Страница 1 от 2
Високо ниво на маслото - 5 пръста !!!
Публикувано: 17 апр 2007, 00:07
от liquid
Отдавна не бях писал тук, но неволята ме накара да питам спешно и за вашето мнение:
Карам Cougar 2.0 16V - реших да се поглезя и да си сменя масло и филтри в МП. Взех си колата и не погледнах какво са правили - все пак викам си МП са, лицензирани, ISO стандарти, не знам си какво.
Минах около 200-250 км и по път на магистралата за секунди отзад едни облаци син дим, ужас! Така няколко пъти на 4,000 оборота. Колата е на 5 години, 125,000 км. в разцвета на силите си, спортен автомобил, не би трябвало да дава такива проблеми. Когато спирам и изчаквам, виждам че маслото е 5 пръста над максимума!!
Отидох в МП и те признаха, че са сложили "малко повече". 5 см над максимума !?!
Сега, някой компетентен по възможност, може ли да даде съвет, какво може да съм съсипал вече по иначе безупречния двигател, какво да правя от тук нататък с колата си и МП.
Много мерси за съветите, слагам темата в още един раздел, нека модераторите ме извинят и ако трябва да я изтрият от там където не и е мястото. Много благодаря!!
Публикувано: 17 апр 2007, 00:26
от HACKO
Мисля че не си прецакал нищо, синият дим най вероятно е от масло, което е попаднало във всмукателния колектор през отдушника, поради завишеното ниво. Така като се замисля в МП май не само са сложили "малко повече" ами май са забравили да източат старото
Публикувано: 17 апр 2007, 11:41
от mtel11
Нищо му няма на двигателя.Аз като го купих моя веднага трябваще да пътувам и нямаше време да смена маслото.Гледам го на щеката и не мога да разбера колко е (беше много бистро) След като се прибрах го смених и кво да вида вместо 4.25 литра източих 6л. И аз мислех че нещо съм пре*бал ама нищо му няма .Оттогава съм минал 30 000км.

Публикувано: 17 апр 2007, 11:51
от divinity
Нищо ти няма на двигателчето, но тия скапаняци са за бой
Преди години на мен забравиха да ми сложат капачката на маслото, след като го смениха! Познай какво стана на излизане от сервиза...

Re: Високо ниво на маслото - 5 пръста !!!
Публикувано: 17 апр 2007, 12:03
от Mondeo18TDI96
liquid написа: ...
най-вече може да ти се е позапушил катализатора (съкратил си му живота!) ... от маслото дето е горяло ... ама то кой ти гледа екологията в днешно време

Публикувано: 17 апр 2007, 12:20
от mrdds
5 сантиметра отгоре!!!!
Подкрепям НАСКО,че са забравили да източат старото.То на щеката нормалното ниво на маслото което е около 4 литра се отразява на 4-5см,а щом е било 5см отгоре на нормалното мисля,че се сещат всички за какво става въпрос.
Не бива да ги оставяш така.Направи им скандал и да ти сменят отново маслото,защото това сега се е объркало със старото.
Публикувано: 17 апр 2007, 18:50
от cocoff
Всеки уважаващ себе си сервиз би сменил филтри, катализатор, масло, чистене на дюзи и пр. за тяхна сметка... Мисля, че случаят не е такъв!
Развръзката
Публикувано: 17 апр 2007, 22:03
от liquid
cocoff написа:Всеки уважаващ себе си сервиз би сменил филтри, катализатор, масло, чистене на дюзи и пр. за тяхна сметка... Мисля, че случаят не е такъв!
Да, за съжаление не стана точно така.
В началото се опитаха да потулят нещата, но аз се свързах с началника на сервиза и му представих проблема. Поисках да се документира тяхната вина с нова поръчка, където да напишат, че ми източват масло от двигателя, за да достигнат максимума. Източиха 1,5 литра повече и го записаха. Казах им, че ако ми се появи теч или започне да ми гори масло, заради гумичките, нося им колата и да си я сервизират за тяхна сметка. Иначе обаждам се в комисия за защита на потребителя (те са ми приятели) и на Господари на Ефира (там сме още по близки) и започвам с рекламата.
Истината е, че не ми се извиниха, но подходиха професионално към проблема и началник сервиза направи всичко по силите си за да го отстрани възможно най-бързо. Надявам се да нямам повече проблеми заради това нещо, ако се появят обаче, ще сцепя мрака. Ако трябва ще мина през целия шоуруум с мръсна газ с Кугар-а. И без това съм хвърлил око на новия Ягуар ХК
Публикувано: 17 апр 2007, 22:16
от Svetlix
Това като го чета чак не си го представям

Чак пък толкоз некадърни хора има ли!? То и идиот не би направил такава грешка.
Аз за тва дразня или не като закарам моето слънце на доктор си седя до нея и не изпускам от поглед тези дето я правят. В сервиза който посещавам им е ясно защо го правя - не защото им нямам доверие, а просто защото проверката е висша форма на доверие

Публикувано: 17 апр 2007, 23:40
от chains
Много е неприятно, но в нашите родни /ужкем реномирани сервизи/ се случват и такива неща
пп: няма да Ви описвам преживяванията в сервиза на Самсунг - трудно бих си купил повече продукт на тази марка

Публикувано: 18 апр 2007, 09:23
от mrdds
chains написа:
пп: няма да Ви описвам преживяванията в сервиза на Самсунг - трудно бих си купил повече продукт на тази марка


Преди време фирмата ,в която работя,продаваше монитори на Самсунг.Веднъж върнахме гаранционен монитор на 1 месец с изгоряло ТХО.Отворили го и казали,че повредата е много голяма и неможело да стане това в нормални условия на работа.Съответно отказаха гаранцията.А всеки знае,че ТХО-тата горят от постоянна работа на монитора(в случая този беше в интернет зала).
От тогава на Самсунг нищо не продаваме-и не защото са боклуци,а защото в оторизирания им сервиз са болкуци.

Публикувано: 18 апр 2007, 14:16
от paci
Ае станало мазало от отклонения от темата

Вероятна причнина за създалата се ситуация според мен :
Когато на дъртия си сменявах маслото пише примерно 4,25л. но винаги съм наливал ~3л. Останалия ~1л. е останал в мотора.
Сега на тази като и сменявахме маслото беше седяла ~8 часа на подемника за смяна на ремъка и ролката, едва ли е сменявал 8 часа пък може и да е но може да си е вършил и друга работа но мен не ме интересуваше, важното е че беше готова в уговорения час.
Та значи седяла 8 часа и тогава източихме маслото. Наляхме точно 4л. колкото пише Autodata.
Обаче как ми наливаха маслото!
Зави филтъра сипва 2л. гледа на пръчката. Сипва още литър пак гледа на пръчката и накрая си дойде нивото на 4л.
Начи при Кугъра може да е станало така, че маслото е източено веднага след изгасване на мотора и каквото не се е стекло е останало в мотора и са му добавили количеството което си му дават по книга. После видях колко и дават по книга на моята но човека който го сменява незнаеше колко трябва да налее затова гледаше по пръчката.
Публикувано: 19 апр 2007, 09:48
от cocoff
По наше време сменявахме масло на силно сгорещен двигател.
Публикувано: 19 апр 2007, 10:12
от Gate
cocoff написа:По наше време сменявахме масло на силно сгорещен двигател.
Абе и аз знам,че така се праи

,съсвсем друг му става вискозитета!
Публикувано: 19 апр 2007, 12:20
от BOROOO
По мои наблюдения като ми източат маслото в двигателя и картера не остава почти нищо. По-скоро този, който е наливал новото масло на колегата се е заблеял нанякъде и му е сипал "малко" повечко, но явно не е бил наясно колко точно. Аз след смяна на масло докато не измина 1000км. не се сещам да проверявам, сигурно и въпросния служител е решил същото и си е казал, че дотогава излишното масло ще изгори

.
Публикувано: 19 апр 2007, 19:01
от navi74
а може да са работили 2ма и ..... защото малко повечко ми идва 5 пръста, от заблеян
Публикувано: 20 апр 2007, 07:52
от venom4o
мноо некадърн хора има.. на мен ми е навик често да си проверявам маслото и антифриза. Карам стара кола ,но все пак сам си я обслужвам ,но 5 пръста над МАХ-а....айде и на мене майстора ми беше сипал 0.5 литра в повече ,но нямах проблеми..
Публикувано: 20 апр 2007, 12:17
от batista
Gate написа:cocoff написа:По наше време сменявахме масло на силно сгорещен двигател.
Абе и аз знам,че така се праи

,съсвсем друг му става вискозитета!
Какво значение има какъв му става вискозитета, нали въпроса е да се махне изцяло старото масло, а не като е по-целия двигател?
Публикувано: 20 апр 2007, 12:36
от Mondeo18TDI96
batista написа: ... Какво значение има какъв му става вискозитета, нали въпроса е да се махне изцяло старото масло, а не като е по-целия двигател?
ами - просто изтича много по-бързо

Публикувано: 20 апр 2007, 14:04
от paci
А що тогава чакате мин 4 часа за да видите реално какво е нивото на маслото или го проверявате сутрин преди да тръгнете за бач т.е. като е престояла поне 8 часа ?????