Дизел на Олио
Дизел на Олио
Здвавейте,
Нов член съм на вашия форум и карам Форд Орион 1.8 Дизел от половин година.
Поради високите цени на нафтата и тъй като не можах да си намеря по третия начин
, бях заинтригуван дали съществува алтернатива на дизела и като разръчках гугъла се оказа се че съществува такова нещо и се нарича биодизел. Изработва се от олио чрез специална химическа обработка. Но има три недостатъка:
1)Съдържа съставки който повреждат гума и пластмаса и практически само нови коли могат да го ползват.
2)Но не го виждам из България
3)Цената му в европа е сравнително висока
Другата алтернатива е ОЛИОТО.
Доста хора из европа карат автомобилите си на чисто ново олио от магазина или на вече използвано. То има енергия сравнима с тази на дизела (в България може би и по-голяма) и е екологично чист продукт, също така е по гъсто от нафтата. Дизеловия двигател може да работи спокойно на олио стига то да се подгрее преди влизането си в двигателя и по този начин да стане по редко.
Мисля да си карам колата на олио.
Цената на 2л слънчогледово олио в Метро е 2.9 с ддс-то, при големи количества и цените ще са по ниски. Двигателя може да работи с почти всички видове олио от кокосово до царевично, така че алтернативи колкото щеш. Незнам какво олио се произвежда тук, но и най-евтиното ще ми свърши работа.
Имам още информация и схема на система за олио, но
спирам да пиша, че сигурно ви писна да четете. Ако някой прояви интерес продължавам.
Всички мнения ще са ми от полза.
Нов член съм на вашия форум и карам Форд Орион 1.8 Дизел от половин година.
Поради високите цени на нафтата и тъй като не можах да си намеря по третия начин

1)Съдържа съставки който повреждат гума и пластмаса и практически само нови коли могат да го ползват.
2)Но не го виждам из България
3)Цената му в европа е сравнително висока
Другата алтернатива е ОЛИОТО.
Доста хора из европа карат автомобилите си на чисто ново олио от магазина или на вече използвано. То има енергия сравнима с тази на дизела (в България може би и по-голяма) и е екологично чист продукт, също така е по гъсто от нафтата. Дизеловия двигател може да работи спокойно на олио стига то да се подгрее преди влизането си в двигателя и по този начин да стане по редко.
Мисля да си карам колата на олио.

Цената на 2л слънчогледово олио в Метро е 2.9 с ддс-то, при големи количества и цените ще са по ниски. Двигателя може да работи с почти всички видове олио от кокосово до царевично, така че алтернативи колкото щеш. Незнам какво олио се произвежда тук, но и най-евтиното ще ми свърши работа.
Имам още информация и схема на система за олио, но
спирам да пиша, че сигурно ви писна да четете. Ако някой прояви интерес продължавам.
Всички мнения ще са ми от полза.

Има хора навъртяли по 100 000км вече
така, че незнам какво те притеснява олиото.
Между другото двигателите на фордовете така са направени, че при използване на олио да нямаш проблеми, стига помпата да ти е Бош. Не че с Лукас не става, но трябва по сериозно да се нагрява олиото
.
Ето ви малко материал на български:
http://vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=6557
http://www.peugeotclub.info/forum/viewtopic.php?t=2579
Аиде бе колеги никой ли не кара дизел.

така, че незнам какво те притеснява олиото.
Между другото двигателите на фордовете така са направени, че при използване на олио да нямаш проблеми, стига помпата да ти е Бош. Не че с Лукас не става, но трябва по сериозно да се нагрява олиото

Ето ви малко материал на български:
http://vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=6557
http://www.peugeotclub.info/forum/viewtopic.php?t=2579
Аиде бе колеги никой ли не кара дизел.

- bilder
- потребител
- Мнения: 359
- Регистриран: 06 фев 2005, 23:09
- Модел на автомобила: VW Polo 1.4i+CNG
- Местоположение: София-Надежда 5
- Контакти:
- Status: Извън линия
Абе правих си и аз едни експерименти
Аз наливах няколко пъти това от фритюрника в резервоара в съотношение 1:10 в полза на нафтата и нямаше никакви проблеми,но тогава цената не беше толкова висока и го направих само за опит да видя дали няма да запуши дюзите.Ако искаш промени съотношението малко по малко докато стигне 1:1 ,но само на олио незнам дали ще стане.
- la4o
- потребител
- Мнения: 2269
- Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
- Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
- Местоположение: София, център
- Контакти:
- Status: Извън линия
:)
Преди около 2 години бях чел тестове правени в Германия за това което говориш... Тестваната кола беше Сеат Ибиза '92 или '94 не помня... След основен ремонт я закараха само на ОЛИО от Германия до Испания и обратно. След преглед на двигателя, казаха че износването на олио е доста по малко отколкото на нафта... доколкото си спомням казаха, че олиото е по калорично от дизела и е по ефективно от него... Също така не отделя вредни емисии и почти няма нагар в двигателя... Изкараха го много по добро гориво. Бях чувал че в Германия мнго карали на олио поради високите цени на дизела... но постепенно и олиото е поскъпнало и практиката е била прекратена... От тогава нищо не съм чувал или чел...
Успех в експеримента
la4o
Успех в експеримента

la4o
- nld
- потребител
- Мнения: 110
- Регистриран: 20 апр 2005, 19:19
- Модел на автомобила: Форд Сиера 1.8 CL
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Оказва се, че германците си карат още с олио
http://www.energieverbraucher.de/pre_ca ... 037__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.energieverbraucher.de/pre_ca ... 037__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Карат си германците на олио и ще продължават да си карат, защото цените на нефта имат тенденция да само нарастват.
bilder:
Малко е опасно с мазнина от фритюрника без да се филтрира добре.
Иначе това е най-изгодния начин!
Ако живеехме покрай екватора можехме спокойно да сипваме олио в колата и да се возим по цял ден, но тука температурите са доста ниски и ако искаме колата да продължава да ни служи трябва да се направят няколко модификации:
1) Най лесно излълнима: Използваме чисто олио или комбинация от нафта и олио. Използвайки топлообменник, чрез охлаждащата течност нагряваме олиото до температура 80С.
Недостатък: При палене олиото е с температура на околната среда (зимата -20С) и е доста гъсто. Натоварвате много помпата, също така се запушват разпръсквачите и се натрува нагар в двигателя.
Абе много рискована работа!
2) Използват се 2 резервоара:

За нафтата се слага допълнителен резервоар (може да стой на мястото на резервната гума). Оригиналния резервоар се зарежда с олио.
Пали се на нафта, като загрее двигателя се минава на олио. Като тръгнете да спирате минавате на нафта за 1-2мин.
За цялата работа ви трябват:
-туба или някакъв резервоар за нафтата
-1 трипътник с които да минавате на нафта
-още един трипътник за да връщате нафтата при нафтата и олиото при олиото
-топлообменник за подгряване на олиото
-подгряващ филтър
-маркучи
Недостатъци: не прочетох за такива
Предимство: хора карат с тази система от три години и някои са минали към 100 000.
Цялата работа е като газово за бензина.
Ето ви и ръководство за преминаване към олио специално за форд:http://geocities.com/borko3d/svohowto_v2.pdf

bilder:
Малко е опасно с мазнина от фритюрника без да се филтрира добре.

Иначе това е най-изгодния начин!

Ако живеехме покрай екватора можехме спокойно да сипваме олио в колата и да се возим по цял ден, но тука температурите са доста ниски и ако искаме колата да продължава да ни служи трябва да се направят няколко модификации:
1) Най лесно излълнима: Използваме чисто олио или комбинация от нафта и олио. Използвайки топлообменник, чрез охлаждащата течност нагряваме олиото до температура 80С.
Недостатък: При палене олиото е с температура на околната среда (зимата -20С) и е доста гъсто. Натоварвате много помпата, също така се запушват разпръсквачите и се натрува нагар в двигателя.

