Смяна на съединител и маховик
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 27 ное 2012, 16:55
- Модел на автомобила: Ford Focus C-max 2005, 2.0 TDCI, Ghia
- Status: Извън линия
Смяна на съединител и маховик
Здравейте,
Съединителя ми започна да се „обажда“, т.е. дойде на дневен ред смяната му. Макар че може би маховика има още живот, смятам да сменя и него (има начални симптоми). Въпросът ми е какво е препоръчително да се смени още, освен комплект съединител и маховик? Доколкото знам е добре да се смени и лагер помпата.
А за марка някой би ли дал препоръка – като гледам възможните варианти са: LuK, VALEO и SACHS.
Съединителя ми започна да се „обажда“, т.е. дойде на дневен ред смяната му. Макар че може би маховика има още живот, смятам да сменя и него (има начални симптоми). Въпросът ми е какво е препоръчително да се смени още, освен комплект съединител и маховик? Доколкото знам е добре да се смени и лагер помпата.
А за марка някой би ли дал препоръка – като гледам възможните варианти са: LuK, VALEO и SACHS.
-
- потребител
- Мнения: 901
- Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
- Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
- Status: Извън линия
Re: Смяна на съединител и маховик
Какви са симптомите?
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 27 ное 2012, 16:55
- Модел на автомобила: Ford Focus C-max 2005, 2.0 TDCI, Ghia
- Status: Извън линия
Re: Смяна на съединител и маховик
Симптомите на съединителя - на 4 или 5-та скорост, при по рязко ускорение (обикновено като изпреварвам) оборотите се вдигат, без колата да ускорява, т.е. приплъзва. Има ги и другите симптоми - съединителя отделя горе. Вече виждам, че се усеща и при рязко ускорение на по-малки предавки. Проблем с превключването на скоростите нямам засега.
Маховика има едно металическо чукане при гасене. Случва се и тресене на място. На полусъединител се чува леко свирене. Общо взето, работата е ясна, на дневен ред е смяната им. Карам колата пета година, божа работа преди това колко е карана и дали са сменяни, така че не се учудвам, че идва смяна и на тези консумативи. Съединител, маховик, лагер помпа - някой сеща ли се за още нещо, което е препоръчително да се смени? Спрял съм се на LUK, дайте мнения?
Маховика има едно металическо чукане при гасене. Случва се и тресене на място. На полусъединител се чува леко свирене. Общо взето, работата е ясна, на дневен ред е смяната им. Карам колата пета година, божа работа преди това колко е карана и дали са сменяни, така че не се учудвам, че идва смяна и на тези консумативи. Съединител, маховик, лагер помпа - някой сеща ли се за още нещо, което е препоръчително да се смени? Спрял съм се на LUK, дайте мнения?
- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Смяна на съединител и маховик
Това, което смяташ да смениш е достатъчно. LuK звучи добре, особено, ако случиш на истински части, че много ментета се появиха в последно време. Все пак майсторите като отворят ще ти кажат, ако трябва още нещо.
П.П. Аз с моя приплъзващ съединител карам сигурно 25-30к километра. Сменях го веднъж, кой знае на какъв ментак съм попаднал или е заради сменения софт на колата, но след като беше на 35-40к км започна да приплъзва отново.
Е, отдавна си я разбрах, че не трябва да я мачкам от ниските обороти и се спогодихме някак - вече почти 3 години, ще видим преди да продам колата дали ще сменям още веднъж. Маховик тогава не смених, не беше разбит, нямаше дрънчене, тресене или друго. И по слух, ако трябва да слушам само за металически шум при изгасяне на мотора - все още е здрав. 
П.П. Аз с моя приплъзващ съединител карам сигурно 25-30к километра. Сменях го веднъж, кой знае на какъв ментак съм попаднал или е заради сменения софт на колата, но след като беше на 35-40к км започна да приплъзва отново.


-
- потребител
- Мнения: 901
- Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
- Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
- Status: Извън линия
Re: Смяна на съединител и маховик
Лук се слага масово. Sachs също е добре - немско.
Да си поръчаш от интернет идва по-евтино, но пък има риск нещо да се обърка и връщането става сложна работа, а и няма гаранция.
Да си поръчаш от интернет идва по-евтино, но пък има риск нещо да се обърка и връщането става сложна работа, а и няма гаранция.
-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 19 мар 2016, 19:39
- Модел на автомобила: фокус 1.6 16в 2002г
- Местоположение: панагюрище
- Status: Извън линия
Re: Смяна на съединител и маховик
Здравейте дали е добра идеята за смяна само на феродовия диск и то с пренаковаване на ново феродо на стария диск ,което предлагат някой фирми
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна на съединител и маховик
Категорично-НЕ !ANGEL4O написа:Здравейте дали е добра идеята за смяна само на феродовия диск и то с пренаковаване на ново феродо на стария диск ,което предлагат някой фирми
Не се износва толкова феродото на диска, колкото омекват и чупят пружините на диска. Не се залъгвай, монтирай си нов и оригинален комплект.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна на съединител и маховик
Опция си е отвсякъде, ако ще я продаваш.
За каране...не бих си го причинил!
За каране...не бих си го причинил!
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- peterpetroff
- потребител
- Мнения: 191
- Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
- Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Смяна на съединител и маховик
Според мен, ако нямаш намерение да продаваш колата в близките 60-70 хил. километра, е да смениш всичко по учебник: съдинител комплект + лагер помпата. Като цяло си се ориентирал в читавите варианти на Лук, Закс и Валео. Ако ли пък си решил да я караш още малко и да продаваш на купувач без колата да има проблеми със съединителя (към момента на продажбата) има и други по-бюджетни варианти. Що се отнася до цените на трите изброени читави марки- ами може да има много голяма разлика в зависимопст от това откъде ще ги купиш и дали търговеца е вносител или не (прекупвач), варианта с интернет е примамлив като цена, но там подмяната при несъответствие или дефект е малко по комлицирана.
-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 19 мар 2016, 19:39
- Модел на автомобила: фокус 1.6 16в 2002г
- Местоположение: панагюрище
- Status: Извън линия
Re: Смяна на съединител и маховик
Здравейте да споделя ,че съединителчето на фокусчето е сменено с марка spi комплект ,лагерпомпа на lpr и сега ще чакаме отзиви от експлоатация иначе крайната сметка излезе 200лв части и 100лв работа което си е евтино обслужване дано неизлезне евтиното скъпо
- peterpetroff
- потребител
- Мнения: 191
- Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
- Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Смяна на съединител и маховик
Доста 'бюджетно' си се справил с проблема. Дано всичко да е наред и безпроблемно! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта