Форд Фокус- внезапна загуба на мощност в движение
Публикувано: 10 авг 2016, 14:19
Здравейте Колеги,
Моля за помощ! Фокуса е 1.6, 16V, 1999г., БЕЗ ГАЗОВА УРЕДБА.
Проблемът е следния: Колата пали, тръгва, движи се перфектно и в някакъв неопределен момент при движение постепенно започва губи мощност- започва да забавя скорост, все едно някой ми е махнал крака от педала на газта (а кракът ми е на газта). При отпускане и повторно подаване на газ колата започва да придърпва (все едно не и достига гориво или е задавена), не вдига обороти и колкото повече натискам газта толкова повече се опитва да 'забие муцуна'. Като спра на място, на свободна скорост, оборотите са ок, при подаване на газ се форсира и всичко е ок. Ако не рестартирам (изключвам и паля от ключ) проблема не се оправя, даже се научих да правя такъв 'рестарт' в движение и колата си тръгва нормално. Глупавото в тази ситуация е, че това се случва в неопределени моменти- понякога го прави 10 пъти за 100 км., след това проблема изчезва, минавам безпроблемно 1000 км. и отново започва, после пак изчезва и така диагностицирането е практически невъзможно.
В следствие на описаното махнах катализатора на колата защото си мислех, че е задръстен и това е причината за проблема. Да, след отстраняването на катализатора колата доста се поотпуши и върви така както никога не е вървяла, но проблема със загубата на мощност в движение си остана.
Закарах колата на хубава диагностика, естествено в сервиза не показа и индикации на гореописания проблем. Закачиха я на лаптоп и на място и в движение всички датчици са ок, всичко е в норми и според диагностиката проблем няма- съответно от сервиза не могат локализират болното място. Диагностика кара колата със закачен лаптоп в града, после я изкара на магистралата и така направи 40 км. в тестове, но всичко си беше в норми.
Скоростта при която се получава тази загуба на мощност е най-често 120-130, но понякога и в града при 40.
Стрлката на температурата на таблото не отчита прегряване.
Горивен филтър е сменян преди 8-9 000 км, въздушен също тогава.
Свещите и кабелите са на 30 000 км. - пали от 'четвърт оборот'
Бобина не съм сменял никога
VSS датчика понякога (от година насам) прави проблеми (само стрелката за скоростта почва да играе ръченица), но ми казаха, че той има отношение само към визуалното отчитане на скоростта и километража на таблото и не би могъл да е причина за проблема.
Ламбда сондата и дебитомера (МАФ-а) при диагностиката работят коректно. (Ламбдата е само една и е преди катализатора, който махнах)
ЕКУ-то не записва грешки.
Моля помагайте! Предстои ми скоро пътуване до морето с две малки деца и направо се чудя какво да правя с този Фокусник...
Предварително благодаря на отзовалите се!
Моля за помощ! Фокуса е 1.6, 16V, 1999г., БЕЗ ГАЗОВА УРЕДБА.
Проблемът е следния: Колата пали, тръгва, движи се перфектно и в някакъв неопределен момент при движение постепенно започва губи мощност- започва да забавя скорост, все едно някой ми е махнал крака от педала на газта (а кракът ми е на газта). При отпускане и повторно подаване на газ колата започва да придърпва (все едно не и достига гориво или е задавена), не вдига обороти и колкото повече натискам газта толкова повече се опитва да 'забие муцуна'. Като спра на място, на свободна скорост, оборотите са ок, при подаване на газ се форсира и всичко е ок. Ако не рестартирам (изключвам и паля от ключ) проблема не се оправя, даже се научих да правя такъв 'рестарт' в движение и колата си тръгва нормално. Глупавото в тази ситуация е, че това се случва в неопределени моменти- понякога го прави 10 пъти за 100 км., след това проблема изчезва, минавам безпроблемно 1000 км. и отново започва, после пак изчезва и така диагностицирането е практически невъзможно.
В следствие на описаното махнах катализатора на колата защото си мислех, че е задръстен и това е причината за проблема. Да, след отстраняването на катализатора колата доста се поотпуши и върви така както никога не е вървяла, но проблема със загубата на мощност в движение си остана.
Закарах колата на хубава диагностика, естествено в сервиза не показа и индикации на гореописания проблем. Закачиха я на лаптоп и на място и в движение всички датчици са ок, всичко е в норми и според диагностиката проблем няма- съответно от сервиза не могат локализират болното място. Диагностика кара колата със закачен лаптоп в града, после я изкара на магистралата и така направи 40 км. в тестове, но всичко си беше в норми.
Скоростта при която се получава тази загуба на мощност е най-често 120-130, но понякога и в града при 40.
Стрлката на температурата на таблото не отчита прегряване.
Горивен филтър е сменян преди 8-9 000 км, въздушен също тогава.
Свещите и кабелите са на 30 000 км. - пали от 'четвърт оборот'
Бобина не съм сменял никога
VSS датчика понякога (от година насам) прави проблеми (само стрелката за скоростта почва да играе ръченица), но ми казаха, че той има отношение само към визуалното отчитане на скоростта и километража на таблото и не би могъл да е причина за проблема.
Ламбда сондата и дебитомера (МАФ-а) при диагностиката работят коректно. (Ламбдата е само една и е преди катализатора, който махнах)
ЕКУ-то не записва грешки.
Моля помагайте! Предстои ми скоро пътуване до морето с две малки деца и направо се чудя какво да правя с този Фокусник...
Предварително благодаря на отзовалите се!