Абе много рискована работа!
2) Използват се 2 резервоара:

За нафтата се слага допълнителен резервоар (може да стой на мястото на резервната гума). Оригиналния резервоар се зарежда с олио.
Пали се на нафта, като загрее двигателя се минава на олио. Като тръгнете да спирате минавате на нафта за 1-2мин.
За цялата работа ви трябват:
-туба или някакъв резервоар за нафтата
-1 трипътник с които да минавате на нафта
-още един трипътник за да връщате нафтата при нафтата и олиото при олиото
-топлообменник за подгряване на олиото
-подгряващ филтър
-маркучи
Недостатъци: не прочетох за такива
Предимство: хора карат с тази система от три години и някои са минали към 100 000.
Цялата работа е като газово за бензина.
Ето ви и ръководство за преминаване към олио специално за форд:http://geocities.com/borko3d/svohowto_v2.pdf
-
- потребител
- Мнения: 91
- Регистриран: 21 ное 2006, 10:45
- Модел на автомобила: Orion 1,6 Ghia 91
- Местоположение: Оряхово
- Контакти:
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 09 ное 2007, 03:08
- Модел на автомобила: Escort Diesel
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Извинявайте момчета за нахълтването.kEFi написа:Ще ги изтраем!orlinm написа:Тази тема защо е в АГУ? Недейте да цапате екологично чистия ни раздел с ваща нафта черна.![]()
Току виж минали на АГУ...
Обаче карането на ОЛИО е по-чисто за природата отколкото на ГАЗ.
Обяснявам : при горене ОЛИОТО отделя точно същото количество СО2 които и е поело растението докато е растяло - тоест балансът на СО2 в атмосферата не се променя.
Докато при каране на ГАЗ, която е петролен продукт, се отделя СО2 което не е било в атмосферата досега, защото петролът е бил заровен в земята - ти го вадиш и гориш и така замърсяваш
Вече карам на 100% олио вместо нафта с устройство Сасолио - 2,10 лева/100 км 

- schrack
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
- Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
- Местоположение: СЛИВЕН
- Status: Извън линия
Дай да погледнем от добрата страна на нещата, чувал съм че като мине кола с олио покрай тебе миришело на скара
та....... няма дани мирише на лошо както сутрен на най различно гориво а така ппфффуууу супер кво тамън ще сабереме кучета котки о селата наоколо ка то замирише на скара
И аз карам дизел ама чак толкоз доле да падна еееееее.........да не говорим че и дюзите се запичат много хубаво и това олио вгранясва предполагам че знаете......................!!



И аз карам дизел ама чак толкоз доле да падна еееееее.........да не говорим че и дюзите се запичат много хубаво и това олио вгранясва предполагам че знаете......................!!
-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 09 ное 2007, 03:08
- Модел на автомобила: Escort Diesel
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Няма такова нещо колега. За да вгранясва олиото трябва да стои дълго в контакт с въздух. А въздух в горивната система няма. Така че няма и гранясване.schrack написа:И аз карам дизел ама чак толкоз доле да падна еееееее.........да не говорим че и дюзите се запичат много хубаво и това олио вгранясва предполагам че знаете......................!!
Дюзите също не запичат защото олиото излиза от там с налягане 130-185 бара за индиректното впръскване с пред камера. Освен това целта на таи система която търся е имменно да загрее олиото до 80 градуса за да стане течно като нафтата - и тогава нямаш никкаво запичане.
Вече карам на 100% олио вместо нафта с устройство Сасолио - 2,10 лева/100 км 

- msotiroff
- потребител
- Мнения: 461
- Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
- Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD - Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
Не знам защо си мътите мозъците и искате да карате автомобилите си с ОЛИО, при положение, че е с лев по - скъпо от нафтата





Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 09 ное 2007, 03:08
- Модел на автомобила: Escort Diesel
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Защото не си чел темата добре, СОТИРОФФНе знам защо си мътите мозъците и искате да карате автомобилите си с ОЛИО, при положение, че е с лев по - скъпо от нафтата Question Exclamation Exclamation Exclamation
Олиото се взема от ресторантите които пържат картофки - взема се на цена 20-30 стотинки на литър , а нафтата е 2,10 лв/литър вече в Варна
и така сметката е : 7 литра на 100 км = 7 х 0,30 = 2,10 лева/100 км
по-евтино и е от метана при който е 5-6 лева / 100 км
МЕТАНА РЯПА (или картофки ) ДА ЯДЕ
Вече карам на 100% олио вместо нафта с устройство Сасолио - 2,10 лева/100 км 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 189 госта