Страница 1 от 1

DPF филтър

Публикувано: 17 мар 2017, 12:33
от dragokaz
Здравейте колеги,
Днес,17.03.17 година на компютъра ми даде грешка P269F и показва неизправен двигател на таблото - форд куга 2011 година на 60 000 км.
Това означава ли, че е запушен DPF филтъра или проблема и друг.
Благодаря

Re: DAF филтър

Публикувано: 17 мар 2017, 14:44
от icoshaggy
Тази грешка е, че трябва да смениш маслото. След като го смениш трябва да ресетнеш.

Re: DAF филтър

Публикувано: 22 мар 2017, 17:55
от dragokaz
Колега, тази грешка не е от маслото, Сменил съм масло плюс всички филтри, Направих ресет, но проблема си остава.
Сега чакам час за диагностика.

Re: DPF филтър

Публикувано: 22 мар 2017, 19:43
от OgiDogi
dragokaz написа:
17 мар 2017, 12:33
... грешка P269F и показва неизправен двигател на таблото...
11/9/10 Engine malfunction warning lamp illuminated on the instrument cluster; Diagnostic Trouble Code (DTC) P269F present

63/2010 Should a customer express concern about the engine malfunction warning lamp illuminated on the instrument cluster, the probable cause is a blown fuse due to fuel vaporizer component internal short circuit caused by a fuel vaporizer overheating. The overheating is a result of a lack of fuel in the fuel vaporizer fuel line ahead of first Diesel Particulate Filter (DPF) regeneration.

Furthermore Diagnostic Trouble Code (DTC) P269F - Exhaust Aftertreatment Glow Plug Circuit/Open - is stored in the Powertrain Control Module (PCM).

To rectify this concern, a new fuel vaporizer system should be installed in reference to the instructions detailed in this bulletin.

Казано на нашенски - тръбата, захранваща с гориво дюзата за регенериране на DPF е била празна, заради което дюзата е прегряла и окъсила. Би следвало да имаш изгорял предпазител [F6 in the engine fuse box (20A)]. Това означава грешката P269F - че веригата за подгряване на дюзата е отворена.
Възможно е дюзата да е задръстена от сажди и просто да не пропуска горивото, което нормално я охлажда по време на DPF регенерацията и от там - последствията.

Re: DPF филтър

Публикувано: 23 мар 2017, 13:44
от dragokaz
Благодаря колега OgiDogi
Оказа се, че е изгорял първият от 20 А. Там са общо 4 по 20 А.
Ще го сменя и ще пиша
Големи БЛАГОДАРНОСТИ.

Re: DPF филтър

Публикувано: 24 мар 2017, 18:11
от dragokaz
Смених 20 А предпазител, но след 5 км. и той изгоря.

Re: DPF филтър

Публикувано: 24 мар 2017, 23:59
от OgiDogi
dragokaz написа:
24 мар 2017, 18:11
Смених 20 А предпазител, но след 5 км. и той изгоря.
Значи, че дюзата наистина е окъсила и като е решил компютърът да регенерира DPF, предпазителят пак изгаря.
В английският форум, от където ти сведох информацията, споменават някакви 130 паунда за цена на нова дюза от eBay и 250 паунда от оторизиран дилър (тяхното Мото Пфое). Другата ти опция е, да търсиш къде да бъзикнат компютъра, да не търси и регенерира филтъра, който междувременно можеш и да изкормиш. Вероятно има и варианти да се сложи някаква крушка или товарен резистор с ниско съпротивление вместо нагревателя на дюзата - да лъже компютъра, че всичко си е на място и да не набива грешка, и пак да го изкормиш, за да не се спъне колата от задръстен филтър. Не знам обаче, дали няма датчици за диференциално налягане преди и след филтъра, които пък да предизвикат друга грешка за неработещ/липсващ филтър.

Re: DPF филтър

Публикувано: 12 апр 2017, 19:41
от dragokaz
Проблема с DPF филтъра, беше решен.
Смяна на свещта, която се скъса при отвиването и комплекта излезе 550 лв. с работа в Мото Пфое.