Страница 1 от 3
1.8dняма палене-вече пали но....
Публикувано: 05 фев 2007, 13:35
от goppi
колеги здравейте,имам следния проблем подгрявам по 4-5 пъти преди да завъртя и пак няма палене вече два пъти ми пада акумулатора от въртене а е нов.и това при положение че не са минусови темп.а около1-2 градуса.като ми подадат ток му се завива свят от въртене и след ужасни вибрации пали с молитва.кво да го праа според вас на морга или направо се отчайях а го взех преди месец и досега не съм карал дизел.колата е ескорт1.8д "92г
така колата вече пали от раз,с едно подгряване и на втория оборот на стартера.проблема явно беше в нафтата сложих малко бензин в резервоара и направо чудо.но въпроса е дали бензина не вреди по някъв начин на двг.казаха ми че на 40л нафта се слага 1л бензин не повече така и направих и има ефект само да не роди някъде двг-то.
Публикувано: 05 фев 2007, 13:58
от форд мк2
виж свещите, притока на гориво (филтъра), релето за подгряване то това е дизел за да не запали.
много ли пуши като работи на място от пръчката за маслото?
но както описваш дано не е най-страшното - компресия че тогава е основен ремонт

Публикувано: 05 фев 2007, 14:59
от chains
Най-вероятния проблем е кофти нафта /с голям процент съдържание на промишлина нафта - тоест с ниско цитаново число и високо съдържание на парафин/. Кофти нафтата започва да прави проблеми още на 0 до -2 градуса.
Като се стегне парафина се зактруднява притока на гориво по тръбопровода и дори понякога се получава вакум /на мен веднъж даже беше преодолял пружината на помпичката за ръчно подкачване - бутона се беше всмукал на вътре/!
Публикувано: 05 фев 2007, 17:56
от isoiso
Пробвай да не подгряваш няколко пъти, а само един път обаче след като угасне лампата изчакай още 10-15сек и върти. Имах същия проблем на Астрата си и се оказа, че релето за подгряване изключва 10сек след лампата - дано съм бил полезен

Публикувано: 05 фев 2007, 19:59
от goppi
значи релето подгрява още оло 10 сек. след като изгасне лампата аз го чакам да щракне така ми каза и пр.собственик,но ми се струва че като върти стартера все едно няма гориво и изведнъж като при бензина когато подкачваш на стартер прихърква и пали но това е след много въртене.дали не връща по някъв начин горивото в резервоара или е от парафин или там кво беше.а за пушек пуши само от ауспуха и то след като повърти на стартер.та мисъта ми е дали не връща горивото щото сутрин като запали и работи 5мин сед това чак вечерта студена пали лесно без да съм я карал през деня.а колко трябва да е компресията някой знае ли щото мисля да я меря да не е за ремонт. а нафта слагам само на OMV.все пак благодаря ще се поровя още пък ще видим.
Публикувано: 05 фев 2007, 21:22
от Vaklin
Парафин, дъра бъра и т.н.
Сложи си един прозрачен маркуч на входа на помпата и един на изхода. Виж как в тях няма нищо когато решиш да палиш. Купи си един обратен клапан. От 8 до 12-13 кинта ги дават. Сложи го на входа на помпата. Не казвам, че това е единствената причина. Може да са 100 други, но не е логично да започнеш с основен ремонт търсенето на повредата.
Публикувано: 06 фев 2007, 11:29
от MuzikalnaMania
Vaklin написа:Парафин, дъра бъра и т.н.
Сложи си един прозрачен маркуч на входа на помпата и един на изхода. Виж как в тях няма нищо когато решиш да палиш. Купи си един обратен клапан. От 8 до 12-13 кинта ги дават. Сложи го на входа на помпата. Не казвам, че това е единствената причина. Може да са 100 други, но не е логично да започнеш с основен ремонт търсенето на повредата.
и аз съм съгласен с колегата мисля че е редно да почнеш така:
1.филтърчето на нафтата
2.и възвратният клапан е идея
3.ако всичко е ок по т.1 и 2 виж свещите
ако от това не се опрай е по-сериозно и се консултирай с някой по вещ в дизел сферата щото ние сме си патили от "майстори"
Публикувано: 06 фев 2007, 13:52
от geo_g
Полезна тема!
Извинете, че се намесвам.
Какво представлява обратния клапан, в смисъл дали е някакъв специален за дилзел, или какъвто дадат в магазина.
Живи и здрави,
Публикувано: 06 фев 2007, 14:19
от Vaklin
Специално за дизел каквото ти дадат, това е. Не го пробвай с биодизел!!! Не стават.
Публикувано: 06 фев 2007, 16:04
от meti
значи аз сьм друг сьс сьщиа проблем.направил сьм всичко вазможно и пак не пали. Сложих и клапа от 15 кинта и пак не пали,а сега не пали даже и топла,местих центровката на ГНП-то.В последно време почна да ми тече нафта от лостчето за подаване на газ на ГНП-то.А като запали варви като луда.А не духа през пръчката на маслото.Моля помогнете.Година и половине се мьча да я паля тази кошница.Даже сложих 120А/h акумолатор в багажника.Оправих и стартера и пак.Прекарах и диод директно от релето за подгряване.Е НЕ ПАЛИ И НЕ ПАЛИ.

Публикувано: 06 фев 2007, 18:59
от aaleks
Един следобед или вечер /преди 6-7 дена/ към 17:05 часа паля колата си и малко позатресе ама запали, и си върви нормално. По принцип си пали без проблеми при минус 5 градуса , но тагава беше поне плюс 5 градуса. И така си палеше с тресене до понеделник сутринта /минус 2 градуса в гаража/ когата отказа вече да запали, и с трето подгряване пак същото. Наложи се да въртя на стартер продължително /около 10-15 секунди/ за да запали пак с тресене, от зад бял облак от пушек и мирише на неизгоряла нафта - тава доката запали, същото се повтори и вечерта и тази сутрин и сигурно и утре ще е същото.
И взех да си мисля снощи докато си пия ракията дали в неделя като свалях четките на генератора /това е за друга тема/ не съм направил някоя поразия, я откачено маркуче, я скъсано проводниче или нещо подобно. И по пътя на логиката стигнах до изводите:
1. Зад колата бял пушек, мирише на нафта - значи нямам проблем с нафтата, тя постъпва в цилиндрите.
2. Няма причина центрофката сама да е мръднала.
3. При ремонта на генератора в неделя невиждам как да съм направил нещо по запалването.
4. Ами да имам проблем с релето за подгряване или свещите.
4.1 С мултицета /може и пробна лампичка 12V/ установих, че релето подава +12 V на свещите и след определеното време си изключва - отпада релето като причина за трудно ми палене.
4.2 Остава да проверя свещите; преди време (когато съм палел без проблемно) съм мерил с мултицет, че докато ми подгряват свещите напрежението ми в запалката /тя ми е най-удобна/ е 11.67 V и като изключят свещите/релето напрежението се нормализира на 12.36 V, а сега при подгряване то е 12.05 V и при изклучване на свещите/релето се нормализира 12.37 V.
Това ме накара да измеря свещите с мултицет, 3 и 4 са прекъснали, а 1 и 2 ми дават по 0.7 ома. Предполагам като е изгоряла едната свещ съм палел с тресене, но като е изгоряла и втората се е оказало фатално за температури около +2 - 2 градуса.
Предлагад ми свещи Бош по 22.80 лв. 1бр. (но познат ще да ми ги купи с отспъпка си по 16 лв.) в МП 43 лв. и нещо парчето.
Утре ще ми донесат свещите и ще видим моя познат какъв акъл ще ми даде са тяхната смяна, че не съм правил такова нещо до сега.
Темата за генератора ще я пусна друг път, че сега малко се поизпотих с писането ама дано си е струвала, понататък ако има снимчици ще ги дигна тука.
Публикувано: 06 фев 2007, 22:45
от Пламен_Plamen
Колега,ше се опитам да ти помогна с още малко подробности.От обясненията ти не става ясно дали си проверил за изключено реле при запален двигател.Имах подобен случай преди време.Релето си изключва след 10с. и аз паля,но при самото палене то отново се вкючва и остава включено.Така неусетно ми изгоряха подгряващите свещи.При включен двигател релето почти не се чува.Може да се усети само ако имаш включен някой консуматор.В моя случай преди свещите сменях и реле.Темата премина към електричавскитте,но да ти отговоря и за самите свещи.Магазина трябва да има каталог и да се вземат подгр.свещи за точния модел.Ако релето ти е за 15с,неможеш да вземеш свещи за 10с./дори и bosch/За да си сигурен измери си времето на релето със секундомер.
Смяната на самите свещи не е много лесна особено ако са запечени или се развали шестостена с калпави ключое.Ако стигнеш до последното пиши,че има дълги обяснения.Трябва да се въоръжиш с проникващо масло,различни ключове и много търпение.Напръскваш основите на свещите с масло и то докато проникква трябва да се разкачат кабелите.Взависимост от трудния достъп вземаш подходящ ключ и започваш с развиването.
Успех,че стана много дълго.
Публикувано: 11 фев 2007, 11:49
от aaleks
Смених двете повредени/изгорели свещи и всичко си дойде на място.
Това със свещи за 10 или 15 секунди, ми звучи несериозно.
Майстора/познатия който ми ги купи изяви желание той да ги смени пък и пари не ми иска /е ще изпием после двойно, ама и ни безтова го правим/. Все пак не съм правил това упражнение никога и ме беше страх да не скъсам някоя свеш и ли да и прецакам шестограма и да стане по-сложно /някой вече беше писал нещо такова/. Но той /мастора/ първо напръзка новите свещи по резбата с "меден спрей", за да не се спичат и при следваща смяна да няма проблем, все пак да вържем попа, че да е мирно селото.
А щях да забравя, че го питах за 10-15 секундните свещи и той вика "Кажи им, че твойти са полвин часови" и си отля от бутилката.
Направих снимки само на старите свещи /ама още не съм ги смъквал от апарата/, за другото невидях смисъл за снимане, а освен спрея ама други път ще го снимам.
Публикувано: 11 фев 2007, 16:55
от Пламен_Plamen
Моите свещи са за 7-10с.Когато ги купувах в магазина извадиха един дебел каталог и провериха за конкретния модел и годината на производство какви свещи се полагат.Досега съм купувал части само от този магазин заради професионализма им.
Преди две години имах проблеми с генератора.Един приятел-майстор ми свали реле-регулатора и ме прати във въпросния магазин да си взема нов.И представяш ли си в магазина имаха тестер за проверка на реле-ргулатори и при проверката се оказа, че е здрав.Предположиха,че проблема е в диодната матрица,както и се указа по-късно.Предложението беше от тяхна страна,за да не се набутвам с излишни разходи.
Това последното го написах не за реклама,а за да докажа,че голяма част от днешните майстори/приятели-майстори/ не четат и не ги виждам какво ще правят с новите автомобили.
1.8d няма палене
Публикувано: 12 фев 2007, 21:21
от cecipi4a
Ако помпата ти е lukas виж си това клапанче на излишната нафта.Ако имаш подкачвашта помпа възможно е да ти е спукано гуменото платно.И в двата случея имаш падане на налягането на нафтата,и засмукване на въздух.
забравих снимката,от бирата ще да е.
Re: 1.8d няма палене
Публикувано: 12 фев 2007, 22:19
от bobsan81
kaво се прави в такъв случай
Публикувано: 12 фев 2007, 22:44
от Vaklin
Я кажи от къде си купил тези луксозни маркучи за обратната нафта да купя десетина метра и аз.
Публикувано: 13 фев 2007, 13:44
от efico
cecipi4a написа : "Ако помпата ти е lukas виж си това клапанче на излишната нафта.Ако имаш подкачвашта помпа възможно е да ти е спукано гуменото платно.И в двата случея имаш падане на налягането на нафтата,и засмукване на въздух."
Споделям същото мнение за Lucas помпите, особено за клапанчето на обр. нафта. Моята като я взех след изгасяне и престой само 5 мин. палеше много трудно. Всичко смених и проверих вкл. и мембранката на подкачващата помпа, + обратен клапан на входа на помпата, но проблема се оправи след смяна на въпросното клапанче. Конструкцията му е такава че на пръв поглед няма какво да му се износи, но явно не е така. Е пак не пали от половин оборот (освен когато напомпя дори и веднъж с помпичката) както бях свикнал със стария ми (Ескорт 1.6Д). За мен помпите на Бош по отношение на помпата за ниско налягане са по-добри. Споменатия 1.6Д на над 500 хил при компресия 18-21-19-20 палеше от половин оборот до -10 градуса.
Публикувано: 13 фев 2007, 15:05
от Id
Колеги и моят проблем е май същия - щом започнаха температурите паднаха под нулата при първо палене за деня имам проблеми, но ако колата е палена веднъж през деня няма проблеми с паленето. Смених свещите, но проблема остана. майстора, който ми смени свещите каза да се обърна към електричар, но аз след известен размисъл реших, че не се по някаква причина няма гориво и така след стабилно напомпване се оказа, че колата пали, така че съм склонен да мисля, че точно този клапан ще оправи положението - та на въпроса има ли някакви особености при подмяната на това клапанче?
1.8d няма палене
Публикувано: 13 фев 2007, 17:10
от cecipi4a
никви особености при смяната на клапана за излишната нафта.Ключ17,и внимаваи с дифтунките.