Страница 1 от 2
Двигателя се самофорсира
Публикувано: 18 авг 2017, 21:33
от taralion 1
Колата е от подписа. При превключване на скорости и при натискане на педала на съединителя двигателя остава да работи на високи обороти. Работи няколко секунди и оборотите падат. Като извадя буксата на TPS датчика колата си работи нормално, като изключим, че записва грешка. Свалях датчика замервах го, дава около 4 кОм съпротивление. Въртях оста му и стойността му се изменя плавно и не заклинва оста, а се връща в изходно положение. На пръв поглед ми изглежда здрав. В него ли е проблема или има нещо друго и какво ще стане ако карам без него?
Re: Двигателя се самофорсира
Публикувано: 19 авг 2017, 09:41
от HACKO
Колко високи 1200 ли?
Re: Двигателя се самофорсира
Публикувано: 19 авг 2017, 15:19
от taralion 1
Нямам оборотомер, но са по-високи.
Re: Двигателя се самофорсира
Публикувано: 20 авг 2017, 20:59
от ivchotr
Има ли стъпков мотор?
Re: Двигателя се самофорсира
Публикувано: 21 авг 2017, 22:06
от taralion 1
Има, но ниските обороти са си добре, а сега съм махнал буксата от TPS-а и всичко е наред.
Re: Двигателя се самофорсира
Публикувано: 26 авг 2017, 13:24
от taralion 1
Да сменям ли TPS?
Re: Двигателя се самофорсира
Публикувано: 03 сеп 2017, 19:25
от taralion 1
или форума

Re: Двигателя се самофорсира
Публикувано: 03 сеп 2017, 20:33
от OgiDogi
Изборът си е само твой.
Не казваш, дали си правил някакъв вид диагностика. Откачването на един елемент може да окаже подобно влияние върху управлението на двигателя от компютъра, без елементът да е дефектен. Просто при неизправност на важен елемент, компютърът прави всичко възможно за оптималната работа на двигателя. Стъпковият мотор поддържа високи обороти, защото някой от останалите елементи подава информация, която изисква повече гориво или повишени обороти, примерно проблемен МАР или дебитомер, според колата.
Хипотетично, колата е с МАР и имаш пропуски по вакуумни маркучи. Изключваш от скорост и пускаш педала на газта, след като двигателят е бил натоварен, т.е. е подавано повече гориво. Налягането не спада до 330 mbar и компютърът продължава да подава повече гориво от нужното при постъпващ от някъде допълнителен въздух = повишени обороти, докато кислородният датчик не му каже "богата смес" и започне намаляване на горивото, след което оборотите падат до заданието за празен ход. Изключваш TPS и компютърът влиза в режим "не ме интересува какво е подавано, налягането падна рязко = затворен дросел = намалявам горивото и държа празен ход".
Re: Двигателя се самофорсира
Публикувано: 08 сеп 2017, 16:02
от taralion 1
Смених сензора - същият проблем не е от него. За вакуми поогледах нищо. Грешката, която изписва е: P0171 - Powertrain System too Lean (Bank 1). Колата при потегляне и подаване на газ върви плавно до момента на натискане на съединителя и преди превключване на нова скорост започва да се самофорсира. Оборотите се запазват много високи до спиране на колата. Независимо с крачна спирачка, ръчна или по инерция докато спре сама. При покой оборотите са нормални. Къде е проблема?
Re: Двигателя се самофорсира
Публикувано: 08 сеп 2017, 16:27
от strong
Re: Двигателя се самофорсира
Публикувано: 08 сеп 2017, 19:57
от HACKO
taralion 1 написа: ↑08 сеп 2017, 16:02
Смених сензора - същият проблем не е от него. За вакуми поогледах нищо. Грешката, която изписва е: P0171 - Powertrain System too Lean (Bank 1). Колата при потегляне и подаване на газ върви плавно до момента на натискане на съединителя и преди превключване на нова скорост започва да се самофорсира. Оборотите се запазват много високи до спиране на колата. Независимо с крачна спирачка, ръчна или по инерция докато спре сама. При покой оборотите са нормални. Къде е проблема?
Сега изключи VSS и си карай по живо по здраво.
Re: Двигателя се самофорсира
Публикувано: 08 сеп 2017, 23:32
от taralion 1
То и сега съм изключил TPS и колата върви, но ме интересува къде е проблема и защо да изключвам VSS?
Re: Двигателя се самофорсира
Публикувано: 09 сеп 2017, 09:28
от HACKO
TPS е важен, включи си го а VSS дава информация само дали колата се движи.
Re: Двигателя се самофорсира
Публикувано: 09 сеп 2017, 13:43
от taralion 1
Рових в аутодатата и такъв датчик не открих. Има за местоположението на коляновия и разпределителния вал. Оборотомер нямам, възможно ли е да нямам и VSS, ако имам къде се намира и в момента къде може да е проблема?
Re: Двигателя се самофорсира
Публикувано: 09 сеп 2017, 15:12
от taralion 1
Намерих датчика,а той бил на скоростната кутия, а аз го търсих по двигателя с аутодатата. Има и още един с четири извода отпред явно е за датчика за заден ход. Изключих VSS-а и включих TPS-а и проблема го реших. Изглежда и окончателно да го реша, защото буксата на VSS-а е с три пина и ми се видяха позеленели. В момента нямам контактен спрей за нея, но явно това е произтекло от "добрата" хигиена на двигателя. Обичам през известно време да го мия с безконтактен препарат. Вярно свети и сега не се цапам, като ровичкам, но явно има странични ефекти.
Re: Двигателя се самофорсира
Публикувано: 09 сеп 2017, 22:56
от HACKO
Затова двигател не се мие в никакъв случай, особенно съвременните, които са накичени с датчици.
Re: Двигателя се самофорсира
Публикувано: 11 сеп 2017, 20:27
от taralion 1
С изключен VSS колата държи високи обороти, около 1200. Сега го включих и изключих отново TSP. Какво ще правим за напред?
Re: Двигателя се самофорсира
Публикувано: 11 сеп 2017, 22:15
от strong
Колега,извинявам се за спама...изключи всички датчици

Дано пък се оправи колицата
Re: Двигателя се самофорсира
Публикувано: 12 сеп 2017, 22:14
от taralion 1
Както е тръгнало на там отиват нещата. Давайте съвети...
Re: Двигателя се самофорсира
Публикувано: 13 сеп 2017, 08:41
от fordmaniac
В краен случай ти трябва диагностика, а не четене на грешки.
Поздрави