Страница 1 от 2

Високо ниво на маслото - 5 пръста !!!

Публикувано: 17 апр 2007, 00:07
от liquid
Отдавна не бях писал тук, но неволята ме накара да питам спешно и за вашето мнение:
Карам Cougar 2.0 16V - реших да се поглезя и да си сменя масло и филтри в МП. Взех си колата и не погледнах какво са правили - все пак викам си МП са, лицензирани, ISO стандарти, не знам си какво.
Минах около 200-250 км и по път на магистралата за секунди отзад едни облаци син дим, ужас! Така няколко пъти на 4,000 оборота. Колата е на 5 години, 125,000 км. в разцвета на силите си, спортен автомобил, не би трябвало да дава такива проблеми. Когато спирам и изчаквам, виждам че маслото е 5 пръста над максимума!!
Отидох в МП и те признаха, че са сложили "малко повече". 5 см над максимума !?!
Сега, някой компетентен по възможност, може ли да даде съвет, какво може да съм съсипал вече по иначе безупречния двигател, какво да правя от тук нататък с колата си и МП.
Много мерси за съветите, слагам темата в още един раздел, нека модераторите ме извинят и ако трябва да я изтрият от там където не и е мястото. Много благодаря!!

Публикувано: 17 апр 2007, 00:26
от HACKO
Мисля че не си прецакал нищо, синият дим най вероятно е от масло, което е попаднало във всмукателния колектор през отдушника, поради завишеното ниво. Така като се замисля в МП май не само са сложили "малко повече" ами май са забравили да източат старото

Публикувано: 17 апр 2007, 11:41
от mtel11
Нищо му няма на двигателя.Аз като го купих моя веднага трябваще да пътувам и нямаше време да смена маслото.Гледам го на щеката и не мога да разбера колко е (беше много бистро) След като се прибрах го смених и кво да вида вместо 4.25 литра източих 6л. И аз мислех че нещо съм пре*бал ама нищо му няма .Оттогава съм минал 30 000км.

Изображение

Публикувано: 17 апр 2007, 11:51
от divinity
Нищо ти няма на двигателчето, но тия скапаняци са за бой :evil:
Преди години на мен забравиха да ми сложат капачката на маслото, след като го смениха! Познай какво стана на излизане от сервиза... :censur:

Re: Високо ниво на маслото - 5 пръста !!!

Публикувано: 17 апр 2007, 12:03
от Mondeo18TDI96
liquid написа: ...
най-вече може да ти се е позапушил катализатора (съкратил си му живота!) ... от маслото дето е горяло ... ама то кой ти гледа екологията в днешно време :)

Публикувано: 17 апр 2007, 12:20
от mrdds
5 сантиметра отгоре!!!!
Подкрепям НАСКО,че са забравили да източат старото.То на щеката нормалното ниво на маслото което е около 4 литра се отразява на 4-5см,а щом е било 5см отгоре на нормалното мисля,че се сещат всички за какво става въпрос.
Не бива да ги оставяш така.Направи им скандал и да ти сменят отново маслото,защото това сега се е объркало със старото.

Публикувано: 17 апр 2007, 18:50
от cocoff
Всеки уважаващ себе си сервиз би сменил филтри, катализатор, масло, чистене на дюзи и пр. за тяхна сметка... Мисля, че случаят не е такъв!

Развръзката

Публикувано: 17 апр 2007, 22:03
от liquid
cocoff написа:Всеки уважаващ себе си сервиз би сменил филтри, катализатор, масло, чистене на дюзи и пр. за тяхна сметка... Мисля, че случаят не е такъв!
Да, за съжаление не стана точно така.
В началото се опитаха да потулят нещата, но аз се свързах с началника на сервиза и му представих проблема. Поисках да се документира тяхната вина с нова поръчка, където да напишат, че ми източват масло от двигателя, за да достигнат максимума. Източиха 1,5 литра повече и го записаха. Казах им, че ако ми се появи теч или започне да ми гори масло, заради гумичките, нося им колата и да си я сервизират за тяхна сметка. Иначе обаждам се в комисия за защита на потребителя (те са ми приятели) и на Господари на Ефира (там сме още по близки) и започвам с рекламата.
Истината е, че не ми се извиниха, но подходиха професионално към проблема и началник сервиза направи всичко по силите си за да го отстрани възможно най-бързо. Надявам се да нямам повече проблеми заради това нещо, ако се появят обаче, ще сцепя мрака. Ако трябва ще мина през целия шоуруум с мръсна газ с Кугар-а. И без това съм хвърлил око на новия Ягуар ХК

Публикувано: 17 апр 2007, 22:16
от Svetlix
Това като го чета чак не си го представям ;) Чак пък толкоз некадърни хора има ли!? То и идиот не би направил такава грешка.

Аз за тва дразня или не като закарам моето слънце на доктор си седя до нея и не изпускам от поглед тези дето я правят. В сервиза който посещавам им е ясно защо го правя - не защото им нямам доверие, а просто защото проверката е висша форма на доверие ;)

Публикувано: 17 апр 2007, 23:40
от chains
Много е неприятно, но в нашите родни /ужкем реномирани сервизи/ се случват и такива неща :twisted:



пп: няма да Ви описвам преживяванията в сервиза на Самсунг - трудно бих си купил повече продукт на тази марка :evil:

Публикувано: 18 апр 2007, 09:23
от mrdds
chains написа:
пп: няма да Ви описвам преживяванията в сервиза на Самсунг - трудно бих си купил повече продукт на тази марка :evil:
*00118* Преди време фирмата ,в която работя,продаваше монитори на Самсунг.Веднъж върнахме гаранционен монитор на 1 месец с изгоряло ТХО.Отворили го и казали,че повредата е много голяма и неможело да стане това в нормални условия на работа.Съответно отказаха гаранцията.А всеки знае,че ТХО-тата горят от постоянна работа на монитора(в случая този беше в интернет зала).
От тогава на Самсунг нищо не продаваме-и не защото са боклуци,а защото в оторизирания им сервиз са болкуци. *00118* *167*

Публикувано: 18 апр 2007, 14:16
от paci
Ае станало мазало от отклонения от темата :)
Вероятна причнина за създалата се ситуация според мен :
Когато на дъртия си сменявах маслото пише примерно 4,25л. но винаги съм наливал ~3л. Останалия ~1л. е останал в мотора.
Сега на тази като и сменявахме маслото беше седяла ~8 часа на подемника за смяна на ремъка и ролката, едва ли е сменявал 8 часа пък може и да е но може да си е вършил и друга работа но мен не ме интересуваше, важното е че беше готова в уговорения час.
Та значи седяла 8 часа и тогава източихме маслото. Наляхме точно 4л. колкото пише Autodata.
Обаче как ми наливаха маслото!
Зави филтъра сипва 2л. гледа на пръчката. Сипва още литър пак гледа на пръчката и накрая си дойде нивото на 4л.
Начи при Кугъра може да е станало така, че маслото е източено веднага след изгасване на мотора и каквото не се е стекло е останало в мотора и са му добавили количеството което си му дават по книга. После видях колко и дават по книга на моята но човека който го сменява незнаеше колко трябва да налее затова гледаше по пръчката.

Публикувано: 19 апр 2007, 09:48
от cocoff
По наше време сменявахме масло на силно сгорещен двигател.

Публикувано: 19 апр 2007, 10:12
от Gate
cocoff написа:По наше време сменявахме масло на силно сгорещен двигател.
Абе и аз знам,че така се праи :P ,съсвсем друг му става вискозитета!

Публикувано: 19 апр 2007, 12:20
от BOROOO
По мои наблюдения като ми източат маслото в двигателя и картера не остава почти нищо. По-скоро този, който е наливал новото масло на колегата се е заблеял нанякъде и му е сипал "малко" повечко, но явно не е бил наясно колко точно. Аз след смяна на масло докато не измина 1000км. не се сещам да проверявам, сигурно и въпросния служител е решил същото и си е казал, че дотогава излишното масло ще изгори :wink: .

Публикувано: 19 апр 2007, 19:01
от navi74
а може да са работили 2ма и ..... защото малко повечко ми идва 5 пръста, от заблеян

Публикувано: 20 апр 2007, 07:52
от venom4o
мноо некадърн хора има.. на мен ми е навик често да си проверявам маслото и антифриза. Карам стара кола ,но все пак сам си я обслужвам ,но 5 пръста над МАХ-а....айде и на мене майстора ми беше сипал 0.5 литра в повече ,но нямах проблеми..

Публикувано: 20 апр 2007, 12:17
от batista
Gate написа:
cocoff написа:По наше време сменявахме масло на силно сгорещен двигател.
Абе и аз знам,че така се праи :P ,съсвсем друг му става вискозитета!

Какво значение има какъв му става вискозитета, нали въпроса е да се махне изцяло старото масло, а не като е по-целия двигател?

Публикувано: 20 апр 2007, 12:36
от Mondeo18TDI96
batista написа: ... Какво значение има какъв му става вискозитета, нали въпроса е да се махне изцяло старото масло, а не като е по-целия двигател?
ами - просто изтича много по-бързо :idea:

Публикувано: 20 апр 2007, 14:04
от paci
А що тогава чакате мин 4 часа за да видите реално какво е нивото на маслото или го проверявате сутрин преди да тръгнете за бач т.е. като е престояла поне 8 часа ?????