карам на 100% олио вместо нафта с устройство Сасолио - 2,10 лева/100 км 

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Няма отлагания бре, казах ти, че свалях резервоари да огледам. Специално на нашите коли, малолитражките форд, нафтата си се върти през помпата и резервоара непрекъснато и вътре е кристално чисто. На чуждите сайтове им кажи да го @@@@. Може би това етръгнало от коли с друг тип резервоари и захранване с нафта - без постоянна циркулация на излишното гориво, или нещо дуго.fenkoto написа:От бензина може и да няма много мръсотии, но при нафтата винаги си има. Това не са задължително утайки, а по-скоро наслагвания по стените и тръбопроводите. По всички чужди сайтове казват че филтъра трябва да се смени по тази причина.
А сега продължаваш ли да месиш олио/нафта - на какъв процент и как се държи колата ?
Аз гарантирам за резервоарите на ескорт, предполагам и фиеста и сиера, че отвътре лъщят и с бяла салфетка не намерих никакви отлагания по стените. При това съм карал и с нафта от небензиностанция (туби), олио, биодизел...
Като карах на олио, лятото наливах само олио и нямаше проблеми, ако не е студено времето. За под 20 градуса трябва подгряване, а за под 5 и един нагревател, опънат в горивопровода от резервоара разни жици се слагат. От подово отопление става, само да е със силиконова или полиетиленова или изолация.
До 2/3 олио 1/3 нафта нямам никакви притеснения да си карам. За повече, се притеснявам от повреди на помпената двойка, или на гърбиците в ГНП, от големите хидравлични съпротивления на олиото при максимална порция гориво (пълна газ), затова в хладно време избягвах тези режими.
Мисля, че има тема тук, аз съм писал за карането си на олио. Потърси за "олийна уредба" с търсачката.
Сега умувам, дали не е лесно да се обърне една пералня по гръб, да се залепи отвътре метална мрежа 10 микрона и да се пусне да се върти с бълвоча от кюфтета, шницели и пръжки....?
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Тая тема няма ли да я мръднете вече от този раздел "АГУ". В темата се получава обширна дискусия, което е добре. Но ми втръсва вече като видя, че има ново мнение в раздел АГУ, да влезна и да видя "Дизел на олио".



Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- Eatthat
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 28 ное 2007, 17:29
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
хах ... има един тип дето взима от кафенцето(кръчмето) на наще.. зимаа мазнината от фритюрниците... сяка седмица по 2 голями бидони с мазнина от Цаца
ии вика... като сложа.. и като засмърди на риба...
та така си кара вече година и нещо
с няква стара баничарка.. голем смехх е.. ама му е останала голяма черта на резервуара от стичане на долу по колата.. каза че няма миене.. 




- a_panov
- потребител
- Мнения: 135
- Регистриран: 18 сеп 2007, 00:04
- Модел на автомобила: Mercedes Benz CLK 200
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Топлообменник
Както гледам има бая спам в тая тема, то са филийки, пръжки, кибапчита, кифтета та докато стане оливията радиоктивно. Аз няма да донадя спам а олио за подклаждане на фрейма "Тази тема защо е в АГУ? Недейте да цапате екологично чистия ни раздел с ваща нафта черна..."
<Това всичко по-горе е майтап!>
Топлообменник

http://www.rheamp.com/universalhydraulik_1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Намерих фирма която продава водомаслен топлообменник именуван PWT, със следните параметри:
Споен пластинчат топлообменник от неръждаема стомана.
Компактен и икономически изгоден.
Налягане на маслото: до 30 bar
Дебит на маслото: от 25 до 3000 l/min
Работна температура: от -100 до +195°С
Предлага се и с никелово покритие.
Богата гама присъединителни размери, както и изолация от полиуретанова твърда пяна PU.
Първите въпроси който се сещам са:
Какво налягане прави горивната помпа която е на резервоара?
Какво налягане прави "малкия" кръг на охлаждането?
Ако числото на горните два отговора по-единично е по малко от 30 бара е добре. Няма да "цъфне" топлообменника.
Доколко е ефективен топлообменника може да се каже като се изчисли колко олио изхвърля горивната помпа в него за минута. Дават "Дебит на маслото: от 25 до 3000 l/min" това означава че за 2 минути резервоара трябва да се е превъртял. Ето какво намерих за горивната помпа:
20 kPa = 0.2 bar
40 kPa = 0.4 bar
така че ще издържи на налягане.
330/60=5.5
5.5 литра за минута дебит има бензинова помпа за бензинов турбодвигател. От тук следва че би трябвало този топлообменник да затопля всякакъв дебит олио минаващ през него подаден от дизелова горивна помпа.


<Това всичко по-горе е майтап!>
Топлообменник

http://www.rheamp.com/universalhydraulik_1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Намерих фирма която продава водомаслен топлообменник именуван PWT, със следните параметри:
Споен пластинчат топлообменник от неръждаема стомана.
Компактен и икономически изгоден.
Налягане на маслото: до 30 bar
Дебит на маслото: от 25 до 3000 l/min
Работна температура: от -100 до +195°С
Предлага се и с никелово покритие.
Богата гама присъединителни размери, както и изолация от полиуретанова твърда пяна PU.
Първите въпроси който се сещам са:
Какво налягане прави горивната помпа която е на резервоара?
Какво налягане прави "малкия" кръг на охлаждането?
Ако числото на горните два отговора по-единично е по малко от 30 бара е добре. Няма да "цъфне" топлообменника.
Доколко е ефективен топлообменника може да се каже като се изчисли колко олио изхвърля горивната помпа в него за минута. Дават "Дебит на маслото: от 25 до 3000 l/min" това означава че за 2 минути резервоара трябва да се е превъртял. Ето какво намерих за горивната помпа:
Та Гугъл казваОсновно четири нива на налягане се използват в бензиновите помпи. Леките автомобили с карбуратор се захранват от помпи с много ниско налягане, които работят на около 20-40 kPa. Моноинжекционните системи работят с електрически помпи, в които горивото се подава с около 100-150 kPa. Системите, които са пълна инжекция имат електрически горивни помпи, които работят на около 300-350 kPa. По-старите механични инжекционни системи изискват високо налягане към редовата помпа и е необходимо горивото да се подава с около 500-600 kPa. Обикновено дизеловите двигатели използват електрически помпи с ниско налягане, тъй като в тези системи помпата има задачата само да подаде горивото от резервоара към гориво-нагнетателната помпа.
20 kPa = 0.2 bar
40 kPa = 0.4 bar
така че ще издържи на налягане.
330л./часПомпите Bosch 044 (за Turbo захранвани двигатери) имат по-добра поносимост към работа на по-високо налягане от по-евтините помпи Walbro и от вътрешната помпа Bosch 040. При необходимост се монтира повече от една помпа за да се осигури нужният дебит и налягане.
Дебит при 12V захранване и налягане 3 бара: 330л./час
Дебит при 12V захранване и налягане 5 бара: 200л./час
Дебит при 12V захранване и налягане 6 бара: 170л./час
330/60=5.5
5.5 литра за минута дебит има бензинова помпа за бензинов турбодвигател. От тук следва че би трябвало този топлообменник да затопля всякакъв дебит олио минаващ през него подаден от дизелова горивна помпа.


-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Топлообменник
Тази тема си вирее като трън между зелкиa_panov написа:Както гледам има бая спам в тая тема, то са филийки, пръжки, кибапчита, кифтета та докато стане оливията радиоктивно. Аз няма да донадя спам а олио за подклаждане на фрейма "Тази тема защо е в АГУ? Недейте да цапате екологично чистия ни раздел с ваща нафта черна..."

Няма нужда от пластинчат топлообменник. За нашите мазни цели ще трябва да е много мъничък. За свежото гориво е достатъчен един метър запоено-тръбен. Много здрав и ефтин става. Аз съм си мислил за екстра топлене и от пъхната тръба в ауспуха.
Дебита на горивото през ГНП е литър за минута. налягането в топлообменника ти би било около -0,001 bar (тиренцето е минус, не е грешка

п.с.: Днес ме хвана яд.. изтървах 100-200 кила олио от един доставчик ;(
- a_panov
- потребител
- Мнения: 135
- Регистриран: 18 сеп 2007, 00:04
- Модел на автомобила: Mercedes Benz CLK 200
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Топлообменник
Ееее, вайкаш ся сега като за 100 - 200 кила рикия... То това 200 кила са 2000, 3000 та и 4000 километра! Кога ще ги въртиш?diesel1.6 написа:п.с.: Днес ме хвана яд.. изтървах 100-200 кила олио от един доставчик ;(
Аз имам един форд с газова за 800 лева за продаване, и с тия пари ще инвестирам в дизела.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Топлообменник
Ех, да имах олиото и дизелаa_panov написа:Ееее, вайкаш ся сега като за 100 - 200 кила рикия... То това 200 кила са 2000, 3000 та и 4000 километра! Кога ще ги въртиш?diesel1.6 написа:п.с.: Днес ме хвана яд.. изтървах 100-200 кила олио от един доставчик ;(


Е го де е Троян, Калофер, Банско и Смолян --> БЛИЗО

Вчера видях тези, които монтират олийни уредби - biogorivo.com.
Те работят с топлообменник + подгревна свещ с регулатор и два резервоара с кранчета.
Аз сега съм намислил да събера няколко тона олио, да имам за Хперименти и каране.
- a_panov
- потребител
- Мнения: 135
- Регистриран: 18 сеп 2007, 00:04
- Модел на автомобила: Mercedes Benz CLK 200
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
http://www.rheamp.com/universalhydraulik_1.html" onclick="window.open(this.href);return false;fenkoto написа:Panov, колко струва този топлообменник ? Имат ли го наличен или само по поръчка ?
Това е фирмата, аз говорих с тях и те казаха че не могат да ми дадат цени по имейла. Явно трябва да се отиде на място. От PDF-а се вижда че имат около 10-на модела които се различават по широчина и дължина ("А" и "С") отделно всеки от тези модели го има в много дебелини т.е. "Е". И така се получават бая разновидности!!!
Цените не ги знам, може да е 20 лева но може и да е и 120. Трябва на място във фирмата да се провери.
-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 09 ное 2007, 03:08
- Модел на автомобила: Escort Diesel
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
След много питане, търсене и мислене, най-накрая си монтирах устройство за олио с което карам вече на 100% олио. На всички скептици и разбирачи дето казваха че нямало да стане и т.н. им пращам много здраве.
Устройството си го купих за 690 лева от Сасолио ЕООД - фирмата която ги произвежда в Варна. Те правели основно за износ и затова не са известни в БГ. Ето им телефона 0889113771 - човекът се казва Николай и е много точен.
Та за 690 лева получих следното:
- резервоар 25 литра за олиото
- топлообменник с 30 пластини
- нагревател 600 вата
- ел. помпа (американска) за олиото
- алуминиев филтър с 4 входа + щуцери
- 4 клапана
- електрическа кутия за превключване олио/нафта
- реле 50 А
- предпазители
- всички кабели с изолация и обувки
- макручи за олио, нафта и антифриз
- изолации за маркучите
- 2 шепи скоби
- закрепване на резервоара
- метални планки за разните елементи
- винтчета, шайби, миши опашки и т.н.
- схеми за монтаж
Хванахме се с баджанака и за един ден го монтирахме на Рено Рапид 1.6 атмосферен дизел:
Резервоара за олио, закрепен :

Тук идва олиото от резервоара :

Топлообменника и пробитите дъпки за антифриза и олиото:

От планките направихме гнездо за топлообменника

Общ поглед върху монтажа:

ляво-долу - топлообменник
ляво-център - клапан на връщането от ГНП олио - влиза пак в филтъра за олио
дясно-център - нагревател + реле за него
дясно горе - клапан за вход олио в ГНП
горе център - клапан за вход нафта в ГНП
от дясно на въздушния колектор - клапан за връщане на нафта в резервоар
По-близък план върху нагревателя:

вижда се релето му, нагревателя, клапана за олио за влизане в ГНП и даже горе вдясно се вижда клапана за нафта.
КАК РАБОТИ ВСИЧКО ТОВА :
Олиото трябва да се подгрее до 70-80 градуса за да гори добре. Цялото устройство има тази цел. Топлообменникът загрява олиото с антифриз. После олиото се догрява от нагревателя който е с подгревни свещи. Той си има термодатчик който изключва на 85 градуса. Ел. помпата подкачва олио от резервоара и така облекчава ГНП-то. Клапаните служат за да се превключва от нафта на олио и обратно.
КАК СЕ ПОЛЗВА :
Значи паля си и тръгвам на смес олио/нафта 20%/80% от основния резервоар. Когато двигателя загрее, включвам подгрева на олиото. Когато ми изгасне лампичката за подгрев значи олиото е станало поне 60 градуса и вече превключвам на 100% олио от резервоара за олио. Така си карам цял ден. Когато ще гася за нощуване, превключвам пак на смес нафта/олио 2 минути преди да стигна до нас. Така ГНП-то се изчиства от олиото и е готово пак да запали на студено сутринта.
Това е. Днес карахме Варна-Балчик и обратно на олио. Колата просто лети. Имам чувството че даже работи по-добре на олио отколкото на нафта. Харчи ми колкото на нафта, толкова и на олио. Цената пък направо смешна - олиото ми е по 30 ст/литър и значи идва по 2,10 лева на 100 км. Абе голяма радост.
Айде весели празници

Устройството си го купих за 690 лева от Сасолио ЕООД - фирмата която ги произвежда в Варна. Те правели основно за износ и затова не са известни в БГ. Ето им телефона 0889113771 - човекът се казва Николай и е много точен.
Та за 690 лева получих следното:
- резервоар 25 литра за олиото
- топлообменник с 30 пластини
- нагревател 600 вата
- ел. помпа (американска) за олиото
- алуминиев филтър с 4 входа + щуцери
- 4 клапана
- електрическа кутия за превключване олио/нафта
- реле 50 А
- предпазители
- всички кабели с изолация и обувки
- макручи за олио, нафта и антифриз
- изолации за маркучите
- 2 шепи скоби
- закрепване на резервоара
- метални планки за разните елементи
- винтчета, шайби, миши опашки и т.н.
- схеми за монтаж
Хванахме се с баджанака и за един ден го монтирахме на Рено Рапид 1.6 атмосферен дизел:
Резервоара за олио, закрепен :

Тук идва олиото от резервоара :

Топлообменника и пробитите дъпки за антифриза и олиото:

От планките направихме гнездо за топлообменника

Общ поглед върху монтажа:

ляво-долу - топлообменник
ляво-център - клапан на връщането от ГНП олио - влиза пак в филтъра за олио
дясно-център - нагревател + реле за него
дясно горе - клапан за вход олио в ГНП
горе център - клапан за вход нафта в ГНП
от дясно на въздушния колектор - клапан за връщане на нафта в резервоар
По-близък план върху нагревателя:

вижда се релето му, нагревателя, клапана за олио за влизане в ГНП и даже горе вдясно се вижда клапана за нафта.
КАК РАБОТИ ВСИЧКО ТОВА :
Олиото трябва да се подгрее до 70-80 градуса за да гори добре. Цялото устройство има тази цел. Топлообменникът загрява олиото с антифриз. После олиото се догрява от нагревателя който е с подгревни свещи. Той си има термодатчик който изключва на 85 градуса. Ел. помпата подкачва олио от резервоара и така облекчава ГНП-то. Клапаните служат за да се превключва от нафта на олио и обратно.
КАК СЕ ПОЛЗВА :
Значи паля си и тръгвам на смес олио/нафта 20%/80% от основния резервоар. Когато двигателя загрее, включвам подгрева на олиото. Когато ми изгасне лампичката за подгрев значи олиото е станало поне 60 градуса и вече превключвам на 100% олио от резервоара за олио. Така си карам цял ден. Когато ще гася за нощуване, превключвам пак на смес нафта/олио 2 минути преди да стигна до нас. Така ГНП-то се изчиства от олиото и е готово пак да запали на студено сутринта.
Това е. Днес карахме Варна-Балчик и обратно на олио. Колата просто лети. Имам чувството че даже работи по-добре на олио отколкото на нафта. Харчи ми колкото на нафта, толкова и на олио. Цената пък направо смешна - олиото ми е по 30 ст/литър и значи идва по 2,10 лева на 100 км. Абе голяма радост.
Айде весели празници



Вече карам на 100% олио вместо нафта с устройство Сасолио - 2,10 лева/100 км 

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Изпреварил си ме - пежо 405 със самоделна уредба, с тръбичка за топлообменник. 90% олио, по наше мнение помпите се претоварват от чистото олио, загрято до 80 градуса. Цената на горивото нараства, но вискозитета намалява много. Върви и на чисто, естествено.fenkoto написа:След много питане, търсене и мислене, най-накрая си монтирах устройство за олио с което карам вече на 100% олио. На всички скептици и разбирачи дето казваха че нямало да стане и т.н. им пращам много здраве.
Устройството си го купих за 690 лева от Сасолио ЕООД - фирмата която ги произвежда в Варна. Те правели основно за износ и затова не са известни в БГ. Ето им телефона 0889113771
Следва ескорт 1,6 дизел, вече е пробван без уредба, само в резервоара през лятото

- schrack
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
- Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
- Местоположение: СЛИВЕН
- Status: Извън линия
.diesel1.6 написа:Изпреварил си ме - пежо 405 със самоделна уредба, с тръбичка за топлообменник. 90% олио, по наше мнение помпите се претоварват от чистото олио, загрято до 80 градуса. Цената на горивото нараства, но вискозитета намалява много. Върви и на чисто, естествено.fenkoto написа:След много питане, търсене и мислене, най-накрая си монтирах устройство за олио с което карам вече на 100% олио. На всички скептици и разбирачи дето казваха че нямало да стане и т.н. им пращам много здраве.
Устройството си го купих за 690 лева от Сасолио ЕООД - фирмата която ги произвежда в Варна. Те правели основно за износ и затова не са известни в БГ. Ето им телефона 0889113771
Следва ескорт 1,6 дизел, вече е пробван без уредба, само в резервоара през лятото, и едно ауди А6.
Какво искаш да кажеш с това че помпите се прецакват ако олиото е на 80градуса
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Изчакваме някой, който не се притеснява да кара само на олио или някой да изпита един двигател на стенд за няколкохиляди часа и да каже дали се къса вал на помпа, дали се разрушава помпената двойка, дали се разрушават гърбиците на плочката или ролките на буталцето.schrack написа: Какво искаш да кажеш с това че помпите се прецакват ако олиото е на 80градуса
Разпръсквачите не са ни такава голяма грижа - те са по-лесни за смяна.
Имам предвид проблемът с по-големият вискозитет на олиото в сравнение с нафтата. Олиото, загрято до 80 градуса е по-гъсто от нафтата при 20. Олио с 5 или 10 % нафта е по-рядко и след като колата върви с чисто, по този начин съм сигурен, че съм под критичната граница. Купувам си спокойствие така.
Може би трябва да нагряваме до 90 градуса, но дали има смисъл, ако разпръсквачите и тръбичките се охлаждат от въздуха. Много към теорията забихме, да изчакаме резултатите.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 196 госта