Възможна ли е такава простотия?!
-
- потребител
- Мнения: 432
- Регистриран: 26 юли 2006, 15:11
- Модел на автомобила: притежавал Ескорт 1.8TD ENDURA-DE, 66kW, '98г, хечбек, Ghia
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Възможна ли е такава простотия?!
Значи на 2 на 3 ще преразкажа случилото се преди 4 месеца - близо до язовир Пчелина, излизайки от черен път на асвалтов път ударих картера в едно желязо. Резултатът - в следващите 2 месеца колата беше в сервиз. Но да се върна към деня на проишествието - обадих се на КАТ (и на още сумата си инстанции) от КАТ пратиха екип, но отказаха да ми напишат протокол, защото разбираш ли, нямало видими щети! А щети видими имаше колкото си искаш - първо - петно от изтеклото масло, второ - дупка в картера (от където е изтекло маслото) стружки по желязото, в което ударих колата и липсащо парче от кужуха на скоростната кутия (токъртено там където се закрепя кутията за купето) - това в резултат на гадния удър. Да, ама за да ги видиш тия неща трябва да се наведеш, а това не влиза в задълженията на катаджията. И нашия младши автоконтрольор Х отказа да ми напише портокол... Както и да е, заведох си щета при застрахователя (имам пълно автокаско), с възлагателно писмо пратиха колата в сервиз, първоначално само за ремонт на картер (щото така са направили огледа, че не са забелязали на място пука 10х10 см. в кужуха на скоростната кутия. Но няма проблем - вторичен оглед, признават и тази щета, след това признават и още една - ГНП (изкривено при същия удър). И след 2 месеца чакане отново карах колата си. Тъкмо си мислих, че всичко е приключило, но преди няколко дни ми се обадиха от сервиза - ДЗИ отказва да плати цялата сума за ремонта, защото щетата е заведена без представен протокол за ПТП и в този случай максималната сума е 15% от застрахователната сума... Днес говорих с началника на КАТ Радомир и му разказах за случая. Той каза, че ще провери каква е ситуацията, но било уж нормално при либса на видими щети КАТ да не пишат протокол. "автоинспекторът не е специалист, той не може да констатира щети който не са видими, за тази цел си има оценки и т.н."...
Та питам аз, може ли така?! Ако от КАТ откажат да ти напишат протокол как ще си защтитиш правата пред застрахователя (който е вещото лице и констатира щетата)?!
В случая аз се опитвам да съдействам на сервиза да си получат парите за извършения ремонт, ама знам ли дали в един момент ако КАТ, ДЗИ и не знам си кой още откажат да съдействат сервизът няма да предяви финансови претенции към мен...
Кажете, редно ли е според вас това (с протокола, КАТ и застрахователия...)?!
.. Леле, колко дълго стана... дали някой ще го чете това... АМА съм много на пара, да знаете...
Та питам аз, може ли така?! Ако от КАТ откажат да ти напишат протокол как ще си защтитиш правата пред застрахователя (който е вещото лице и констатира щетата)?!
В случая аз се опитвам да съдействам на сервиза да си получат парите за извършения ремонт, ама знам ли дали в един момент ако КАТ, ДЗИ и не знам си кой още откажат да съдействат сервизът няма да предяви финансови претенции към мен...
Кажете, редно ли е според вас това (с протокола, КАТ и застрахователия...)?!
.. Леле, колко дълго стана... дали някой ще го чете това... АМА съм много на пара, да знаете...
- Атанас
- потребител
- Мнения: 857
- Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Възможна ли е такава простотия?!
Това пише ли го някъде в общите условия на застраховката ти?dreidrei написа:... Тъкмо си мислих, че всичко е приключило, но преди няколко дни ми се обадиха от сервиза - ДЗИ отказва да плати цялата сума за ремонта, защото щетата е заведена без представен протокол за ПТП и в този случай максималната сума е 15% от застрахователната сума... ...
-
- потребител
- Мнения: 432
- Регистриран: 26 юли 2006, 15:11
- Модел на автомобила: притежавал Ескорт 1.8TD ENDURA-DE, 66kW, '98г, хечбек, Ghia
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
За 15% процента - пише го в общите условия (преди не го бях забелязал, въпреки че 3 пъти ги бях чел.)
За КАТ и протокола - натисках аз на място, ама онзи ми се зверише. Или си правише устата за рушвет или просто си е такъв (знам му името на младшия!). Сега чакам онзи шеф на КАТ да си направи провеката (петък пак ще се чуем) и да видим какво ще излезе. Поне "бележка", че съм викал КАТ и те са идвали да "издадат", ако не друго то поне за алкохол с дрегерче ме проверяваха (т.е. не съм бил пил).
Но питам аз - редно ли е да има такъв порочен кръг между КАТ и застрахователите? Едва ли не се оказва, че пълното каско не покрива "невидими" за КАТ щети... Щом КАТ не е вещо лице по оценка на щетите (съгласен съм, че не е) защо застраховката да е обвързана с тяхното становище? Поне заради алкохола си трябва констатацията на КАТ, ама ако е само това - нека да издават и такъв документ, знам ли...
Сагата явно продължава, петък пак ще пиша...
За КАТ и протокола - натисках аз на място, ама онзи ми се зверише. Или си правише устата за рушвет или просто си е такъв (знам му името на младшия!). Сега чакам онзи шеф на КАТ да си направи провеката (петък пак ще се чуем) и да видим какво ще излезе. Поне "бележка", че съм викал КАТ и те са идвали да "издадат", ако не друго то поне за алкохол с дрегерче ме проверяваха (т.е. не съм бил пил).
Но питам аз - редно ли е да има такъв порочен кръг между КАТ и застрахователите? Едва ли не се оказва, че пълното каско не покрива "невидими" за КАТ щети... Щом КАТ не е вещо лице по оценка на щетите (съгласен съм, че не е) защо застраховката да е обвързана с тяхното становище? Поне заради алкохола си трябва констатацията на КАТ, ама ако е само това - нека да издават и такъв документ, знам ли...
Сагата явно продължава, петък пак ще пиша...
- dydo
- потребител
- Мнения: 525
- Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
- Модел на автомобила: Най-различни!
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
И аз съм в ДЗИ, защото ми дадоха добър процент. Вчера се забърсах с един бус- негова предна броня в моя задна. Имаше съвсем леко надраскване на бронята и една малка дупка около 1 мм на ламарината над гумата. Не бях аз виновен, защото ми бе отнето предимството на дясностоящ в нерегулирано кръстовище, ама тъй като видимо нищо нямаше, то слезнах само за малко и след това си поех по пътя. Няма какво да се разправям за такива неща. Онзи и той малко се ошашави - кво стана бе човек, кво стана. Ами нищо не стана му казах, къде гледаш.
-
- потребител
- Мнения: 432
- Регистриран: 26 юли 2006, 15:11
- Модел на автомобила: притежавал Ескорт 1.8TD ENDURA-DE, 66kW, '98г, хечбек, Ghia
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Значи, получих служебна бележка от КАТ, че са идвали, но... (що винаги трябва да има и едно но...) - като основание за отказа са писали: беше установено несъответствие между разположението на автомобила, щетите и описанието, дадено за възникналото птп. Абе не ги ли е срам тия катаджии - мързи ги да се навеждат (не им влизало в задълженията) пък после - имано несъответствия! (да не говорим, че в служебната бележка има и правописни грешки
Аз обаче имам снимков и видео материал, както и свидетели, така че ако ДЗИ не харесат тая служебна бележка, ще продължавам да се разправям (пък и те са тия, които са правили експертизата, така че точно те ще трябва да потвърдят, че това което казвам може да се случи по начина, който описвам.)

- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
По принцип би трябвало при сключено автокаско застрахователя да плаща нанесените щети без да иска каквито и да е било протоколи от КАТ и други държавни институции. Това би трябвало да е така защото каското е сделка по смисъла на гражданското право, урежда се гражданско-правен път и държавата няма никакво отношение в нея!
Затова според мен е неоснователно, нелепо и дразнещо след настъпването на застрахователно събитие застрахователите да искат какъвто и да е протокол от какъвто и да е държавен орган, те затова си и мат свои експерти, които правят оглед и си съставят протокол за нанесените щети! Още повече компаниите си имат свои звена за сигурност, които си правят проучвания за застрахователни измами и ако установят, че се касае за измама сезират по установения ред МВР.
Проблема идва от това че на застрахователите, хич не им се плаща и почват да правят какви ли не циркове за да не платят или да не платят в пълен размер!
Затова според мен е неоснователно, нелепо и дразнещо след настъпването на застрахователно събитие застрахователите да искат какъвто и да е протокол от какъвто и да е държавен орган, те затова си и мат свои експерти, които правят оглед и си съставят протокол за нанесените щети! Още повече компаниите си имат свои звена за сигурност, които си правят проучвания за застрахователни измами и ако установят, че се касае за измама сезират по установения ред МВР.
Проблема идва от това че на застрахователите, хич не им се плаща и почват да правят какви ли не циркове за да не платят или да не платят в пълен размер!
- jordj
- потребител
- Мнения: 1190
- Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Който поддържа пътния участък на практика е виновен.
Катаджията е длъжен да напише констативен протокол,независимо че от горе на колата няма видими щети.Колата има и долна страна тя не лети а се движи.
Май най -добре е да си хванеш един адвокат по тия неща и да оправи тая бъркотия.А и от горве може да ти докара.Допитай се.
Катаджията е длъжен да напише констативен протокол,независимо че от горе на колата няма видими щети.Колата има и долна страна тя не лети а се движи.
Май най -добре е да си хванеш един адвокат по тия неща и да оправи тая бъркотия.А и от горве може да ти докара.Допитай се.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта