Привет,
Монтаж на Галакси на двигател или кутия от Мондео и пр. не би трябвало да е никак реалистично (т.е. без яки доработки). Възможно е обаче някои детайли да са идентични или взаимозаменяеми.
Галаксито и Скорпиото имат вариант с "еднакви" двигател и кутия. Слагам "еднакви" в кавички, защото Галаксито е с напрено монтиран двигател, а Скорпиото - с надлъжно. Сещай се как ще успееш да им размениш което и да е от двете.
Виж за детайлите на двигателя и на кутията - повечето сигурно са еднакви, но преди "трансплантация" винаги се проверява в каталозите много внимателно. Примерно аз ако бях взел целия диф от 2.0 и го съеша с валовете от 2.3 ако изобщо се затвореше кутията, щеше да вие до небето, защото пиньона и короната на 2.0 и на 2.3 са с различен брой зъби и си вървят в комплект винаги!
За да не се повтарям, цитирам какво написах току-що на друг колега в отговор на бележка на лични:
Здравей, колега и извинявай за огромното закъснение - просто не съм си влизал в профила от месеци понеже нямах време за форуми и пр. ...
Ск.кутия от бензин на дизел - забрави (по принцип). Предавателните числа са различни, защото характеристиките на двигателите се различават съществено (обороти за максимален въртящ момент, работни обороти и пр.).
Съединителят също вероятно е различен за дизел и за бензин, а от там най-вероятно и чисто механично няма да може да се монтира кутията. Поне за моята кола (Галакси 2.3 бензин) е точно така - кутия от дизел изобщо не може да застане на мястото на оригиналната.
На Галаксито ми кутия от 2.0 бензин пасва механично, но предавателните числа за някои скорости са по-високи, което не е оптимално. Затова аз покарах малко с кутия от 2.0 и после си ремонтирах старата. С тази от 2.0 карах на излишно високи обороти, което вдига разхода.
За ск. от Фокус, Мондео и Фиеста и с различна кубатура не мога да ти кажа механично дали могат да се монтират, но дори и да могат, задължително сверявай предавателните числа от спецификацията на конкретните модели, за да не сменяш два пъти като мене кутия. По правило за една и съща кутия, но произведена за различни кубатури и конски сили очаквай разлики в предавателните числа и се съобразявай.
В моя случай от една стара кутия за 2.0 взехме корубата и касетата на дифа, а всичко останало - от оригиналната ми, както и нови лагери и пластини. Но първо проверихме съвместимостта на детайлите пооригиналния каталог в МП.
ПП Имам цяла неотваряна кутия от Галакси 2.0 която съм търкалял сигурно няма и 1000 км (преди да поправя счупената). Взех я за 300 лв и беше общо взето читава, макар и по-амортизирана от моята (съдейки по лекия луфт, който се усеща като я раздвижиш на ръка). За да съм коректен, трябва да спомена, че имаше някакво потрепване на лоста или нещо подобно (вече ми се губи точно) на 4-та ск., но ако беше от 2.3 щях да си карам с нея така.
Имам също валове, корона и избирач от другата кутия от 2.0, която ползвах за донор. Тя беше в по-лошо състояние (луфт при въртене на ръка) спрямо непокътнатата кутия от 2.0, която имам. Тия валове са с поне един видимо износен синхронизатор (мисля, че беше този на 3-та ск.), но нямам представа колко ще се усеща това при каране - аз не съм карал с тях, макар че колата от коята е свалена е докарана на ход (човека не помнеше да е усетил каквото и да е смущаващо нещо по пътя) и е била първоначално за продаване, а не за части (взех я от автокъща, не от автоморга).
Някой ако се интересува от кутията и частите (в София са), може да пише на лични.
ППП. В твоя случай, ако проблемът ти наистина е само със задната, може ремонта да е по-добрия избор. Задната е на основния вал (заедно с 1-ва, 2-ра и 5-та), а на другия са 3-та и 4-та. Евентуално може да смениш само основния (така си спестяваш потенциален проблем с 3-та, освен ако твоя е видимо по-зле) и зъбчатката за задната. Ремонтът ми звучи по-добре, защото можеш да смениш някои лагери и др. (семерингите май се сменят задължително дори ако не отваряш кутията)