Страница 1 от 1

2.0 Дуратек 180 к.с.!!!

Публикувано: 02 май 2021, 16:16
от ADDimitrov
От чисто любопитство как са изкарали тия кончета от мотора!! Нищо писано не намерих само тази страница и страхотната цена от 7000 паунда smileys-car-racing ???? https://www.burtonpower.com/omex-180-bh ... a021a.html

Re: 2.0 Дуратек 180 к.с.!!!

Публикувано: 02 май 2021, 19:48
от ivo_63
С флашката от последната снимка , да лапнат някоя пара от вярващите в чудеса, иначе с турбо , кулер, генерация и ремап :D

Re: 2.0 Дуратек 180 к.с.!!!

Публикувано: 02 май 2021, 20:11
от ADDimitrov
Понеже не съм много на ТИ с механиката, какво точно е това на мястото на оригиналния всмукателен колектор?

Re: 2.0 Дуратек 180 к.с.!!!

Публикувано: 02 май 2021, 20:26
от Ozzie
ADDimitrov написа:
02 май 2021, 20:11
...какво точно е това на мястото на оригиналния всмукателен колектор?
Долу-горе същото. Всеки цилиндър си е със собствена дроселова клапа. По-добро смесообразуване, еднаква дължина на колекторите и пр.
При мотоциклетите е широко разпространено. На жаргон, някои му казват "тромпет".

P.S. Само за протокола - стандартно двигателя е със 140 к.с. или 145 к.с.?

Re: 2.0 Дуратек 180 к.с.!!!

Публикувано: 02 май 2021, 21:12
от ADDimitrov
Ами при мен в оригиналната книжка от Форд пише LPG - 147, petrol - 145. Реално в българския талон я записаха 145.

Re: 2.0 Дуратек 180 к.с.!!!

Публикувано: 03 май 2021, 19:18
от fordmaniac
Само да кажа, че имам няколко тунинговани 2.0, близо 160 к.с. става само с чипосване. Едната Мазда с 2.0 с VVT на всмукателен вал и с портвана глава се получи още по сериозна добавка в мощността и въртящия момент.
OMEX е много сериозна фирма за тунинг. Промененият колектор с изместени дюзи за по-добро смесообразуване при високи обороти и нов компютър с инсталация гарантират подобни параметри. не му трябват турбота и кулери и ...
Поздрави.

Re: 2.0 Дуратек 180 к.с.!!!

Публикувано: 03 май 2021, 19:46
от pepy1
Какво е РЕМАП (REMAP)?

РЕМАП (REMAP) или най-общо чип-тунинг е модифицирането на управлението на двигателя, чрез промяна на програмата за управление на двигателя. Частта “ЧИП” е останала от времената, когато беше нужно да се разпои чипа, който съдържа програмата, да се прочете, да се модифицира програмата и да се запише на нов чип. Такъв тип оптимизация се прилага най-вече при автомобилите произведени преди 2000г. По-точното и модерно название е REMAP.
ремап
Как се прави РЕМАП?

С напредъка на технологиите при модулите за управление на двигателя, има развитие и при начина, по който се прави REMAP или чип тунинг. Вече, програмата от компютъра на колата може да бъде “свалена” без разпояване на чип, просто чрез специален OBD кабел и техника, наричана FLASHER. При някои по-нови автомобили (след 2010г.) все пак се налага сваляне и отваряне на компютъра, поради нуждата да се преодолее защитата от четене и записване. След свалянето на информацията от компютъра, програмата се анализира и променя, като се изчисляват редица важни показатели, така че да се оптимизира процеса на горене и да се запази сигурната и надеждна работа на двигателя.
Как се увеличава мощността?

Всички модерни дизелови и бензинови двигатели имат аванс от мощност, който не се използва. Този аванс е заложен от производителя, тъй като всеки автомобил е конструиран, така че да може да функционира във всяка точка на земното кълбо и при всякакви атмосферни условия (от полярния кръг, до пустините). Друга причина е разликата в горивата, в различните държави. Освен това, за да се покрият все по-стриктните екологични норми и да се получат нужните сертификати, редица производители правят компромиси в режимите на работа на двигателя. Не на последня място, много производители ограничават мощността на двигателите, от маркетингови съображения.
Малко цифри

Например един и същ двигател, който има ресурс например 150 к.с. се предлага във версия 101, 116, 131 и 140 к.с. Обикновенно даже тези цифри не са случайни, това са именно стъпките при данъчното облагане в западна Европа. При покупката на версията 101 к.с., вие всъщност имате двигател 150 к.с., който е софтуерно ограничен. При това положение вие плащате по-нисък данък, но чрез REMAP (чип тунинг) имате възможност да отключите ресурса на вашия двигател.
Oпасен ли е РЕМАП-а за автомобила, какво може да се обърка?

За съжаление, като в почти всяка област на модерния живот, и във областта на REMAP-ването и чип тунинга има фирми и лица, които търсят бърза печалба, без да са положили нужните усилия и да са вложили нужните средства. Те не разбират напълно маханизма на работа на двигателя, и показателите които трябва да се модифицират за оптимизацията на работата му и нямат нужните им скъпа техника и софтуерни продукти. За съжаление проблема не се ограничава до територията на България. Все по-често се срещат автомобили, които са REMAP-нати в чужбина, преди внасянето им в България. При “сваляне” и анализ на програмите, резултатите са силно обезпокоителни. Множество показатели са променени, без да има разбиране точно каква функция имат, и точно с колко трябва да се променят. Много важни показатели не са променени.
Най-често това води до неправилно горене и управление на турбо компресора и до:

съкращаване на живота на турбо компресора
увреждане на гарнитурите на цилиндровите глави
изгаряне на клапани от прекалено висока температура на изгорелите газове
блокиране на механизма на променливата геометрия на турбо компресора в резултат от високите нива на сажди (черен пушек)
попринцип мощноста се увеличава процентно, няма как от 90 кс да направиш 180 кс
копирах само статията без рекламата, но все пак трябва да посоча източника
източник: https://www.dpf.bg/remap/

Re: 2.0 Дуратек 180 к.с.!!!

Публикувано: 04 май 2021, 17:43
от fordmaniac
Пепи, празна статия с излишно философстване на разни там журналисти. Рекламка.

Re: 2.0 Дуратек 180 к.с.!!!

Публикувано: 04 май 2021, 19:11
от deathstorm
Колегите се прехласват по големите числа, но съм сигурен, че за ежедневно шофиране (да се разбира до 3000 rpm) обикновения дюратек ще е по гъвкав. С тоя къс колектор това си е чисто спортен атмосферен мотор, като мощността идва с оборотите, най-вероятно ограничителя е повишен поне с 1000 rpm, сигурно е махнат и двумасовия маховик.

Re: 2.0 Дуратек 180 к.с.!!!

Публикувано: 11 сеп 2025, 21:48
от ivan_racing
Дюратека има три вариянта с повече коне слагани при St150 , Mountune 165, 185 и 200. Двигателя като бутала,глави и т.н. е един и същ, единствено при 185 и 200 е с по-агресивни валове. Реално дюратека ограничението му е грубо към 180-185 от заводският смукател. Но с генерация (4 към 1 са и трите вариянта, спортен катализатор и две гърнета) плюс леко пипане на софта и друг въздушен филтър, понеже при ст150 е страшно ограничаващ, (на дино моята само със смяна на филтъра извади 9 коня и 6нм повече) , като и гаранцията за колата е оставала при 165 и 185, разликата между двата кита е само валовете. Докато за 200 версията се ползва друг смукателен колектор и по-голям от заводският дросел. Дали е фокус или мондео, разликата с ст150 е вихрови клапи и изпускател, няма никакви други разлики. Но 180 коня могат да се извадят и без дросели. но си иска пари, не е нещо евтино определено.
Това е графика от личната ми кола, която е с 2.0 дюратек, мощността и нм са на гуми, така мери това дино. Като с друго крайно гърне цифрите са 151 кс, но заради пътувания е леко спъната. Реално има валове, филтър и спортен катализатор, засега е на заводски колектори.

ford 2 146.png