Въздух от казанчето за водата

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
^^devil_boy^^
потребител
потребител
Мнения: 223
Регистриран: 15 фев 2007, 16:44
Модел на автомобила: Фиеста 1.8Д
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Въздух от казанчето за водата

Мнение от ^^devil_boy^^ » 11 мар 2007, 12:54

здравейте колеги ето го и моя вапрос ако мога така да го нарека значи вчера колата дигна градусите до N малко под червеното/перката не се вкючи/ колата работеше на място и с лекичак форсаш от мене исках да пробвам нещо така изгасих колата след 2-3 мин ми скимна да отвартя капачката за водата тръгвам да отвъртам и само гледам как нивото на антифриза от нормално почва да се дига и излиза въздух бълбука и се чува от термостата също вздуха като излиза през казанчето за водата не отвартих капачката до края щотъ щеше да фракне антифриза затегнах я пак исчаках 3-4 мин и я отваъртих излезе въздуха и нивото на антифриза се нормализира пак не знам това нормално ли е или не не сум мн запознат с двигателите иначе на дълъг път градусите са си нормални и в града като карам нямал сум проблеми.
ima samo dva vida koli Ford i drygi

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 11 мар 2007, 13:13

Перката включи ли ?
При мен така на стария ескорт, по показания на уреда всичко ток, колата се държи добре обаче лято жега и нито веднъж не му бях чул перката. Поозорих го малко и го затоплих до червеното, почна да избива антифриз през капачката на разширителния съд но перката не се включи. Имамах байпас за перката, включих и всичко се оправи. Датчика за перката се беше уморил и на другия ден го смених.
Питаш дали е нормално това което се е получило при тебе ?
Ако не се е включила перката, за мен само това не е нормално. Другото че булбукало и излизало въздух :
Антифриза има за цел да повиши горната граница на кипене на водата и да понижи долната на замръзване, като в същото време да не влошава топлоотдаването. Затова трябва да се ползва разумно в препоръчаните концетрации.
Охладителната система работи под налягане, което налягане се регулира от капачката на разширителния съд. Когато системата е под налягане се повишава горната граница на кипене на водата.

*updated*
Върнах се и пак прочетох какво си питал. Малко съм чел през ред :oops:
До скоро се знаеше, че Форд сам си обезвъздушава охладителната система и няма начин да остане необезвъздушена. Обаче скоро се оказа, че има шанс. При тебе може сега като си се заиграл с него да се е обезвъздушила но пък тогава може капачката на разширителния съд да не ти е наред и скоро да избие от някъде антифриз заради повишено налягане
Покарай още малко така и виж как ще се държи.
Виж къде му е на тоя мотор датчика за перката и го провери и него. Както и самата перка де :)

^^devil_boy^^
потребител
потребител
Мнения: 223
Регистриран: 15 фев 2007, 16:44
Модел на автомобила: Фиеста 1.8Д
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от ^^devil_boy^^ » 11 мар 2007, 16:28

колега благодаря ти за мнението аз датчика го знам каде е вчера след като се получи така извадих клемата от датчика и дадох накъсо за да видя дали перката ще се включи/колата беше на контакт/ интересното беше че не се включи след като дадох на късо това ме доведе до мисълта че проблема едвали е в датчика а перката си работи подавам и 12 волта директно от акомулатора и тя си трагва не знам имали реле някаде което да играе някаква роля нямали от каде може да е проблема някои ако има хипотези да казва ше пробвам всичко
ima samo dva vida koli Ford i drygi

teoto
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 23 фев 2005, 18:31
Модел на автомобила: Пежо 307 SW HDI
Фокус 1.8tdci '03 комби
Ситроен С3 1.1i
Status: Извън линия

Мнение от teoto » 11 мар 2007, 19:47

Има реле. При мен е пред акумулатора. Мисля бяха закачени 2 или 3 релета. Проследи кабелите от датчика

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1749
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Мнение от synthez 3D » 11 мар 2007, 20:15

На този двигател няма отделен датчик,който да управлява директно вентилатора.Има датчик,който следи температурата на охлаждащата течност и подава информацията на компютъра.Когато температурата се увеличи,компютъра решава кога да включи вентилатора.В общия случай,ако колата ти е с климатик,можеш да провериш дали ти работят релетата и управлението на вентилатора,като включиш климатика.Винаги,когато той е включен, вентилатора трябва да се върти на ниска скорост и след известно време да премине на висока,ако колата е на място и е топло.Другият начин да провериш дали компютъра управлява вентилатора е просто да откачиш датчика за температурата на двигателя.След няколко секунди вентилатора трябва да се завърти на пълна скорост.Това е направено така,за да не ти прегрее колата,дори и датчика да прекъсне напълно.Надявам се,че това ще ти помогне.

