Страница 1 от 1

Малко помощ за 1,8 ТД..... МОЛЯ .......

Публикувано: 30 дек 2006, 19:42
от Jinxy
Та значи мнопго ще съм ви благодарен колеги ако ми помогнете да разбера точното предназначение на нещото от снимката и кога точно сработва ( кога точно дърпа лоста на ГНПто с който е свързано с жило ). Проблема при мен е, че жилото е толкова хлабаво, че при пълния ход на " нещото" то само се опъва, но неуспява да дръпне лоста.....

Публикувано: 30 дек 2006, 20:16
от Vaklin
Автоматични принудителни високи обороти при включване на заден ход. Управлява се с вакуум. Изобщо не ти и трябва.

Публикувано: 30 дек 2006, 20:32
от efico
Ако има климатик повишава оборотите за да компенсира натоварването.

Публикувано: 30 дек 2006, 20:36
от Jinxy
че има климатик - има... от къде намерихте инфо за тази джаджа??? аз се убих да търся??? даите линк или нещо ако може....

Благодаря за своевременното включване и на двама ви....

Публикувано: 31 дек 2006, 05:19
от snaiperisto
Инфо не са намерили , просто знаеме кво прави , ако си работеше твойто и ти щеше да знаеш.
На мойто Форд ако го откача и пусна климата , падат яко оборотите и колата едвам тръгва по светофарите.
Аз като свалях главата го разкачвах и него , та като го зглобих и установих че не ми вдига оборотите като включа на задна и пусна климата , погледнах под капака и проблема беше че не бях сложил една "джаджа" (не се сещам как да я нарека) на планката през която монава жилото (не лостчето) , та това беше нещо като гумено...лръгло , с канал по средата и стои в въпросната планка , бях го забравил и то си се пързаляше по жилото между планката и лостчето .
Та идеята е че: системата си работи , жилото се "дърпа" но не му стига ход , става въпрос за милиметри , но ....

Малко не го обясних разбираемо , но се надявам да си сханал.

Публикувано: 31 дек 2006, 11:30
от Jinxy
много мерси.....

Публикувано: 02 яну 2007, 16:25
от Jinxy
А да знаете как точно работи и другото жило вързано за същия лост. То идва от някаква "джаджа" под термостата. Предполагам, че е като смукач - т.е. когато мотора е студен да повишава оборотите, но при мен май непомръдва.... ако някой е наясно да сподели прав ли съм и ако да про какви температури сработва.

Междудругото вчера успях да си прецакам клапана за вакуума, който задейства този лост ....... Никога не му обръщаите поляритета ( + и - ) аз пробвах, и чак после установих, че на него си е отбелязан +...... В него има диод, който изгоря. Аз го разтопих с поялника и прекъснах далия на късо диод , но и бубинката на клапана е мъртвец........ да му........ майката. Та ако някой има резервен да предложи цена...

Публикувано: 02 яну 2007, 21:05
от efico
Второто жило на това лостче е точно за това - коригира оборотите при студен двигател. При студен дв. стават около 1000(поне моите са толкова). При загрят дв-ел жилото трябва да е с аванс 1-2 мм. При мен от извесно време точно на мястото където жилото влиза в тялото на термостата капе антифриз. Интересното е че когато дв. работи независимо дали е студен или горещ не капе, тече когато поизтине. Някой ако е разглобявал тази част на охл. с-ма да сподели.
За ел. вентила за вакуума, ако ти е бил здрав преди да обърнеш поляритета не би трябвало да си го изгорил. По принцип трябва да работи и без този диод(обратен диод), но е добре да го има, с правилната полярност разбира се иначе котвичката ще се отмества в другата посока.
Надявам се да съм бил полезен :)

Публикувано: 02 яну 2007, 21:33
от Jinxy
По въпроса с капането.... и при мен капе само когато мотора поистине, но ми се струва че е от датчика на вентилатора.

Относно винтила.... работеше си и то идеално - преди да обърна поляритета го пробвах( бях улучил + случайно )... после реших да обърна + и - за да видя какво ще стане ( теоритично при нормален клапан не би имало проблем). Та както вече писах след моята глупост калпана даде пълно късо... изровчих и прекъснах диода и се оказа че намотката също е прегоряла????? нямам идея защо???

Публикувано: 10 яну 2007, 15:58
от dankol
snaiperisto написа:Инфо не са намерили , просто знаеме кво прави , ако си работеше твойто и ти щеше да знаеш.
На мойто Форд ако го откача и пусна климата , падат яко оборотите и колата едвам тръгва по светофарите.
Аз като свалях главата го разкачвах и него , та като го зглобих и установих че не ми вдига оборотите като включа на задна и пусна климата , погледнах под капака и проблема беше че не бях сложил една "джаджа" (не се сещам как да я нарека) на планката през която монава жилото (не лостчето) , та това беше нещо като гумено...лръгло , с канал по средата и стои в въпросната планка , бях го забравил и то си се пързаляше по жилото между планката и лостчето .
Та идеята е че: системата си работи , жилото се "дърпа" но не му стига ход , става въпрос за милиметри , но ....

Малко не го обясних разбираемо , но се надявам да си сханал.
Колега извинявам се, че се намесвам в дебата, но и аз бера ядове с това жило. Няма ми го онова дето си забравил да го сложиш, нещо като ограничител на бронята на жилото.Знае ли някой къде мога да намеря тази гумена джаджа? Питах в МП и ми казаха, че имало цяло жило и струва 30 лв., но нещо не ми се дават толкова пари. Нещо някой да е приспособявал, та да даде едно рамо. Аз съм му сложил две щипки за пране от двете страни на жилото и работата заспа ама е грозно. Отваряш капака и на ГНП-то стърчи една щипка.

Относно питането за работата на това нещо което компенсира оборотите. При мен заработва при включване на климатика и при стартирване на студен двигател. На -10градуса по коледа бях в планината и 2-3 дни преди това го приспособих да работи с две щипки за пране ефекта е голям.Двигателя стартира значително по-лесно от преди на студено и държи първоначално около 1000 об. Преди като включа климатика оборотите ми падаха под 500 об. и той спира да си върши работата, сега държи 750-800 об. и духа ледено. При мен проблема е при ограничителя на бронята на жилото. Няма го! И не знам Къде да го открия.

Публикувано: 10 яну 2007, 18:43
от snaiperisto
Импровизираи :drink:

На к'во ?