Масло за двигателя

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
motry
потребител
потребител
Мнения: 137
Регистриран: 09 ное 2007, 11:46
Модел на автомобила: Ford S-Max 2.5 / 219hp 2007
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

МММММ дааааааааа

Мнение от motry » 14 ное 2007, 12:39

Привет на всички...Като чета това което сте написали
все повече се замислям за нова смяна на маслото !!!
Преди около месец смених маслото с Esso, колата е внесена от Италия преди 2-3 месеца... и сега сутрун се чуват тези повдигачи...тракат за около 10-15 сек. Маслото е 10W40 :(
И ще търся от МП 5W30 или 40 :roll:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 14 ное 2007, 16:15

И пак ще тракат (ама няма да си признаеш), щом тракат не е виновно маслото ами повдигачите са за смяна (евентуално и разпределителния вал).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 14 ное 2007, 16:42

За 10-15 секунди тракане след палене не мисля че това е някакъв проблем. Тракат щото не са се омаслили, особено сега на студеното.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 14 ное 2007, 21:29

Точно това е проблема, повдигачите имат клапанче което не позволява маслото да изтече когато д-ля не работи. Но пък това не е болка за умиране.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
batista
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 06 апр 2007, 14:38
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8i 16V 115hp
Status: Извън линия

Мнение от batista » 15 ное 2007, 17:41

При мен също тракаха за около 5сек., когато бях с 15W40, но откакто съм с 5W30 нищо не се чува!
Замислям се дали не го сменя следващия път с 10W40 заради самия двигател в смъсъл да не е толкова рядко.

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 17 ное 2007, 09:51

При мен също тракаха за около 5сек., когато бях с 15W40, но откакто съм с 5W30 нищо не се чува!
Замислям се дали не го сменя следващия път с 10W40 заради самия двигател в смъсъл да не е толкова рядко.
Ти пак се радвай щот катъо се напомпат държат налягането

Потребителски аватар
batista
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 06 апр 2007, 14:38
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8i 16V 115hp
Status: Извън линия

Мнение от batista » 18 ное 2007, 20:01

schrack написа: Ти пак се радвай щот катъо се напомпат държат налягането
в смисъл???

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 19 ное 2007, 09:14

Ако не държът и на високи обороти цъкат аз на мойта ги смених лично купени от магазин като всички останал а не от МП и сега си цъкат като фиестити и ще е развалям пак да слагам старите щот тях не съм чувал изопще а то мойто не било повдигачите ами двата вала...

Потребителски аватар
batista
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 06 апр 2007, 14:38
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8i 16V 115hp
Status: Извън линия

Мнение от batista » 19 ное 2007, 14:26

schrack написа:Ако не държът и на високи обороти цъкат аз на мойта ги смених лично купени от магазин като всички останал а не от МП и сега си цъкат като фиестити и ще е развалям пак да слагам старите щот тях не съм чувал изопще а то мойто не било повдигачите ами двата вала...
Връзката с маслото в това дали се чуват на високи обороти ли е?

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 19 ное 2007, 17:58

Аз в момента карам с 5W30 и не съм доволен виждами се много тънко и сякаш повече цъкат повдигачите, да мисла че има някаква връска с това на какво масло караш все пак има някаво износване на повдигачите и може би трябва по гъстичко да е маслото да не говорим че ДВГ не е първа младост

Потребителски аватар
batista
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 06 апр 2007, 14:38
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8i 16V 115hp
Status: Извън линия

Мнение от batista » 19 ное 2007, 22:08

schrack написа:Аз в момента карам с 5W30 и не съм доволен виждами се много тънко и сякаш повече цъкат повдигачите, да мисла че има някаква връска с това на какво масло караш все пак има някаво износване на повдигачите и може би трябва по гъстичко да е маслото да не говорим че ДВГ не е първа младост
Да именно че е тънко и аз затва се замислям да го сменям, не че усещам нещо специално като шум. Питах те за връзката щото при теб случая е че си сменял повдигачи, а не беше казал това за маслото.

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 19 ное 2007, 22:09

Щом тракат, значи са тръгнали на износване. С по-гъсто масло ще спрат да тракат за 20 хляди километра и после пак.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 20 ное 2007, 09:13

Внимавайте много от каде си купувате частите и задължително пазете касовата бележка или ако може и фактура, вече станаха такива времена че само ментак се продава като влезнеш в магазина те правят така @-): :0): докато не смениш и видиш така е и с маслата никакви варели само шишета-туби и сериозно запечатани и срока на годност *00106*

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 20 ное 2007, 16:13

Върнах се малко назад в темата и ми прави впечатление, че има няма май на всяка страница темата започва от начало с въпроса "Какво масло да си сипя?" и лафа за тънко-дебело масло!

Я вижте тоя пич кво е писал тука:
momo76 написа:По принцип за този двигател дават масло 5W30, най-добре от Мото Пфое, но е доста редичко и е възможно да го гори. Зависи от състоянието на двигателя. Мочта като я взех и в сервиза ми сипали минерално 15W40 и за 5000км изгори почти 1.5л. Сега вече е с 5W30 и за 6000км е изгорила около 0.2л масло и повдигачите не тракат, само при палене сутрин се чуват леко.
Малко си противоречи в мнението или не се усетил какво е писал.
Дебнех за такъв случай щото самия аз нямам как да си направя експеримент.

Кое масло кога е "тънко" и кога "дебело" ?
при - 20 с кое двигателя ще се върти по-леко докъто загрее и влезе в работен режим?
Като загрее вече му е все тази кво е било.
До тук ламерски с 1-вата цифра!
2-рата за горната граница.
Жега яко, пуснал си климатика и си в зверско задръстване ...
за 40-ката знам че няма ядове обаче 30-ката ще се узори.

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DigiPro » 20 ное 2007, 18:08

paci написа:Жега яко, пуснал си климатика и си в зверско задръстване ...
за 40-ката знам че няма ядове обаче 30-ката ще се узори.
Това лято го правих този експеримент. Капака горещ не се пипа като спра пред нас. Абсолютно никакви проблеми не съм имал. Единствено алармата която е под капака, в големи жеги ми прави проблем. При активиране директно почва да пищи и няма спиране освен със ключето и после изчакване поне час да се охлади.
П.С. пак да кажа, че си карам с 5W30 наливно от Мото-Пфое.

Потребителски аватар
batista
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 06 апр 2007, 14:38
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8i 16V 115hp
Status: Извън линия

Мнение от batista » 20 ное 2007, 18:55

Еми аз с 30-та по задръстванията като загрее повече ако не съм пуснал климата го пускам и се охлажда, пък и след тва газ. Ама си е проблем де трябва да следя температурата и за тва искам да го сменям, че и перката включва по средата между средата и края.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 20 ное 2007, 19:10

Не схващам какво общо има какво е маслото и при каква температура включва вентилатора. Къде включва зависи само и единствено от датчика. Моя примерно включва на 102градуса малко преди червеното.
П.П. Темата отдавна е изчерпана и буксува на едно място няма нищо ново (не може и да има).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
batista
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 06 апр 2007, 14:38
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8i 16V 115hp
Status: Извън линия

Мнение от batista » 20 ное 2007, 23:36

HACKO написа:Не схващам какво общо има какво е маслото и при каква температура включва вентилатора. Къде включва зависи само и единствено от датчика. Моя примерно включва на 102градуса малко преди червеното.
П.П. Темата отдавна е изчерпана и буксува на едно място няма нищо ново (не може и да има).
Общото, е че вентилатора включва по-късно отколкото тва масло би си вършило добре работата т.е. при по-висока температура при която тва масло не е толкова добро.
Темата трудно може да се изчерпа тъй като винаги има неразбрали, също така всеки двигател е различен с негови си проблеми и т.н.

Потребителски аватар
repcho
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 31 мар 2007, 22:46
Модел на автомобила: Ford Focus
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от repcho » 21 ное 2007, 23:33

Прегледах горе долу темата, но не видях да сте обсъждали маслата Aral, някой има ли впечатления

petarrs
потребител
потребител
Мнения: 137
Регистриран: 04 ное 2007, 20:08
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDDI `00
Местоположение: pleven/sofia
Status: Извън линия

Мнение от petarrs » 23 ное 2007, 20:23

или на ОМВ

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта