Странен дефект на клапаните на мондео.
-
- потребител
- Мнения: 407
- Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Странен дефект на клапаните на мондео.
Здравейте,
Както пише в детайлите имам форд мондео 1.8 16в. бензин, което е с газова уредба и се кара предимно на газ. В момента двигателя е на основен ремонт и ми направи впечатление, че по клапаните има язви(както ще видите на снимките по долу). Интересното е че смукателните клапани са в по-лошо състояние от изпускателните. На мен лично това ми прилича някакъв вид химическа корозия. Дайте идеи от какво може да се получи този дефект на клапаните. Възможно ли е това да е заради газта?
Ето и снимките:
На тази снимка се вижда много ясно от долната страна на клапана как е изяден. Това не е пукнатина ами е прояден.
http://store.picbg.net/pubpic/27/0E/892 ... 6e270e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ето и други снимки на клапаните. Това са възможно най-ясните които можах да направя.
http://store.picbg.net/pubpic/16/7D/0f8 ... a9167d.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://store.picbg.net/pubpic/DB/6B/012 ... acdb6b.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Както пише в детайлите имам форд мондео 1.8 16в. бензин, което е с газова уредба и се кара предимно на газ. В момента двигателя е на основен ремонт и ми направи впечатление, че по клапаните има язви(както ще видите на снимките по долу). Интересното е че смукателните клапани са в по-лошо състояние от изпускателните. На мен лично това ми прилича някакъв вид химическа корозия. Дайте идеи от какво може да се получи този дефект на клапаните. Възможно ли е това да е заради газта?
Ето и снимките:
На тази снимка се вижда много ясно от долната страна на клапана как е изяден. Това не е пукнатина ами е прояден.

Ето и други снимки на клапаните. Това са възможно най-ясните които можах да направя.


-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ами, май си прав. При положение, че изпускателните работят в много по-агресивна среда и се нагряват до червено, а всмукателните непрекъснато се охлаждат, единствената логична причина остава въздействието на пропан-бутана. Може би клапаните са сменявани вече и са куче марка...
За статистиката
: на колко хиляди е ДВГ и заради клапаните ли е на основен ремонт?

За статистиката

-
- потребител
- Мнения: 407
- Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Колеги,
и аз се съмнявам че това може да е от газта ,но други автомобили
минават хиляди на газ.Колата е на 160000 км. аз я карам вече 2 год.
и съм минал на газ 15000-км. На обзорския баир колата загря до малко над 3/4 от температурната скала (не е влизала в червената зона), почна да духа. Прибрах се в София и когато премерих компресията и 1ви и 4ти бяха на 11атм. а 2ри и 3ти бяха на 6амт. Наложи се да се отвори двигателя и се останови че буталата са спукани и дори между сегментите се бяха отчупили парченца. Беше надран и блока и за това се наложи да направя основен ремонт.
и аз се съмнявам че това може да е от газта ,но други автомобили
минават хиляди на газ.Колата е на 160000 км. аз я карам вече 2 год.
и съм минал на газ 15000-км. На обзорския баир колата загря до малко над 3/4 от температурната скала (не е влизала в червената зона), почна да духа. Прибрах се в София и когато премерих компресията и 1ви и 4ти бяха на 11атм. а 2ри и 3ти бяха на 6амт. Наложи се да се отвори двигателя и се останови че буталата са спукани и дори между сегментите се бяха отчупили парченца. Беше надран и блока и за това се наложи да направя основен ремонт.
- gorskiq
- потребител
- Мнения: 361
- Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
- Контакти:
- Status: Извън линия
Моето няма газова уредба и в момента е на 156 000 км., но на 145 000 км сменях комплект изпускателни клапани и сегменти. На 3 цилиндър в единия изпускателен клапан имаше дупка, а сегментите ги смених щото гореше по 1 л. масло на 1000 км.. Явно това им е слабо място. Сега всичко е ок и маслото не го пипа.
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Явно колата ти не е на 1хх ххх, а на 2хх ххх кмgorskiq написа:Моето няма газова уредба и в момента е на 156 000 км., но на 145 000 км сменях комплект изпускателни клапани и сегменти. На 3 цилиндър в единия изпускателен клапан имаше дупка, а сегментите ги смених щото гореше по 1 л. масло на 1000 км.. Явно това им е слабо място. Сега всичко е ок и маслото не го пипа.

- isoiso
- потребител
- Мнения: 843
- Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
- Status: Извън линия
Това е вярно, моето е от последните със здравите клапани. Газаджиите изрично ме питаха коя година е ZETEC-а, слагаш си едни клапани и 100% ще са по-добри от оригиналнитеAlexP написа:До колкото съм чувал Зетеците след Август 1997-ма година май са с по-слаби клапани, които прегарят при каране на газ. Аз за това си купих по-старо Мондео, а и не само за това - МК1 изглежда по-добре от МК2, поне според мен.

-
- потребител
- Мнения: 59
- Регистриран: 11 апр 2006, 09:54
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8ТДИ
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Колеги информираите се за своиствата на различните горива и тогава пишете.Бензина има темп.на горене около 850гр.Газта -около650-700град.причината за по-високия разход и намалената мощност при каране на газ,е в това ,че газта отделя по-малко енергия при изгаряне.Бензина постъпва в целиндрите във вид на малки капчици,отмива маслото от целиндрите,а газта постъва в изцяло в газообразно състояние.При каране само на газ цвета на маслото почти несе променя.Двигателикоито се карат на газ издържат почти двапъти по-голям пробег.Бензина има своиството да изгаря с детонация,газта-не.пригарянето на клапаните при колегата наи-вероятно е от натпупване на много нагар по клапаните,пак своитво на некачествен бензин и разход на масло.Но клапаните първо са почистини и тогава са снимани.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Странен дефект на клапаните на мондео.
Ако това са смукателни клапани, се сещам за вариант колата да е карана дълги години на кратки разстояния и това да е резултат от конденз.
Аз съм виждал язви по глави, бутала и клапани само след проблеми с гарнитурата, и то малки - толкова, колкото да си смуква водица като паркираш и изстива двигателя. После причинява корозийка вътре.
Може и ти да си имал деформирана глава, разхлабени болтове или пропускаща гарнитура, или да караш по 10 мин?
Смукателните клапани са най-студеното нещо в двигателя и събират всичките водни пари и разни газове.
Аз съм виждал язви по глави, бутала и клапани само след проблеми с гарнитурата, и то малки - толкова, колкото да си смуква водица като паркираш и изстива двигателя. После причинява корозийка вътре.
Може и ти да си имал деформирана глава, разхлабени болтове или пропускаща гарнитура, или да караш по 10 мин?
Смукателните клапани са най-студеното нещо в двигателя и събират всичките водни пари и разни газове.
- schrack
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
- Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
- Местоположение: СЛИВЕН
- Status: Извън линия
Пуснато на: Съб 29 Сеп, 2007 22:36 Заглавие: Странен дефект на клапаните на мондео.
--------------------------------------------------------------------------------
Аз имам въпрос към g.taskov ....!! Колко хиляди е карана на газ за да стане до това положение ????
--------------------------------------------------------------------------------
Здравейте,
Както пише в детайлите имам форд мондео 1.8 16в. бензин, което е с газова уредба и се кара предимно на газ. В момента двигателя е на основен ремонт и ми направи впечатление, че по клапаните има язви(както ще видите на снимките по долу). Интересното е че смукателните клапани са в по-лошо състояние от изпускателните. На мен лично това ми прилича някакъв вид химическа корозия. Дайте идеи от какво може да се получи този дефект на клапаните. Възможно ли е това да е заради газта?
Аз имам въпрос към g.taskov ....!! Колко хиляди е карана на газ за да стане до това положение ????
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 13 ное 2007, 16:56
- Модел на автомобила: Мондео
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Сладури, аз също си отварях колата преди няма и 1000 км. защото до морето и обратно за събота и неделя (минах 930 км.), колата ми лапна 4 литра масло... оказа се че всичко е идеално, освен маслените сегменти, които бяха пред разпад!!! Смених доста неща отвътре, но всмукателните ми клапани бяха добри. На язви бяха обаче изпускателите! А колегата, който твърди, че двигателите на газ се отварят два пъти по-рядко отколкото работилите на бензин за това ли кара дизел? Хора, газта има по-голямо октаново число от бензина, но количеството пускано в цил. е много по-малко, затова колата харчи по-малко, а пък се спъва!!!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта