Фокус МК1 - прекалено бедна смес
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 19 окт 2015, 00:48
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Фокус МК1 - прекалено бедна смес
Здравейте колеги!
Колата е Фокус МК1 1,6 101 кс,
На техническият преглед ми засякоха прекалено бедна смес.Свалих свещите и освен че забелязах масло по резбата (гумички) ми направи впечетление ,че са бели на цвят.
Другият проблем който също ми показва ,че сместа е бедна е ,че сутрин под 0 пали от втория третия път.
Иначе не играят ниските обороти и двигателя си работи равномерно което ме кара да изключа зацапан дросел или ,че смуче въздух от някъде.
Незнам къде да търся проблема.Върти ми се клапан за празен ход или темп. датчик но ги проверих и не видях проблем в тях.
Някой сблъсквал ли се е с този проблем на този мотор.
Колата е Фокус МК1 1,6 101 кс,
На техническият преглед ми засякоха прекалено бедна смес.Свалих свещите и освен че забелязах масло по резбата (гумички) ми направи впечетление ,че са бели на цвят.
Другият проблем който също ми показва ,че сместа е бедна е ,че сутрин под 0 пали от втория третия път.
Иначе не играят ниските обороти и двигателя си работи равномерно което ме кара да изключа зацапан дросел или ,че смуче въздух от някъде.
Незнам къде да търся проблема.Върти ми се клапан за празен ход или темп. датчик но ги проверих и не видях проблем в тях.
Някой сблъсквал ли се е с този проблем на този мотор.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес
Ако няма проблем с пукнати маркучи или засядащ клапан за празен ход, бедна смес при работа на бензин означава само дефектен кислороден датчик (ламбда сонда) - непрекъснато казва на компютъра, че сместа е богата и той реагира с намаляване на горивото.drido написа:Здравейте колеги!
Колата е Фокус МК1 1,6 101 кс,
На техническият преглед ми засякоха прекалено бедна смес.Свалих свещите и освен че забелязах масло по резбата (гумички) ми направи впечетление ,че са бели на цвят.
Другият проблем който също ми показва ,че сместа е бедна е ,че сутрин под 0 пали от втория третия път.
Иначе не играят ниските обороти и двигателя си работи равномерно което ме кара да изключа зацапан дросел или ,че смуче въздух от някъде.
Незнам къде да търся проблема.Върти ми се клапан за празен ход или темп. датчик но ги проверих и не видях проблем в тях.
Някой сблъсквал ли се е с този проблем на този мотор.
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 19 окт 2015, 00:48
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес
Има логика но ламбда сондата не участва при студен старт а проблема го има и тогава според мен. А и като я гледах на компа си показваше стойности в нормите.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес
В такъв случай, колкото и да си уверен - смуче въздух от някъде и компютърът държи обороти в границите чрез понижена порция гориво.drido написа:Има логика но ламбда сондата не участва при студен старт а проблема го има и тогава според мен. А и като я гледах на компа си показваше стойности в нормите.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес
Има нужда да се направи диагностика, вариантите са доста.
Поздрави
Гумички до сега на 1.6 не са спирали разход на масло.drido написа:свещите и освен че забелязах масло по резбата (гумички)
drido написа:като я гледах на компа си показваше стойности в нормите.
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 19 окт 2015, 00:48
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес
Това за гумичките ме озадачи.Това означава ли ,че като ги сменя няма да има ефект? Защото доливам по 500мл на 300-400 км.
Иначе на диагностиката не показа нищо защото няма записана грешка.Гледах живите данни и всичко си е в параметрите. Тия дни ще взема един стартов спрей и ще по пръскам малко около възуховодите да видя дали няма някъде да дигне оборотите.
Иначе на диагностиката не показа нищо защото няма записана грешка.Гледах живите данни и всичко си е в параметрите. Тия дни ще взема един стартов спрей и ще по пръскам малко около възуховодите да видя дали няма някъде да дигне оборотите.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес
Ти на това "доливане" ли му казваш? То си е направо непрекъсната смяна в движение. По груби сметки, за 10 000 км сменяш маслото 2.5 пъти. Подобно горене може да стане само при спечени маслени сегменти и вероятно точно това има предвид fordmaniac - със смяна на гумички най-много да намалиш разхода на масло с едни 100-200 ml / 1000 km (респективно - с 1-2 литра между смените).drido написа:Това за гумичките ме озадачи.Това означава ли ,че като ги сменя няма да има ефект? Защото доливам по 500мл на 300-400 км...
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 19 окт 2015, 00:48
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес
Мене за маслото друго ме озадъчава - аспуха е сух и грам не пуши колата.
А от гумички съм виждал такъв разход на масло колега OgiDogi в комбинация с доста голям облък бял дим.И след смяната им колата не пипаше маслото. Но както и да е не за това е темат ми.
Днес огледах навсякъде по въздуховодите и вакумите в комбинация с пръскане по тях със стартов спрей и никакъв ефект.Оборотите грам не мръднаха.
След това пак я закачих на компа и позагледах по-подробно ламбда показателите. Варираха доста актуално в диапазон 0.2-0.9 V като по учебник а газ анализатора на аспуха показваше стойности 0.1-0.2.
При това разминаване може ли лабда сондата ми да отчита некоректно и ЕКУ да си мисли ,че всичко е наред? Не би ли трябвало да я засече по други признаци от данните на датчика кол. вал, дебитомер и т.н.т или надценявам възможностите на ЕКУ -то?
А от гумички съм виждал такъв разход на масло колега OgiDogi в комбинация с доста голям облък бял дим.И след смяната им колата не пипаше маслото. Но както и да е не за това е темат ми.
Днес огледах навсякъде по въздуховодите и вакумите в комбинация с пръскане по тях със стартов спрей и никакъв ефект.Оборотите грам не мръднаха.
След това пак я закачих на компа и позагледах по-подробно ламбда показателите. Варираха доста актуално в диапазон 0.2-0.9 V като по учебник а газ анализатора на аспуха показваше стойности 0.1-0.2.
При това разминаване може ли лабда сондата ми да отчита некоректно и ЕКУ да си мисли ,че всичко е наред? Не би ли трябвало да я засече по други признаци от данните на датчика кол. вал, дебитомер и т.н.т или надценявам възможностите на ЕКУ -то?
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес
0.1-0.2 какво, салам? А останалите съставки на изгорелите газове?drido написа:... а газ анализатора на аспуха показваше стойности 0.1-0.2...
На изправен двигател, за автомобил с работещ каталитичен конвертор, в изгорелите газове трябва да има горе-долу следните неща:
СО < 0.5 %
СО2 > 13 %
НС < 15 ppmVol
O2: 0.5 - 1.0 %
Първите две (като се вземе под внимание и кислорода) показват качеството на горивната смес - при бедна смес, поради недостатъчно гориво, въглеродният двуокис не може да стигне нужните стойности и съответно се наблюдава и високо съдържание на кислород. Примерно: СО = 0.05%, СО2 = 8.8% и О2 = 4.5% (за работа с бедна горивна смес) или СО = 0.1%, СО2 = 14%, О2 = 0.8% (за нормално съотношение гориво/въздух и пълно изгаряне). При евентуални пропуски в изпускателната система, може да се наблюдават силно завишени стойности за съдържанието на О2 и респективно - занижени стойности на останалите газове, което като цяло ще даде грешна информация за измерването и реалният състав на изгорелите газове. Завишено съдържание на НС говори за сериозни пропуски в запалването - свещи, кабели, бобина, палец/капачка (ако има).
Ежедневно работя с 4 компонентен газ-анализатор, на който за съжаление кислородният датчик даде фира, но и останалите 3 компонента дават достатъчно информация. Особено СО2 - при силно обеднена смес няма достатъчно въглерод от горивото, а при силно обогатена не достига кислород за получаването му и за негова сметка се вдига СО.
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес
Оги, имам един въпрос по казаното от теб - тъй като и аз имам грешка за бедна смес, която се появява веднага след ресет на адаптациите и отклонението е над 20 процента, възможно ли е причината да е смесо образуващата сонда, при положение, че няма грешки за нея на обд диагностика? Никой от тези кодове не излиза.OgiDogi написа: Ако няма проблем с пукнати маркучи или засядащ клапан за празен ход, бедна смес при работа на бензин означава само дефектен кислороден датчик (ламбда сонда) - непрекъснато казва на компютъра, че сместа е богата и той реагира с намаляване на горивото.

Клапана за празен ход го чистих, според мен не засяда, но ще го погледна. Няма разлика в поведението на колата
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес
Прекалено бедна смес може да записва по още редица причини - слаба производителност на бензиновата помпата, запушени бензинови инежктори, грешни показания на дебитомера. Ако има режими в които ламбда сондата превключва нормално едва ли проблема е в нея. Какво значи грешката се появява веднага след ресет на адаптациите? Би трябвало при ресет грешката да изчезва временно докато се натрупа отново корекция.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес
Тези грешки говорят по-скоро за дефектирала/изтощена сонда - верига на подгряване, бавна реакция, ниско напрежение...
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес
След разкачане на акумулатора, чакане известно време и свързване, корекцията се натрупва моментално. Така че изключихме проблем в газовите настройкиdeathstorm написа:Какво значи грешката се появява веднага след ресет на адаптациите? Би трябвало при ресет грешката да изчезва временно докато се натрупа отново корекция.
За инжекторите сипах една добавка на бардал преди няколко месеца. Мисля, че имам маф сензор, а не дебитомер. Засега смятам да сваля първата ламбда и да я почистя с бензин, макар, че е минала отдавна 150 хил км, колкото и дават за смяна
- zz_stefanov
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 04 авг 2020, 21:23
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk 2,5 газ/бензин 1,6 Ti-VCT 115 к.с.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес
Каква е разликата между MAF сензор и дебитомер.
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1183
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес
едното мери въздуха на обем, другото на килограм
(ако не ме лъже паметта
)
(ако не ме лъже паметта

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес
Не, едното MAP мери налягане (в случая вакуум), а другото MAF масата на постъпилия въздух.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1183
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес
@HACKO


По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: RE: Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес
Може ли да запаля колата с разкачена букса на мафа? Би трябвало веднага да запише грешка, ако сензора е изправен, а ако не е - да няма разлика.. Или бъркам
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес
Никаква, колегата е имал предвид MAP.
Може да запалиш с откачена букса на MAF (дебитомер), но компа веднага ще мине в авариен режим и нищо няма да разбереш. Няма да гледа ламбда сонда, няма да влезе в Closed Loop съответно няма да прави корекции. Може обаче да работи по-добре, ако пробелма е в MAF-a. Имайки предвид колко записани грешки имаш за лабмда сонда най-вероятно в нея е проблема. Подгрева и не работи, бавна реакция, а и казваш, че е на 150к - не е лошо да я смениш. А и в крайна сметка с MAF(дебитомер) ли е колата или с MAP? Щото знам че тия мотори ги има и с двата варианта. Лесно се познава - MAF-a стои на въздоховода между въздишния филтър и дросела. MAP-a е някъде по смукателния колектор.
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес
На всмукателния колектор до алтернатора е.
Надявах се да я запаля и покарам без въпросния датчик за да проверя какво казва диагностиката и има ли разлика в поведението на колата.
Но мисля че не си ме разбрал - нямам никоя от тези грешки, свързани с ламбдата. Това е снимка на всички възможни грешки за нея и питането ми беше може ли дефект в ламбдата да обеднява сместа, да запише съответната грешка затова и причина да е тя
Надявах се да я запаля и покарам без въпросния датчик за да проверя какво казва диагностиката и има ли разлика в поведението на колата.
Но мисля че не си ме разбрал - нямам никоя от тези грешки, свързани с ламбдата. Това е снимка на всички възможни грешки за нея и питането ми беше може ли дефект в ламбдата да обеднява сместа, да запише съответната грешка затова и причина да е тя

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта