Страница 1 от 1

Скъсан ангренажен ремък Форд Фокус

Публикувано: 10 сеп 2016, 15:16
от kalinveliki
Здравейте, имаме два фокусника еднакви 1,8ТДДИ-та. Сменихме и на двата ангренажните ремъци (по 20 минути на кола) и на по-хубавия (лъскавия) му опънах грешно обтяжната ролка и след половин час работа разкъса ремъка по дължина и го изплю и...и всичко леш (работеше на тихи обороти - 800 оборота празен ход)!

Тъй като нямам време да се занимавам (беше преди оптуска) реших да го дам на сервиза на комшията за да си ползвам отпуската и се разбрахме след два дена да е готов! Беше изкривил всички клапани (особено един който като го чукнаха му падна главата). Буталата им нямаше нищо, като и на водачите и на разпределителния вал. Та купих частите 8 клапана (италиански), гарнитури (немска за главата) и каквито имаше за периферията, нов ремък гейтс и нова ролка, нови пулове, гумички и го оставих на сервиза. Разглобиха главата, шлайфаха я въпреки че нямаше нужда (при Каменчовски в Плевен) и после я сглобиха и сглобиха целия мотор на третия ден. Обаче до там, няма палене а го теглха доста чак позагре. След няколко събеседвания го разцепиха, свалиха помпата и го зацепиха наново провериха отново всичко, хлабини и прочее, изчистиха всички грешки и няма палене. Тъйкато грешката на компа според тях е за грешно зацепена помпа спрамо коляновия вал и след още няколко събеседвания пак го разцепиха, свалиха помпата и го зацепиха наново провериха отново всичко, хлабини и прочее и пак с теглене няма палене (на стартер също, даже го скапаха стартера от въртене). И така мислене проверки обезвъздушаване та три седмици. Стигна се до там че мислеха да пращат помпата на стенд и прочее но в крайна сметка след като всичко механично го провериха още един път след теглене 5-6 км обезвъздуши и запали.
Сега форда работи много меко, реже се супер и върви много по-добре макар и със лошата нафта която доизгарям (вероятно след толкова разглобявания се научиха как и с анаправили перфектна центровка).

Остана да го умия и да ревизирам стартера, но всичко е пушка (за сега). Споделям темата на който се наложи, да знае че зацепването е сложно а обезвъздушаването е тънкия момент!
Цени:
150 лева за труд
154 лева за Г-ри глава, клапани, колектори, голка, ремък, гумички за клапаните - цените са с 30% занижени защото беше на фирмата с отстъпка.
65 лева за 8 броя клапани като цената пак е много надолу за фирма (иначе са по 11-12 лева бройката)
35 лева пулове
25 лева шлайф
35 лева за тръбички, щуцери и маркучи за нафтата
Малсото и антифриза грижливо събрани (че са нови) и пак сипани!

Тотал: 464 лева от които трябва да се извади: само смяната на ремъка (в сервиз) е 40 лева за труг 65 лева за ролка и 30 лева ремък което е 135 лева. Демек експериментите ми ми струваха 329 лева и две седмици. Ако нямате отстъпки по магазините ще Ви струва 550 лева!

Използвах момента да измия перфектно вслукателния колектор и клапана за изгорелите газове, беше нечувана мизерия (дзифт, масло, много ама много мръсно, вероятно защото е каран дълго време и на олио във франция от предния БГ собственик). Сега всичко свети вероятно и на това се дължи част от по добрия вървеж.

Re: Скъсан ангренажен ремък Форд Фокус

Публикувано: 10 сеп 2016, 15:27
от kalinveliki
Малко снимки

Re: Скъсан ангренажен ремък Форд Фокус

Публикувано: 11 сеп 2016, 21:30
от specialista
Не е толкова сложно това зацепване!
Правил съм го стотици пъти.
Нужно е да се осмисли идеята и да се приложи на практика и да се ползват правилните инструменти.
Не мисля че проблема е бил в обезвъздушаването.След толкова теглене.......

Re: Скъсан ангренажен ремък Форд Фокус

Публикувано: 11 сеп 2016, 21:48
от Иван Вълков
Абе с толкова теглене май ремъка сам си я е докарал центровката....шегата настрана от доста запознати хора знам че кола с ангренажен ремък не се дърпа на боксир за да запали. Важното е че удисеята е приключила и се радваш на автомобила си.

Sent from my LG-D290 using Tapatalk

Re: Скъсан ангренажен ремък Форд Фокус

Публикувано: 11 сеп 2016, 22:33
от specialista
Това за дърпането са митове и легенди от гаражния фолклор.
Няма разлика между бензин и дизел всичко се върти по един и същи начин.

Re: Скъсан ангренажен ремък Форд Фокус

Публикувано: 11 сеп 2016, 22:41
от HACKO
Мит създаден от монтьорите в края на 80те, когато в Б-я започнаха да се появяват ремъците, с която да обяснят неграмотността си.

Re: Скъсан ангренажен ремък Форд Фокус

Публикувано: 11 сеп 2016, 23:08
от specialista
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


_friends_

Re: Скъсан ангренажен ремък Форд Фокус

Публикувано: 12 сеп 2016, 00:00
от kalinveliki
Ремъка му е през х.... кой го върти, важното е да е от към колянови вал . Зацепването е лесно, все пак ми отне 15 минути за всеки от двата фокуса, просто пружината ролка на единия фокус не я обтегнах както трябва и разкъса ремъка след половин час и ...

Re: Скъсан ангренажен ремък Форд Фокус

Публикувано: 12 сеп 2016, 00:48
от specialista
Когато се сваля помпата тогава е важно да знаеш какво правиш!

Re: Скъсан ангренажен ремък Форд Фокус

Публикувано: 14 сеп 2016, 21:49
от Иван Вълков
Фолклор не фолклор нека да е стар, напукан, вече и поразтегнат ремък.....малко му трябва :D:

Re: Скъсан ангренажен ремък Форд Фокус

Публикувано: 15 сеп 2016, 13:31
от specialista
Иван Вълков написа:Фолклор не фолклор нека да е стар, напукан, вече и поразтегнат ремък.....малко му трябва :D:
Тези ремъци не се разтягат!!!!
Ако е стар и напукан и му е дошло времето да се къса изобщо няма да се интересува
на какъв двигател е монтиран(бензин или дизел)!
Щом видях и скъсана верига значи не е не възможно - нали!
Поздрави!

Re: Скъсан ангренажен ремък Форд Фокус

Публикувано: 15 сеп 2016, 17:53
от S_C
Верига се къса по-лесно. Просто ресурса и е голям, но стигнат ли нещата до пределно износване, веригата е по-уязвима.

Re: Скъсан ангренажен ремък Форд Фокус

Публикувано: 16 сеп 2016, 08:30
от HACKO
Иван Вълков написа:Фолклор не фолклор нека да е стар, напукан, вече и поразтегнат ремък.....малко му трябва :D:
И откъде ще му дойде? Ремъка предава движението от коляновия вал към разпределителния, няма никакво значение какво задвижва коляновия вал натоварването върху ремъка е равен на съпротивлението което оказва разпределителния вал. Тъй като нищо не променя съпротивлението на разпределителния вал при на буксир, няма откъде да се натовари. По тая логика да не използваме и "моторна спирачка".