Дизел на Олио

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
msotiroff
потребител
потребител
Мнения: 461
Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от msotiroff » 12 ное 2007, 01:17

fenkoto написа:...
Доколкото виждам колегата borko иска да кара с неупотребявано олио от Метро, на което цената е 1,45 лв/литър към септември 2005г.
А като гледам колко мнения си изписал за 2 дни само за каране на олио и стремежът ти към икономии, нищо чудно скоро да подкараш автомобила си и на мазут - цената му е малко по - височка-около 60ст./литър, но пък не е втора употреба :mrgreen:
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 12 ное 2007, 09:43

fenkoto Мога само да ти пожелая късмет за реализирване на тази идея но се пак хххххммммм........................голяма зарибявка е това дето го каза но пък и дали ще намериш олио на 20-30 стотинки, ако има нещо интересно пусни някой друг пост.

milenskior
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 21 ное 2006, 10:45
Модел на автомобила: Orion 1,6 Ghia 91
Местоположение: Оряхово
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от milenskior » 12 ное 2007, 11:24

Евтино олио се намира от маслобойните, като за автомобила не е задължително да е рафинирано, а само филтрирано.
така също може да се кара и на мас, само трябва да се държи течна.
Не е проблем в резервоара да се смесват различните горива: - нафта, олио, мас...

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 12 ное 2007, 11:45

milenskior написа:...
Хич, ама хич не е препоръчително да се използват животински мазнини. От тях и биодизел не искат да правят...

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 14 ное 2007, 09:40

Брачет пиши още по темата току виж нещо е искочило на мен за сега ни стана доста интересно само трябва да се тъси от каде ще се зема олио :D

Потребителски аватар
mugurdi4
потребител
потребител
Мнения: 135
Регистриран: 23 фев 2005, 19:33
Модел на автомобила: EX-Ford Escort 1.6L-80PS/5800rpm;125Nm/3000rpm LPG '84
Ford Fiesta 1.4LPG '11
Местоположение: София,България
Status: Извън линия

Мнение от mugurdi4 » 14 ное 2007, 16:01

Не е истина, ще бъде оферта, а ние с бенз двигатели кво правиме?
Създаден да бъде
FORD!

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 14 ное 2007, 18:28

Неска ходих на вторични суровини и познате какво си намерих резервуар за алтернативното ми гориво със нивомерчи абе със всичко литраж около 15-16л голям кеф и мястото пасна идеално мисла след една две седмици да минавам на олио че да види дали ще мерише на скара ха-ха-ха....

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 14 ное 2007, 18:50

има вече такава тема http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 529#107529" onclick="window.open(this.href);return false;
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 17 ное 2007, 09:19

Мисля си та си мисля що аз да не зема че да го свържа със водата резервуара та от нея да са топли това олио никви свещи нема да слагам е даже вече си намерих кой да ми сабира олиото, се пак си мисля че като мине колата на олио би трябвало да работи по меко ДВГ щот много трака испадахами и пломбите от вибрация

pasajero
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 11 юли 2007, 17:11
Модел на автомобила: Focus 1.8 tddi 2000г. комби
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pasajero » 19 ное 2007, 15:40

Колеги някой да сподели за филтриращата система за отработилото олио. Става въпрос не за кола ами за домашна такава!
Доколкото знам трябва да се прекара през 1микрон филтър, какъв е тоз филтър и от де се купува?
За да мине през него олиото ще трябва да има някакво налягане?
Колко трябва да е голям този филтър за да не се задръства прекалено бързо и как се почиства след като се задръсти?
Ето малко материал за размисъл
Москвич 2140 GT - Совершенная Гоночная Машина

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 19 ное 2007, 17:46

Лично аз не мисла да го филтрирам защото всички боклуци се отаяват на дъното и олиото става бистро като сълза

fenkoto
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 09 ное 2007, 03:08
Модел на автомобила: Escort Diesel
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fenkoto » 20 ное 2007, 01:05

msotiroff написа:
fenkoto написа:...
нищо чудно скоро да подкараш автомобила си и на мазут - цената му е малко по - височка-около 60ст./литър, но пък не е втора употреба :mrgreen:
Е точно на същия принцип карат корабите на мазут. Там мазута се подгрява както олиото се подгрява.

Аз съм от Варна и сме говорили доста с морските хора как сатава това :

значи в един сериозен кораб винаги има подгрят мазут - това е така наречения ДНЕВЕН МАЗУТ. Примерно едни 9 тона винаги са подгрети на около 90 градуса за да има готово гориво. Мазута се подгрява с пара от парните машини, които се палят на нафта, но полсе минават и те на подгрят мазут. И така подгретия мазут си се впръсква в цилидрите и всичко си работи години наред. Няма спичане, няма гранясване, няма запучване на каквото и да било.

Същият е принципът при каране на олио. Пали се на нафта и като се загрее олиото от антифриза , се минава на олио.

Хората са го измислили.
Вече карам на 100% олио вместо нафта с устройство Сасолио - 2,10 лева/100 км :)

fenkoto
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 09 ное 2007, 03:08
Модел на автомобила: Escort Diesel
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fenkoto » 20 ное 2007, 01:17

ОЛИО ПО 20-30 стотинки се намира от ресторантите. Те изхвърлят олиото след пържене и можете да оставите бидончета да ви ги пълнят. Аз вече редовно си купувам от два ресторанта в Варна по 25 стотинки на литър. В мазата си го филтрирам и си имаме вече гориво. Баща ми дето беше скептичен и той почна да кръщава вече нафтата с олио. Обаче понеже не иска да ходи по ресторантите да го събира, аз му таксувам олиото по 50 стотинки :)
schrack написа:Неска ходих на вторични суровини и познате какво си намерих резервуар за алтернативното ми гориво със нивомерчи абе със всичко литраж около 15-16л голям кеф и мястото пасна идеално мисла след една две седмици да минавам на олио че да види дали ще мерише на скара ха-ха-ха....
Приятелю, какъв е този резервоар ? Марка? От каква кола е ?

Купувам ти го - сериозен съм - и аз си събирам вече чаркове за система за 100% олио.
Вече карам на 100% олио вместо нафта с устройство Сасолио - 2,10 лева/100 км :)

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 20 ное 2007, 08:58

Резервуара не е за никаде нито за кола и аз не мога да ти кажа за но вътре е имало бензин а...относно него :lol: не го давам ти можеш да ползваш от трабант той също има голяма гърловина и е дебел може да се заваря по него слагаш нивомер от жигула и датчик за водата в него за да гледаш кога е загряло и да превключваш на олио аз мисля да го подгрявам с водната система като сложа вътре в него серпентина медна ще има и датчик като загрее да светва също и лампа на уреда със температурата :wink:

fenkoto
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 09 ное 2007, 03:08
Модел на автомобила: Escort Diesel
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fenkoto » 20 ное 2007, 22:44

Добре Шрак, ще си търся друг резервоар :)

ЕТО КАКВО ЛИЧНО СЪОБЩЕНИЕ изпратих на човек от форума. Понеже останах доволен от написаното, го поствам и тук за да го видят и други хора.

Той ме питаше как си филтрирам олиото в мазата и му пратих това :

''Олио от ресторантите вече си филтрирам и даже си карам на смес олио/нафта = 30/70 процента.

Ето какво съоражение съм си направил аз : наливаш олиото в бидон (качен на височина 80 см) на чието гърло има чувал. Чувала обира едрите боклуци и пропуска олиото. На 25 см от дъното има кранче което пуска олиото към втори бидон, на чието гърло пък има фанела с вързани ръкави и яка, която прави по-финно филтриране. На 25 см от дъното на втория бидон има пак кранче на което е вързана с маркуч центробежна помпа която поема олиото и го прекарва през два филтъра - 5 микрона и 1 микрон - вързани последователно. От там вече си го събираш в трети бидон от който си точиш когато си искаш готово олио. Цялата система струва около 150 лева и се прави докато изпиеш 3 бири.

ВНИМАНИЕ : Олиото не се налива никога директно в резервоара. Понеже то е по-тежко от нафтата, ще потъне на дъното и тогава ще засмучеш чисто олио. Затова олиото се размесва с нафтата в отделна туба. Смесваш ги и ги разтърсваш добре в продължение на 1 минута. След това вече наливаш в резервоара. Един път след като са се размесили нямат разделяне.

Започни от по-нисък процент за да се убедиш постепенно че работи. Сложи 10%, покарай няколко дни, сложи после 20%, пак покарай, докато стигнеш до 30% - за тези температури сега е добре. Лятото вече можеш да качиш до 50%. Ако стане пък по-студено намали процента. Важното е да ти пали добре сутрин - това показва че процента е подходящ за тази външна температура.

Предвиди и една смяна на горивен филтър. Понеже олиото е по-проникващо, то ще отмие всички боклуци от резервоара и горивопроводите и ще ги набие в филтъра. Затова си купи един нов филтър да го имаш в колата. Около 800-900 км след като започнеш да караш на олио, ще усетиш една липса на мощност - това е защото горивния филтър започва да пропуска по-малко гориво. Карай още 50-100 км и си смени филтъра. От там нататък вече нямаш друга смяна на филтър и си караш колкото искаш на смес олио/нафта.

Успех.''


Информация как да филтрирам си събрах от интернет - не претендирам че съм изобретил нещо невиждано досега.
Вече карам на 100% олио вместо нафта с устройство Сасолио - 2,10 лева/100 км :)

fenkoto
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 09 ное 2007, 03:08
Модел на автомобила: Escort Diesel
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fenkoto » 21 ное 2007, 00:28

Филтрите са ми такива - продават се в Мр.Бриколаж по 30 лева единия. Това е цена на филтърното тяло - то се води 10 инча стандарт. Само че моите филтърни тела не са сини (като на снимката) ами са прозрачни - още по-добре. Самите пък филтри (тези патрончета от дясно) се продават отделно - по около 5-6 лева едното. Аз съм си взел един на 5 микрона и един на 1 микрон.

Изображение

Помпата е нещо такова - намерих я китайска за 50 лева. Калпаво качество но предостатъчно за олиото

Изображение

По света хората филтрират с такива торбички ама къде ти у нас се продават ?

Изображение

Олиото ми излиза накрая с цвят като този на снимката горе. Тъмно е на цвят, но е БИСТРО и именно това е важното за да се каже че е добре филтрирано - така горивния ми филтър в колата няма да се запушва. Даже бих казал съвсем сериозно, че моето филтрирано олио е по-чисто от нафтата която продават по бензиностанциите. Оставил съм си от лятото едно шише нафта в мазата на един рафт и доста боклуци вече са се утаили на дъното. Докато олиото ми е доста по чисто защото е минало филтриране на един микрон - иначе казано : всички частици по-големи от 1 микрон (това е една милионна част от метъра) са вече отстранени.

Какво по-хубаво от това да си имаш собствена бензиностанция в мазата в която :

1. си сигурен за качеството на горивото.
2. си точиш гориво по 0.30 лв/литър вместо по 2.10 лв/литър - СЕДЕМ пъти по-евтино
Вече карам на 100% олио вместо нафта с устройство Сасолио - 2,10 лева/100 км :)

milenskior
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 21 ное 2006, 10:45
Модел на автомобила: Orion 1,6 Ghia 91
Местоположение: Оряхово
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от milenskior » 21 ное 2007, 16:04

Браво на колегата за подробното обяснение.
Ако някой има желание мога да му подаря резервоар от трабант, понеже имам няколко бройки.

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 21 ное 2007, 16:48

Вече пробвах на олио *00130* колата вървеше 1:1 само дето мирише на загоряла скара ДВГ рабори с по малко вибрация но чукането от ГНП се осили малко като я напънах отзад нямаше димна завеса както нафтата, проблема е че заведенията извърлят малки количества олио :x но ще чакаме лятоска да дойде *00134*

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 21 ное 2007, 19:17

Е те го пържат и го препържват, докато стане радио активно. :x :evil:
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

fenkoto
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 09 ное 2007, 03:08
Модел на автомобила: Escort Diesel
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fenkoto » 21 ное 2007, 23:13

schrack написа:Вече пробвах на олио *00130* колата вървеше 1:1 само дето мирише на загоряла скара ДВГ рабори с по малко вибрация но чукането от ГНП се осили малко като я напънах отзад нямаше димна завеса както нафтата,
И аз засега констатирам само добри неща от карането на олио 30/70:

- по-тих двигател, няма го онова характерно тракане на дизела
- по-малко черно пушене
- същата мощност
- но по-малка цена на литър гориво :D

Иначе колега Шрек, се опасявам че караш на доста висок процент. По интернет препоръчват следните проценти като караш на смес без система:

двигател с ИНДИРЕКТНО впръскване:
с помпа Бош : 30% зимата - 50% лятото
с помпа Лукас : 20% зимата - 30% лятото

двигател с ДИРЕКТНО впръскване:
с помпа Бош : 20% зимата - 40% лятото
с помпа Лукас : 15% зимата - 30% лятото
Вече карам на 100% олио вместо нафта с устройство Сасолио - 2,10 лева/100 км :)

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 193 госта