Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125
След успешно проведени тестове за потегляне на студено на иначе перфектен 1,8/125(2008г.), мога да заявя, че най-накрая решението на всички проблеми в работата на студен двигател, вече е намерено. Който от вас е с двигател 1,8/125 с компютър ESU-418 (след втората половина на 2007г.) и има проблеми със забиване, чудене и падане на оборотите при натискане на газта, трудно потегляне, заради недостатъчна мощност и всякакви други странности при студен двигател, вече може да е сигурен, че това се лекува без проблем. Решението е последният официален Фордовски ъпдейт на софтуера за управление на двигателя oт 2015 година. Стандартните софтуери от завода са от типа 7М51VE като последните две букви определят версията. Слагал съм ги всичките и досега не е имало такъв, на който всичко да му е наред. Оказа се, че от Форд не са спрели разработката на ъпдейти, дори и след като двигателите отдавна са спрени от производство. Последният наличен от 2015г. се нарича 8M51APR. Оня ден го инсталирахме и всичко заспа. Палиш и тръгваш. Няма чудене, няма нищо. Все едно колата е загряла и върви съвсем нормално. Горещо го препоръчвам, който има възможност да си го инсталира, защото тази кола не е вървяла така, дори когато беше нова.
- dragozow
- потребител
- Мнения: 119
- Регистриран: 31 юли 2008, 13:11
- Модел на автомобила: C-max Titanium 2.0 Duratec HE, 2009, LPG
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125
На брат му 2,0 SYDA е същото. Като тръгнеш веднага има същите симптоми, ако поработи минута или малко повече на място няма проблем. За него има ли софтуер? Къде ти го наляха?
-
- потребител
- Мнения: 108
- Регистриран: 13 фев 2008, 00:01
- Модел на автомобила: Ford C-Max 2009 2.0i 145Hp LPG
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125
Аз откакто почнах веднъж годишно да почиствам до блясък дроселовата клапа независимо дали е мръсна или не също не съм имал проблеми. Следя обаче с интерес дали има такъв ъпдейт и за SYDA. Моята версия на софтуера е 7M51XE.
-
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125
Миналата година имаше акция в МП за актуализация на софтуера на всички автомобили 10+ , мисля я че имаше и за 2.0. Уви докато се наканя изтървах промоцията 

-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125
А възможно ли е дроселовата клапа да залепва където съм посочил на снимката и понякога при подаване на малко газ на студен двигател, към 1000-1200 оборота, да не се отваря и съответно като отпусна съединителя, да претресе


- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125
За 2 литра не знам какви са версиите на налични софтуери, защото не съм се интересувал. За 1,8 този софтуер работи перфектно. Колкото до това дали дроселовата клапа може да залепне, мога да кажа че това е почти невъзможно, защото редукторът и (с няколко зъбни колела)е толкова мощен, че не знам какво би го спряло. Софтуерите си ги сменям сам. Ради-1 ако имаш такива симптоми и си със съответния компютър, посочен по горе, значи този ъпдейт ще ти реши проблема.
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125
Мне, аз съм с фокус 1 и понякога на студено като потеглям и подам газ към 1200 оборота, колата потегля, но точно при отпускане на съединителя претриса... Все едно не съм дал достатъчно газ... А не винаги мога да я изрежа до 2000 и да превключа
- dragozow
- потребител
- Мнения: 119
- Регистриран: 31 юли 2008, 13:11
- Модел на автомобила: C-max Titanium 2.0 Duratec HE, 2009, LPG
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125
Пуснах един имейл до Мото пфое да видим ще отговорят ли.synthez 3D написа: ↑15 апр 2021, 15:34За 2 литра не знам какви са версиите на налични софтуери, защото не съм се интересувал. За 1,8 този софтуер работи перфектно. Колкото до това дали дроселовата клапа може да залепне, мога да кажа че това е почти невъзможно, защото редукторът и (с няколко зъбни колела)е толкова мощен, че не знам какво би го спряло. Софтуерите си ги сменям сам. Ради-1 ако имаш такива симптоми и си със съответния компютър, посочен по горе, значи този ъпдейт ще ти реши проблема.
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125
Фокус 1 няма нищо общо и дроселът не е с електрозадвижване. Освен това има клапан за свободен ход, което е съвсем друга система.
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125
И аз на няколко пъти виждам, че руснаците горещо препоръчват препрограмиране на 1.8 бензиновия Дуратек-за 2.0 казват, че не се налага.
Ще чакам Драгозов да сподели какво и дали са му отговорили от МП.
Ще чакам Драгозов да сподели какво и дали са му отговорили от МП.
Много автомати-слаби резултати!
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125
Твоят по принцип (2006г.) няма такъв проблем. Ако си поддържаш чиста дроселовата клапа всичко ще е наред. Проблемите са при тези след 2007г.
-
- потребител
- Мнения: 108
- Регистриран: 13 фев 2008, 00:01
- Модел на автомобила: Ford C-Max 2009 2.0i 145Hp LPG
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125
Колегата ADDimitrov по-горе ме подсети, че всъщност аз бях на тази акция на МП миналата година и ми актуализираха версията на компютъра. Днес от любопитство проверих и се оказах със следната версия:
Strategy: 7M51XG
Copyright Visteon Corp. 2012
Software version: v1 2010-09-03.
Това е за двигател 2.0 SYDA (фабрична газ).
Strategy: 7M51XG
Copyright Visteon Corp. 2012
Software version: v1 2010-09-03.
Това е за двигател 2.0 SYDA (фабрична газ).
- dragozow
- потребител
- Мнения: 119
- Регистриран: 31 юли 2008, 13:11
- Модел на автомобила: C-max Titanium 2.0 Duratec HE, 2009, LPG
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125
И как е студен в първите метри?bizu написа: ↑18 апр 2021, 17:25Колегата ADDimitrov по-горе ме подсети, че всъщност аз бях на тази акция на МП миналата година и ми актуализираха версията на компютъра. Днес от любопитство проверих и се оказах със следната версия:
Strategy: 7M51XG
Copyright Visteon Corp. 2012
Software version: v1 2010-09-03.
Това е за двигател 2.0 SYDA (фабрична газ).
Мото пфое не върнаха имейл, минаха няколко дни. Някъде другаде могат ли да го налеят? При мен го има този проблем, трябва да работи поне 50 секунди, да не кажа повече. Тръгвам леко на първа и като включа втора трябва да подам малко газ, ако дам повече забива муцуната. След 200 метра полита. Дросела е чист, за три години е чистен три пъти и не е имало нужда от почистване.
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125
Съмняват ме тия от МП дали са направили нещо. Моята е със същата версия, нищо не съм ъпдейтвал - така си е дошла от Италия. Няма проблеми с забиване на муцуна на студено.
Въпрос към @synthez 3D: от къде сваляш калибрациите, които наливаш? Гледам, че на руснака нещо му е паднал хоста: http://civil.iffc.ru/ELMConfig/
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125
АКо мога да съм полезен по темата да споделя, че препрограмиране на руски е "перепрошивка". "БУ" е блок управления(демек компа).
Пишете това в Гугъл за съответният двигател и си отделяте някой и друг час за четене и зяпане
Пишете това в Гугъл за съответният двигател и си отделяте някой и друг час за четене и зяпане

Много автомати-слаби резултати!
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 03 дек 2020, 10:26
- Местоположение: Велико Търново
- Status: Извън линия
Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125
Специални благодарности на колегата "synthez 3D"!Реши ми проблема с забиването и лошото поведение на студен мотор. Решението наистина е в софта на колата както е писал по горе. Не търсете другаде проблема,но мен ме дразнеше много. А и колата става наистина много приятна за каране.
- dragozow
- потребител
- Мнения: 119
- Регистриран: 31 юли 2008, 13:11
- Модел на автомобила: C-max Titanium 2.0 Duratec HE, 2009, LPG
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125
Ще почерпя ако реши и моя.
-
- потребител
- Мнения: 108
- Регистриран: 13 фев 2008, 00:01
- Модел на автомобила: Ford C-Max 2009 2.0i 145Hp LPG
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125
Ами да ти кажа, аз нямах особени оплаквания и преди да я закарам в МП. Смятам, че забиването на студен мотор се подобри, откакто чистя дросела веднъж годишно и откакто преди години смених маркуч и клапа за картерна вентилация + гумените уплътнения около вихровите клапи.dragozow написа: ↑19 апр 2021, 19:52И как е студен в първите метри?bizu написа: ↑18 апр 2021, 17:25Колегата ADDimitrov по-горе ме подсети, че всъщност аз бях на тази акция на МП миналата година и ми актуализираха версията на компютъра. Днес от любопитство проверих и се оказах със следната версия:
Strategy: 7M51XG
Copyright Visteon Corp. 2012
Software version: v1 2010-09-03.
Това е за двигател 2.0 SYDA (фабрична газ).
Мото пфое не върнаха имейл, минаха няколко дни. Някъде другаде могат ли да го налеят? При мен го има този проблем, трябва да работи поне 50 секунди, да не кажа повече. Тръгвам леко на първа и като включа втора трябва да подам малко газ, ако дам повече забива муцуната. След 200 метра полита. Дросела е чист, за три години е чистен три пъти и не е имало нужда от почистване.
@deathstorm, според мен са сменили софтуера. Преди бях с версия ХЕ (знам, защото си пазя още bin файла с настройките за back-up на компютъра от времето, когато ми активираха автопилота). Сега дали това е последната версия е друг въпрос

Последна промяна от bizu на 20 апр 2021, 00:33, променено общо 2 пъти.
-
- потребител
- Мнения: 108
- Регистриран: 13 фев 2008, 00:01
- Модел на автомобила: Ford C-Max 2009 2.0i 145Hp LPG
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125
Аз не разбирам много руски, но гледам че доста често дават този линк за свалане на файла за 1.8 :deathstorm написа: ↑19 апр 2021, 20:29Съмняват ме тия от МП дали са направили нещо. Моята е със същата версия, нищо не съм ъпдейтвал - така си е дошла от Италия. Няма проблеми с забиване на муцуна на студено.
Въпрос към @synthez 3D: от къде сваляш калибрациите, които наливаш? Гледам, че на руснака нещо му е паднал хоста: http://civil.iffc.ru/ELMConfig/
https://www.fordtechservice.dealerconne ... roduct=IDS
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125
От тук, където е постнал колегата bizu :https://www.fordtechservice.dealerconne ... roduct=IDS Трябва да знаеш точното наименование на версията, пишеш я и тя се сваля. Там са всички софтуери, не само за 1,8.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 4 госта