рязане на пружини
- _Stenli_
- потребител
- Мнения: 19
- Регистриран: 26 авг 2007, 22:13
- Модел на автомобила: Форд Мондео 1.6i
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
рязане на пружини
Някой рязал ли е пружини на мондео мк1 с цел слагане на по големи джанти и ако е да пише колко точно е рязал. 

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: рязане на пружини
За големи джанти не трябва ли повече място?! Съответно изглежда добре да се поразпънат пружините, не да се скъсят._Stenli_ написа:Някой рязал ли е пружини на мондео мк1 с цел слагане на по големи джанти и ако е да пише колко точно е рязал.
- EscortMK51.3
- потребител
- Мнения: 575
- Регистриран: 30 апр 2006, 04:07
- Модел на автомобила: Cougar 2.0 16V Zetec '00,Mondeo MK1 1.6 '96 Zetec, Escort MK6 1.3 '93 HCS
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
- gmivanko
- потребител
- Мнения: 270
- Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
- Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
- Местоположение: Елин Пелин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ми едното няма общо с другото
. Това, че са с срязани пружините, не значи, че ще станат по-голями джанти ами би било даже точно обратното (според зависи случея), просто колата става по-ниска и ако слоциш по-високи Гуми ще опира в подкалниците, а джантите нямат нищо общо, важното е с какъв размер гума ще го обуеш джантите. Може и 19-ка да сложиш ама ако си с праеилната гума няма да имаш проблем, а може и 14-ка да цложиш и да ти опира гумата ако не е правилния размер, така, че с рязането на пружините просто снижаваш колата, но НЕ и да можеш да подебеш по-голям диаметър колело
.


- _Stenli_
- потребител
- Мнения: 19
- Регистриран: 26 авг 2007, 22:13
- Модел на автомобила: Форд Мондео 1.6i
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Като срежеш пружината амортисьора нема голем хот и като сложиш 17 или 18-ки ако евентуално минеш през по голяма дупка нама да ти фръкне калника,все едно спорто окачване.Казвам ви неща който са ми казвали и сам виждал как ги режат ама на голф и опел салгат големи джанти и естествено с ниско профилни гуми и става.Затова попитах тук дали някой е правил такова нещо за да им се доверя и да им дам и мойте пружини ама щом и тука никой не е чувал за такова нещо... .Незнам ще видя какво да правя все пак мерси за коментарите




- FordSierra1.6L
- потребител
- Мнения: 1021
- Регистриран: 28 фев 2005, 22:11
- Модел на автомобила: Ford mondeo MK2 2.5 V6 "ST"
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Ако отрежеш старите ти пружини с 1-2 навивки има вероятност някаде да ти изскочи пружината понеже амортисиора има определен ход и като скъсиш пружината няма кои да го разпъва,с други думи като сложиш макферсона отпред колата ще го натисне но на дупка какво ще стане??? излиза си и край.....и аз правих следната процедура но по друг начин а той е - отпред сложих червени пружини от голф2 които рязах до желаната височина която искам да получа ,но направих резба на амортисиора така че като стегна пружината да не хлопа никаде и да няма възможност да се прихлъзне и излезне....стана доста доволно и е твърдичко и стана ниска и бях с 15ки а имаше място и за 17 най малкото което мислех...
Процедурата е малко тегава но става доста доволно с малко парички и мерак
Ако имаш въпроси питай 
Незнам на мондеото отзад как е дали са отделно пружината една от друга....
Процедурата е малко тегава но става доста доволно с малко парички и мерак


Незнам на мондеото отзад как е дали са отделно пружината една от друга....
- gmivanko
- потребител
- Мнения: 270
- Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
- Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
- Местоположение: Елин Пелин
- Контакти:
- Status: Извън линия
И аз мислех да режа стаите пружини, ама си намерих едни на -15мм. и сега съм с тях, иначе кто ми дойде музата ще взема да резна старите с 1,5витки, толкова колкото като се разпъне амортисьора докрай, пружината да не остане във въздуха. Ако е по-къса пружината, трябва да се правят някакви скобички от горе и от доло кадето стъпва пружината в чашките за да прихванат пружината за амортиьора, иначе ще пада всеки път когато се вдига на крик.
- FordSierra1.6L
- потребител
- Мнения: 1021
- Регистриран: 28 фев 2005, 22:11
- Модел на автомобила: Ford mondeo MK2 2.5 V6 "ST"
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
- FordSierra1.6L
- потребител
- Мнения: 1021
- Регистриран: 28 фев 2005, 22:11
- Модел на автомобила: Ford mondeo MK2 2.5 V6 "ST"
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
На това място заграденото с червено правиш продължение на резбата и после режеш отгоре толкова колкото си нарязал...така амортисиора става по къс и може да се реже пружината колкото искаш и така ще стои стабилно и няма да изпадне при дупки или при други манипулации....Това го правиш защото твърдата пружина няма ход и неможе да разтегне амортисиора....А резбата може да я направиш примерно 1-2 см по дълга от тази която мислиш че ще ти трябва и така ако не ти харесва ако е висока сваляш затягаш гайката и колата ляга:)gmivanko написа:Каква е тази резба и каде трябва да се направи и какво трябва да се сложи на нея, я пообясни малко повече, че не мога да схвана за какво иде реч
Абсурдно звучи но го направих и стана

Аз така направих на бившата ми сиерка макферсоните отпред и стана много добре






- gmivanko
- потребител
- Мнения: 270
- Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
- Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
- Местоположение: Елин Пелин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Сетих се как става, стигаше ми и самата снимка да видя каде е въпросната резба
. Ами така не се ли отслабва циментациата на стъблото и да има потенциален риск за скършване
. Че на мен ми трябва за предните пружини (защото аз отзад не съм на пружини и мога както си искам да си я глася там
).
Иначе как направи резбата, с какво... не вярвам да си казил макферсона (нищо че е заден, пак на такова си прилича
) на струг и да си направил резба, може би ще стане с плашка, ама стига да имаш точния размер
.



Иначе как направи резбата, с какво... не вярвам да си казил макферсона (нищо че е заден, пак на такова си прилича


- FordSierra1.6L
- потребител
- Мнения: 1021
- Регистриран: 28 фев 2005, 22:11
- Модел на автомобила: Ford mondeo MK2 2.5 V6 "ST"
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Ми то цялато стъбло е закалено така че няма как да се скърши:) аз го направих и да ти кажа из тия дупки за няколко месеца колата нямаше никакви проблемиgmivanko написа:Сетих се как става, стигаше ми и самата снимка да видя каде е въпросната резба. Ами така не се ли отслабва циментациата на стъблото и да има потенциален риск за скършване
. Че на мен ми трябва за предните пружини (защото аз отзад не съм на пружини и мога както си искам да си я глася там
).
Иначе как направи резбата, с какво... не вярвам да си казил макферсона (нищо че е заден, пак на такова си прилича) на струг и да си направил резба, може би ще стане с плашка, ама стига да имаш точния размер
.




Пък и за сиерата трудно се намират спортни пружини пък за газови амортисиори


Иначе ако имаш въпроси питай аз все нещо експериментирам

- jordj
- потребител
- Мнения: 1190
- Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Stenli_,
При вас нямате ли спящи полицаи и третоари.
Като срежеш прожината или намалиш хода на амортисьора ти сваляш колата по ниско.
Слагаш по голям цолаж джанти и гуми зада я дигнеш пак до нормалното.
И в един момент викаш тя вози като каруца.Вози твърдо.
По големите по Цолаж гуми са и по скъпи,а и трябва да минаваш на ниско профилни.
По добре не ги режи.
Погледни разликата в цените на гумите и сам ще се разубедиш.
При вас нямате ли спящи полицаи и третоари.
Като срежеш прожината или намалиш хода на амортисьора ти сваляш колата по ниско.
Слагаш по голям цолаж джанти и гуми зада я дигнеш пак до нормалното.
И в един момент викаш тя вози като каруца.Вози твърдо.
По големите по Цолаж гуми са и по скъпи,а и трябва да минаваш на ниско профилни.
По добре не ги режи.
Погледни разликата в цените на гумите и сам ще се разубедиш.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: рязане на пружини
Каква ти е целта? Фасон или каране?_Stenli_ написа:Някой рязал ли е пружини на мондео мк1 с цел слагане на по големи джанти и ако е да пише колко точно е рязал.
Ако е каране, забрави за рязането на оригинални пружини. Вземи по-твърди с същите монтажни размери и си подбери дължината им така, че колата да стои нормално висока или с 10-20 мм по-ниска, ако амортисьорите ти са калпави и/или идват слаби за пружините. Тогава ще караш наистина и няма да имаш нужда от фасон без полза.
Аз съм с три форда, и имам само две оригинални пружини на трите коли общо - останалото е подбрано и направено от мен. На външен вид не си личи, но само докато не съм в завоите

- jordj
- потребител
- Мнения: 1190
- Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
diesel1.6,Бих те помолил да побликуваш този сайт вПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ
Много колеги могат да научат по нещо,макар ,че е на Английски.
Е някой можеи да ги преведе Автомобилните Библии на Български,аз поне не се наемам.Не знам Английски.
Много колеги могат да научат по нещо,макар ,че е на Английски.
Е някой можеи да ги преведе Автомобилните Библии на Български,аз поне не се наемам.Не знам Английски.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост