Пушек зад двигателя с миризма на изгоряла гума
Публикувано: 11 авг 2017, 17:57
Здравейте колеги,
от скоро (3000км) съм собственик на Mondeo mk4 Titanium комби, 2.2 TDCi Duratorq - 05/2008г.
Колата върви страхотно и е много икономична. Държа да подчертая,че това е първия дизелов автомобил, който притежавам/шофирам. Има нещо което ме притеснявя - а именно 3-4 пъти усещам миризма на изгоряла гума и някаква гадост /при движение в града/. Първия път се шокирах като вдигнах капака и видях пушек излизащ зад двигателя с неприятната миризма на изгоряла гума и мизерия. Изгасих колата и изчаках няколко минути - пушека намаля и изчезна. И така още 1-2 пъти, като предпоследния път се се случи на празен открит паркинг, оставих двигателя включен, вдигнах капака - имаше по-малко пушек, вентилатора беше включен, ауспуха ръмжеше малко повече усещаше се и странна миризма от него, моментния разход от компютъра беше към 1.7 l/h при 0.5 l/h стандартно при "нормални" обстоятелства. Също така имаше много жега от моторния отсек (предполагам е DPF регенерация). Днес ми се случи същото на същия паркинг (явно докато стигна до там загрява достатъчно) но вентилатора не беше включен, както и моментния разход беше нисък, имаше само миризма и малко пушек който изечзна бързо. За съжаление не шофирам извънградско (основнo в София).
Също така ми светва Engine Malfunction със жълто "i", кото се скрива след "ОК". При рестарт на мотора съобщението изчезва и се появява скоро. Няма промяна в поведенито, колата работи нормално. На два пъти ми излиза съобщение и за "Service Oil" - ресетнах го с трика с двата педала.
Маслото е сменено (Ford 5W30 Formula F), ангренажния и водната помпа също смених. Километрите са около 128 000 (ако може да се вярва на сервизната книжка).
Компютърната диагностика не показа грешки, дори при светещ "Engine Malfunction".
Някой срещал ли се е с подобни "димни" и "миризливи" проблеми с неговия 2.2 TDCi?
P.S. утре ще изляза малко извън града да "продухам" над 2500 оборота за 20-на минути поне.
Благодаря за вниманието и отделеното време
от скоро (3000км) съм собственик на Mondeo mk4 Titanium комби, 2.2 TDCi Duratorq - 05/2008г.
Колата върви страхотно и е много икономична. Държа да подчертая,че това е първия дизелов автомобил, който притежавам/шофирам. Има нещо което ме притеснявя - а именно 3-4 пъти усещам миризма на изгоряла гума и някаква гадост /при движение в града/. Първия път се шокирах като вдигнах капака и видях пушек излизащ зад двигателя с неприятната миризма на изгоряла гума и мизерия. Изгасих колата и изчаках няколко минути - пушека намаля и изчезна. И така още 1-2 пъти, като предпоследния път се се случи на празен открит паркинг, оставих двигателя включен, вдигнах капака - имаше по-малко пушек, вентилатора беше включен, ауспуха ръмжеше малко повече усещаше се и странна миризма от него, моментния разход от компютъра беше към 1.7 l/h при 0.5 l/h стандартно при "нормални" обстоятелства. Също така имаше много жега от моторния отсек (предполагам е DPF регенерация). Днес ми се случи същото на същия паркинг (явно докато стигна до там загрява достатъчно) но вентилатора не беше включен, както и моментния разход беше нисък, имаше само миризма и малко пушек който изечзна бързо. За съжаление не шофирам извънградско (основнo в София).
Също така ми светва Engine Malfunction със жълто "i", кото се скрива след "ОК". При рестарт на мотора съобщението изчезва и се появява скоро. Няма промяна в поведенито, колата работи нормално. На два пъти ми излиза съобщение и за "Service Oil" - ресетнах го с трика с двата педала.
Маслото е сменено (Ford 5W30 Formula F), ангренажния и водната помпа също смених. Километрите са около 128 000 (ако може да се вярва на сервизната книжка).
Компютърната диагностика не показа грешки, дори при светещ "Engine Malfunction".
Някой срещал ли се е с подобни "димни" и "миризливи" проблеми с неговия 2.2 TDCi?
P.S. утре ще изляза малко извън града да "продухам" над 2500 оборота за 20-на минути поне.
Благодаря за вниманието и отделеното време
