Скъсан ангренажен ремък Форд Фокус
Публикувано: 10 сеп 2016, 15:16
Здравейте, имаме два фокусника еднакви 1,8ТДДИ-та. Сменихме и на двата ангренажните ремъци (по 20 минути на кола) и на по-хубавия (лъскавия) му опънах грешно обтяжната ролка и след половин час работа разкъса ремъка по дължина и го изплю и...и всичко леш (работеше на тихи обороти - 800 оборота празен ход)!
Тъй като нямам време да се занимавам (беше преди оптуска) реших да го дам на сервиза на комшията за да си ползвам отпуската и се разбрахме след два дена да е готов! Беше изкривил всички клапани (особено един който като го чукнаха му падна главата). Буталата им нямаше нищо, като и на водачите и на разпределителния вал. Та купих частите 8 клапана (италиански), гарнитури (немска за главата) и каквито имаше за периферията, нов ремък гейтс и нова ролка, нови пулове, гумички и го оставих на сервиза. Разглобиха главата, шлайфаха я въпреки че нямаше нужда (при Каменчовски в Плевен) и после я сглобиха и сглобиха целия мотор на третия ден. Обаче до там, няма палене а го теглха доста чак позагре. След няколко събеседвания го разцепиха, свалиха помпата и го зацепиха наново провериха отново всичко, хлабини и прочее, изчистиха всички грешки и няма палене. Тъйкато грешката на компа според тях е за грешно зацепена помпа спрамо коляновия вал и след още няколко събеседвания пак го разцепиха, свалиха помпата и го зацепиха наново провериха отново всичко, хлабини и прочее и пак с теглене няма палене (на стартер също, даже го скапаха стартера от въртене). И така мислене проверки обезвъздушаване та три седмици. Стигна се до там че мислеха да пращат помпата на стенд и прочее но в крайна сметка след като всичко механично го провериха още един път след теглене 5-6 км обезвъздуши и запали.
Сега форда работи много меко, реже се супер и върви много по-добре макар и със лошата нафта която доизгарям (вероятно след толкова разглобявания се научиха как и с анаправили перфектна центровка).
Остана да го умия и да ревизирам стартера, но всичко е пушка (за сега). Споделям темата на който се наложи, да знае че зацепването е сложно а обезвъздушаването е тънкия момент!
Цени:
150 лева за труд
154 лева за Г-ри глава, клапани, колектори, голка, ремък, гумички за клапаните - цените са с 30% занижени защото беше на фирмата с отстъпка.
65 лева за 8 броя клапани като цената пак е много надолу за фирма (иначе са по 11-12 лева бройката)
35 лева пулове
25 лева шлайф
35 лева за тръбички, щуцери и маркучи за нафтата
Малсото и антифриза грижливо събрани (че са нови) и пак сипани!
Тотал: 464 лева от които трябва да се извади: само смяната на ремъка (в сервиз) е 40 лева за труг 65 лева за ролка и 30 лева ремък което е 135 лева. Демек експериментите ми ми струваха 329 лева и две седмици. Ако нямате отстъпки по магазините ще Ви струва 550 лева!
Използвах момента да измия перфектно вслукателния колектор и клапана за изгорелите газове, беше нечувана мизерия (дзифт, масло, много ама много мръсно, вероятно защото е каран дълго време и на олио във франция от предния БГ собственик). Сега всичко свети вероятно и на това се дължи част от по добрия вървеж.
Тъй като нямам време да се занимавам (беше преди оптуска) реших да го дам на сервиза на комшията за да си ползвам отпуската и се разбрахме след два дена да е готов! Беше изкривил всички клапани (особено един който като го чукнаха му падна главата). Буталата им нямаше нищо, като и на водачите и на разпределителния вал. Та купих частите 8 клапана (италиански), гарнитури (немска за главата) и каквито имаше за периферията, нов ремък гейтс и нова ролка, нови пулове, гумички и го оставих на сервиза. Разглобиха главата, шлайфаха я въпреки че нямаше нужда (при Каменчовски в Плевен) и после я сглобиха и сглобиха целия мотор на третия ден. Обаче до там, няма палене а го теглха доста чак позагре. След няколко събеседвания го разцепиха, свалиха помпата и го зацепиха наново провериха отново всичко, хлабини и прочее, изчистиха всички грешки и няма палене. Тъйкато грешката на компа според тях е за грешно зацепена помпа спрамо коляновия вал и след още няколко събеседвания пак го разцепиха, свалиха помпата и го зацепиха наново провериха отново всичко, хлабини и прочее и пак с теглене няма палене (на стартер също, даже го скапаха стартера от въртене). И така мислене проверки обезвъздушаване та три седмици. Стигна се до там че мислеха да пращат помпата на стенд и прочее но в крайна сметка след като всичко механично го провериха още един път след теглене 5-6 км обезвъздуши и запали.
Сега форда работи много меко, реже се супер и върви много по-добре макар и със лошата нафта която доизгарям (вероятно след толкова разглобявания се научиха как и с анаправили перфектна центровка).
Остана да го умия и да ревизирам стартера, но всичко е пушка (за сега). Споделям темата на който се наложи, да знае че зацепването е сложно а обезвъздушаването е тънкия момент!
Цени:
150 лева за труд
154 лева за Г-ри глава, клапани, колектори, голка, ремък, гумички за клапаните - цените са с 30% занижени защото беше на фирмата с отстъпка.
65 лева за 8 броя клапани като цената пак е много надолу за фирма (иначе са по 11-12 лева бройката)
35 лева пулове
25 лева шлайф
35 лева за тръбички, щуцери и маркучи за нафтата
Малсото и антифриза грижливо събрани (че са нови) и пак сипани!
Тотал: 464 лева от които трябва да се извади: само смяната на ремъка (в сервиз) е 40 лева за труг 65 лева за ролка и 30 лева ремък което е 135 лева. Демек експериментите ми ми струваха 329 лева и две седмици. Ако нямате отстъпки по магазините ще Ви струва 550 лева!
Използвах момента да измия перфектно вслукателния колектор и клапана за изгорелите газове, беше нечувана мизерия (дзифт, масло, много ама много мръсно, вероятно защото е каран дълго време и на олио във франция от предния БГ собственик). Сега всичко свети вероятно и на това се дължи част от по добрия вървеж.