Чип тунинг на Монди
-
- потребител
- Мнения: 70
- Регистриран: 11 апр 2007, 14:22
- Модел на автомобила: MONDEO 2.0 TDCI 130hp, Mitsubishi Pajero 2008 3.2D, Mondeo Tit S
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Чип тунинг на Монди
Здравейте,
Обмислям да слагам чип от digitaltunning на моето 04 Мондео с 2.0 дизел. Има ли някой колега който си е слагал чип и какви са му впечатленията. Дизеловите двигатели са много чуствителни и се притеснявам да не го прецакам нещо?
Ще съм много благодарен на всички мнения!
Обмислям да слагам чип от digitaltunning на моето 04 Мондео с 2.0 дизел. Има ли някой колега който си е слагал чип и какви са му впечатленията. Дизеловите двигатели са много чуствителни и се притеснявам да не го прецакам нещо?
Ще съм много благодарен на всички мнения!

- isoiso
- потребител
- Мнения: 843
- Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
- Status: Извън линия
Не може нищо да се прецака, чипове слагат вече много собственици на дизелови возила! По-скоро се замисли, че Мондеото е малко такъв тип кола, че като тръгнеш да го продаваш след някоя друга година, купувача може да е някой "пенсионер" и да отчете тая интервенция като евентуален проблем. Въобще инвестицията си заслужава при някоя лимузина от по-спортните марки
това си е мое мнение, разбира се


- DMX_a
- потребител
- Мнения: 933
- Регистриран: 26 май 2007, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.3 CL
BMW 320 E36 - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Според 2ма мои познати които са го правили, се получавал страничен ефект от чипа - намалява разхода.... Нещо което не е търсено, но е добре дошло....
Мондео като мойто 1.8тди - 10кс отгоре и 1/100 надолу(извънградско) + това че турбото поема при 1800 оборота.
Не знам до колко е истинско това инфо, но звучи добре...
Мондео като мойто 1.8тди - 10кс отгоре и 1/100 надолу(извънградско) + това че турбото поема при 1800 оборота.
Не знам до колко е истинско това инфо, но звучи добре...
-
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 12 авг 2005, 18:41
- Модел на автомобила: 96 Ford Escort 1.6 16v Ghia Turnier
- Местоположение: Кърджали
- Status: Извън линия
Re: Чип тунинг на Монди
Имай едно наум за digitaltuning.siliev1 написа:Здравейте,
Обмислям да слагам чип от digitaltunning на моето 04 Мондео с 2.0 дизел. Има ли някой колега който си е слагал чип и какви са му впечатленията. Дизеловите двигатели са много чуствителни и се притеснявам да не го прецакам нещо?
Ще съм много благодарен на всички мнения!
http://audibg.com/index.php?showtopic=28331&st=0
В Prospeed също предлагат чип тунинг и поне преди в сайта пишеше че правят замерване на дино преди и след монтирането на чипа като това е включено в цената.В момента незнам дали все още е така.
- Трол
- потребител
- Мнения: 408
- Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
- Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
за да ти дойде повече мощност трябва повече горивна смес->повече гориво, което се подава и турбината се върти повече, повече загрява, повече сажди...пък и се предполага,че с тоя чип ще се стъпва повече 
пак казвам, ако е читав чипа износването ще нарасне с минимален %, но иначе може дори да ти намалее мощността, да пуши...
Edit:
Цитат:
...
Чиптунинга е съблазнителен, защото е прост и семпъл: 35 конски сили повече
за 300 до 700 евро. Едно изкушение без последствия?. И освен това:може ли
филтъра за сажди на нови Евро4 мотори да се справи с всичко това? Нашия тест
с 8 различни тунинг-чипа предизвиква поява на съмнения.
Опитната постановка: слагаме мотора на един голф 4 2.0 TDI (140 PS) на
акредитирания тестов стенд на отдела за разработка на дизелови двигатели на
VW и му слагаме различни чипове на B&B, H&P, Koch, KW-Systems, MTM, SJK, SKN
и Wettertauer. Мерим увеличена мощност, разход, температура на изгорелите
газове, обороти на въртенето на турбото и количество на сажди в отработените
газове. Щети, които биха могли да бъдат измерени, не изкочиха при нашия
тест, но резултатите наистина ни карат да се замислим. Защото само един
единствен чип (SKN) успя да постигне обещаната допълнителна мощност. За това
пък всички увеличиха значително количеството на сажди и то между 18
(KW-Systems) и повече от 100 процента (B&B). И точно в това се корени
проблема, казва разработчика на дизелови двигатели при VW, Dr. Jens Hadler:
"Чиптунинг всъщност представлява увеличаване на впръсканото количество".
Последствия: неизгорели водородни частици се струпват във филтъра. Освен
това продължава шефа на дизеловия отдел: "Дизелови мотори с чип произвеждат
до три пъти повече сажди, отколкото ние сме предвидили".
Hadler и неговия екип са събрали истинска стая на ужасите от счупени части -
доказуема собственост на клиенти с чип-тунинг. Според техния опит
чип-тунинга предизвиква следното в дизели с такъв вид филтър: мотора работи
постоянно в режим на регенерация и се опитва постоянно с впръскване на
допълнително гориво да изчисти филтъра. Но това не може да стане, защото
заради увеличенето количество на саждите няма никакъв кислород. И тъй като
тази тапа не може да се изчисти чрез изгаряне целия филтър се пълни със
сажди и неизгоряло гориво. Когато по някое време водача си дръпне крака от
газ-та, изведнъж се появява кислород в огромни количества. Адския коктейл от
сажди и неизгорели водороди се пали във филтъра. Температури над 1000
градуса топят керамичното ядро на филтъра.
Не само филтъра за твърди частици трябва да се бори с високата температура:
6 от 8-те тествани чипа предизвикват прекалено горещ въздух да достигне то
турбината, отколкото тя е била изчислена да поеме. Чиповете на B&B и
Wetterauer подгряли изгорелите газове до 950 градуса. Турбината обаче е
сметната за максимум 850 градуса. Факта, че издъжра до края на теста говори
само и единствено за качеството на тази част, произведена от BorgWarner. В
ръцете на клиентите са съжаление турбото не държи толкова време - виж
снимките в дясно.
Какво могат да причинят термичните натоварвания в следствие на чип-тунинга
на бутала и цилиндри показват счупените части от стаята на ужасите на тези
страници. Увеличаващата употреба на филтри за твърди частици и сажди правят
чиптунинга все по-опасен.
...

пак казвам, ако е читав чипа износването ще нарасне с минимален %, но иначе може дори да ти намалее мощността, да пуши...
Edit:
Цитат:
...
Чиптунинга е съблазнителен, защото е прост и семпъл: 35 конски сили повече
за 300 до 700 евро. Едно изкушение без последствия?. И освен това:може ли
филтъра за сажди на нови Евро4 мотори да се справи с всичко това? Нашия тест
с 8 различни тунинг-чипа предизвиква поява на съмнения.
Опитната постановка: слагаме мотора на един голф 4 2.0 TDI (140 PS) на
акредитирания тестов стенд на отдела за разработка на дизелови двигатели на
VW и му слагаме различни чипове на B&B, H&P, Koch, KW-Systems, MTM, SJK, SKN
и Wettertauer. Мерим увеличена мощност, разход, температура на изгорелите
газове, обороти на въртенето на турбото и количество на сажди в отработените
газове. Щети, които биха могли да бъдат измерени, не изкочиха при нашия
тест, но резултатите наистина ни карат да се замислим. Защото само един
единствен чип (SKN) успя да постигне обещаната допълнителна мощност. За това
пък всички увеличиха значително количеството на сажди и то между 18
(KW-Systems) и повече от 100 процента (B&B). И точно в това се корени
проблема, казва разработчика на дизелови двигатели при VW, Dr. Jens Hadler:
"Чиптунинг всъщност представлява увеличаване на впръсканото количество".
Последствия: неизгорели водородни частици се струпват във филтъра. Освен
това продължава шефа на дизеловия отдел: "Дизелови мотори с чип произвеждат
до три пъти повече сажди, отколкото ние сме предвидили".
Hadler и неговия екип са събрали истинска стая на ужасите от счупени части -
доказуема собственост на клиенти с чип-тунинг. Според техния опит
чип-тунинга предизвиква следното в дизели с такъв вид филтър: мотора работи
постоянно в режим на регенерация и се опитва постоянно с впръскване на
допълнително гориво да изчисти филтъра. Но това не може да стане, защото
заради увеличенето количество на саждите няма никакъв кислород. И тъй като
тази тапа не може да се изчисти чрез изгаряне целия филтър се пълни със
сажди и неизгоряло гориво. Когато по някое време водача си дръпне крака от
газ-та, изведнъж се появява кислород в огромни количества. Адския коктейл от
сажди и неизгорели водороди се пали във филтъра. Температури над 1000
градуса топят керамичното ядро на филтъра.
Не само филтъра за твърди частици трябва да се бори с високата температура:
6 от 8-те тествани чипа предизвикват прекалено горещ въздух да достигне то
турбината, отколкото тя е била изчислена да поеме. Чиповете на B&B и
Wetterauer подгряли изгорелите газове до 950 градуса. Турбината обаче е
сметната за максимум 850 градуса. Факта, че издъжра до края на теста говори
само и единствено за качеството на тази част, произведена от BorgWarner. В
ръцете на клиентите са съжаление турбото не държи толкова време - виж
снимките в дясно.
Какво могат да причинят термичните натоварвания в следствие на чип-тунинга
на бутала и цилиндри показват счупените части от стаята на ужасите на тези
страници. Увеличаващата употреба на филтри за твърди частици и сажди правят
чиптунинга все по-опасен.
...
"It's a triumph of handling over power!"


- Трол
- потребител
- Мнения: 408
- Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
- Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Самата статия -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... c6721e8dbc" onclick="window.open(this.href);return false;
/най-долу "ati". не знам той йот къде я е копирал/
Иначе съм виждал някои резултати на живо.
Аз имам чип на бензинова кола и там резултата е по-малко повишаване на мощността именно заради липсата на турбина. Ако имаме принудително пълнене ще има и повече мощност заради повече въздух.
Иначе порови за резултати след чип особено на BMW E46 320d модела 150p.s.
На други пък им намаля разхода защото предимно са им оптимизирани таблиците на ECUто. Не знам дали на твоята кола таблиците имат нужда от това и дали ще има осезаема разлика в мощността. Както и дали това понижение в разхода ще може да избие разходите за чипа.
Сподели ако искаш какво ще решиш, какви неща смяташ да правиш и ако ги направиш резултати!
Успех!
Още едити
http://vwclub-bg.org/forum/viewtopic.ph ... &start=300" onclick="window.open(this.href);return false;
/най-долу "ati". не знам той йот къде я е копирал/
Иначе съм виждал някои резултати на живо.
Аз имам чип на бензинова кола и там резултата е по-малко повишаване на мощността именно заради липсата на турбина. Ако имаме принудително пълнене ще има и повече мощност заради повече въздух.
Иначе порови за резултати след чип особено на BMW E46 320d модела 150p.s.
На други пък им намаля разхода защото предимно са им оптимизирани таблиците на ECUто. Не знам дали на твоята кола таблиците имат нужда от това и дали ще има осезаема разлика в мощността. Както и дали това понижение в разхода ще може да избие разходите за чипа.
Сподели ако искаш какво ще решиш, какви неща смяташ да правиш и ако ги направиш резултати!
Успех!
Още едити

http://vwclub-bg.org/forum/viewtopic.ph ... &start=300" onclick="window.open(this.href);return false;
"It's a triumph of handling over power!"


-
- Status: Извън линия
Здравейте,
и аз мисля да сложа нещо на колицата.
Какаво ще кажете за Pawer Box - http://www.pstuning.net/index_big.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Мерси предварително за отговорите.
и аз мисля да сложа нещо на колицата.
Какаво ще кажете за Pawer Box - http://www.pstuning.net/index_big.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Мерси предварително за отговорите.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта