Страница 1 от 2
помощ за скорости на сиера
Публикувано: 26 мар 2007, 17:14
от desko
някои ако знае каде е отдушника на тия скорости че като развия пробката за наливане на маслото такова налягане прави че ще ми издуха бритона благодаря на отзовалите се предварително
Публикувано: 27 мар 2007, 01:48
от ewgeny
??? Че от куде такова налягане! Сефте чувам! Сори, от мен нищо.
Публикувано: 27 мар 2007, 12:06
от desko
съска се едно отварям бутилка с нещо газирано
Публикувано: 27 мар 2007, 16:46
от ewgeny
А, да съска е друго нещо. Щого ако духа, трябва от някъде да смуче, а то няма от къде. А за съскането, просто трябва да се чуе. Абе това да не е от ауспуха бе човек. Я огледай, ама много внимателно. Много често стават грешки.
Публикувано: 27 мар 2007, 18:55
от desko
на място отваряме пробката да провериме маслото и изсъсква злобно се едно има налягане а колата не работи така че не е от гарнето
Публикувано: 28 мар 2007, 00:03
от ewgeny
Ахам... от двигателя да излиза въздух, е приемливо някак си, ама от скоростната, не6то не мога да го проумея. Има ли втора пробка? Огледай я, дали някой не решил да налива масло в скоростната, и да я е разпробил. Просто е странно защото за да духа, трябва да смуче от някуде, а то няма от куде? Просто не мога да го проумея!
Публикувано: 28 мар 2007, 11:26
от cocoff
Според мен ако е гореща кутията е нормално да "фъсне" при отваряне.. Все пак маслото се разширява, а и с годините само Господ знае как се разлага, какви и колко газове отделя при загряване.
Публикувано: 28 мар 2007, 12:21
от milenskior
Абе стига говорихте глупости.
Всяка ск. кутия си има отдушниук, точно за тази цел да освобождава налягането като се загрее маслото.
При моя форд е отстрани на капака излиза едно маркуче което влиза в подкалника, но на сиерата незнам.
Публикувано: 28 мар 2007, 17:52
от ewgeny
Брей, и според теб от къде ще се вземе въздуха който излиза приз отдушника?
Викаш от разширението на маслото, а? Ам после като изстине, от къде предлагащ да вземе въздух? От отдушника? А, а от там няма ли да влязат и боклуци? А може филтърче да има .... ок ... аз ей сега отивам да си купя филтър за скоростната кутия. Май много ще ми се смеят.
Нека сега аз да ти кажа, да не говорим глупости.
Като се разшири маслото, малко ще сгъстим въздуха. Къде е проблема?
Публикувано: 28 мар 2007, 19:23
от desko
напротив всяка кутия има отдушник така също и резервоара
Публикувано: 28 мар 2007, 20:06
от cocoff
milenskior написа:...Абе стига говорихте глупости.
Всяка ск. кутия си има отдушниук...
desko написа:...напротив всяка кутия има отдушник...
Ако ви покажа, че не всяка има отдушник, да приемем ли, че ВИЕ говорите глупости

Публикувано: 28 мар 2007, 21:58
от petkoff_pl
cocoff написа:milenskior написа:...Абе стига говорихте глупости.
Всяка ск. кутия си има отдушниук...
desko написа:...напротив всяка кутия има отдушник...
Ако ви покажа, че не всяка има отдушник, да приемем ли, че ВИЕ говорите глупости

Не се сдържам от както почна темата си търся учебниците по Машинни елементи или лекциите за да подкрепя desko със факти. Там има изучаване, изчисляване и съответно конструиране на редуктор завършващо с курсов проект. Понеше ми се наложи да направя два такива проекта моя и на една колежка. Мога да заявя че скоростна кутия без отдушник не би трябвало да има.
Публикувано: 29 мар 2007, 09:17
от cocoff
petkoff_pl написа:...
Май подкарахме поредния спор от рубриката "ялови"
Това, което съм чел по въпроса в резюме гласи, че вентилацията е задължителна за скор. кутии, при които няма охлаждане, и които са подложени на екстремни натоварвания. Тенденцията била да се намалят до минимум всевъзможните автомобилни емисии, вкл. пари и газове от скор. кутии. Вероятно не е проблем да сложат един як семеринг, който да издържа налягането в скор. кутия на МАСОВИЯ автомобил(не говорим за спортни, товарни, високопроходими и пр.). Досега със сигурност знам, че поне един от моделите на СААБ е без вентилация, но мисля да намеря оше

ПП Аз лично по ТАЗИ тема ще пиша вече само на ЛС
Публикувано: 29 мар 2007, 09:53
от ewgeny
petkoff_pl написа:cocoff написа:milenskior написа:...Абе стига говорихте глупости.
Всяка ск. кутия си има отдушниук...
desko написа:...напротив всяка кутия има отдушник...
Ако ви покажа, че не всяка има отдушник, да приемем ли, че ВИЕ говорите глупости

Не се сдържам от както почна темата си търся учебниците по Машинни елементи или лекциите за да подкрепя desko със факти. Там има изучаване, изчисляване и съответно конструиране на редуктор завършващо с курсов проект. Понеше ми се наложи да направя два такива проекта моя и на една колежка. Мога да заявя че скоростна кутия без отдушник не би трябвало да има.
А искаш ли аз веднага да ти пратя моя проект по машинни илементи - редуктор. Стига говорихте глупости. Ае направете снимка на отдушник на някоя кола. Пък аз ще ви направя на една скоростна кутия която имам свалена да видите че няма.
А на колегата Петкоф, ако желае мога даже да му пратя учебника си по машинни елементи.
ПП: Пък вие мое си спорите колкото искате за вашите коли, но аз изках да помогна на колегата - сиерата няма, тя даже няма пробка за изтичане на маслото. Компренде?!
С най-добри пожелания за приятен ден!

Публикувано: 29 мар 2007, 11:20
от milenskior
То и на ориона няма пробка за източване на маслото, но отдушник има,а къде се намира съм обяснил по-горе.
Снимки немога да направя, защото е в подкалника, но довечера ще ти снимам на трабанта отдушника. Да видите една ненатоварена кутия с отдушник.
Публикувано: 29 мар 2007, 11:50
от Brock
Има...

Публикувано: 29 мар 2007, 12:14
от petkoff_pl
Аиде да не се караме, извинявам се ако някой съм засегнал.
Повечето СК на форд нямат пробка за източване на маслото
Ето тук давам теми в който става за отдушника на СК
Теч от отдушник на скоростна кутия
Ето снимки на въпросният отдушник
скоростна кутия - това е сайта в който има линк към цветната снимка
Проверка на масло в скоростите? - тук се говори също за въпросният отдушник
П.П. За сиерата незнам как е. Брок ме е изпреварил писал е докато аз съставях моето мнение

Публикувано: 29 мар 2007, 15:48
от nikolovvd
За скоростна кутия МТ75 има клапан за вентилиране и две пробки за източване на маслото, защото се състои от две части.
Побира 1.25L масло - полусинтетично трансмисионно масло Ford ESD MZC 186 A. Маслото неподлежи на смяна за целия експлоатационен срок на автомобила. Само се проверява на 20 000км или веднъж годишно.
Справка стр.165-166 в книгата на Форд Скорпио.
На Сиерите също се монтират такива скоростни кутии.
С други думи може би имаш запушен клапан за вентилизане.
Публикувано: 29 мар 2007, 17:48
от desko
добре де клапан или отдушник се тая ладе се намира е важното
Публикувано: 29 мар 2007, 19:17
от nikolovvd
Има разлика. Отдушника е просто отвор, а клапана изпуска при определено налягане.
Намира се отгоре на ск.кутия близо до скоростния лост. В същата равнина, но отляво по посока на движението се намира извода за задните светлини. Ако изчакаш до понеделник (тогава съм на работа) ще ти го сканирам и изпратя.