owen
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 03 окт 2005, 23:24
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D
Местоположение: Pernik
Status: Извън линия

Мнение от owen » 11 мар 2007, 20:17

Юнаци,охладителната система на автомобила е затворена система и работи под налягане.Обърнете внимание че капачката на казанчето има предпазен клапан ако налягането се качи над нормалното.При загряване на автомобила и достигане на нормална работна температура във всички книжки пише че е ОПАСНО да се отваря капачката на казанчето и се изчаква системата да изтине.за 2 минути не може да изтине.Ако се налага все пак да се отвори,се мята отгоре голям парцал и тогава се отваря,инак рискувате да се изгорите жестоко.Що се отнасе до повишаване на температурата по-високо от нормалното то причините са няколко:
-перката на вентилатора не включва-да се проверят,датчика за перката,самия ел мотор и релето,ако се вклюлва през реле
-задръстване на радиатора с боклуци евентуално
-повреда в термостата-задължителна подмяна
-ако лятно време температурата е малко по-висока може и радиатора външно да се е задръстил с прах и насекоми,лично при мен имаше такова нещо и го продухах на компресор.
Вьздух в системата може да има ако при скорошна подмяна на антифриза не се е обезвъздушила.Отгоре на едно съединение при мен има малка пробка за обезвъздушаване.По високо налягане на газове в охладителната система могат да идват от газова уредба или издухана гарнитура на главата.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 11 мар 2007, 22:36

Нормално е системата е под налягане и точката на кипене е по висока. Когато разхерметизираш системата налягането пада и точката на кипене на охлаждащата течност пада и течноста завира - оттам идват мехурчетата въздух(пара). Вентилатора се включва на 101 и се изключва на 98 градуса. Нормалната работна температура на всички ДВГ е в диапазона 85-105 градуса.
П.П. За да избегна излишни дискусии искам да поясня, че водата ври при 100градуса само когато е дестилирана и е на морското равнище, с повишаване на надморското равнище температурата на кипене на водата пада.

Потребителски аватар
greek
потребител
потребител
Мнения: 267
Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от greek » 12 мар 2007, 09:56

Искам и аз да попитам нещо което и мен ме тормози и не мога да го отстраня вече 2 год. Значи когато карам в града колата си загрява нормално и перката се включва малко след средата на нормал.
Обаче като тръгна да изкачвам някоя по продължителна планина лятото ,особено ако пред мен има бавно движещо се МПС и перката НЕ иска да се включи , преминава чертичката и като влезе след границата тогава се включва!Сега съм се изучил и като дойде момента включвам климатика за да тръгне перката ,обаче е дразнещо .
Дали е някой датчик или недобър контакт :roll: дайте идея :idea:

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 12 мар 2007, 10:57

greek написа:Искам и аз да попитам нещо което и мен ме тормози и не мога да го отстраня вече 2 год. .......................Дали е някой датчик или недобър контакт :roll: дайте идея :idea:
Ако се перката се включва при градско каране значи трябва да работи и при други условия. Значи не би трябвало да е от датчика. Аз си мисля да не би да е свързано с това, че колата е под наклон при изкачването и вследствие на това стрелката да има някакъв ход в повече или пък датчика на стрелката да остава на сухо и да отчита по-висока температура?! Не е много научно, но при условие, че датчика за перката и този за температурата работят....?!?!

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 12 мар 2007, 11:52

valboy написа:....
Това са сувективни или по-скоро визуални ефекти.
При градско и при изкачване е нормално колата да загрява и перката да охлажда принудително.
При спускане двигателя няма този разход и съответно загряването е много по-малко. При студено време 3-4 градуса и при спускане с изключени скорости може да се види спадането на температурата.

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 12 мар 2007, 12:27

greek написа:..........и перката НЕ иска да се включи , преминава чертичката и като влезе след границата тогава се включва!.........

^^devil_boy^^
потребител
потребител
Мнения: 223
Регистриран: 15 фев 2007, 16:44
Модел на автомобила: Фиеста 1.8Д
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от ^^devil_boy^^ » 12 мар 2007, 13:47

колеги а как се разбира дали термостата работи по най простия начин така и така стана на вапрос че ми е интересно просто ? и мерси на сички които дадоха своето мнение поздрави
ima samo dva vida koli Ford i drygi

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 12 мар 2007, 14:15

^^devil_boy^^ написа:колеги а как се разбира дали термостата работи по най простия начин така и така стана на вапрос че ми е интересно просто ? и мерси на сички които дадоха своето мнение поздрави
Тук на стр 4 показания на уреда за температура е коментиран от колегиете greek и Любо начин за проверка на термостат

Потребителски аватар
greek
потребител
потребител
Мнения: 267
Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от greek » 12 мар 2007, 14:29

^^devil_boy^^ написа:колеги а как се разбира дали термостата работи по най простия начин поздрави
като загрее колата пипаш маркуча към радиатора и ако е топъл -работи , но дали работи нормално трябва да се свали и да се мери!


А по моя въпрос- просто в града се включва перката а по баира не ще
Що е то?

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 12 мар 2007, 14:52

greek написа:А по моя въпрос- просто в града се включва перката а по баира не ще
Що е то?
Според мен обяснението е във "възглавницата" от топъл въздух около двигатела в коша. Понеже няма движение на въздуха - единствения начин да охлаждане е перката.
При движение (макар и по баир) големия радиатор си казва думата, и в повечето случаи, когато качваш си в планината, а там винаги си е хладно.
За 6 години само веднъж ми е загрявала колата в София и се е включвала перката. Твоя радиатор не е по-малък от моя.

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 12 мар 2007, 15:07

nikolovvd написа: За 6 години само веднъж ми е загрявала колата в София и се е включвала перката. Твоя радиатор не е по-малък от моя.
Пич ти ме уплаши, аз за две зими в сф. не всеки ден но доста често се включва перката, а за по-топло време няма начин да не включи, разбира се чакането по светофарите има значение, иначе ако карам никога няма да се включи.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 12 мар 2007, 15:25

Споко, да не мислиш, че всяка седмица съм в Софето.
От както се изнесох от София през 1995 година живея много по-спокойно.
А жената още от Подуене ме базика, че от както съм влязъл в столицата съм живнал.

Потребителски аватар
goppi
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 16 яну 2007, 16:08
Модел на автомобила: FORD TAUNUS12M TURNIER
Местоположение: PLOVDIV
Status: Извън линия

Мнение от goppi » 13 мар 2007, 19:53

здрасти.значи освен всичко друго там датчици и тн.провери и клапана на капачката на разширителя,защото аз така пръснах маркуча от помпата до термостата който е.при това колата работи на място и аз като теб я форсирах и темп.стигна до средата и бум под капака пара,а беше доста студено януари .и хоп в моргата 5 лв +маркуч 36 лв и ок.а за релето на перката до акумолатора е но му зачисти клемите защото там се мокри по някъв начин и мойто беше клеясало и не включваше и по възможност го премести

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 18 мар 2007, 09:11

Аз имах проблеми с въпросните въздушни възглавници.. Понеже след като вадих "мотора" и направих от него мотор.. нещо нямаше парно и ми мръзнеше изпарителя.. беше се позапушило парното -радиаторчето.. изчистих го ,но пак нямаше.. иии си викам само въздушна възглавница.. ии махнах капачката ..запалих мотора.. изфорсирах го 5500 .. да видим 115 кончета дали са там.. изгасих и от самосебеси се оправи.. Явно е имало въздушна възглавница.. А перката .. при мен е вискозитетна- силиконова .. ии отказа и в момента съм я заварил като на москвич защото за нова ми искат 120 лева.. сега мисля вариант за Алтернатива .. Но ако мислиш ,че имаш въздух запали с махната капачка и изфорсирай 1-2 пъти!
При мен стрелката се мърда нагоре надолу като луда.. Като отвори термостата след 20 секунди разбирам защото перката ми така върти в момента ,че колата и да иска неможе да загрее... и моментално се охлажда....

Потребителски аватар
Svetlix
потребител
потребител
Мнения: 524
Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
Местоположение: Моето гето е д`гето
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въздух от казанчето за водата

Мнение от Svetlix » 18 мар 2007, 14:37

^^devil_boy^^ написа:здравейте колеги ето го и моя вапрос ако мога така да го нарека значи вчера колата дигна градусите до N малко под червеното/перката не се вкючи/ колата работеше на място и с лекичак форсаш от мене исках да пробвам нещо така изгасих колата след 2-3 мин ми скимна да отвартя капачката за водата тръгвам да отвъртам и само гледам как нивото на антифриза от нормално почва да се дига и излиза въздух бълбука и се чува от термостата също вздуха като излиза през казанчето за водата не отвартих капачката до края щотъ щеше да фракне антифриза затегнах я пак исчаках 3-4 мин и я отваъртих излезе въздуха и нивото на антифриза се нормализира пак не знам това нормално ли е или не не сум мн запознат с двигателите иначе на дълъг път градусите са си нормални и в града като карам нямал сум проблеми.
Провери дали добре си обезвъздушил системата. Ако е добре обезвъздушена и пак ти ги прави тези неща не искам да те плаша но вариантите като цяло за които аз се сещам са 2. Единия вариант гарнитура да е заминала (това е по-добрия), а другия вариант е да си пукнал глава. Втория вариант е доста скъп като ремонт :(
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта