Нестабилна работа на двигателя - Форд Мондео МК2
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 14 фев 2007, 11:58
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MKII
- Местоположение: Dobrich
- Status: Извън линия
Нестабилна работа на двигателя - Форд Мондео МК2
Здравейте колеги,
Имам тази кола от 10 години и досега без проблем ... но всяко хубаво нещо си има край
Преди около 2 месеца оборотите на двигателя оставаха много високи (около 2000 - 2500) когато превключвах предавки или оставя на свободна, и не падаха докато не спра напълно. Ходих до един сервиз, закачиха я на стенд и казаха че всичко е нормално и най-вероятно е датчик на скоростаната кутия, който задържа високи обороти за да улесни превключване на предавките. Посъветваха ме да го откача, тъй като иначе не влияе на работата на двигателя. И тъй като този проблем то се появяваше тъ изчезва - аз оставих всичко така. Обаче от около седмица нещата се влошиха ... сега когато оборотите на празен ход са нормални, когато съм на предавка и карам с постоянна газ, двигателя "забива" и не се оправя докато не натисна педала до точка, в която започва да ускорява. Имам борд компютър и забелязах че консумацията ми става нула когато двигателя "забие" и минава 10л/100км когато двигателя сработи и започне да ускорява. Като оставя колата на скорост по надолнище без да подавам газ, поведението на двигателя е същото - косумацията е нула и двигателя е като моторна спирачка.
Не съм съвсем инвалид технически, но работата на инжекцията ми е доста мъглива и ще съм благодарен за всеки съвет как мога да реша проблема, дори и временно.
Също така, при първа възможност, ще закарам колата на сервиз ( иска ми се да е някой надежден и засега по отзиви тука това е сервиза на fordmaniaca в София) Ако някой има отзиви за сервиз около Добрич ще съм благодарен.
Благодаря на всички.
Имам тази кола от 10 години и досега без проблем ... но всяко хубаво нещо си има край

Преди около 2 месеца оборотите на двигателя оставаха много високи (около 2000 - 2500) когато превключвах предавки или оставя на свободна, и не падаха докато не спра напълно. Ходих до един сервиз, закачиха я на стенд и казаха че всичко е нормално и най-вероятно е датчик на скоростаната кутия, който задържа високи обороти за да улесни превключване на предавките. Посъветваха ме да го откача, тъй като иначе не влияе на работата на двигателя. И тъй като този проблем то се появяваше тъ изчезва - аз оставих всичко така. Обаче от около седмица нещата се влошиха ... сега когато оборотите на празен ход са нормални, когато съм на предавка и карам с постоянна газ, двигателя "забива" и не се оправя докато не натисна педала до точка, в която започва да ускорява. Имам борд компютър и забелязах че консумацията ми става нула когато двигателя "забие" и минава 10л/100км когато двигателя сработи и започне да ускорява. Като оставя колата на скорост по надолнище без да подавам газ, поведението на двигателя е същото - косумацията е нула и двигателя е като моторна спирачка.
Не съм съвсем инвалид технически, но работата на инжекцията ми е доста мъглива и ще съм благодарен за всеки съвет как мога да реша проблема, дори и временно.
Също така, при първа възможност, ще закарам колата на сервиз ( иска ми се да е някой надежден и засега по отзиви тука това е сервиза на fordmaniaca в София) Ако някой има отзиви за сервиз около Добрич ще съм благодарен.
Благодаря на всички.
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Нестабилна работа на двигателя - Форд Мондео МК2
За кой двигател става въпрос?
Датчик на ск. кутия е последното, което според мен ще прави такъв проблем. По-вероятно е датчик за температура на входящ въздух. Може да смуче въздух от някъде, а може и байпасния клапан да прави проблем, не на последно място виж МАФ-а. Това е по първия проблем с високите обороти, в което не виждам връзка с другия относно забиването и смятам, че то се дължи на друго. Относно втория проблем със забиването - смени горивния филтър, почисти дюзите и смени кабели и свещи, ако не си го правил скоро. Прегледай и бобината за пробив.
Датчик на ск. кутия е последното, което според мен ще прави такъв проблем. По-вероятно е датчик за температура на входящ въздух. Може да смуче въздух от някъде, а може и байпасния клапан да прави проблем, не на последно място виж МАФ-а. Това е по първия проблем с високите обороти, в което не виждам връзка с другия относно забиването и смятам, че то се дължи на друго. Относно втория проблем със забиването - смени горивния филтър, почисти дюзите и смени кабели и свещи, ако не си го правил скоро. Прегледай и бобината за пробив.
Последна промяна от martin1977 на 29 фев 2016, 17:27, променено общо 1 път.
- pantata
- потребител
- Мнения: 1374
- Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07 - Местоположение: Димитровград/София
- Status: Извън линия
Re: Нестабилна работа на двигателя - Форд Мондео МК2
Първия проблем прилича на стъпков мотор, втория на MAF сензора. И за двете има теми.

-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 14 фев 2007, 11:58
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MKII
- Местоположение: Dobrich
- Status: Извън линия
Re: Нестабилна работа на двигателя - Форд Мондео МК2
Здравейте и благодаря за отговорите,
Двигателя е 2.0 16V Zetec-E 1996год.
Филтри и каблеи смених преди 4 месеца, предполагам не е от тях. Другото което е, че това не е постоянно да се случва. Понякога двигателя си работи без какъвто и да е проблем. Ще пробвам да почистя MAF сензора, както пишеше в едната тема и ще пиша за резултата
Благодаря и лека вечер.
Двигателя е 2.0 16V Zetec-E 1996год.
Филтри и каблеи смених преди 4 месеца, предполагам не е от тях. Другото което е, че това не е постоянно да се случва. Понякога двигателя си работи без какъвто и да е проблем. Ще пробвам да почистя MAF сензора, както пишеше в едната тема и ще пиша за резултата
Благодаря и лека вечер.
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Нестабилна работа на двигателя - Форд Мондео МК2
Това с чистенето на МАФ-а да ти кажа не е най-удачно. Пробвай, но много внимателно и да не докосваш по никакъв повод жичките. Задължително спрей за ел. връзки и го оставяш напълно да се изпари преди да го сложиш обратно (поне няколко минути). Аз няколко пъти и на различни коли съм го чистел и ефектът или е нулев, или отрицателен. По-скоро свали и почисти хубаво дросела - спрей за чистене на карбуратори е идеален за тази цел.
- pantata
- потребител
- Мнения: 1374
- Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07 - Местоположение: Димитровград/София
- Status: Извън линия
Re: Нестабилна работа на двигателя - Форд Мондео МК2
Казвам го опит аз, както се движиш нормално и всякаш някой ти дърпа ръчната, кик даун или свободна и форсаж за да се оправи... до след 5 минути. След почистване на MAF заспа.
Sent from my Электроника
Sent from my Электроника

-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 14 фев 2007, 11:58
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MKII
- Местоположение: Dobrich
- Status: Извън линия
Re: Нестабилна работа на двигателя - Форд Мондео МК2
Здравейте,
Благодаря за отговорите.
Изчистих МАФ сензора и дроселната клапа и сега двигателя си работи много добре.
Все пак като остане време ще трява да го закарам за преглед ...
Благодаря за отговорите.
Изчистих МАФ сензора и дроселната клапа и сега двигателя си работи много добре.
Все пак като остане време ще трява да го закарам за преглед ...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта