рязане на пружини

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Потребителски аватар
_Stenli_
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 26 авг 2007, 22:13
Модел на автомобила: Форд Мондео 1.6i
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

рязане на пружини

Мнение от _Stenli_ » 28 ное 2007, 21:32

Някой рязал ли е пружини на мондео мк1 с цел слагане на по големи джанти и ако е да пише колко точно е рязал. :)

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: рязане на пружини

Мнение от diesel1.6 » 30 ное 2007, 11:53

_Stenli_ написа:Някой рязал ли е пружини на мондео мк1 с цел слагане на по големи джанти и ако е да пише колко точно е рязал. :)
За големи джанти не трябва ли повече място?! Съответно изглежда добре да се поразпънат пружините, не да се скъсят.

Потребителски аватар
_Stenli_
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 26 авг 2007, 22:13
Модел на автомобила: Форд Мондео 1.6i
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Мнение от _Stenli_ » 30 ное 2007, 22:15

Ми пич тука в Асеновград няколко мой приатели са си рязали прожините ама на голф и опел и така става за големи джанти,та затва питам някой дали изобщо е рязал и на форд,ама щом никой не е чувал за тва ще действаме по усет. :D

Потребителски аватар
EscortMK51.3
потребител
потребител
Мнения: 575
Регистриран: 30 апр 2006, 04:07
Модел на автомобила: Cougar 2.0 16V Zetec '00,Mondeo MK1 1.6 '96 Zetec, Escort MK6 1.3 '93 HCS
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Мнение от EscortMK51.3 » 01 дек 2007, 00:02

като срежеш пружините колата става по-ниска ! следователно мястото от калника до гумата намаляа ! та как тогава по-големи дянти ? няма логика просто :)

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 01 дек 2007, 00:03

Ми едното няма общо с другото :idea: . Това, че са с срязани пружините, не значи, че ще станат по-голями джанти ами би било даже точно обратното (според зависи случея), просто колата става по-ниска и ако слоциш по-високи Гуми ще опира в подкалниците, а джантите нямат нищо общо, важното е с какъв размер гума ще го обуеш джантите. Може и 19-ка да сложиш ама ако си с праеилната гума няма да имаш проблем, а може и 14-ка да цложиш и да ти опира гумата ако не е правилния размер, така, че с рязането на пружините просто снижаваш колата, но НЕ и да можеш да подебеш по-голям диаметър колело :idea: .
Изображение Изображение

Потребителски аватар
_Stenli_
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 26 авг 2007, 22:13
Модел на автомобила: Форд Мондео 1.6i
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Мнение от _Stenli_ » 01 дек 2007, 11:06

Като срежеш пружината амортисьора нема голем хот и като сложиш 17 или 18-ки ако евентуално минеш през по голяма дупка нама да ти фръкне калника,все едно спорто окачване.Казвам ви неща който са ми казвали и сам виждал как ги режат ама на голф и опел салгат големи джанти и естествено с ниско профилни гуми и става.Затова попитах тук дали някой е правил такова нещо за да им се доверя и да им дам и мойте пружини ама щом и тука никой не е чувал за такова нещо... .Незнам ще видя какво да правя все пак мерси за коментарите :D :D :D

Потребителски аватар
FordSierra1.6L
потребител
потребител
Мнения: 1021
Регистриран: 28 фев 2005, 22:11
Модел на автомобила: Ford mondeo MK2 2.5 V6 "ST"
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от FordSierra1.6L » 01 дек 2007, 11:17

Ако отрежеш старите ти пружини с 1-2 навивки има вероятност някаде да ти изскочи пружината понеже амортисиора има определен ход и като скъсиш пружината няма кои да го разпъва,с други думи като сложиш макферсона отпред колата ще го натисне но на дупка какво ще стане??? излиза си и край.....и аз правих следната процедура но по друг начин а той е - отпред сложих червени пружини от голф2 които рязах до желаната височина която искам да получа ,но направих резба на амортисиора така че като стегна пружината да не хлопа никаде и да няма възможност да се прихлъзне и излезне....стана доста доволно и е твърдичко и стана ниска и бях с 15ки а имаше място и за 17 най малкото което мислех...
Процедурата е малко тегава но става доста доволно с малко парички и мерак :) Ако имаш въпроси питай :)
Незнам на мондеото отзад как е дали са отделно пружината една от друга....

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 01 дек 2007, 19:03

И аз мислех да режа стаите пружини, ама си намерих едни на -15мм. и сега съм с тях, иначе кто ми дойде музата ще взема да резна старите с 1,5витки, толкова колкото като се разпъне амортисьора докрай, пружината да не остане във въздуха. Ако е по-къса пружината, трябва да се правят някакви скобички от горе и от доло кадето стъпва пружината в чашките за да прихванат пружината за амортиьора, иначе ще пада всеки път когато се вдига на крик.
Изображение Изображение

Потребителски аватар
FordSierra1.6L
потребител
потребител
Мнения: 1021
Регистриран: 28 фев 2005, 22:11
Модел на автомобила: Ford mondeo MK2 2.5 V6 "ST"
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от FordSierra1.6L » 01 дек 2007, 19:05

gmivanko написа: трябва да се правят някакви скобички от горе и от доло кадето стъпва пружината в чашките за да прихванат пружината за амортиьора, иначе ще пада всеки път когато се вдига на крик.
Направи резба на амортисиора и няма да пада и ще си е здрава ....

Потребителски аватар
Sticky
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 10 ное 2007, 16:50
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 DOHC 16V
Местоположение: Stara Zagora
Status: Извън линия

Мнение от Sticky » 01 дек 2007, 19:35

Математически няма как да стане това което искаш.

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 01 дек 2007, 19:51

Каква е тази резба и каде трябва да се направи и какво трябва да се сложи на нея, я пообясни малко повече, че не мога да схвана за какво иде реч :roll:
Изображение Изображение

Потребителски аватар
FordSierra1.6L
потребител
потребител
Мнения: 1021
Регистриран: 28 фев 2005, 22:11
Модел на автомобила: Ford mondeo MK2 2.5 V6 "ST"
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от FordSierra1.6L » 01 дек 2007, 20:14

gmivanko написа:Каква е тази резба и каде трябва да се направи и какво трябва да се сложи на нея, я пообясни малко повече, че не мога да схвана за какво иде реч :roll:
На това място заграденото с червено правиш продължение на резбата и после режеш отгоре толкова колкото си нарязал...така амортисиора става по къс и може да се реже пружината колкото искаш и така ще стои стабилно и няма да изпадне при дупки или при други манипулации....Това го правиш защото твърдата пружина няма ход и неможе да разтегне амортисиора....А резбата може да я направиш примерно 1-2 см по дълга от тази която мислиш че ще ти трябва и така ако не ти харесва ако е висока сваляш затягаш гайката и колата ляга:)
Абсурдно звучи но го направих и стана :)
Аз така направих на бившата ми сиерка макферсоните отпред и стана много добре :)Ако не ти е ясно ще ти го обесня по друг начин :)А и може да се видиме и да ти обесня нагледно как става далаверата :) Все пак си близо до София :) Или на сбирката на ОМВ :)
Изображение

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 01 дек 2007, 21:23

Сетих се как става, стигаше ми и самата снимка да видя каде е въпросната резба :) . Ами така не се ли отслабва циментациата на стъблото и да има потенциален риск за скършване :roll: . Че на мен ми трябва за предните пружини (защото аз отзад не съм на пружини и мога както си искам да си я глася там :P ).
Иначе как направи резбата, с какво... не вярвам да си казил макферсона (нищо че е заден, пак на такова си прилича :) ) на струг и да си направил резба, може би ще стане с плашка, ама стига да имаш точния размер :) .
Изображение Изображение

Потребителски аватар
FordSierra1.6L
потребител
потребител
Мнения: 1021
Регистриран: 28 фев 2005, 22:11
Модел на автомобила: Ford mondeo MK2 2.5 V6 "ST"
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от FordSierra1.6L » 01 дек 2007, 23:45

gmivanko написа:Сетих се как става, стигаше ми и самата снимка да видя каде е въпросната резба :) . Ами така не се ли отслабва циментациата на стъблото и да има потенциален риск за скършване :roll: . Че на мен ми трябва за предните пружини (защото аз отзад не съм на пружини и мога както си искам да си я глася там :P ).
Иначе как направи резбата, с какво... не вярвам да си казил макферсона (нищо че е заден, пак на такова си прилича :) ) на струг и да си направил резба, може би ще стане с плашка, ама стига да имаш точния размер :) .
Ми то цялато стъбло е закалено така че няма как да се скърши:) аз го направих и да ти кажа из тия дупки за няколко месеца колата нямаше никакви проблеми :) Така че давай действай :) Ми занесох го на стругар казах му какво искам и го направи :) взе ми 60 лева за двете резби понеже незнам си какво било :)
Пък и за сиерата трудно се намират спортни пружини пък за газови амортисиори :) затова си ги пригодих и стана много добре ... то колата е в колега от форума така че той да каже :)
Иначе ако имаш въпроси питай аз все нещо експериментирам :)

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 02 дек 2007, 09:03

Stenli_,
При вас нямате ли спящи полицаи и третоари.
Като срежеш прожината или намалиш хода на амортисьора ти сваляш колата по ниско.
Слагаш по голям цолаж джанти и гуми зада я дигнеш пак до нормалното.
И в един момент викаш тя вози като каруца.Вози твърдо.
По големите по Цолаж гуми са и по скъпи,а и трябва да минаваш на ниско профилни.
По добре не ги режи.
Погледни разликата в цените на гумите и сам ще се разубедиш.

Потребителски аватар
_Stenli_
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 26 авг 2007, 22:13
Модел на автомобила: Форд Мондео 1.6i
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Мнение от _Stenli_ » 02 дек 2007, 09:52

Спящите полицай не са проблем щото са много малко из града а за гумите и джантите вече сам купил 17-ки 245на45

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 02 дек 2007, 11:13

_Stenli_ написа:Спящите полицай не са проблем щото са много малко из града а за гумите и джантите вече сам купил 17-ки 245на45
:shock: по-големи нямаше ли :lol:

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 02 дек 2007, 12:12

е за 17-ка толкос :P :twisted: :wink:
Изображение Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: рязане на пружини

Мнение от diesel1.6 » 02 дек 2007, 21:53

_Stenli_ написа:Някой рязал ли е пружини на мондео мк1 с цел слагане на по големи джанти и ако е да пише колко точно е рязал. :)
Каква ти е целта? Фасон или каране?
Ако е каране, забрави за рязането на оригинални пружини. Вземи по-твърди с същите монтажни размери и си подбери дължината им така, че колата да стои нормално висока или с 10-20 мм по-ниска, ако амортисьорите ти са калпави и/или идват слаби за пружините. Тогава ще караш наистина и няма да имаш нужда от фасон без полза.

Аз съм с три форда, и имам само две оригинални пружини на трите коли общо - останалото е подбрано и направено от мен. На външен вид не си личи, но само докато не съм в завоите :)

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 02 дек 2007, 22:53

diesel1.6,Бих те помолил да побликуваш този сайт вПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ
Много колеги могат да научат по нещо,макар ,че е на Английски.
Е някой можеи да ги преведе Автомобилните Библии на Български,аз поне не се наемам.Не знам Английски.

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта