Страница 1 от 1
Налягане на турбото и ГНП
Публикувано: 19 яну 2007, 09:37
от Yovchev
Здравейте,
Оптитвах се при мен да намеря каква е връзката, или по- точно как се регулира впръскването на нафтата в зависимост от налягането на турбото. Гледам, гледам и не откривам. Тук в някоя тема се говореше за накакво маркучле от турбото до ГНП, дето ако се спукало и помпата не знаела , че се е задействало турбото.. и т.н
Накой може ли да ме насочи в търсенето

или да обясни какво точно търся, защото не мога да намеря нито маркучлета нито накаква друга смислена връзка м/у 2-те. Довечера ще сложа и снимки на двигателя за по- голяма нагледност.
п.с. Помапата е Lucas
Edit: Това май се води "турбокомпенсация" на помпата - според налягането на турбото помпата да си регулира дебита на нафтата ...
Публикувано: 19 яну 2007, 12:40
от Mondeo18TDI96
не знам какво си гледал - но търси дебел (ф20) гумен маркуч тръгващ от кулера и влизащ в помпата (отгоре й - към помпата май че преминава в метална тръба!?) - пълен с въздух (и налягане на турбото) - така че компенсацията сигурно е механична (по скоро пневматична

)
Публикувано: 19 яну 2007, 14:56
от Yovchev
Аз съм принципно без интеркулер, ако това има значение де..
Има един дебел маркуч на помпата, но май отиваша някъде другаде ..
Като се прибера от работа ще отворя пак капака

и ще дам и малко снимки..
Edit: Ето и снимките.. .относно този дебелия маркуч дето е точно отгоре на помпата, струва ми се че влиза в купето

, не съм годил да го проверявам, че вали доста

Публикувано: 20 яну 2007, 16:01
от Yovchev
Днес проверих... този дебелия маркч отгоре на помпата обикаля покрай горивния филтър и е свързан за една тръбичка , която близо до турбото влиза в купето..

Публикувано: 20 яну 2007, 19:49
от Jinxy
При мен е малка ( тънка ) тръбичка около 8мм. Началото й е точно над турбокомпресора на изходящата му тръба, Навит е един щуцер и от него тръгва маркуче около 15 см. След това преминава в метална тръбичка и малко преди помпата отново преминава в маркуче свързано за нещо като клапан на тялото на помпата.
Публикувано: 20 яну 2007, 20:16
от Gate
Точно с такива р-ри.е около 8мм.Днес се пулих на един ZX 2.1TDI с помпа Бош и маркучето беше с тези р-ри. влизаше на помпата в нещо отгоре и ,приличащо на вакум-регулатор!Не ми се вярва при форда да е много по различно като р-ри.

Публикувано: 21 яну 2007, 20:00
от Yovchev
Публикувано: 22 яну 2007, 16:17
от Jinxy
Ами така е при мен.....
Публикувано: 23 яну 2007, 09:44
от Yovchev

Вече на 95% съм сигурен, че при мен няма турбокомпенсация.
На самото турбо има един щуцер на изходната му тръба, но то е за управлвние на разтоварващия клапан (Wastegate). Други щуцери нама, изходящата тръба минава през една мека връзка и се свързва с входящия колектор (ДВГ-то е 70hp - без интеркулер).
Относно помпата: На мястото където при теб влиза маркуча при мен нама щуцер.. а само някакви кабели (нарисувал съм ги с розово) вкюлизат точно под гуменото уплътнение.
Този черене маркуч при теб дето е, при мен е тръбишка. Ако не съм се объркал и при теб и при мен отива горе при нафтатаю?
п.с. Евалла, само колко ти е чист двигателя... турбото все едно е в аптека

Публикувано: 24 яну 2007, 21:47
от Jinxy
Ами явно това е клапана за турбокомпенсацията но при теб може да е по електронен път???? щом там влизат кабели а при мен маркуч.... само предположение...
Публикувано: 25 яну 2007, 11:23
от Yovchev
Jinxy написа:Ами явно това е клапана за турбокомпенсацията но при теб може да е по електронен път???? щом там влизат кабели а при мен маркуч.... само предположение...

може.. .доста ме съмнява ама.. ако е така се чудя от къде ли взима информация за турбото

. Единственното което се сещам да е от MAF-а.
Днес ще проследя кабелите къде отиват
п.с Преди наколко седмици като имах проблеми с мощността почистих и MAF-a .. сега колата за 70hp си върви супер.
Доколкото знам при дизела MAF-a е за рециклирането на газовете..ама знам ли още къде дава информация

Публикувано: 25 яну 2007, 15:52
от Mladeja
Mmnogo mi e trudno taka da obqsnqvam.Na pompata ot gore i trqbva da ima6 edno kryglo tqlo(vakomen korektor na pompata) i ot gore mu vliza marku4e,FORD strada to4no ot tezi marku4eta v ediniq si kraj ot kym tozi korektor e sys diametyr okolo 8mm a v drugiq si krai e okolo 5mm,ot tynkiq si krai vliza v metalna trybi4ka koqto vodi do turboto(aluminieviq kapak) tam sy6to se svyrzva s sy6toto marku4e za turboto.
Variantite sa nqkolko:da sa skysani tezi marku4eta,da ti e skasana membranata na vakomniq regulator ili trabi4kata da e pritrita nqkade ot vibraciite
Колеги пишете постингите си на кирилица !
Публикувано: 26 яну 2007, 17:11
от Димитар
Кабелите които си показал,на ГНП са за компенсиращият клапан,променя центровката спрямо оборотите,натоварването и др.А маркучето от турбото трябва да е някъде там близо до този клапан.