Трудно ли се достига до радиатора на парното на Фокуса?
-
- потребител
- Мнения: 66
- Регистриран: 11 юли 2007, 17:11
- Модел на автомобила: Focus 1.8 tddi 2000г. комби
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Трудно ли се достига до радиатора на парното на Фокуса?
Здравейте колеги от скоро имам фокус 1.8 di 2000г. и отстранявам разни дребни проблемчета по колата, стигнах до парното което някакси не духа доволно горещ въздух въпреки че колата макар и бавно (10-тина км) достига работната си температура.
Стигам до заключението че или радиаторчето се е задръстило с боклуци или клапата нещо не функционира правилно.
Иначе силата на струята на въздуха е добра.
Молбата ми е към вас е евентуално някой е имал подобен проблем да сподели мнение.
Интересува ме също какво трябва да се разглоби за да се достигне до радиатора и да се почисти от евентуални листа и други боклуци?
На старата ми кола - Пасат 2 дизел да се свали радиатора беше кошмар, разглобяваше се цялото арматурно табло, така ли е и при фокуса?
Благодаря
Стигам до заключението че или радиаторчето се е задръстило с боклуци или клапата нещо не функционира правилно.
Иначе силата на струята на въздуха е добра.
Молбата ми е към вас е евентуално някой е имал подобен проблем да сподели мнение.
Интересува ме също какво трябва да се разглоби за да се достигне до радиатора и да се почисти от евентуални листа и други боклуци?
На старата ми кола - Пасат 2 дизел да се свали радиатора беше кошмар, разглобяваше се цялото арматурно табло, така ли е и при фокуса?
Благодаря
Москвич 2140 GT - Совершенная Гоночная Машина
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Стига се трудно. Радиаторът няма как да е задръстен, освен ако не е карана без филтър (листа, прах) или с вода - котлен камък. Нормално загрява за около 2-3 км до работна температура. Ако загрява за 10 - термостатът ти е за смяна. Когато взех моята правеше същия номер - пускаш парното и то започва да духа топло, минава към хладно, а температурата на двигателя пада, особено на пета скорост. С нов термостат нещата си дойдоха на мястото.
Клапата можеш да я достигнеш от ляво, като свалиш пластмасата в долната част на таблото - "рафтчето". Вентилаторът се вижда като махнеш жабката. Радиаторът обаче е посредата доколкото помня и може би няма да мине без сваляне на таблото. Виж в ръководството за Фокуса как - има го в секцията със софтуера.
Все пак залагам на термостат - най-вероятно до момента не е сменян, издържа 5-6 годинки.
Клапата можеш да я достигнеш от ляво, като свалиш пластмасата в долната част на таблото - "рафтчето". Вентилаторът се вижда като махнеш жабката. Радиаторът обаче е посредата доколкото помня и може би няма да мине без сваляне на таблото. Виж в ръководството за Фокуса как - има го в секцията със софтуера.
Все пак залагам на термостат - най-вероятно до момента не е сменян, издържа 5-6 годинки.
-
- потребител
- Мнения: 66
- Регистриран: 11 юли 2007, 17:11
- Модел на автомобила: Focus 1.8 tddi 2000г. комби
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
[quote="debug"]Стига се трудно. Радиаторът няма как да е задръстен, освен ако не е карана без филтър (листа, прах) или с вода - котлен камък. Нормално загрява за около 2-3 км до работна температура. Ако загрява за 10 - термостатът ти е за смяна. Когато взех моята правеше същия номер - пускаш парното и то започва да духа топло, минава към хладно, а температурата на двигателя пада, особено на пета скорост. С нов термостат нещата си дойдоха на мястото.
Мерси за отговора, той обаче води до следващия ми въпрос, трудно ли се стига до термостата?
Мерси за отговора, той обаче води до следващия ми въпрос, трудно ли се стига до термостата?
Москвич 2140 GT - Совершенная Гоночная Машина
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Не, но трябва да източваш антифриза, или поне част от него. Нов термостат е към 40 лв от МП, някой имат и о-пръстен. Възможно е да има и по-евтини.
За да не ти преразказвам ръководството - - на руски е и с картинки.
За да не ти преразказвам ръководството -
Код: Избери всички
http://tco.data.bg/ford/Haynes manuals/Focus '03/
-
- потребител
- Мнения: 66
- Регистриран: 11 юли 2007, 17:11
- Модел на автомобила: Focus 1.8 tddi 2000г. комби
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Благодаря ти колега, на теб май винаги може да се разчита.debug написа:Не, но трябва да източваш антифриза, или поне част от него. Нов термостат е към 40 лв от МП, някой имат и о-пръстен. Възможно е да има и по-евтини.
За да не ти преразказвам ръководството -- на руски е и с картинки.Код: Избери всички
http://tco.data.bg/ford/Haynes manuals/Focus '03/
Смущава ме обаче че когато температурата си е в нормата(стрелката е на средата) пак тополото не е много топло.
Ще подменя термостата но с някой по-евтин.
Благодаря още веднъж.
Москвич 2140 GT - Совершенная Гоночная Машина
-
- потребител
- Мнения: 66
- Регистриран: 11 юли 2007, 17:11
- Модел на автомобила: Focus 1.8 tddi 2000г. комби
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Тегля файловете но скоростта е почти никаква.debug написа:Успех! Не мога да ти обещая, че е от термостата, но при мен бяха същите симптоми и на двата Фокуса - мръзнех, докато не го смених. Все пак прочети ръководството, там е даден и правилния начин за обезвъздушаване на системата.
Има ли пробка на радиатора някъде че не ми се прахосва антифриза?
Москвич 2140 GT - Совершенная Гоночная Машина
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
@debug няма вариант да загрее за 2-3 км, дизел е все пак
.
Петьо, явно не ти е от термостата. Нали ти казах, че и моята загрява за 6-7 до 10 км градско, зимата при ниски температури.
Точно поради бавното загряване, миналата зима и аз ходих купих термостат, смених го (тъъъът майката докато го извадя) маха се интеркулера и т.н. промяна във времето за загряване нямаше. Антифриза се източва като се развие долния маркуч които излиза от радиатора. Само не питай как се стига до него, ти както имаш и кора под мотора - тежко ти
.
@pasajero обади се някой ден, да ме качиш като е загряла да я вида как духа топло, по-скоро колко топло духа, за да мога да я сравня с моята и да видим. При мен като е загряла, духа горещо.
edit:
Ето малко снимки на цялата система за вентилация. От въпросното ръководство на руски е, сваляне,разглобяване и събиране на туй нещо
.





Петьо, явно не ти е от термостата. Нали ти казах, че и моята загрява за 6-7 до 10 км градско, зимата при ниски температури.
Точно поради бавното загряване, миналата зима и аз ходих купих термостат, смених го (тъъъът майката докато го извадя) маха се интеркулера и т.н. промяна във времето за загряване нямаше. Антифриза се източва като се развие долния маркуч които излиза от радиатора. Само не питай как се стига до него, ти както имаш и кора под мотора - тежко ти

@pasajero обади се някой ден, да ме качиш като е загряла да я вида как духа топло, по-скоро колко топло духа, за да мога да я сравня с моята и да видим. При мен като е загряла, духа горещо.
edit:
Ето малко снимки на цялата система за вентилация. От въпросното ръководство на руски е, сваляне,разглобяване и събиране на туй нещо






-
- потребител
- Мнения: 66
- Регистриран: 11 юли 2007, 17:11
- Модел на автомобила: Focus 1.8 tddi 2000г. комби
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
A какъв термостат сложи ти? оригинален за 40лв?
Пасата ми загряваше по-бързо, 5-6км и вече духаше топло колкото фокуса но вече в работна температура.
А като загрее колкото трябва вече си духаше направо горещо, но работната му температура е 97 градуса, незнам на фокуса колко го дават но ще измеря темературата в разширителния съд да видя колко градуса е.
Твоята стрелка на уреда за водата къде ти стои, в средата ли?
Пасата ми загряваше по-бързо, 5-6км и вече духаше топло колкото фокуса но вече в работна температура.
А като загрее колкото трябва вече си духаше направо горещо, но работната му температура е 97 градуса, незнам на фокуса колко го дават но ще измеря темературата в разширителния съд да видя колко градуса е.
Твоята стрелка на уреда за водата къде ти стои, в средата ли?
Москвич 2140 GT - Совершенная Гоночная Машина
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Прав си, сега попрочетох из нета и явно бавното загряване е проблем на дизелите при Форд, даже пишат, че слагали серийно отопляемо предно стъкло от някоя си година нататък. Дизел съм карал само Корола и Пежо 206, загряваха си в рамките на 3-4 километра (от нас до болницата е 5 км и докато стигна вече си духаха топло).DTM написа:@debug няма вариант да загрее за 2-3 км, дизел е все пак.
Все пак, след като стигне до работната температура, па макар и бавно, при изправен термостат би трябвало да духа топло. При мен колата загряваше бавно, след това като пуснех парното, особено на по-висока степен на вентилатора, започваше за духа хладно и да пада температурата на двигателя. Оправи се чрез смяна на термостата. Сега ако има различия в парното при бензиновите и дизеловите... не знам, повече не мога да коментирам, нямам опит с дизелови Фокуси.
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Да на моя Фокус стрелката за температурата стои точно по-средата. Когато влезе в нормален режим на работа, дори оная зима като беше - 16 - 17 градуса във Варна, като поработи пак там стоеше.
Юли месец, като катерихме прохода Кърнаре - Троян със пуснат климатик пак по средата стоеше, ни нагоре ни надолу
.
Иначе термостата на 1.8л дизел започва да отваря на 88 градуса по Целзий, и трябва да е напълно отворен при 102 градуса по Целзий. Така е дадено в ръководството.

Юли месец, като катерихме прохода Кърнаре - Троян със пуснат климатик пак по средата стоеше, ни нагоре ни надолу

Иначе термостата на 1.8л дизел започва да отваря на 88 градуса по Целзий, и трябва да е напълно отворен при 102 градуса по Целзий. Така е дадено в ръководството.

-
- потребител
- Мнения: 66
- Регистриран: 11 юли 2007, 17:11
- Модел на автомобила: Focus 1.8 tddi 2000г. комби
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Снощи като се прибрах първата ми работа беше да измеря температурата на охл.течност в разширителното казанче, беше точно 75 градуса което ми се вижда малко.
Колата беше карана поне 15км. а стерлката и на мен ми стои като закована на средата.
Данеби в разширителния съд да е минала вече през радиатора течността и затова да е студена??
A може ли да има въздух в системата, тя сама ли се обезвъздушава или има чалъми?
Колата беше карана поне 15км. а стерлката и на мен ми стои като закована на средата.
Данеби в разширителния съд да е минала вече през радиатора течността и затова да е студена??
A може ли да има въздух в системата, тя сама ли се обезвъздушава или има чалъми?
Москвич 2140 GT - Совершенная Гоночная Машина
- kalata77
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 18 окт 2012, 09:12
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Трудно ли се достига до радиатора на парното на Фокуса?

не съм кой знае какъв разбирко но по пътя на логиката ако има въздух в системата би следвало да се стреми да прегрява........
моя фокус също е дизел и доста трудно загрява минавам към 8 километра докато започне да духа порядъчно топло.сменях термостати и прочие но това е положението.........
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта