Отново прословутия EGR-клапан
Публикувано: 06 май 2016, 19:07
Драмата е следната:
моят прекрасен C-max 1.6 109к.с, 2004, който притежавам от няколко месеца, е прекрасен автомобил и съм изключително доволна от покупката, но... Имаше сериозни проблеми с мощността - като подадеш газ от място, муцуната първо забива, оборотите падат и чак след няколко секунди се сеща, че трябва да набере. Като съм първа на светофара, много ме псуват.
Освен това имаше и стабилно количество черна пушилка. Първият майстор каза дебитомер. Даде ми каталожен номер на дебитомер в Мегапартс, отидох, купих го, смених го - пушекът изчезна, имаше ряз, реших, че проблемът е приключил. Карах 30км, светна чек на двигателя, даде надпис на борд-компютъра, че има грешка в двигателя и влезе в авариен режим. Нов майстор - този дебитомер не бил за мен. Върнах го, сложих си стария, вече не дава грешка на дебитомера, но продължава да седи грешка на EGR-клапана. Свалиха го, изчистиха го, слагат го, колата работи 20-30 мин, отново дава грешка и влиза в авариен режим. Клапанът не е само механичен, а и електронен. От там идва драмата, че не можело да се изолира, защото трябва да се прави и софтуерна настройка. Майсторът каза, че ще търси втора употреба, но засега резултат няма. Най-евтиният нов, който намерих е 320лв. Чудя се как да процедирам.
Да търся ли човек, който може да го изолира софтуерно или да карам на сигурно с нов? И най-голямата ми чуденка е дали този клапан оказва сериозно влияние върху разхода? Защото колата и градско, и извънградско категорично отказва да свали разхода под 8. За градско бива, но ми се струва ненормално да не сваля разхода на извънградско. Държи го твърдо на 8 и това е, като това се случваше, докато не влизаше в авариен режим.
Ще съм благодарна на мнения и препоръки.
моят прекрасен C-max 1.6 109к.с, 2004, който притежавам от няколко месеца, е прекрасен автомобил и съм изключително доволна от покупката, но... Имаше сериозни проблеми с мощността - като подадеш газ от място, муцуната първо забива, оборотите падат и чак след няколко секунди се сеща, че трябва да набере. Като съм първа на светофара, много ме псуват.

Да търся ли човек, който може да го изолира софтуерно или да карам на сигурно с нов? И най-голямата ми чуденка е дали този клапан оказва сериозно влияние върху разхода? Защото колата и градско, и извънградско категорично отказва да свали разхода под 8. За градско бива, но ми се струва ненормално да не сваля разхода на извънградско. Държи го твърдо на 8 и това е, като това се случваше, докато не влизаше в авариен режим.
Ще съм благодарна на мнения и препоръки.
