Страница 1 от 1
ГНП на 1.8TD- Продължение
Публикувано: 20 мар 2007, 01:53
от Georgiev
Снощи докато разглеждах нивото на антифриза и т.н хвърлих бърз поглед на двигателя и забелязах едно жило да виси между радиатора и нафтовата помпа, огледах го и установих ,че идва от някакъв клапан отдолу под термостата мисля че се закача на лоста където е вързано жилото за педала на газта(Помпата е Лукас).По вида му изглежда че не е закачано отдавна и така съм я карал от както идва от Германия.Другото което открих е ,че е разкачен куплунга който е под предната греда намира се пак около нафтовата помпа.Той е с 8 кабелчета.Също беше прашен.Разкачих едната клема на акумулатора Изчистих куплунга и го напръсках го с контактен спрей.След това го съединих и закачих акумулатора.Резултата е по - добро, значително по добро ускорение чак се изненадах.Предполагам че това е електрониката на потенциометъра който е на помпата.
Въпроса ми е -Какво е това жило, за какво е ,и дали ще се оправи трудното ми палене.
Публикувано: 20 мар 2007, 07:47
от geo_g
Може би е за обогатителя (смукач) на помпата. От едната страна е вързано близо до термостата с накрайник с накакава термо пластина, а от другата за помпата. При студен двигател е натегнато и издърпва обогатителя, след като загрее го връща в нормално положение и оттам падат оборотите пр температура над 60 градуса.
Публикувано: 20 мар 2007, 11:45
от paci
Тук мисля, че имаш насока.
Чети Джинкси какво е писал. Имаше цяла отделна негова тема за това жило но не я намерих.
Ровете из форума защото рискувате да си останете без отговор.
Публикувано: 20 мар 2007, 19:09
от Georgiev
Аз нали писах за онзи куплунг където свързах снощи.Днес се получи следния ефект.Преди да потеги се замисля малко и после хвръква.Обаче забелязвам че преди да ускори рязко изпушва доста.А относно жилото и без него като запали работи на 900 об. не съм имал проблем със стабилноста на оборотите през зимата а това жило не е на място от доста отдавна.
Ще търся да видя на друг двигател как е.

Незнам какво да правя
Публикувано: 21 мар 2007, 09:10
от geo_g
За жилото:
Освен да държи обороти подава и повече гориво при студен пуск, но щом няма проблем аз не бих ръчкал повече.
Публикувано: 21 мар 2007, 09:33
от Georgiev
Немога да я оставя така.Щом го има то трябва да е някъде и да върши работа.И без това пали доста трудно надявам се като го сложа да се оправи.
И друг проблем се яви вчера.Оборотомера ми не тръгва веднага като запаля а малко по късно като стигна на около 2000 оборота или след като поработи двигателя 1 - 2 минути.Предполагам че е от динамото и ще му направя една профилактика.
Публикувано: 21 мар 2007, 10:28
от kpaci
Georgiev написа:
...И друг проблем се яви вчера.Оборотомера ми не тръгва веднага като запаля а малко по късно като стигна на около 2000 оборота или след като поработи двигателя 1 - 2 минути.Предполагам че е от динамото и ще му направя една профилактика.
А лампата свети ли докато оборотомера "спи".Пиши какво е било,че и при мен се получава отвреме навреме.
Публикувано: 21 мар 2007, 10:43
от Georgiev
Абе тя лампата отдавна ми се струва че свети.Ама не точно свети а леко ми се струва че мъждука.През деня не се забелязва само вечерно време.А инъче динамото си зарежда и затова не съм го бутал.Ама сега ще се наложи да го смъквам.Незнам дали има юръзка с буксата която свързах ама мисля че няма.
Публикувано: 24 мар 2007, 19:47
от Georgiev
Днес се позанимавах малко.Взех данни от аутодатата и почнах да меря с мултицета.При замерване на "Fuel lever position sensor" Това дето е най - отгоре на помпата на лостчето дето се дърпа от педала на газта.Установих разминавания с данните от Аутодата-та и показанията на мултицета.Разхлабих двете болтчета и го нагласих така че показанията да се доближат до необходимите.Пушека изчезна но паленето пак си е така трудно.Поне си закачих куплунга.Всичко друго като го меря е здраво.
Как е възможно при някои колеги да им сменят главния клапан на помпата дето е 200 лева(не се сещам сега как се казва)поради това че им придърпва колата или работи неравномерно и т.н.След като при мен откачения куплонг ми беше изолирал всичката електроника по помпата с изключение на този дето спира нафтата за да изгасне колата.Той беше шунтиран директно.
Правя си извод че може и без тези работи ама незнам има ли разлика във вървежа или разхода.

Публикувано: 24 мар 2007, 22:38
от Jinxy
Това жило е за студен старт на колата. Закачено е на едно лосче на помпата откъм страната на ангренажа. На същото лосче е закачено и жилото за корекция на оборотите при включване на климатика. Ако е нужно ще ти пусна и снимка.
Публикувано: 24 мар 2007, 23:04
от Georgiev
Видях дупчицата където влиза жилото.Но не виждам бронята къде се закача нямам дупка за бронята на това жило.Там където е закачена бронята на другото дето е за компенсация на оборотите при пуск на климатика няма сюободна дупка.Много странна работа.Ще съм ти благодарен ако пуснеш снимка да видя бронята на жилото къде да застопоря.
Благодаря ти за отзивчивостта
Публикувано: 27 мар 2007, 19:19
от Georgiev
От всички проби вече достигнах до командването на този клапан -
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=8724" onclick="window.open(this.href);return false; в тази тема е сниман.Не мога да намеря релето му.Намерих едно реле до акумулатора , то за какво е?Значи в темите пише че този клапан трябва да цъка а моя не цъка.Но с мултицета го меря и изглежда здраво.Кое реле да проверя.Изглевда няма ток до него.
Публикувано: 27 мар 2007, 22:15
от Jinxy
само да не забравя.... утре ще ти пусна снимка на моя.