Страница 1 от 1

Duratec 2.0L с 4400 оборота на празен ход

Публикувано: 19 сеп 2015, 17:05
от mundus
Прословутите вихрови клапи разбиха канала на оста си, миналата седмица капачката при 1-ви цилиндър изпадна и през отвора взе да смуче въздух, така че внезапните високи обороти, които не спадат при откачане на IAC-клапана, си имаха обяснение. Смених всмукателния тръбопровод и... оборотите на пазен ход останаха почти същите...

ECU-то казва "P1504 Idle Air Control Circuit Malfunction", обаче IAC-клапанът си работи добре, само дето PCM-а го отваря докрай. Всъщност има известно регулиране - при палене задържа на 4400 оборота, след около 10-15 секунди ги сваля на около 3500, а като загрее двигателя - на 2200. При пипване на дроселовата клапа скача пак за десетина секунди на 4400. При разкачване на куплунга двигателят гасне веднага, т.е. клапанът си затваря и няма значими пропуски по тръбите. Пробвах и с друг клапан - никаква разлика.

Въпреки че ECU-то не отчита грешки, усъмних се в сензора на дроселовата клапа. По "живите" данни през OBD2 обаче се вижда, че съвсем коректно и стабилно си дава информация за ъгъла на отваряне по целия диапазон...

Сега съм целия във въпроси и никакви отговори. Ще съм благодарен за някакви насоки.