Страница 1 от 1
Форд Фокус разчитане на грешки
Публикувано: 14 юли 2020, 10:53
от Juman
Здравейте,
Може ли малко помощ за разчитане на две грешки P0002 и P120F. Колата е форд фокус 2004 2.0 136к.с. дизел.
Доколкото успях да ги проверя и двете са свързани с регулатора за високо налягане на помпата. Нямам проблем с палене, вървене или обороти.
Получи се при едно доста сериозно изрязване на колата от 1-ва до 3-та и светна червена лампичка с надпис Engine system fauld като се появява после изгасва после пак и така. Оранжевия чек не свети (крушката е здрава). Направи ми впечатление, че се появява при ниска скорост под 50-60 или на място. В събота пътувам към морето и се притеснявам да не стане по-зле и искам да го оправя. Ако е клапана направо го сменям, но да не би да е датчик.
забравих да спомена на диагностиката като гледах налягането в помпата при работа на място варираше от около 260 до 300 но толкова бързо се променяха цифрите, че едвам ги разчитах.
Re: Форд Фокус разчитане на грешки
Публикувано: 14 юли 2020, 12:40
от ЯЛТА
Потърси грешките в You tube, според модела на колата.
Re: Форд Фокус разчитане на грешки
Публикувано: 14 юли 2020, 15:38
от Juman
Ами прегледах но не намерих. Имаше един в който сменяха такъв клапан но с записана друга крешка. Дали е възможно поради бокук заседнал да не затваря или отваря добре?
Re: Форд Фокус разчитане на грешки
Публикувано: 27 юли 2020, 21:30
от Juman
Здравейте,
Оказа се че има два клапана или клапан и регулатор както се изрази майстора. Сменихме единия уж регулатора (намира се от долната страна на помпата), но с излизането от сервиза пак същата работа. Този ли е регулатора или другия от горната страна на помпата?
И да допълня че надписа го изписва след падане на оборотите под 1500-1600. Ако я карам на 2000 или повече не светка.
Идеии какво да предприема?
Re: Форд Фокус разчитане на грешки
Публикувано: 05 авг 2020, 12:11
от Juman
Здравейте,
разбрах, че горивната и спирачна система били свързани та да попитам ако има проблем по АБС или ЕСП да прави мизерии и да записва грешка за регулатора на гнп-то. След пробно кръгче от майстора и тестване при рязко ускорение и пребуксуване на таблото изписва ESP system fault и записва следните грешки U2023 и C1156 - за предно ляво колело. Доколкото успях да видя беше записала и P0089. Към горивната система ли да продължавам да търся или към спирачната?
Re: Форд Фокус разчитане на грешки
Публикувано: 05 авг 2020, 17:13
от Lokoto
Juman написа: ↑05 авг 2020, 12:11
Здравейте,
разбрах, че горивната и спирачна система били свързани та да попитам ако има проблем по АБС или ЕСП да прави мизерии и да записва грешка за регулатора на гнп-то. След пробно кръгче от майстора и тестване при рязко ускорение и пребуксуване на таблото изписва ESP system fault и записва следните грешки U2023 и C1156 - за предно ляво колело. Доколкото успях да видя беше записала и P0089. Към горивната система ли да продължавам да търся или към спирачната?
Кодовете за неизправности имате
P0002 = обхватът на управление на регулатора на обема на горивото е висок или нисък
P120f = прекомерно изменение на регулатора на налягането на горивото
P0089 = Регулатор за налягане на горивото 1 липса на производителност
Тези кодове се появяват, когато системата се бори да контролира налягането на горивото спрямо желаното налягане на горивото.
Най-често това може да се реши чрез нов горивен филтър (може да е частично блокиран)
Ако това не помогне, тогава бих посъветвал да се направи 5-минутен тест за изтичане на гориво през инжекторите (при топъл работещ двигател). За да видите дали се забелязват разлики в цилиндрите.
Възможен е и проблем в горивната помпа или сензора за горивното налягане.
Re: Форд Фокус разчитане на грешки
Публикувано: 07 авг 2020, 14:49
от Juman
Ами съмнявам се да е от филтъра, защото е на 9000 км но знае ли човек с нашата "хубава" нафта. Така или иначе наближавам за обслужване което правя винаги на 10к включително и горивен сменям та ще сменим и ще видим дали ще има промяна. Имам дълбоки съмнения не в регулатота (сменен е и с нов вече) че е другия който мери количество VCV volume control valve но не го намирам да се продава. Също така той работи с инфо от датчика на рейла, а ако е датчика виновен би трябвало да записва грешка за самия него или греша?
Re: Форд Фокус разчитане на грешки
Публикувано: 07 авг 2020, 21:23
от Lokoto
Juman написа: ↑07 авг 2020, 14:49
Ами съмнявам се да е от филтъра, защото е на 9000 км но знае ли човек с нашата "хубава" нафта. Така или иначе наближавам за обслужване което правя винаги на 10к включително и горивен сменям та ще сменим и ще видим дали ще има промяна. Имам дълбоки съмнения не в регулатота (сменен е и с нов вече) че е другия който мери количество VCV volume control valve но не го намирам да се продава. Също така той работи с инфо от датчика на рейла, а ако е датчика виновен би трябвало да записва грешка за самия него или греша?
Аз лично не бих се впуснал да търся причината в сензорите, докато не установя, че те грешат. Така,че без тест трудно ще дадеш точна диагноза. Може да се впуснеш в един филм на смяна на части без нужда. Търси читав сервиз!
Re: Форд Фокус разчитане на грешки
Публикувано: 15 авг 2020, 21:11
от Juman
След смяна на горивния филтър не се оправи, но изписванията на съобщението на таблото сякаш намаляха или аз си внушавам не знам. Оказа се обаче че в горивния филтър имаше стружки по дъното. Докато бяха в нафтата блештукаха златисто. Казаха ми че помпата е тръгнала. Четох по много други форуми и се оказа че доста хора казват че имат но с десетки хиляди км нямат проблеми. Вие какво мислите?
Re: Форд Фокус разчитане на грешки
Публикувано: 15 авг 2020, 23:22
от HACKO
Juman написа: ↑15 авг 2020, 21:11
..... Вие какво мислите?
Помпа+дюзи и другия път пак Дизел.
Re: Форд Фокус разчитане на грешки
Публикувано: 16 авг 2020, 16:43
от Juman
HACKO написа: ↑15 авг 2020, 23:22
Juman написа: ↑15 авг 2020, 21:11
..... Вие какво мислите?
Помпа+дюзи и другия път пак Дизел.
Виж сега всеки има право на избор на какво гориво да кара. Аз съм запознат с това да караш дизел и не се оплаквам. Търся просто решение на проблем. Ако си толкова сигурен, че е помпа кажи дали точно тази подлежи на рециклиране или не?
Re: Форд Фокус разчитане на грешки
Публикувано: 16 авг 2020, 20:47
от Lokoto
Juman написа: ↑15 авг 2020, 21:11
След смяна на горивния филтър не се оправи, но изписванията на съобщението на таблото сякаш намаляха или аз си внушавам не знам. Оказа се обаче че в горивния филтър имаше стружки по дъното. Докато бяха в нафтата блештукаха златисто. Казаха ми че помпата е тръгнала. Четох по много други форуми и се оказа че доста хора казват че имат но с десетки хиляди км нямат проблеми. Вие какво мислите?
@Juman
Писах ти много по-отдавна: Без тест на изтичащото гориво всичко е само хвърляне на боб. А това може да се направи само в сервиз.
Можем много да гадаем и всяко предположение ще бъде само загуба на време и пари.
Re: Форд Фокус разчитане на грешки
Публикувано: 16 авг 2020, 20:58
от HACKO
Juman написа: ↑16 авг 2020, 16:43
.... Ако си толкова сигурен, че е помпа кажи дали точно тази подлежи на рециклиране или не?
Не знам дали се рециклират, трактористите да кажат, ама това ти е проблема.
Re: Форд Фокус разчитане на грешки
Публикувано: 16 авг 2020, 22:23
от pepy1
Re: Форд Фокус разчитане на грешки
Публикувано: 16 авг 2020, 23:05
от янко
Той май е със сименс,там теста с обратно гориво е малко по сложен.
Колега,пусни си тема в ситроен или пежо форум
Re: Форд Фокус разчитане на грешки
Публикувано: 08 окт 2020, 23:59
от Juman
Здравейте, малко със закъснение, но все пак да споделя какво се случва. Минаха почти 3 седмици тест период от последното посещение при майстора и проблема не се е появявал така че го смятам за решен. Първо сменихме подгревните свещи защото имаше една окъсила и той каза че често от тях създавали големи главоболия, но уви не беше от тях. Стигнах пак до клапана, в който се съмнявах аз но майстора ме посъветва да сменя направо помпата. След смяната й не е записвала грешките и не ми е светкало на таблото нищо. За съжаление не мога да съм сигурен дали е бил клапана или помпата виновника.